DISKUZE K ČLÁNKU Šéfové týmů: Není letošní F1 příliš pomalá? Dočkáme se v Monze 380 km/h?
Na tiskové konferenci se včera hovořilo o rychlosti nových vozů. Vítěz kvalifikace byl v Barceloně o 4,5 sekundy pomalejší než loni, i nejrychlejší vůz z GP2 by obsadil 14. místo v F1. Co na to říkají šéfové některých F1 týmů?
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Šéfové týmů: Není letošní F1 příliš pomalá? Dočkáme se v Monze 380 km/h?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
zlo
10:34 23.05.2014 94.113.8.XXXrychlost Byl bych střízlivější. Myslím, že v Barceloně se ten rozdíl projevil v plné síle. Auta jsou pomalejší kvůli tom, že přišla o přítlak. Práve ve Španělsku, kde se dříve jezdilo s hodně vyskokým přítlakem, to bylo markantní. Proto najednou ztráta 4,5 vteřiny a nárůst maximálních rychlostí o téměř 20 km/h. Budou tratě (Bahrajn, Montreal, Spa, Monza), kde budou vozy velmi blízko loňským časům. Ztrátu přítlaku vykompenzují větší silou motoru a rychlostí na rovinkách. Na jiných okruzích (Barcelona, Silverstone, Suzuka, Hungaroring) se budou trápit.
V Monze očekávám nárůst rychlostí, ale ne extrémy typu 380 km/h. Uvědomme si, že tam vozy jezdily s tak malým přítlakem, který mohou v pohodě dosáhnout i letos. A níž rozhodně nepůjdou. Rozdíl budou tvořit převodovky a větší síla letošní pohonné jednotky. Budeme rádi, když uvidíme Mercedesy jet 360 km/h. -
Kapor
09:26 23.05.2014 194.160.178.XXXVšetko je dobre,... ...lebo aerodynamika nemá byť dominantná a v tejto sezóne je to jasne motor a pneumatiky, len nemali zabetónovať vývoj turbomotorov, ktorých výkon je stále podpriemerný na ich možnosti, aké by sa z 1,6 V6 Turbo dali dosiahnuť, ak by sa povolil ďalší vývoj, nasadenie keramiky a iných materiálov, ktoré sa raz tak či tak stanú neoddeliteľnou súčasťou turbomotorov osobných aut a ak sa budú uvedené diely vyrábať vo veľkých sériách tak budú určite lacnejšie ako kovové materiály, lebo tam odpadne ich chemicko-tepelná úprava, ktorá je pomerne energeticky veľmi náročná. -
-
-
-
-
-
-
Petr
10:33 23.05.2014 109.81.245.XXXPodle mých záznamů by mělo jít v Monze o 372,6 km/h, které dosáhl Montoya s McLarenem (a motorem Mercedes) během Velké ceny Itálie (tedy nikoliv v testu, tréninku či kvalifikaci). K tomu by se mohli přiblížit, ale zda ten rekord letos padne, to se uvidí. Pokud bych si měli tipnout, tak bych spíše řekl, že ho nepřekonají. -
-
-
-
-
mi88ki
09:51 23.05.2014 165.72.200.XXXPravda je, že progres rychlosti díky DRS v Barce byl větší než bude v Monze, protože tam jsou velmi malá křídla, kde už DRS neudělá takový rozdíl. Z druhé strany v Monze se vše optimalizuje na rychlost což je úplný opak toho co jsme viděli v Barce a přitom tam byl tak obrovský nárust absolutní rychlosti. Takže překročení rychlosti 370 km/h docela věřím s odchylkou +- 5 km/h. V každém případě to bude nářez.
Co si pamatuji tak snad Honda někdy před deseti lety zkoušela někde na letišti top speed s minimální aerodynamickou konfigurací a výsledkem byla rychlost někde okolo 400 km/h.-
zlo
11:02 23.05.2014 94.113.8.XXXJe to všechno o přítlaku. Podívej se na IndyCar. Momentálně závodí s příšernou mašinou Dallara DW12. To auto je aerodynamicky strašně neefektivní. V konfiguraci na klasické tratě má obrovský odpor. Na rovinkách málokdy dosahuje alespoň 270km/h, byť ho pohánějí turba 2,2 litru s výkonem 700 koní.
Na oválech mu pak ořežou křídla do latě. Rázem je ten samý vůz schopen jet v Indianapolisu přes 370km/h. A to tam platí restrikce plnícího tlaku turba, takže motory dávají ani ne 600 koní. Navíc je to šasi téžké. Prázdné (bez jezdce a paliva) váží 714 kg. -
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek