DISKUZE K ČLÁNKU Head: Nové turbomotory jsou zbytečně drahé, 800 koní lze získat za desetinu ceny

Nové hybridní pohonné jednotky jsou podle zakladatele a bývalého technického ředitele Williamsu Patricka Heada příliš drahé.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Head: Nové turbomotory jsou zbytečně drahé, 800 koní lze získat za desetinu ceny

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 23, poslední 04.06.2014 17:13 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Duncan66 (Hlasovalo 21 lidí) 02.06.2014 15:43
Heh kdyz si clovek uvedomi, ze tymy daji za 5… »
» zipp (Hlasovalo 8 lidí) 02.06.2014 13:10
No ono se dá určitě nahnat 800koní za desetinu… »
» mi88ki (Hlasoval 1 člověk) 03.06.2014 11:04
Motory U motorů by měly platit jen čtyři… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • anonym

    95.103.201.XXX
    komu sa zdá veľa? ak sa zdá niekomu platiť za motory veľa, kľudne si môžu vyvinúť vlastné. kreativite sa medze nekladú ...
    03

    + 3 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • mi88ki

    mi88ki

    165.72.200.XXX
    Motory U motorů by měly platit jen čtyři pravidla a to stanovený objem válců, maximální velikost nádrže, počet dostupných motorů na sezónu a pravidla pro max. tlak libovolného tekutého paliva, samozřejmě za určitých bezpečnostních podmínek. Takhle to mělo být od počátku a jen dle výkonnosti vozů postupně korigovat resp snižovat objem. Všechno ostatní ohledně motoru by mělo být uvolněné, ať si každý hledá vlastní technoligie a nejvýhodnější řešení. Jestli si tam někdo strčí zařízení na rekuperaci by mělo být jen na něm, samozřejmě při zrušení váhových limitů, takže by to byl výkon za váhu zařízení. Byl bych tedy i pro zrušení limitu minimální váhy vozu, samozřejmě pokud projde vůz bezpečnostními testy. Akorát bych stanovil rozumnou povinnou minimální váhu jezdců a kdo by byl pod, ten by musel mít, na nějakém bezpečném a pro těžiště nevýhodném místě, závaží.

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Duncan66

    Duncan66

    89.29.32.XXX
    Heh kdyz si clovek uvedomi, ze tymy daji za 5 motoru nejakych 550 milionu korun za sezonu, takze jeden motor vychazi pres 100 milionu korun, to je proste brutalni nesmysl.

    + 21 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Kimi

      94.113.188.XXX
      Jo tomu se říká snižování nákladů... 20

      + 12 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • anonym

      178.255.168.XXX
      To sice je, ale větší týmy ty peníze stejně utratí, otázkou je jenom za co. V takovém případě je pořád lepší, když se nacpou do vývoje moderního hybridu, než aby je spolkla aerodynamika, která je mimo F1 doslova a do písmene k ho...

      Pro malé týmy je to pochopitelně masakr, protože s mizernou aerodynamikou se na chvostu pole jezdit dá, bez motoru ne.

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Duncan66

        89.102.3.XXX
        to jiste ano, ale pokud by ty slabsi tymy mohly investovat 20 milionu eur do vyvoje aerodynamiky misto fixnich nakladu za motory, tak by byly tem top tymum blize a F1 by mohla byt zajimavejsi, protoze ve vyvoji vozu nelze jit do nekonecna a ziskavani desetinek a setinek stoji postupne vice casu a penez a roste to exponencialne. Navic u takto slozitych motoru maji spickove a bohate tymy urcite protekci oproti tem slabsim a ziskavaji tim dalsi rychlost. Bohuzel.

        + 5 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Správne Patrik,... ...konečne to tým kokomisárom niekto povedal na rovinu. Lebo ak ja som tu povedal, že MGU-H je tam úplne zbytočne, lebo na zrýchlení auta sa aj tak používa len MGU-K, ktoré stačí dobyť batérie, lebo na to postačuje doba v sekundách, ktorá sa využíva v oboch zónach DRS a ešte navyše aj na bránenie mimo nej. A SW mohol ostať bezo zmeny. Nikdy by sa nevyskytli problémy u všetkých pohonných jednotiek Renault na začiatku sezóny a ani na jednotke Mercedesu na Williamse, ktorá na odstránenie závady, si vyžiada ďalšie náklady. Patrik zabudol dodať aj to, že 5 pohonných jednotiek na sezónu je málo, lebo tímy Renault a Ferrari ich budú potrebovať minimálne 6, v horšom prípade 7. 02

    + 6 / − 9

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • FoxPw

      213.192.37.XXX
      MGU-K kromě výroby elektřiny také roztáčí turbo při nízkých otáčkách motoru a tím posouvá do nižších otáčet turboefekt. Proto také není nutné motory tak přetáčet.

      + 10 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Kapor

        194.160.178.XXX
        To je ale celkom zanedbateľné,... ...lebo závodné turbomotory po naštartovaní, sú udržiavané celú dobu v pásme produktívnych otáčok, kde turbodiera nie je, ty chytrák, lebo ich pokles pod ich medzu znižuje nielen výkon, ale naopak zvyšuje aj spotrebu. 11 18 To by si mal vedieť. A ak nevieš, tak ti to oznamujem. 14 Ako vidieť, stále to porovnávaš s plecháčom, ktorý ti stojí pod odkvapom, na dvore. 18 11

        + 3 / − 7

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • anonym

          178.255.168.XXX
          Jaj, to je zase perla! Turbodmychadlo pohání výfukové plyny a těch při brzdění vzniká tak málo, že mu klesají otáčky pod hranici efektivity bez ohledu na to, kolik zrovna točí motor.

          Pokud nemá vznikat turbo lag, musí se při brzdění nějak turbo udržovat v otáčkách. Co bude zvyšovat spotřebu, spalování benzínu, aby mělo turbo dostatek výfukových plynů, nebo pohon elektřinou rekuperovanou z brzdění nebo ze samotného turba při režimu, kdy je výfukových plynů přebytek? 03

          + 5 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Kapor

            194.160.178.XXX
            Ty snáď žartuješ chlapče ! Si pamätaj, že po naštartovaní u turbokompresora u turbomotorov F1 neklesnú otáčky pod menovité, lebo k motoru je preto pripojená 8 stupňová prevodovka, aby si pri brzdení radil nadol, a to rozmedzie dodržal, lebo jazda je odlišná, od radenia na tvojom aute. Menovité otáčky u turbokompresora sú dolnou hranicou plnenia objemom a tlakom na 5 barov, lebo výfukových plynov je vždy prebytok preto, lebo len tá práca naviac sa využíva na výrobu elektrickej energie a zabraňuje tomu, aby otáčky stúpli nad hornú hranicu rozmedzia menovitých otáčok, čo spôsobí brzdný moment denetárora motorgenerátora MGU-H, ktorý je dovtedy v prevádzke, kym neklesnú nad pásmo preregulovania spodných menovitých otáčok. Ak takto motorgenerátor zabraňuje ich prekročenie povolených otáčok tak, ako poistný ventil u turbomotorov, ktoré MGU-H nemajú, tak je to v poridku, lebo k poruche z tohto dôvodu, tu nemôže dôjsť. Inak klesnutiu otáčok bráni aj veľký moment zortvačnosti, pretože s turbom je spriahnutí motorgenetátor, na jednom hriadeli a regulácia je preto o to lepšia.01 Ak si to nevedel, tak ti to oznamujem. 18

            + 2 / − 5

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • Arnoux

            217.66.164.XXX
            Anonyme v zásadě máš pravdu,ale tohle platilo dřív když jezdil Ragnotti s R5Maxi Turbem.Každý pád otáček pod 4000 znamenal nakoupenou sekundu ztráty.

            Jak píše Kapr,dneska je motor z F1 pila,která drží stejný točky téměř v každým místě okruhu.MGUH je tam tedy opravdu na ho... .

            Renault před zimními testy zkoušel předtáčet turbo před zatáčkami a podobné věci-proto taky ta kompletní předělávka SW.Slepá cesta a dodnes jen problémy.
            Dnes myslím,přišli všichni na jednu věc. Motor společně s MGUK má tak velký krouták,že je vůbec problém přenest na dráhu,takže je zbytečné řešit další složitosti.

            Pro plný výkon nevidím v MGUH taky žádný smysl protože v maximálních otáčkách se plyny stejně ženou obtokem pro snížení tlaku.

            + 1 / − 4

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Jens

              109.81.245.XXX
              Nemáš pravdu. MGU-H je velmi důležité pro regulaci otáček turba a pro rekuperaci energie - podílí se na ní až 2/3! Pomáhá eliminovat turbo-lag, bez něj bys byl tam, kde před 30 lety. Pro plný výkon má velký smysl - neženou plyny žádným obtokem (občas jej nicméně používají) - pomáhá vytvářet energii "zadarmo" a posílat ji přímo na kola přes MGU-K!

              + 5 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
  • PÍTR

    176.74.128.XXX
    Logika? Pane jo, je těžké pochopit jednu věc? Automobilky (především Mercedes a Renault) chtějí vyvíjet hybridy tak, aby mohly využít je samotné a potažmo i zkušenosti v sériové výrobě.

    + 5 / − 7

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Eddmund

      212.79.110.XXX
      hybridy co se dnes vyrábí jsou doslo k hovnu (s prominutím a ten výraz) jediný smysluplný je opel ampera kde je pohon elektromotorem a spaloací motor pouze jako generátor navíc dnešní nejmodernější spalovací motory jsou takový průser že si to nikdo nedokáže představit.Celá věc kolem motorů f1 je tedy k smíchu

      + 12 / − 8

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • anonym

        178.255.168.XXX
        18 Ampera je smysluplná? Myslíš ten nepodarek, co se tváří jako elektromobil, ale pro jistotu s sebou všude vozí spalovací motor, aby se s ním při nedostatku elektřiny choval kvůli jeho nízkému výkonu naprosto nevyzpytatelně? Nebo snad myslíš ten nepodarek, co tě naláká tichem a úžasnou dynamikou elektromobilu, aby tě po pár desítkách km ostré jízdy osprchoval jekotem čtrnáctistovky točící permanentně 5k rpm a příležitostně leností prochladlého šneka? Jestli tohle je smysluplná budoucnost osobní přepravy, tak budu radši jezdit na praseti a za ušetřeného čtvrtdruhého milionu si budu platit pořádnou životku, aby po mně něco zbylo rodině, až mě nějaký rádobyelektromobilista trefí, protože mu jeho smysluplný hybrid při předjíždění zrovna nedal tolik výkonu, kolik od něj čekal. 13 03

        + 2 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Eddmund

          212.79.110.XXX
          tak apera sama osobě není nic dobré ale koncepce je tou správnou cestou ... je to lepší než pomáhat spalovacímu motoru elektromotorem a ve výsledku jezdit za 6 litrů benzínu bez možnosti uject 200km a víc čistě na alektřinu to je lepší turbodiesel který jezdí za 5.5 nafty vis většina dvoulitrů

          + 1 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • zipp

    zipp

    81.19.3.XXX
    No ono se dá určitě nahnat 800koní za desetinu ceny, jenže ten motor nikdy nebude tak efektivní

    + 8 / − 9

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Tomas77

      85.93.125.XXX
      Stale ale ide o celkovu efektivitu riesenia. Ak "cena motora" + "cena vyvoja" + "cena paliva" u hybridu >> "cena motora" + "cena vyvoja" + "cena paliva" u klasickeho turba ide o ekonomicky nezmysel a toto riesenie nema uplatnenie ani v beznom zivote.

      + 15 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Raider

        85.70.74.XXX
        V tom případě je veškerý vývoj neefektivním nesmyslem, protože na začátku je každé řešení drahé.

        + 7 / − 5

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama