DISKUZE K ČLÁNKU V Británii získal pole-position Rosberg, Hamilton chyboval, propadlo Ferrari a Williams
SILVERSTONE - KVALIFIKACE; Druhý Vettel, třetí senzačně Button, Hamilton až šestý! Katastrofa pro Williams a Ferrari, jejich vozy nepostoupily ani do druhé části kvalifikace.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: V Británii získal pole-position Rosberg, Hamilton chyboval, propadlo Ferrari a Williams
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
Chasnik
15:30 05.07.2014 217.117.213.XXX"Podmínky měli všichni stejné" - to je klišé, které se často opakuje, ale aby měli všichni stejné podmínky, museli by jet všichni ve stejný moment ve stejném místě, což je v praxi nerealizovatelné. Na trati budou vozy vždy ve vzájemné interakci, což se může v čase na kolo projevit. A pokud je za proměnlivých podmínek jediné možné časové okno pro zajetí top času, tak se ta vzájemná interakce může podepsat na časech na kolo a tím pádem i pozici na startu.
-
Pepan
15:47 05.07.2014 89.24.157.XXXRozdílné podmínky mají třeba lyžaři, kteří mají přesně určeno pořadí průjezdu trati a nemohou se rozhodnout, že na trať vyrazí třeba o pět minut později. Piloti F1 mají na splnění kvalifikace určitý časový interval a pokud nevyužijí nejvýhodnější podmínky a vyrazí na trať dříve či později, je to jenom vina vedení týmu a okolí na tom nemá nejmenší vinu. Takže pokud to u Ferrari a u Williamsu projeli, mohou mlátit do hlavy maximálně sami sebe.-
Chasnik
16:53 05.07.2014 217.117.213.XXXOnen "určitý časový interval" je v podmínkách, jako byly ty dnešní, silně omezen a dopředu v podstatě nelze predikovat, takže se často jedná o hru na náhodu. Tu nelze samozřejmě nikdy plně eliminovat, otázka je, jestli je pro sport, ve kterém se točí miliardy dolarů, přínosné, aby pravidla faktor náhody posilovala - a dá se říci zbytečně.
S těmi lyžaři máš pravdu, podobně je to třeba u skoků na lyžích. Organizovat tyto závody vícekolově, třeba na 4 nebo 5 kol, aby se zmírnil právě ten vliv náhody, je časově i technicky náročné. F1 je na tom jinak a zajistit jezdcům více času na zajetí jejich rychlých kol by bylo o hodně méně náročné.
Kvalda v současném formátu Q1 - Q3 trvá stejně v součtu cca hodinu, přitom ve finále se o pořadí v prvních pěti řadách rozhodne vlastně až po uplynutí času kvaldy, když jezdci dojíždějí svoje rychlá kola. A to vše jenom proto, že přestalo pršet o minutu dřív. Co by se změnilo na tom, kdyby jezdec zajel svoje top kolo ne ve 14:57, ale třeba ve 14:35??? Stejně ti, co na kvalifikaci koukají, ji většinou sledují už od začátku, takže by o nic nepřišli...-
Pepan
19:13 05.07.2014 89.24.157.XXXAle ono závodění by mělo být taky trochu o náhodě. Vem si letošní Le Mans. I když byla Toyota a Porsche rychlejší než Audi, nakonec to vyhrála posledně jmenovaná značka díky menšímu počtu problémů. A co se týče formátu kvalifikace, je pro diváky přece jenom přehlednější a přijatelnější než kdyby třeba dvě hodiny po okruhu kroužily všechny vozy a snažily se zajet co nejlepší čas.-
Chasnik
20:16 05.07.2014 217.117.213.XXXNo tak to ať teda potom udělají kvaldu pro všechny na 10 minut a bude to. V nastalém mumraji rozhodnou drobné náhody, tak jako teď, a přitom to bude rychlejší a akčnější.
A nevím, co je nepřehledného na tom, když budou piloti jezdit hodinu po okruhu a na leaderboardech okolo trati a na okraji obrazovky v TV se budou zobrazovat nejlepší časy ;)
Ale asi je přehlednější a logičtější, když má v kvalifikaci např. desátý jezdec na roštu horší čas než ten jedenáctý, někdo musí startovat s gumama z kvaldy, kdežto někdo jiný si může nechat auto přezout. Nehledě na to, že coutdown kvalifikace ukazuje nulu a auta furt zajíždějí měřené časy. Ano, je to jasné a přehledné a každého nového diváka to hned chytí, protože od začátku je mu jasné, o co běží
-
-
-
-
-
-
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek