DISKUZE K ČLÁNKU Pirelli tlačí na zavedení až 20" kol. Ferrari se na změnu geometrie těší, Newey je proti
Pirelli při testech v Silverstone představilo na Lotusu 18" pneumatiky. Podle svého sportovního ředitele Paula Hemberyho však v F1 usiluje dokonce o zavedení až 20" pneumatik. Ferrari se na novou výzvu těší.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Pirelli tlačí na zavedení až 20" kol. Ferrari se na změnu geometrie těší, Newey je proti
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
SebVonVett
12:11 30.08.2014 79.127.137.XXXOprava: Letošnímu designu Lotusu (i ostatních týmů) nepomůže svěcená voda, natož 18" kola. Myslím si že problémem je úplně něco jiného. A kola to nejsou. Grglááání zdar.. -
SebVonVett
00:41 29.08.2014 79.127.137.XXXSouhlasím s Neweym. Samozřejmě to chtějí prodávat jako trika a kšiltovky s gravírováním "limited edition F1". Jediný efekt je ten, že se váha jediného kola zvedne cca o 5kg. Poté se jako zázrakem zjistí, že při kolizi mají "nebezpečné projektily" velkého kalibru a zase budou vymýšlet daleko větší hovadinu (např.kabiny pro piloty)aby napravily tu předchozí. Jestli chtějí zatraktivnit design, začal bych u monopostů. Letošnímu Lotusu nepomůže ani svěcená voda, natož zlatý kola. -
Kevin
11:21 28.08.2014 83.136.206.XXXPirelli tlačí na změnu z nějakých vlastních důvodů, zřejmě komerčních. Adriana to nechává chladným, protože změnu vnímá pouze jako změnu designu. Dopady to jistě mít bude, změny chování na dráze potvrdil Charles, James to vidí jako malou výzvu. Nevím jak 20“ a jak na jiných autech, ale na Lotusu ty 18“ vypadaly hezky. Já bych se tedy přimlouval, po těch všech změnách, které mají za cíl usnadnit předjíždění a potažmo zvýšit popularitu seriálu o to, aby byla posílena mechanická přilnavost. Když už plánují do těch pneumatik zasahovat, nechť berou v potaz i tuhle záležitost. Možnost lépe uviset za autem i v zatáčce, by předjíždění a atraktivitě podle mého názoru prospěla více, než všechny DRS a podobné vynálezy společně. Přeci jen je souboj na dráze mezi auty, které jsou schopny se přetlačovat i v zatáčkách mnohem zábavnější, než prosté míjení na rovince, kdy to občas vypadá, jako by předjížděný vůz jel jen na pět válců. Mechanická přilnavost vycházející z pneu, by dále oslabila vliv aerodynamiky na celkový výkon auta a tudíž pomohla vyrovnat disproporce mezi předními týmy a těmi, které nemají na efektivní vývoj aera takové zdroje. -
-
anonym
15:07 27.08.2014 178.255.168.XXXProtože F1 má úplně jiné (opačné) požadavky na výkonnost a především trvanlivost pneu?
Neměl bych nic proti tomu, kdyby se v F1 používaly trvanlivější pneu, na kterých by se dal odjet třeba celý víkend, ale dokud máme superměkké pneu s plánovanou životností několik (desítek) kol a strmým poklesem výkonnosti, je jakýkoliv přenos do automobilového průmyslu naprostý nesmysl.
Motory, rekuperace, ano, tam jde mimo samotné konstrukce především o management různých součástí hybridního ústrojí (SW), ale pneu nebo třeba aerodynamika vozu F1 jsou automobilovému průmyslu platné jako mrtvému kabát.-
anonym
15:13 27.08.2014 109.81.245.XXXTo ja ale blbost. Požadavky na výkonnost má jiné, ale kdo jí živí? Automobilky.. proč odešla Honda, Toyota a další? Proč se vrátil Mercedes. Nebo si myslíš, že jsou miniaturní 1,6l turba pro královskou třídu motorsportu to nejlepší? Nebo že ty větší pneumatiky natolik zhorší výkonnost? Drtivé většině lidí i odborníků se to líbílo: když F1, tak ať taky hezky vypadá!-
anonym
15:39 27.08.2014 178.255.168.XXXMyslel jsem, že se bavíme o přenosu dat mezi F1 a automobilovým průmyslem. Jaké pokroky asi může do automobilového průmyslu přinést F1 se svými požadavky, aby byly pneu po pár (desítkách) kol KO?
Teď mluvíš o reklamě pro automobilový průmysl (ať to hezky vypadá - jako na supersportu), ne o "zdroji pokroků".
-
-
-
-
-
-
h4rv
10:09 27.08.2014 194.213.208.XXXto si dělají srandu Pokud si dobře pamatuji, tak se oháněli 18" kvůli tomu, že je vyrábějí a vyrábět 13" je obtížné, neúnosné, blabla....
A teď přijdou s tím, že tam dají 19" - 20", které zatím nikde nepoužívají a nevyrábějí (pro motorsport). To je vidět, že si nevidí do huby.-
RevolutionX
12:13 27.08.2014 109.80.156.XXXUž v roce 2005 Pirelli dodávalo 19" pneu na vytrvalostní Maserati MC12. 20" pneumatiky se používají na nejnovějších supersportech, takže snaha Pirelli o zavedení takto velkých kol je pochopitelná. Neříkám že se mi to líbí, byl bych tak pro 15" "baloňáky", ale na mne to nezáleží.
-
-
Kapor
09:39 27.08.2014 80.87.214.XXXNech už sa dohodnú,... ...ako sa dohodnú, ak sa vôbec dohodnú a potom aktívne riadenie zavesenia je úplne v poriadku, lebo pri väčšom prepružení, je to logické, že nastavovať to ručne na každý závod, by to bolo veľmi toporné a zdĺhavé a kompromis by bol neistý. Kto by sa rafil, ten by vyhral. Takto je to, na dokonalosti riadiaceho algoritmu počítača, ako to ktorý tím dokáže urobiť, aby parametre zavesenia v jednotlivých pasážach trate, vyreguloval tento systém, ruka v ruke s aerodynamikou vozidla, čo by nemal byť dnes problém, lebo oproti tomu, aký mal k dispozícii kompiuter Lotus JPS, dnešné sú o dva rády rýchlejšie, ale aj kapacitne výkonnejšie v spracovaných dát, preto neviem prečo je Adrian proti, lebo to bude podľa všetkého nutný krok, pri uvedených zmenách. Mimo toho, je na tvorbu tejto zmeny potrebné v plnom nasadení využívať všetky modrné momôcky a metódy, ktoré tu boli prezentované aj v spojení s testovaním tak, ako to stanovujú predpisy FIA. -
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek