DISKUZE K ČLÁNKU Lotterer: S vozem LMP1 na to můžu tlačit více, pneumatiky Michelin jsou lepší a přítlak vyšší
André Lotterer byl překvapen výkonem Caterhamu CT05, ale ne z důvodů, které by lidé od Caterhamu slyšeli rádi.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Lotterer: S vozem LMP1 na to můžu tlačit více, pneumatiky Michelin jsou lepší a přítlak vyšší
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel000635
(Hlasovalo 6 lidí)
26.08.2014 07:30
už nějakou dobu tvrdim, že WEC je závodění na… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Kapor
12:31 26.08.2014 80.87.214.XXXAndré by si mal uvedomiť,.. ...že jazdí monopostom F1, ktorý si mal dostatočne vedieť ošahať a nastaviť tak, aby urobil výsledok a dáta boli použitelné pre tím, ako to ich zástupcovia pred závodom argumentovali, čomu som sa ja už vtedy smial a hovoril, že to je ich najväčší omyl, pustiť nováčika do auta v ktorom ešte nesedel a chcieť od neho, aby porovnal nové vylepšenia, oproti predošlému autu, hoci nikdy v tomto aute nesedel, ako Kamuj Kobajaši. -
zlo
11:14 26.08.2014 94.113.8.XXXsrovnání Srovnání je dobré.
Má několik háčků. Lotterer řídí Audi, které je v LMP1 na špici. V F1 pilotoval Caterham, který je nejhorším strojem v poli.
Trochu čísel. Nejlepší čas v kvalifikaci LMP1 ve Spa byl 2.01. V F1 zajel Hamilton v druhém tréniku 1.49,1. Pole za sucha by se tedy pohybovala někde v rozmezí 1.47-1.48. To je 13-14 vteřin rozdílu na kolo.
Lottererův Caterham byl ale ve Spa o téměř 5 vteřin pomalejší než nejlepší vozy F1. To není zanedbatelný rozdíl.
Dalším faktorem je nastavení. LMP1 generuje obrovské množství přítlaku z podlahy. Mnohem více než F1. Tam jde hodně o křídla. Rozdíl v úrovni přítlaku mezi rychlým Spa a běžným okruhem je enormní. To ale sám přiznal.
Pravdu má v pneumatikách. To je ale problém poptávky. Ani pro Pirelli není problém vyrobit gumu, která bude rychlá a vydrží celý závod. Všichni ale chtějí vidět pitstopy. Pokud nepovolíme opět dotankování (jsem jednoznačně pro), nelze zavést kvalitní gumy, jelikož by nikdo nestavěl.-
TomTom
11:42 26.08.2014 193.41.42.XXXDíky, že sis dal práci s vyhledáváním časů. Mně se do toho nechtělo :-) Ono možná kdyby jezdil s F1 ve Spa časy 2:01 a víc, tak by mu možná taky ty gumy vydržely 700 km. Moc nerozumím tomu, jak může prohlašovat, že F1 nedrží v zatáčkách, když ty časy jsou výrazně rozdílný. Jasně, F1 je asi rychlejší na rovinkách, ale 15 vteřin tam asi nenaženou. Možná to myslel jako v porovnání s rychlostí na rovinkách vůči LMP, že nejsou o tolik rychlejší i v zatáčkách... Stejně by měl jezdit Kamuj a hotovo.-
zlo
15:57 26.08.2014 94.113.8.XXXTak ještě srovnání ze Silverstone, kde F1 jezdí s vysokým přítlakem.
Letos zajel v druhém tréniku Hamilton 1,34.5, kvalifikace se jela opět za mokra. Dá se předpokládat, že za suchých podmínek by se pole pohybovala okolo 1,33. Nejlepší čas LMP1 v kvalifikaci byl 1,42. To je opět propastných 9 vteřin rozdílu.
-
-
-
-
-
M3
08:26 26.08.2014 109.107.201.XXXNa to jsem čekali Na to jsme přesně čekali, až někdo po pár ujetých km v nejhorší stáji bude srovnávat F1 a jiné soutěže, zvlášť v přelomovém ročníku. Proč si tam tedy nejezdí a bere místo Kamuiovi. Naše gumy vydrží 700 km a v F1 méně. To si snad dělá srandu. Pirelli umí udělat gumu která vydrží třeba 100 000 km a mohl by mít každý jezdec jednu sadu na celý rok. "To by potom byly závody panečku". To je jak kdyby někdo přešel z F1 do MotoGP a řekl by, že v F1 byly pohodlnější sedačky. Opravdu úsměvné. Je to velký profík ten Lotr.-
-
-
Nabel
10:02 26.08.2014 62.225.34.XXXProč by se nedaly srovnávat? Cíl je stejný. Jet s autem co nejrychleji v daných podmínkách. Ve F1 jedeš na 300km a musíš být na konci první. V LMP1 jedeš 24 (nebo míň) hodin a musíš být na konci nejdál. Tím spíš je zvláštní, že ve vytrvalostní disciplíně se může do gum obout více, než ve F1.
-
-
-
uzivatel000635
07:30 26.08.2014 178.209.152.XXXuž nějakou dobu tvrdim, že WEC je závodění na úplně jiné úrovni, než F1.-
-
anonym
11:52 26.08.2014 88.101.0.XXXtak to jsem přesně čekal viděl jsi někdy v poslední době závod WEC? Je tam akce víc než dost, pořád je na co se dívat, neustále se předjíždí (v závodě jedou pohromadě 3 - 4 kategorie s rozdílnou výkonností), mají i zajímavá pravidla v boxech. V jednom závodě WEC je rozhodně daleko více zábavy, než za celou sezónu F1.-
eR
14:08 26.08.2014 62.245.107.XXXViděl jsem cca 8 hodin letošní 24 hodinovky v LeMans. A jak říkám nuda.
Poté co se po startu seřadí, tak se předjíždějí jen vozy z jiných kategorií (o kolo), kteří spolu nesoutěží, nebo ti co měli problémy a museli opravovat v boxech se dotahují na svá místa (opět pouze předjížděním vozů z nižších kategorií).
V nejvyšší kategorii pouze 4 stáje, Toyota (nejsilnější motor a pokud nemá problémy, tak je ostatní nedoženou), Audi, Porsche a nějaký nezávislý tým, který těm továrním nemůže konkurovat. V zábavě to prostě F1 nemůže vůbec konkurovat. Počet předjížděcích manévrů o pozici, je i přes délku závodu velmi malý.
-
-
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek