DISKUZE K ČLÁNKU Pirelli tlačí na zavedení až 20" kol. Ferrari se na změnu geometrie těší, Newey je proti

Pirelli při testech v Silverstone představilo na Lotusu 18" pneumatiky. Podle svého sportovního ředitele Paula Hemberyho však v F1 usiluje dokonce o zavedení až 20" pneumatik. Ferrari se na novou výzvu těší.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Pirelli tlačí na zavedení až 20" kol. Ferrari se na změnu geometrie těší, Newey je proti

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 26, poslední 30.08.2014 22:13 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Kevin (Hlasovali 2 lidé) 28.08.2014 11:21
Pirelli tlačí na změnu z nějakých vlastních … »
» SebVonVett (Hlasoval 1 člověk) 30.08.2014 12:11
Oprava: Letošnímu designu Lotusu (i ostatních … »
» Kevin (Hlasoval 1 člověk) 28.08.2014 11:25
Tedy spíše než vyrovnat disproporce je částečně… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • SebVonVett

    SebVonVett

    79.127.137.XXX
    Oprava: Letošnímu designu Lotusu (i ostatních týmů) nepomůže svěcená voda, natož 18" kola. Myslím si že problémem je úplně něco jiného. A kola to nejsou. Grglááání zdar..

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • SebVonVett

    SebVonVett

    79.127.137.XXX
    Souhlasím s Neweym. Samozřejmě to chtějí prodávat jako trika a kšiltovky s gravírováním "limited edition F1". Jediný efekt je ten, že se váha jediného kola zvedne cca o 5kg. Poté se jako zázrakem zjistí, že při kolizi mají "nebezpečné projektily" velkého kalibru a zase budou vymýšlet daleko větší hovadinu (např.kabiny pro piloty)aby napravily tu předchozí. Jestli chtějí zatraktivnit design, začal bych u monopostů. Letošnímu Lotusu nepomůže ani svěcená voda, natož zlatý kola.

    + 1 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kevin

    Kevin

    83.136.206.XXX
    Pirelli tlačí na změnu z nějakých vlastních důvodů, zřejmě komerčních. Adriana to nechává chladným, protože změnu vnímá pouze jako změnu designu. Dopady to jistě mít bude, změny chování na dráze potvrdil Charles, James to vidí jako malou výzvu. Nevím jak 20“ a jak na jiných autech, ale na Lotusu ty 18“ vypadaly hezky. Já bych se tedy přimlouval, po těch všech změnách, které mají za cíl usnadnit předjíždění a potažmo zvýšit popularitu seriálu o to, aby byla posílena mechanická přilnavost. Když už plánují do těch pneumatik zasahovat, nechť berou v potaz i tuhle záležitost. Možnost lépe uviset za autem i v zatáčce, by předjíždění a atraktivitě podle mého názoru prospěla více, než všechny DRS a podobné vynálezy společně. Přeci jen je souboj na dráze mezi auty, které jsou schopny se přetlačovat i v zatáčkách mnohem zábavnější, než prosté míjení na rovince, kdy to občas vypadá, jako by předjížděný vůz jel jen na pět válců. Mechanická přilnavost vycházející z pneu, by dále oslabila vliv aerodynamiky na celkový výkon auta a tudíž pomohla vyrovnat disproporce mezi předními týmy a těmi, které nemají na efektivní vývoj aera takové zdroje.

    + 2 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • anonym

    92.62.224.XXX
    A proč by ne, pořád říkají že formule má být zdrojem pokroků pro automobilový průmysl, motory, rekuperace a další šaškárny. Tak proč ne pneumatiky?

    + 4 / − 8

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      178.255.168.XXX
      Protože F1 má úplně jiné (opačné) požadavky na výkonnost a především trvanlivost pneu?

      Neměl bych nic proti tomu, kdyby se v F1 používaly trvanlivější pneu, na kterých by se dal odjet třeba celý víkend, ale dokud máme superměkké pneu s plánovanou životností několik (desítek) kol a strmým poklesem výkonnosti, je jakýkoliv přenos do automobilového průmyslu naprostý nesmysl.

      Motory, rekuperace, ano, tam jde mimo samotné konstrukce především o management různých součástí hybridního ústrojí (SW), ale pneu nebo třeba aerodynamika vozu F1 jsou automobilovému průmyslu platné jako mrtvému kabát. 03

      + 8 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • anonym

        109.81.245.XXX
        To ja ale blbost. Požadavky na výkonnost má jiné, ale kdo jí živí? Automobilky.. proč odešla Honda, Toyota a další? Proč se vrátil Mercedes. Nebo si myslíš, že jsou miniaturní 1,6l turba pro královskou třídu motorsportu to nejlepší? 18 Nebo že ty větší pneumatiky natolik zhorší výkonnost? Drtivé většině lidí i odborníků se to líbílo: když F1, tak ať taky hezky vypadá!

        + 2 / − 5

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • anonym

          178.255.168.XXX
          Myslel jsem, že se bavíme o přenosu dat mezi F1 a automobilovým průmyslem. Jaké pokroky asi může do automobilového průmyslu přinést F1 se svými požadavky, aby byly pneu po pár (desítkách) kol KO?

          Teď mluvíš o reklamě pro automobilový průmysl (ať to hezky vypadá - jako na supersportu), ne o "zdroji pokroků".

          + 4 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • anonym

            78.157.160.XXX
            Požadavky ne, ale technologiemi. Ano, F1 je zdrojem pokroku pro automobilový průmysl. Viz automatické převodovky a spousta dalších věcí. 02

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
  • karel

    89.103.122.XXX
    joo většina fanoušků je pro změnu, jen pseudofanoušci já a Newey sme proti :D

    + 7 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • rock

    37.188.237.XXX
    18" Pirelli bude halasně tlačit 20", týmy budou plakat po 13", dohodnou se na 18" kompromisu - a Pirelli vlastně získá to, co chtěli na začátku.

    + 8 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Prokop S.

      Prokop S.

      89.102.95.XXX
      Týmy budou plakat po 13.. podle článku je Ferrari pro.. nějak mi to s tvým vyjádřením nekoresponduje 03

      + 0 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • rock

        37.188.131.XXX
        Ferrari není jedinej tým. Nářků, že budou muset překopat zavěšení a aerodynamiku a vůbec, celý auto, proběhlo z různých stran docela dost.

        + 1 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • h4rv

    194.213.208.XXX
    to si dělají srandu Pokud si dobře pamatuji, tak se oháněli 18" kvůli tomu, že je vyrábějí a vyrábět 13" je obtížné, neúnosné, blabla....
    A teď přijdou s tím, že tam dají 19" - 20", které zatím nikde nepoužívají a nevyrábějí (pro motorsport). To je vidět, že si nevidí do huby.

    + 5 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • RevolutionX

      109.80.156.XXX
      Už v roce 2005 Pirelli dodávalo 19" pneu na vytrvalostní Maserati MC12. 20" pneumatiky se používají na nejnovějších supersportech, takže snaha Pirelli o zavedení takto velkých kol je pochopitelná. Neříkám že se mi to líbí, byl bych tak pro 15" "baloňáky", ale na mne to nezáleží.

      + 8 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    80.87.214.XXX
    Nech už sa dohodnú,... ...ako sa dohodnú, ak sa vôbec dohodnú a potom aktívne riadenie zavesenia je úplne v poriadku, lebo pri väčšom prepružení, je to logické, že nastavovať to ručne na každý závod, by to bolo veľmi toporné a zdĺhavé a kompromis by bol neistý. Kto by sa rafil, ten by vyhral. Takto je to, na dokonalosti riadiaceho algoritmu počítača, ako to ktorý tím dokáže urobiť, aby parametre zavesenia v jednotlivých pasážach trate, vyreguloval tento systém, ruka v ruke s aerodynamikou vozidla, čo by nemal byť dnes problém, lebo oproti tomu, aký mal k dispozícii kompiuter Lotus JPS, dnešné sú o dva rády rýchlejšie, ale aj kapacitne výkonnejšie v spracovaných dát, preto neviem prečo je Adrian proti, lebo to bude podľa všetkého nutný krok, pri uvedených zmenách. 01 Mimo toho, je na tvorbu tejto zmeny potrebné v plnom nasadení využívať všetky modrné momôcky a metódy, ktoré tu boli prezentované aj v spojení s testovaním tak, ako to stanovujú predpisy FIA. 01

    + 3 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • eR

    62.245.107.XXX
    Zbytečné diskuze. Pokud to podporuje Ferrari, tak to bude zavedené, ať už jsou důvody nebo nevýhody jakékoliv.

    + 1 / − 8

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Vašek

    176.74.128.XXX
    Newey Neweymu jde opět o účel, resp. podstatu věci a to se mi líbí.

    + 10 / − 7

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • kapitan

    37.48.40.XXX
    prenos vibraci na pilota Moc by se mi nelibili vibrace ze sikan na pater, moc malo gumy. Dalsi faktor je blokovani vyhledu a mozna i nachylnost na poskozeni rafku.No nevim, i na aute mam radeji vice gumy nez rafku. Ikdyz to v zatackach plave..

    + 5 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • known

      212.79.110.XXX
      Myslím si, že to tak hrozné s vyznamným pružením pneumatik nebude. U pneumatiky pruží celý vnitřní objem vzduchu a ne jen vzduch mezi diskem a vozovkou.

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama