DISKUZE K ČLÁNKU Lauda kritizuje rozhodnutí zastavit závod v Británii: "Lidé budou vypínat televize"
Šéf Mercedesu Niki Lauda kritizuje rozhodnutí komisařů vyvěsit červené vlajky po havárii Kimiho Räikkönena v úvodním kole Velké ceny Británie.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Lauda kritizuje rozhodnutí zastavit závod v Británii: "Lidé budou vypínat televize"
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Rostislav M.
12:22 07.07.2014 109.107.201.XXXsporný moment Pokud si pořadatelé nebyli jistí, že svodidlo vydrží druhý takový náraz, tak je lepší jej vyměnit nebo zpevnit. Je ale pravdou, že tato havárie byla řádná náhoda a tak nevěřím, že by takovou blbost jako Kimi udělal někdo během závodu podruhé.
Také je nutno si říci, že Kimi porušil pravidla....vrátil se nebezpečně na trať a to se mu stalo osudným. Ne nadarmo se v pravidlech řeší jak se má jezdec vracet na trať když ji takto opustí...
Je tedy pravda, že prodlení závodu nebylo ideální....ale když se jedná o bezpečnost, tak mi to ani nevadilo. -
M3
11:14 07.07.2014 109.107.201.XXXBezpečnost Jednou je trať v nějakém stavu schválena FIA a pořadatel za to ručí. Ono rána do plechových svodidel se nevidí tak často, jsou instalována tam, kde je skoro nemožné do nich zaplout. Většinou se to píchne do gum, kterých má pořadatel dost a jen je vymění během chvíle. Proto mají všichni pocit, že jediný problém po havarii je odklidit formuli. Tzn. v případě, že by se závod jel s tím rozbitým svodidlem, koledovali by si minimálně na pokutu. Btw. Rally je nebezpečná, ale taky je povinnost udělat určitá bezp. opatření. Pokud je porušeno nemělo by se jezdit. Pokud se přesto jezdí a něco se stane .... pak všichni říkají, že se mohlo chvíli počkat, že, že....-
TomTom
12:00 07.07.2014 193.41.42.XXXMyslím, že tohle byl opravdu nesmysl zastavovat. Tyhle plechová svodidla jsou všude, ne jenom v místech, kde "havárie nehrozí". V takovym Monaku jsou všude kolem trati a taky se pokaždý závod nezastavuje. A to tam je ta pravděpodobnost, že to do stejnýho místa švihne někdo znova podstatně vyšší. Jasně, menší rychlosti, ale zas to jsou mobilní svodidla, tady je to všechno v betonu.
-
-
-
mi88ki
10:57 07.07.2014 165.72.200.XXXŘešení Když se báli, tak tam měli složit balík slámy
Mě to přišlo též absurdní. Když si uvědomím jaké nebezpečí je třeba v rally a tady se bojí, že by mohlo dojít teorereticky ke kontaktu ve stejném místě. Stejně byla impulsem ta strouha, ta se měla řešit, ale už dávno před závodem. To si jí nikdo nikdy nevšimnul ? Všude min. 100 m bezpečnostní unikové zóny a tady strouha hned vedle trati ? To mě hlava nebere.-
Duncan66
14:19 07.07.2014 89.29.32.XXXtak se nema kimi vracet na trat v plne rychlosti. zcela vlastni vinou se dostal mimo trat, takze je to pouze a jen jeho chyba. Divim se, ze nedostal poradny flastr. Asi komisari vymekli, protoze kulhal a bali se, ze je zraneny a ze se tak potrestal sam. -
Panek
15:38 07.07.2014 89.24.149.XXXZávodní trať musí splňovat mnoho kritérií. Jedním z nich je i dostatečné odvádění vody. A Velká cena Velké Británie je asi trochu více častěji skrápěna vodou, než Bahrain. Nemusím snad připomínat závody, kdy byl na nových okruzích odvod vody nedostatečný a tak se pod červenou vlajkou čekalo mnohem dešlí dobu, než při havárii Kimiho. Dokonce i když, přestalo pršet, musel trať vysoušet SC, tím že kroužil na trati. Silverstone je trať několikrát v sezoně odzkoušená a pokud je v daném místě strouha nezbytná k odvádění vody, pak je tam asi právě proto, ne?
-
-
kakaa
10:52 07.07.2014 85.71.39.XXXno něco podobného jsem viděl snad už jen u fisichely, prostě i kimi předvedl, že i starej mazák může být noob, přišlo mi že měl auto chvíli rovně a hned zas jako přetáčivej smyk, takže moc plynu moc brzo, no a tu hodinu jsem věnoval kočkám, na který už to bylo taky moc dlouho, lauda má pravdu tohle bylo směšný a znova se to stát nemohlo, prostě akce Z a zajímalo by mě kdo a proč jí vymyslel a kdo odkejval -
PC
09:53 07.07.2014 212.47.2.XXXspíš by měli opravit ty strouhy kolem asfaltu trati, kde to tak hnusně vymrštilo Kimiho. V trávě není nic vidět, obruba tam není - o to je taková rýha zákeřnější. A není to zdaleka jediná trať. Když v takovém místě kdokoliv vyjede přes okraj, tak je s jeho vozem konec.-
Pepan
10:19 07.07.2014 89.24.157.XXXTrať je od toho, aby se na ní závodilo a pokud jsou někde únikové zóny, ty slouží k tomu, aby se pilot nezabil a ne k tomu, aby si třeba krátil trať (viz včera souboj Alonso x Vettel). Pilot by měl při závodě počítat s tím, že pokud vyjede z trati, poškodí si vůz a ne využívat prostor mimo dráhu k závodním manévrům.-
PC
11:07 07.07.2014 212.47.2.XXXs těmi zónami nesouhlasím - to by bohatě stačil kačírek. Ale když jsou kolem zatáček obrovský asfaltový plochy, tak to slouží k jedinému - pokračování v závodě. O to je skrytá rýha kolem asfaltu zákeřnější. Vzpomeň před pár lety - Ham si takhle kdesi urval kolo a byl konec - a to z první pozice, snad jen kolo před cílem.
Tomuhle se podle mě říká ohrožení bezpečnosti. Ne prohnutým svodidlům. Ty by udržely ještě deset dalších nárazů.-
anonym
13:06 07.07.2014 178.255.168.XXXV asfaltové únikovce vůz zpomnalí rychleji než v kačírku. Nemusí se ti to líbit, můžeš s tím nesouhlasit, ale taková jsou fakta - asfaltové únikové zóny jsou primárně kvůli bezpečnosti.
Jinak souhlas s Pepanem - závodit se má na trati. Tady není o čem. Plus k těm obrubníkům - stačilo by aby měl obrubník šíři max. metr a trať od asfaltové únikovky odděloval několik metrů široký pruh kačeru/trávy, který by začínal bezprostředně za obrubníkem. Potom by vyjet z trati znamenalo automaticky časovou ztrátu a piloti by si sami dávali na podobné excesy setsakra majzla.-
Pepan
13:23 07.07.2014 89.24.157.XXXJá nechci argumentovat tím že před dvaceti léty by piloti nejezdili tak jako dneska, ale je fakt, že dneska hodně hřeší na to, že po výjezdu z trati se jim a hlavně jejich autům nemůže nic stát. Ale kdysi taky jezdili na limitu a přes to byly závody minimálně stejně zajímavé jako dneska. Asi by to chtělo fakt upravit okolí trati tak, aby výjezd automaticky znamenal velké zdržení, nebo taky možná konec závodu.
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek