DISKUZE K ČLÁNKU Šéfové týmů: Není letošní F1 příliš pomalá? Dočkáme se v Monze 380 km/h?

Na tiskové konferenci se včera hovořilo o rychlosti nových vozů. Vítěz kvalifikace byl v Barceloně o 4,5 sekundy pomalejší než loni, i nejrychlejší vůz z GP2 by obsadil 14. místo v F1. Co na to říkají šéfové některých F1 týmů?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Šéfové týmů: Není letošní F1 příliš pomalá? Dočkáme se v Monze 380 km/h?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 20, poslední 23.05.2014 16:19 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Petr (Hlasovalo 9 lidí) 23.05.2014 09:27
Trochu jsem se na to u týmů vyptával a vypadá… »
» Hr3bec (Hlasovalo 6 lidí) 23.05.2014 08:34
Vážně jsem zvědav kolik se nakonec bude jezdit… »
» Petr (Hlasovali 3 lidé) 23.05.2014 09:45
Za ten "dosavadní rekord v maximálce"… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • zlo

    94.113.8.XXX
    rychlost Byl bych střízlivější. Myslím, že v Barceloně se ten rozdíl projevil v plné síle. Auta jsou pomalejší kvůli tom, že přišla o přítlak. Práve ve Španělsku, kde se dříve jezdilo s hodně vyskokým přítlakem, to bylo markantní. Proto najednou ztráta 4,5 vteřiny a nárůst maximálních rychlostí o téměř 20 km/h. Budou tratě (Bahrajn, Montreal, Spa, Monza), kde budou vozy velmi blízko loňským časům. Ztrátu přítlaku vykompenzují větší silou motoru a rychlostí na rovinkách. Na jiných okruzích (Barcelona, Silverstone, Suzuka, Hungaroring) se budou trápit.
    V Monze očekávám nárůst rychlostí, ale ne extrémy typu 380 km/h. Uvědomme si, že tam vozy jezdily s tak malým přítlakem, který mohou v pohodě dosáhnout i letos. A níž rozhodně nepůjdou. Rozdíl budou tvořit převodovky a větší síla letošní pohonné jednotky. Budeme rádi, když uvidíme Mercedesy jet 360 km/h.

    + 4 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Všetko je dobre,... ...lebo aerodynamika nemá byť dominantná a v tejto sezóne je to jasne motor a pneumatiky, len nemali zabetónovať vývoj turbomotorov, ktorých výkon je stále podpriemerný na ich možnosti, aké by sa z 1,6 V6 Turbo dali dosiahnuť, ak by sa povolil ďalší vývoj, nasadenie keramiky a iných materiálov, ktoré sa raz tak či tak stanú neoddeliteľnou súčasťou turbomotorov osobných aut a ak sa budú uvedené diely vyrábať vo veľkých sériách tak budú určite lacnejšie ako kovové materiály, lebo tam odpadne ich chemicko-tepelná úprava, ktorá je pomerne energeticky veľmi náročná. 11

    + 7 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Chasnik

    217.117.213.XXX
    Boullier pobavil "GP ... by zřejmě TAKÉ měla projít programem úspory nákladů"
    To jako, že F1 už prošla programem úspory nákladů? Programem, který zdražuje motory a zdražuje vývoj? Krásná úspora, opravdu 12

    + 10 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      217.117.213.XXX
      doplňuji: GP2, ne pouze GP...

      + 4 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      62.209.192.XXX
      Měla... GP2 je hrozně drahá a pro mladé piloty nedostupná... Proč myslíš, že se poslední dobou rekrutují talenti pro F1 ve Formuli Renault 3,5...?

      + 3 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Chasnik

        217.117.213.XXX
        Máš recht, o tom žádná. Můj příspěvek byl ale o tom, že jestli budou ta úsporná opatření dělat jako u F1, tak výsledek bude spíš opačný.

        + 2 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Hr3bec

    Hr3bec

    85.135.106.XXX
    Vážně jsem zvědav kolik se nakonec bude jezdit na Monze, ale 380 km/h to už bude dobrý fičák :-D

    + 6 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      109.81.245.XXX
      Trochu jsem se na to u týmů vyptával a vypadá to, že 380 km/h nikdo z nich nedosáhne. Podle simulací to spíše vypadá na 360 - 370 km/h.

      + 9 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Honza

        78.102.172.XXX
        Takže je reálné, že dosavadní rekord v maximálce může padnout?

        + 2 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • mi88ki

        mi88ki

        165.72.200.XXX
        Pravda je, že progres rychlosti díky DRS v Barce byl větší než bude v Monze, protože tam jsou velmi malá křídla, kde už DRS neudělá takový rozdíl. Z druhé strany v Monze se vše optimalizuje na rychlost což je úplný opak toho co jsme viděli v Barce a přitom tam byl tak obrovský nárust absolutní rychlosti. Takže překročení rychlosti 370 km/h docela věřím s odchylkou +- 5 km/h. V každém případě to bude nářez.
        Co si pamatuji tak snad Honda někdy před deseti lety zkoušela někde na letišti top speed s minimální aerodynamickou konfigurací a výsledkem byla rychlost někde okolo 400 km/h.

        + 1 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • zlo

          94.113.8.XXX
          Je to všechno o přítlaku. Podívej se na IndyCar. Momentálně závodí s příšernou mašinou Dallara DW12. To auto je aerodynamicky strašně neefektivní. V konfiguraci na klasické tratě má obrovský odpor. Na rovinkách málokdy dosahuje alespoň 270km/h, byť ho pohánějí turba 2,2 litru s výkonem 700 koní.
          Na oválech mu pak ořežou křídla do latě. Rázem je ten samý vůz schopen jet v Indianapolisu přes 370km/h. A to tam platí restrikce plnícího tlaku turba, takže motory dávají ani ne 600 koní. Navíc je to šasi téžké. Prázdné (bez jezdce a paliva) váží 714 kg.

          + 2 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • Mr_B

          85.193.24.XXX
          Rychlostní rekord Hondy [odkaz na stránku]

          + 2 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama