DISKUZE K ČLÁNKU V Británii získal pole-position Rosberg, Hamilton chyboval, propadlo Ferrari a Williams

SILVERSTONE - KVALIFIKACE; Druhý Vettel, třetí senzačně Button, Hamilton až šestý! Katastrofa pro Williams a Ferrari, jejich vozy nepostoupily ani do druhé části kvalifikace.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: V Británii získal pole-position Rosberg, Hamilton chyboval, propadlo Ferrari a Williams

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 35, poslední 06.07.2014 13:35 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Pepan (Hlasovalo 28 lidí) 05.07.2014 14:30
Zajímavý výsledek první části kvalifikace. … »
» Pepan (Hlasovalo 14 lidí) 05.07.2014 15:09
Podmínky měli všichni stejné. Je otázka,… »
» Prokop S. (Hlasovalo 13 lidí) 05.07.2014 15:13
Maruška pěkný výledek pro Marušku!! 01 Skvěle… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

    • Pepan

      Pepan

      89.24.157.XXX
      Podmínky měli všichni stejné. Je otázka, nakolik to zvládli ti, kteří se starají o strategii týmů. To, že se kvalita trati bude měnit, mohli předvídat a podle toho měli poslat závodníky na trať.

      + 14 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Chasnik

        217.117.213.XXX
        "Podmínky měli všichni stejné" - to je klišé, které se často opakuje, ale aby měli všichni stejné podmínky, museli by jet všichni ve stejný moment ve stejném místě, což je v praxi nerealizovatelné. Na trati budou vozy vždy ve vzájemné interakci, což se může v čase na kolo projevit. A pokud je za proměnlivých podmínek jediné možné časové okno pro zajetí top času, tak se ta vzájemná interakce může podepsat na časech na kolo a tím pádem i pozici na startu.

        + 7 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Pepan

          Pepan

          89.24.157.XXX
          Rozdílné podmínky mají třeba lyžaři, kteří mají přesně určeno pořadí průjezdu trati a nemohou se rozhodnout, že na trať vyrazí třeba o pět minut později. Piloti F1 mají na splnění kvalifikace určitý časový interval a pokud nevyužijí nejvýhodnější podmínky a vyrazí na trať dříve či později, je to jenom vina vedení týmu a okolí na tom nemá nejmenší vinu. Takže pokud to u Ferrari a u Williamsu projeli, mohou mlátit do hlavy maximálně sami sebe.

          + 13 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Chasnik

            217.117.213.XXX
            Onen "určitý časový interval" je v podmínkách, jako byly ty dnešní, silně omezen a dopředu v podstatě nelze predikovat, takže se často jedná o hru na náhodu. Tu nelze samozřejmě nikdy plně eliminovat, otázka je, jestli je pro sport, ve kterém se točí miliardy dolarů, přínosné, aby pravidla faktor náhody posilovala - a dá se říci zbytečně.
            S těmi lyžaři máš pravdu, podobně je to třeba u skoků na lyžích. Organizovat tyto závody vícekolově, třeba na 4 nebo 5 kol, aby se zmírnil právě ten vliv náhody, je časově i technicky náročné. F1 je na tom jinak a zajistit jezdcům více času na zajetí jejich rychlých kol by bylo o hodně méně náročné.

            Kvalda v současném formátu Q1 - Q3 trvá stejně v součtu cca hodinu, přitom ve finále se o pořadí v prvních pěti řadách rozhodne vlastně až po uplynutí času kvaldy, když jezdci dojíždějí svoje rychlá kola. A to vše jenom proto, že přestalo pršet o minutu dřív. Co by se změnilo na tom, kdyby jezdec zajel svoje top kolo ne ve 14:57, ale třeba ve 14:35??? Stejně ti, co na kvalifikaci koukají, ji většinou sledují už od začátku, takže by o nic nepřišli...

            + 1 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Pepan

              Pepan

              89.24.157.XXX
              Ale ono závodění by mělo být taky trochu o náhodě. Vem si letošní Le Mans. I když byla Toyota a Porsche rychlejší než Audi, nakonec to vyhrála posledně jmenovaná značka díky menšímu počtu problémů. A co se týče formátu kvalifikace, je pro diváky přece jenom přehlednější a přijatelnější než kdyby třeba dvě hodiny po okruhu kroužily všechny vozy a snažily se zajet co nejlepší čas.

              + 4 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Chasnik

                217.117.213.XXX
                No tak to ať teda potom udělají kvaldu pro všechny na 10 minut a bude to. V nastalém mumraji rozhodnou drobné náhody, tak jako teď, a přitom to bude rychlejší a akčnější.

                A nevím, co je nepřehledného na tom, když budou piloti jezdit hodinu po okruhu a na leaderboardech okolo trati a na okraji obrazovky v TV se budou zobrazovat nejlepší časy ;)

                Ale asi je přehlednější a logičtější, když má v kvalifikaci např. desátý jezdec na roštu horší čas než ten jedenáctý, někdo musí startovat s gumama z kvaldy, kdežto někdo jiný si může nechat auto přezout. Nehledě na to, že coutdown kvalifikace ukazuje nulu a auta furt zajíždějí měřené časy. Ano, je to jasné a přehledné a každého nového diváka to hned chytí, protože od začátku je mu jasné, o co běží 12

                + 2 / − 4

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
  • Pepan

    Pepan

    89.24.157.XXX
    Zajímavý výsledek první části kvalifikace. Stratégové Ferrari a Williamsu se fakt vytáhli.

    + 28 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • FoxPw

      213.192.37.XXX
      U RB se také nevytáhli, Vettel postoupil jen proto, že byl na přechodných rychlejší než Alonso a Williamsy.

      + 8 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Pepan

        Pepan

        89.24.157.XXX
        Ale nakonec v kvalifikaci skončil druhý.

        + 4 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • FoxPw

          213.192.37.XXX
          To jo, ale tým mu v tom vůbec nepomohl. To druhé místo za takových podmínek jsem už ani neočekával, když mu tým zmršil první výjezd.

          + 6 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • czisa

            178.72.220.XXX
            co vím z minulosti, on sám si rozhoduje, jestli chce vyjet, nebo ne. ;) a je naprosto běžné, že zrovna vettel vyjede tři minuty před koncem na první konkurenceschopný čas. takže si to zmršil hlavně on.

            + 1 / − 7

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • FoxPw

              213.192.37.XXX
              Pro suché kvalifikace to je možné, ale při podobných, jako je dnešní by měl tým daleko lépe vědět, zda bude nebo nebude pršet a když neví, tak by měl víc hrát na jistotu. Dnes jim to vyšlo tak tak.

              + 3 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Pepan

                Pepan

                89.24.157.XXX
                Někomu to vyšlo, jinému zase ne, ale to k závodění patří a bez trochy štěstí se prostě vyhrávat nedá.

                + 4 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
  • driver-ine

    90.178.118.XXX
    F :o) Tak myslím že Alonzo definitivně ztratí trpěliovost s výkony Ferrari :o)))

    + 19 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Chasnik

    217.117.213.XXX
    Q1, opravdu překvapení Tak na takový výsledek Q1 si vsadit, to by byl kurz 03

    + 19 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama