DISKUZE K ČLÁNKU Chyba v boxech podle Massy stála Williams vítězství: "Byl jsem nejrychlejší"
Podle Felipeho Massy promrhal jeho Williams ve Velké ceně Kanady kvůli chybě při jeho první zastávce velkou šanci na vítězství.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Chyba v boxech podle Massy stála Williams vítězství: "Byl jsem nejrychlejší"
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
anonym
18:02 10.06.2014 94.113.134.XXXPlačka Massa je slušná plačka, pořád jen říká proč to nevyšlo tentokrát, kdo mu to zkazil, kdo na něj byl zlý, kdo udělal špatné strategické rozhodnutí atd. Ale chlapec zapomíná na fakt, že za volentem sedí on sám a je to on sám, kdo probírá /nebo by měl probírat/ strategická rozhodnutí. Jasně, občas dojde k chybě mechaniků a tak, ale kdyby byl Felipe tak skvělej jak se často chvástá, tak příležitost na výhru či alespoň slušný bodový zisk by měl častěji než má. Jednou za půl roku mu vyjde část závodu a brečí proč to nakonec nevyšlo. Základ je dojet do cíle, nebourat atd. Plakat nad tím co by mohlo být kdyby se lépe kvalifikoval, kdyby mu sedlo nastavení, kdyby se mu nedrolili pneumatiky, kdyby před ním byla volná trať, kdyby nemusel předjíždět, kdyby nemusel šetřit palivo a kdyby zapršelo nebo pro změnu bylo hezky, kdyby vyjel nebo nevyjel safety car ... -
Kapor
15:35 10.06.2014 194.160.178.XXXAko vidieť,... ...to zákulisie vo Williamse je nie dobré, lebo aj Pastor radšej odtiaľ odišiel preč, hoci do horšieho, kde sú ale medziľudské vzťahy asi lepšie, aj keď sa mu na trati v novom aute nedarí. Ale tu ako vidieť, ho zbytočne v boxoch zdržali a neinformovali ho o dianí na trati a o tom, že Lewis odstúpil a Nico ide bez ERS, čo by iste zvýšilo jeho snaženie a bol by ešte zrýchlil. Je to škoda a snáď aj Sergio si vstúpi do svedomia a viac takéto niečo v jeho podaní neuvidíme. Bola to na Felipeho prasárna. -
-
-
Chasnik
16:18 10.06.2014 78.24.10.XXXŘachnout káru na bodech v posledním kole a potom se vymlouvat na nějaký kopyto body nepřinese. Je lepší dojet a riskantní předjížděcí manévr v posledním kole kvůli nějakým 2 bodům navíc si rozmyslet, protože v tomto momentě riziko převyšuje možný zisk.
Více jsem k tomu napsal v jiné diskusi a nemá cenu to tady opakovat.-
odin
13:03 11.06.2014 77.240.96.XXXChasníku, tvůj názor tentokráte až tak nesdílím. Letos Williams nepatří mezi poslední tři týmy startovního pole, a tudíž nemusí počítat, zda získá alespoň jeden, dva body za celou sezónu, aby byl před Maruškou s Caterhamem. Velmi pravděpodobně budou mít i v dalších závodech šanci bodovat a tím pádem se "prát" o umístění s těmi lepšími středu pole. Tak proč by měl Massa dokroužit na bodech, když cítil (a také to bylo jasně zřetelné i v TV), že má na víc.
A za další. I v době dominance Schumachera, Alonsa, Vettela, museli tito piloti v jistých částech závodů, nebo i sezóny riskovat, aby si zajistili pozice a vítězství. Nevím v čem byl manévr Massy jiný, než manévry zmíněných pilotů v minulosti. A podotýkám, že mohu uvést případy, kdy ani těmto pilotům jejich předjetí nevyšlo a přišli o všechny body. Stejně jako případy, kdy naopak vše získali.
Jde o závodníky, diváci chtějí vidět závody a k tomu patří i předjíždění. Že občas nevyjde už jaksi patří k věci...-
Chasnik
18:19 11.06.2014 217.117.213.XXXS posledním odstavcem jednoznačně souhlas. Problém je, že když to nevyjde, tak je kolem toho obviňování, fňukání, že trest je malej a že se mohl někdo zranit (to je v F1 skutečně novinka), potom se tu objeví milion jednoznačných tvrzení, že za to natuty může ten, a pak zase že tamten a že si měl jeden dávat majzla na toho druhýho a přitom ten druhej na toho prvního nemusí brát ohled a už se ten flame rozjíždí.
Kdyby to ten Massa bral jako chlap, tak je to v pohodě, jak říkáš: risk k závodům patří a někdy to prostě nevyjde. Jenomže on do toho risku jde a pak se diví, když to nevyšlo - i když je v té kolizi spoluvina (ať už úmyslná, nebo náhodná, to fakt nevyřeším, protože nejsem jasnovidec) jiného pilota.
A proč mluvím o risku? Protože ta rovinka je zakřivená a ještě před zatáčkou č. 1 je vlastně jedna neoficiální zatáčka s velkým poloměrem. Risk je v tom, že i když jezdec neudělá pohyb volantem, změní vlastně jízdní stopu v brzdné zóně (nebo těsně před ní, nevím přesně, kde tam pilotům začíná brzdný bod). Tím může nastat malér, ke kterému skutečně došlo. Massa tam šel příliš natěsno, protože předpokládal, že druhou formuli řídí stroj, který prostě pojede v dané stopě. Žádné pravidlo mu sice nepřikazuje, aby dodržel dostatečný boční odstup při předjíždění (naštěstí - už tak jsou ta pravidla tlustá až hrůza), ale větší obezřetnost a předvídavost ho mohla přivést do cíle.
Jinak jsem jednoznačně pro, aby se závodilo, aby byly souboje na kolo a třeba riskantní manévry. Jenom proboha, ať potom ti piloti nečumí jako puci, když do sebe křápnou-
odin
20:58 11.06.2014 77.240.96.XXXOno je vzájemného obviňování při každé kolizi. Čest výjimkám.
A co se týká Massy s Perézem. Osobně jsem se k tomuto incidentu nechtěl vyjadřovat, protože jsem z obrázků, které jsou k dispozici, nedokázal jednoznačně určit viníka. Trochu se klaním k rozhodnutí komisařů a více viním Peréze. Protože nejdříve to vypadalo, že jede stejnou ideální stopu jako Vettel a pak si nejspíše všiml Massy v zrcátku, jak ho chce předjet a zaujal defenzívní stopu. Tedy alespoň z mého pohledu,ale...
Na tebe jsem reagoval proto, že článek je o chybě mechaniků a zdržení v boxech a ty jsi to odklonil na kolizi. Nerad argumentuji slovem "kdyby", ale teď udělám výjimku.
Kdyby Massu v boxech nezdrželi asi by nepřišel o tolik pozic, které pak musel dost krkolomně získávat zpět. A nejspíš by ani nedošlo k onomu zbrklému manévru v posledním kole na Peréze. Vím, že jde o spekulaci, ale když se podíváš nezaujatě na Massův výkon v Kanadě, tak až na to poslední kolo, byl výborný. Jel opravdu hodně konkurenceschopně s každým a měl i na vítěze Ricciarda. V závěru byl nejrychlejší (bohužel jsem neviděl, jak jel Button, který mu nejspíše v konci GP mohl jediný rychlostně konkurovat).
A ještě dovětek. Aby pilot vyhrál závod, musí celý tým poskládat a předvést své výkony bez jediné chyby. To samé platí i o pilotovi. A pokud někdo (pilot, mechanici, stratégové...tým) vyrobí první chybku, tak se to pak strašně špatně dohání, mnohdy přichází na řadu stres, větší nervy, zbrklost a tím pádem CHYBY.
Neodsuzoval bych Massu, že křápnul auto v posledním kole. On udělal maximum pro své, co nejlepší, umístění.
-
-
-
-
-
-
-
-
Arnoux
20:14 10.06.2014 217.66.164.XXXTak určitě
Když vezmeš jak mají strašně rychlý auto a "skoro" vyhráli minimálně 2-3 velký ceny + testy,tak na tom druhým fleku vlastně jsou.
Na vzduchu jel pěkně,ale pak si na Vettela neškrtnul ani s DRS a ještě v Montrealu,kde má krásný rovinky.Tohle prohlášení přičítám otřesu po tý ráně.
Mimochodem to přetížení je strašný.Před 20 lety by šel rovnou do penálu se zlomeným vazem.
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek