DISKUZE K ČLÁNKU Head: Nové turbomotory jsou zbytečně drahé, 800 koní lze získat za desetinu ceny
Nové hybridní pohonné jednotky jsou podle zakladatele a bývalého technického ředitele Williamsu Patricka Heada příliš drahé.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Head: Nové turbomotory jsou zbytečně drahé, 800 koní lze získat za desetinu ceny
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
mi88ki
11:04 03.06.2014 165.72.200.XXXMotory U motorů by měly platit jen čtyři pravidla a to stanovený objem válců, maximální velikost nádrže, počet dostupných motorů na sezónu a pravidla pro max. tlak libovolného tekutého paliva, samozřejmě za určitých bezpečnostních podmínek. Takhle to mělo být od počátku a jen dle výkonnosti vozů postupně korigovat resp snižovat objem. Všechno ostatní ohledně motoru by mělo být uvolněné, ať si každý hledá vlastní technoligie a nejvýhodnější řešení. Jestli si tam někdo strčí zařízení na rekuperaci by mělo být jen na něm, samozřejmě při zrušení váhových limitů, takže by to byl výkon za váhu zařízení. Byl bych tedy i pro zrušení limitu minimální váhy vozu, samozřejmě pokud projde vůz bezpečnostními testy. Akorát bych stanovil rozumnou povinnou minimální váhu jezdců a kdo by byl pod, ten by musel mít, na nějakém bezpečném a pro těžiště nevýhodném místě, závaží. -
-
anonym
09:29 03.06.2014 178.255.168.XXXTo sice je, ale větší týmy ty peníze stejně utratí, otázkou je jenom za co. V takovém případě je pořád lepší, když se nacpou do vývoje moderního hybridu, než aby je spolkla aerodynamika, která je mimo F1 doslova a do písmene k ho...
Pro malé týmy je to pochopitelně masakr, protože s mizernou aerodynamikou se na chvostu pole jezdit dá, bez motoru ne.-
Duncan66
09:57 03.06.2014 89.102.3.XXXto jiste ano, ale pokud by ty slabsi tymy mohly investovat 20 milionu eur do vyvoje aerodynamiky misto fixnich nakladu za motory, tak by byly tem top tymum blize a F1 by mohla byt zajimavejsi, protoze ve vyvoji vozu nelze jit do nekonecna a ziskavani desetinek a setinek stoji postupne vice casu a penez a roste to exponencialne. Navic u takto slozitych motoru maji spickove a bohate tymy urcite protekci oproti tem slabsim a ziskavaji tim dalsi rychlost. Bohuzel.
-
-
Kapor
14:38 02.06.2014 194.160.178.XXXSprávne Patrik,... ...konečne to tým kokomisárom niekto povedal na rovinu. Lebo ak ja som tu povedal, že MGU-H je tam úplne zbytočne, lebo na zrýchlení auta sa aj tak používa len MGU-K, ktoré stačí dobyť batérie, lebo na to postačuje doba v sekundách, ktorá sa využíva v oboch zónach DRS a ešte navyše aj na bránenie mimo nej. A SW mohol ostať bezo zmeny. Nikdy by sa nevyskytli problémy u všetkých pohonných jednotiek Renault na začiatku sezóny a ani na jednotke Mercedesu na Williamse, ktorá na odstránenie závady, si vyžiada ďalšie náklady. Patrik zabudol dodať aj to, že 5 pohonných jednotiek na sezónu je málo, lebo tímy Renault a Ferrari ich budú potrebovať minimálne 6, v horšom prípade 7.-
-
Kapor
09:45 03.06.2014 194.160.178.XXXTo je ale celkom zanedbateľné,... ...lebo závodné turbomotory po naštartovaní, sú udržiavané celú dobu v pásme produktívnych otáčok, kde turbodiera nie je, ty chytrák, lebo ich pokles pod ich medzu znižuje nielen výkon, ale naopak zvyšuje aj spotrebu. To by si mal vedieť. A ak nevieš, tak ti to oznamujem. Ako vidieť, stále to porovnávaš s plecháčom, ktorý ti stojí pod odkvapom, na dvore.-
anonym
12:19 03.06.2014 178.255.168.XXXJaj, to je zase perla! Turbodmychadlo pohání výfukové plyny a těch při brzdění vzniká tak málo, že mu klesají otáčky pod hranici efektivity bez ohledu na to, kolik zrovna točí motor.
Pokud nemá vznikat turbo lag, musí se při brzdění nějak turbo udržovat v otáčkách. Co bude zvyšovat spotřebu, spalování benzínu, aby mělo turbo dostatek výfukových plynů, nebo pohon elektřinou rekuperovanou z brzdění nebo ze samotného turba při režimu, kdy je výfukových plynů přebytek?-
Kapor
17:07 03.06.2014 194.160.178.XXXTy snáď žartuješ chlapče ! Si pamätaj, že po naštartovaní u turbokompresora u turbomotorov F1 neklesnú otáčky pod menovité, lebo k motoru je preto pripojená 8 stupňová prevodovka, aby si pri brzdení radil nadol, a to rozmedzie dodržal, lebo jazda je odlišná, od radenia na tvojom aute. Menovité otáčky u turbokompresora sú dolnou hranicou plnenia objemom a tlakom na 5 barov, lebo výfukových plynov je vždy prebytok preto, lebo len tá práca naviac sa využíva na výrobu elektrickej energie a zabraňuje tomu, aby otáčky stúpli nad hornú hranicu rozmedzia menovitých otáčok, čo spôsobí brzdný moment denetárora motorgenerátora MGU-H, ktorý je dovtedy v prevádzke, kym neklesnú nad pásmo preregulovania spodných menovitých otáčok. Ak takto motorgenerátor zabraňuje ich prekročenie povolených otáčok tak, ako poistný ventil u turbomotorov, ktoré MGU-H nemajú, tak je to v poridku, lebo k poruche z tohto dôvodu, tu nemôže dôjsť. Inak klesnutiu otáčok bráni aj veľký moment zortvačnosti, pretože s turbom je spriahnutí motorgenetátor, na jednom hriadeli a regulácia je preto o to lepšia. Ak si to nevedel, tak ti to oznamujem. -
Arnoux
07:48 04.06.2014 217.66.164.XXXAnonyme v zásadě máš pravdu,ale tohle platilo dřív když jezdil Ragnotti s R5Maxi Turbem.Každý pád otáček pod 4000 znamenal nakoupenou sekundu ztráty.
Jak píše Kapr,dneska je motor z F1 pila,která drží stejný točky téměř v každým místě okruhu.MGUH je tam tedy opravdu na ho... .
Renault před zimními testy zkoušel předtáčet turbo před zatáčkami a podobné věci-proto taky ta kompletní předělávka SW.Slepá cesta a dodnes jen problémy.
Dnes myslím,přišli všichni na jednu věc. Motor společně s MGUK má tak velký krouták,že je vůbec problém přenest na dráhu,takže je zbytečné řešit další složitosti.
Pro plný výkon nevidím v MGUH taky žádný smysl protože v maximálních otáčkách se plyny stejně ženou obtokem pro snížení tlaku.-
Jens
08:08 04.06.2014 109.81.245.XXXNemáš pravdu. MGU-H je velmi důležité pro regulaci otáček turba a pro rekuperaci energie - podílí se na ní až 2/3! Pomáhá eliminovat turbo-lag, bez něj bys byl tam, kde před 30 lety. Pro plný výkon má velký smysl - neženou plyny žádným obtokem (občas jej nicméně používají) - pomáhá vytvářet energii "zadarmo" a posílat ji přímo na kola přes MGU-K!
-
-
-
-
-
-
-
Eddmund
14:46 02.06.2014 212.79.110.XXXhybridy co se dnes vyrábí jsou doslo k hovnu (s prominutím a ten výraz) jediný smysluplný je opel ampera kde je pohon elektromotorem a spaloací motor pouze jako generátor navíc dnešní nejmodernější spalovací motory jsou takový průser že si to nikdo nedokáže představit.Celá věc kolem motorů f1 je tedy k smíchu-
anonym
11:56 03.06.2014 178.255.168.XXXAmpera je smysluplná? Myslíš ten nepodarek, co se tváří jako elektromobil, ale pro jistotu s sebou všude vozí spalovací motor, aby se s ním při nedostatku elektřiny choval kvůli jeho nízkému výkonu naprosto nevyzpytatelně? Nebo snad myslíš ten nepodarek, co tě naláká tichem a úžasnou dynamikou elektromobilu, aby tě po pár desítkách km ostré jízdy osprchoval jekotem čtrnáctistovky točící permanentně 5k rpm a příležitostně leností prochladlého šneka? Jestli tohle je smysluplná budoucnost osobní přepravy, tak budu radši jezdit na praseti a za ušetřeného čtvrtdruhého milionu si budu platit pořádnou životku, aby po mně něco zbylo rodině, až mě nějaký rádobyelektromobilista trefí, protože mu jeho smysluplný hybrid při předjíždění zrovna nedal tolik výkonu, kolik od něj čekal.-
Eddmund
17:13 04.06.2014 212.79.110.XXXtak apera sama osobě není nic dobré ale koncepce je tou správnou cestou ... je to lepší než pomáhat spalovacímu motoru elektromotorem a ve výsledku jezdit za 6 litrů benzínu bez možnosti uject 200km a víc čistě na alektřinu to je lepší turbodiesel který jezdí za 5.5 nafty vis většina dvoulitrů
-
-
-
-
-
Tomas77
13:37 02.06.2014 85.93.125.XXXStale ale ide o celkovu efektivitu riesenia. Ak "cena motora" + "cena vyvoja" + "cena paliva" u hybridu >> "cena motora" + "cena vyvoja" + "cena paliva" u klasickeho turba ide o ekonomicky nezmysel a toto riesenie nema uplatnenie ani v beznom zivote.
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek