DISKUZE K ČLÁNKU Prohlášení týmů po závodu na Hungaroringu: "Rosberg měl vyhrát," tvrdí Wolff
HUNGARORING - PROHLÁŠENÍ TÝMŮ PO ZÁVODĚ; Jak hodnotí pilot a hlavní zástupci týmů vzrušující Velkou cenu Maďarska, která startovala za mokra a ve finiši společně bojovalo několik jezdců?
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Prohlášení týmů po závodu na Hungaroringu: "Rosberg měl vyhrát," tvrdí Wolff
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Mike17
08:43 29.07.2014 90.177.207.XXXOdine, Odine. Zkrácení šikany je to samé??? To se nikdy netrestalo a proto nevím, proč bych tam měl chtít trest pro Nica. Proč ti nevadí, že to udělal v neděli Alonso?
Když zmiňuješ Kanadu, proč jsi nezmínil první zatáčku závodu, kde to byla opravdu stejná situace, jen pořadí bylo obráceně??? Nebude to proto, ze jsem to viděl stejně jako Bahrajn a tudíž stejně jako teď? A přiznat, že STEJNÉ situace posuzují stejně, se ti nějak nehodí. Tak vytáhneš situaci naprosto odlišnou a divíš se, že ji vidím jinak.
Ten předjíždecí manévr jsi popsal hezky. Takže Ricci chtěl Hama sundat? Proč v tomto případě odstředivá síla na Hamíka nepůsobila? V čem byl podle tebe rozdíl? Toho čtvrt auta, co byl Ricci víc vepředu, nebo v tom, ze Ricciho máš rád? Ven totiž Nica nevynesla odstředivá síla, ale Hamilton.
A poslední větou jsi to zabil. Celou tu diskusi jsem začal tím, že bodově neměl Nico co ztratit. To podle tebe znamená, že to ignoruji??? Bože, začni ty příspěvky číst celé.-
odin
13:01 29.07.2014 77.240.96.XXXVýjezd mimo trať je vždy výjezd mimo trať, pokud se domáháš práva zůstat na trati. Miku, já jsem s demagogií nezačal. To ty. Já ti ji jenom vracím.
Nico nezvládl průjezd šikanou v Kanadě, stejně jako nezvládl předjížděcí manéver v posledním kole Maďarska. To je vše. Nevidím v tom nic rozporuplného.
Pokud chceš do své demagogie tahat ještě Alonsa, tak proč ne. Můj postoj je jednoznačný. Já bych za zkrácení tratě neprojetím šikanou dával pentli. A to jak Nicovi, tak Ferdovi. Mám odlišné chápání těchto situací, než je oficiální. Pro mne je větším prohřeškem neprojetí šikany bez souboje, než v souboji. Tam totiž nastává vytláčení a obava neproježděvšího pilota z kolize. Bohužel se to netrestá, respektive trestá jen při souboji - viz loňské Monako. (Já bych spíše Alonsa netrestal loni a letos v Maďarsku ano.)
V případě Ricciho a Hama už jdeš ve své demagogii do extrému. Jak jinak, že?
-
Mike17
14:27 30.07.2014 90.177.207.XXXPokud ti šlo tedy pouze o právo zůstat na trati, pak ho měl Nico i v Kanadě. Jen ho nevyužil. Nepleť si to s povinností, tu neměl v obou případech.
Pokud myslíš, že by měli být piloti trestáni za JEDNORÁZOVÉ nepřijetí šikany, pak to považuji za trochu přísné. Ale proč ne. S jednou podmínkou. Že se to oznámí předem a nebudou trestat jednoho, když nikoho předtím za to same netrestali.
Demagogie? Zase? Stejné místo, skoro stejné rozmístění vozů. V jedné situaci podle tebe Lewise vynesla odstredivá sila a nemohl s tím nic dělat a ve druhé na něj žádná síla nepůsobila? A já jsem demagog??? Jo to je extrém.-
odin
17:36 30.07.2014 77.240.96.XXXMně nešlo vůbec o nic. Já chci vidět fér závodění a zde číst fér hodnocení. A v tvém případě jsem pochopil, že člověk, který obhajuje Schumachera a jeho sejmutí soupeřů v boji o titul, "radí" Rosbergovi stejné praktiky. A ještě máš tu drzost házet úmysl na jeho soupeře. A to jak v případě Schumiho prasáren, tak teď v tebou vymyšlené potenciální kolizi.
Což považuji za demagogii.
Jinak, co se týče jednorázového neprojetí šikany, tak komisaři mají možnost trestat i bez upozorňování. To, že jsou benevolentní, je druhá věc.
Pokud jsi to ale myslel tak, že by neměli trestat jednoho a druhého ano. Tak v tom jsme spolu zajedno.
Co se týče těch dvou situací, snad jsem vysvětlil níže. Jen dodám, že gumy měl Lewis (stejně jako Alonso) před kolapsem. A každé další kolo na nich bylo znát víc a více. Oproti Riccimu měl nevýhodu horších pneu, horší aerodynamiky a menšího přítlaku. (Tuším, že RBR jel s vůbec nevětším přítlakem). Zatímco v souboji s Nicem měl pouze horší pneu.-
Mike17
08:57 31.07.2014 90.177.207.XXXVíš co znamená demagogie? Že když obhajuju jednu "prasárnu" tak mi vyčteš že obhajuju VŠECHNY prasárny. A děláš to vytrvale u všech diskusí nejen o Schumim, ale i RB a dalších. Mohl bych napsat, že máš tu drzost házet to na Schumiho, ale já jiný názor za drzost nepovažuji.
Netuším jaký závod myslíš, ale jak tě znám, půjde zase o nějakou naprosto odlišnou situaci. Zkus to upřesnit a pak o tom můžeme diskutovat.
V rámci demagogie ignoruješ můj názor, že Nico dělal stejné manévry. Posuzuji ÚPLNĚ stejně manévry v Bahrajnu, Kanadě i tady a je mi jedno, jestli vytláčel Nico Lewise, nebo naopak. Tak prosím, až mi budeš příště vyčítat nejednotné názory, tak zkus použít aspoň jednou pravdivý příklad a ne tebou vytvořené přání.-
Jens
09:19 31.07.2014 109.81.245.XXXJiž delší dobu pozoruji, že Odin argumentačně nestíhá (nejen tobě), svůj deficit snaží zakrýt generalizací a mistrnými odbočkami mimo téma. Dobře si uvědomuje, že nemá pravdu, a tak se snaží vytřískat maximum ze slepých uliček, do kterých se dostává. Přitom spoléhá, že diskutéři již nebudou mít chuť zkoumat od začátku, co kdo řekl, a že mu to projde. U těch bystřejších už dávno pohořel. -
odin
12:28 31.07.2014 77.240.96.XXXŽádný všechny prasárny ti nevyčítám. Jenom jsem pochopil, že tví miláčci mají z tvého pohledu právo prasárny dělat a ty pak rád házíš vinu na druhé.
Když srovnáváš souboj Hama s Riccim a Hama s Nicem a vychází ti že Ham měl jet stejnou stopu i v případě souboje s Nicem. A nebereš v úvahu fakt, že se mohl poučit z chyby, kterou udělal. Pak musíš také jasně říci, že případná kolize by byla úmyslná ze strany Nica. Jako důkaz by ti mělo posloužit, že Nico dokázal projet zatáčku bez kontaktu s Lewisem. Proč tady máš najednou jiný názor?
Jádro našeho sporu je v názoru na úmyslnou kolizi. To mě nadzvedlo, na to jsem alergický. A pokud máš pocit, že tě obviňuji z nejednotnosti názorů, pak ano. Ale je to myšlené tak, že jsi v případě Bahrajnu, Kanady atd. nikde nepsal o tom, že by vytlačený pilot měl zůstat na trati a měl sejmout toho druhého. Až teď, najednou. jinak bychom se dohadovali o tomto už mnohem dřív.
Z mého pohledu byl Nicův útok (tak, jak jej provedl) naivní, hloupý a odsouzený k neúspěchu. I v případě, že by Hama předjel, musel by dostat pentli. Ještě se podívám, který závod Ham předjel Nica vnějškem a byl potrestán. Bude to tak 3 roky zpět. Ale podobný případ byl nedávno Grosjean x Massa. Tam to sice nebylo v zatáčce, ale také se trestalo. Předjetí mimo trať se trestá, pokud nevrátíš pozici. A je jedno, zda předjíždíš venkem, nebo vnitřkem.-
Mike17
16:49 31.07.2014 90.177.207.XXXJá u svých miláčků vidím i ty prasárny. Mnohokrát jsem to dokázal u Schumiho, Vettela, Rosberga i Buttona. Jen ty to trvale ignoruješ. A stejně tak vidím pozitiva i u těch co nemusím. Tobě jen vadí, že u těch co nenávidíš, si dovolím vůbec něco obhajovat.
Konečně se na něčem shodneme. Hamík se ze souboje s Riccim poučil. A proto už žádné místo nenechal. A to je zcela vědomé a umyslné jednání. Tudíž zcela úmyslně Nicovi nenechal místo na trati a na případné kolizi by měl minimálně stejně umyslný podíl. Argument, proc v zatáčce jel bez kontaktu je naprosto stupidní. Přece proto, ze tam mu Lewis nechal místo na trati, na výjezdu už ne!!!
Já neříkám, že predjetí mimo trať se nemá trestat! Kde jsi na to přišel? Já jsem psal, že Nico MOHL zůstat na trati, protože na to měl právo a ztráta bodů obou by bolela Lewise víc. A to je důvod, proč jsem o tom nepsal v Kanadě. Riskovat vzájemnou kolizi si může dovolit spíš ten co má víc bodů. To v Kanadě Lewis nebyl. Samozřejmě bych mu to právo zůstat na trati neupiral.
-
-
-
odin
17:50 30.07.2014 77.240.96.XXXA ještě k tomu dodám. Takovýchto soubojů jsem za svůj život viděl spoustu. Zrovna Rosberg jinou obranu nepraktikuje a ani neumí. Nikdy jsem tu nečetl od nikoho názor, jaký jsi napsal ty. Proč jsi to neviděl stejně i v minulosti?
Vzpomínám na případ, kdy Nico Hama vytlačil zcela mimo trať. Ham ho stejně předjel a dostal za to pentli. Proč jsem tu od tebe tehdá nečetl rozhořčení na nespravedlnost komisařů a Rosbergovo počínání?
Až si ujednotíš své názory a srovnáš postoje, nebudeme spolu toli ve při.
-
-
-
Nasir
21:50 30.07.2014 213.216.61.XXXKdyž jsi nakousl tu přísnost posuzování, jak bys osobně hodnotil toto, ve 3:03, před předjetím. Jiná situace, ale opět se týká limitů tratě:
[odkaz na stránku]
Jinak divím se, že jste diskuzi tak natáhli. Proč si piloti na výlety ven na vnějšku už dávno nestěžují? Protože vědí, že je tam minimum místa a jaká je stopa, kterou oni sami jezdí. Není snadné ten manévr udělat správně tak, aby se pilot nacpal celým autem vedle a udržel se tam. Hamáč se zjevně bránil, ale Rosbergovi se to úplně nepovedlo, Riccimu ano.-
Mike17
09:13 31.07.2014 90.177.207.XXXMoc nevím, co to má společného s diskusí s Odinem, ale slušně ses zeptal, tak odpovím.
Pokud jsem to dobře pochopil, tak před každým závodem stanovují pravidla o vyjíždění z tratě. Nevím jaké byly na Silverstone. Pokud je trestat měli, tak je měli varovat (to se pokud vím standartně dělává) a ,pak případně oba potrestat. Vzpomínám si, že jsem si přál trest pro oba už jen za ty trapné stížnosti.
Stačí to? -
odin
07:23 31.07.2014 77.240.96.XXXNejen v čase 3:03, ale i v čase 2:38 se dostal Vettel celým autem mimo trať. Tak se to prostě stává, když pilot přežene rychlost v zatáčce. Nevím, co podle chasníka, Vettela mimo trať, v těchto případech, dostalo. Když evidentně ještě nebyl v souboji. A odstředivé síly tvrdošíjně odmítá.
Stejně tak by mne zajímalo vysvětlení Mika17. Který nechce připustit, že na předjetí po vnějšku, musí mít předjíždějící pilot pneu v diametrálně lepší kondici, než předjížděný, protože musí jet mnohem rychleji (po delší dráze se dostává vpřed), což jej pochopitelně vynáší více.
Poslední tvůj odstavec Přesně to se jim zde snažím vysvětlit. Že šlo o lépe provedený manévr, při lepším stavu auta Ricciho.
Když nad tím přemýšlím, tak se mi dostává odpovědi, proč s některými lidmi zde vedu sáhodlouhé spory. Máme zcela odlišnou filozofii a náhled na Fair-play. U mne je podvod - podvodem, úmysl - úmyslem, lež - lží atd. Mike a mnozí jiní se to snaží okecávat, a všemožně dokazovat za užívání presumpce neviny.-
-
odin
12:39 31.07.2014 77.240.96.XXXCo to meleš? Koho nenávidím?
Nesnáším pouze úmyslné "fauly" ve všem. A ještě více mne nadzvednou lidé, kteří tyto fauly prosazují a omlouvají.
Nico v tomto případě jasně dokázal, že nemá potřebu se snižovat k něčemu takovému, co bys mu ty a tobě podobní radili. U mne za to má. Sice prohrál bitvu, ale zdaleka neprohrál válku. Nevím proč bych ho za to měl nenávidět? To je zase tvoje přání.
Ano Fair-play v mém podání může být pro lidi, kteří vymýšlí kolize jako nástroj pro "polepšení si", poněkud zvláštní. Raději si nad tím ani nelámej hlavu, protože to stejně nemůžeš pochopit.-
Mike17
16:59 31.07.2014 90.177.207.XXXPrávo mít možnost zůstat na trati je v pravidlech. Tudíž faul je pro mne to, že někdo toho druhého z trati vytlačí. Takže úmyslný faul by udělal spíš Lewis. A ty to obhajuješ. Stejně tak v Kanadě by se při případné kolizi dopustil faulu Nico. Uz mi rozumíš?
O nenávisti jsem psal v souvislosti s Vettelem, RB a hlavně Schumacherem.
-
-
-
-
-
-
-
Chasnik
08:59 29.07.2014 78.24.10.XXXodine, když máš oproti soupeři o hodně čerstvější gumy, navíc měkčí směs, tak se ti s odstředivou silou bojuje mnohem lépe. Ricci se s ní v tom samém místě taky slušně vypořádal. To, co Rosberga v onom místě zbrzdilo a poslalo vnějšími koly na obrubník, nebyla odstředivá síla, to ti garantuju-
odin
13:13 29.07.2014 77.240.96.XXXPodívej chasníku. Pokud chceš jít do souboje s pilotem na opotřebovaných gumách, musíš také počítat, že tento pilot bude zvládat auto trochu hůře.
Reagoval jsem pouze na demagogii Mika17, který nejprve tvrdil, že Nico měl zůstat na trati. Což by dle mne zapřičinilo kolizi. Máš snad jiný závěr?
A když jsem mu napsal, že by kolize byla úmyslná, tak (pro něho typicky) napsal, zda by šlo o úmysl Nica, nebo Lewise. Což je další demagogie. Lewis byl na horších gumách a útok z vnějšku byla kravina. To musel vědět i ten největší diletant. Bylo jasné, že si vnějšek pohlídá a navíc ho to pěkně vyneslo. Tak že, odstředivá síla vynesla Hamíka a ten vytlačil Rosberga. Máš s tímto vysvětlením nějaký problém? Podle mne běžný neúspěšný manévr. Když Nico viděl, že nemá šanci na úspěch, tak se stáhl a ovezl body pro tým za 4.flek. Není třeba vymýšlet bláboly o zůstávání na trati apod.-
Chasnik
19:39 29.07.2014 217.117.213.XXXHamika nevynesla ven odstředivá síla, jak tu zatáčku při obraně projíždí ukázal, když se bránil Riccimu. Prostě tam Nica zavřel. Na penaltu to nebylo, takhle piloti při obraně pozice dnes jezdí.
Ta myšlenka, aby Nico zůstal na trati a nechal Lewise do sebe narazit, není od věci. Ne, že bych ji úplně podporoval, ale z Rosbergova pohledu by to mělo svoji logiku. Ale to už jsem vysvětloval jinde.
A ten útok zvnějšku v zatáčce č. 2 není kravina. Zkouší to tam více pilotů a nejen letos. Pokud se ti povede tam zůstat aspoň vedle bránícího pilota, tak máš další rychlou zatáčku na svoji ruku. A trojka vynáší, takže ten na vnějšku musí zákonitě povolit, jinak končí jako Eric ...-
odin
20:11 29.07.2014 77.240.96.XXXMně se líbí, jak ve svém fandovství dokážeš popírat i fyzikální zákony.
Na jedné straně tvrdíš, že Nico měl čerstvější a lepší gumy,než Lewis. Na druhé straně jsi ochoten popřít Hamíkovo opotřebení pneu, na kterých zvládl dvojnásobnou vzdálenost.
Pro objasnění, odstředivá síla působí VŽDY na VŠE co se pohybuje po oblouku a eliminovat ji mohou různé faktory. Mezi nimiž je i přilnavost pneu. A že v posledních letech platí: čím použitější pneu, tím horší jejich vlastnosti (vč. přilnavosti), je nabíledni. O tom tě doufám nemusím přesvědčovat. Tak že by asi Nico těžko obstál, kdyby došlo na vysvětlování kolize před vrchností Merglu. On je totiž rozdíl mezi 25 body pro tým a nulou. Tak že logika z pohledu Nica jde stranou. Podstatný je tým a jeho zájem. Bohužel, Mike17 a nejspíše i ty, si toto neuvědomujete. Nebo spíše uvědomujete (alespoň v případě Mika) pouze, když se vám to hodí do krámu.
K poslednímu odstavci. Ok. Ale musíš brát (respektive Nico) v úvahu, že Hamík patří (ať se ti to líbí, nebo ne) k TOP pilotům. A ti moc chyb nedělají.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek