DISKUZE K ČLÁNKU Vettel: Dal bych přednost 12 nebo 10-válcům s výkonem 1000 koní

Sebastian Vettel pokračuje s kritikou nových pravidel. V novém voze mu chybí pocit, že krotí draka nebo dravou zvěř.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Vettel: Dal bych přednost 12 nebo 10-válcům s výkonem 1000 koní

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 54, poslední 06.05.2014 17:41 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Mr.B (Hlasovalo 7 lidí) 04.05.2014 21:12
Přesně tak, kdyby chtěl kritizovat sebe, tak… »
» Lord Mystic (Hlasovalo 6 lidí) 05.05.2014 08:04
vettel: dal bych přednost čemukoliv v čem bych… »
» Duncan66 (Hlasovali 5 lidé) 05.05.2014 10:53
vsak minulou sezonu si Lewis stezoval na to… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

                    • Gregorius

                      78.45.201.XXX
                      To máš pravdu, jsme v počáteční fázi, kdy ERS přináší kopu problémů a vyšší váhu. Ale už za pár závodů uvidíš, že si piloti na ovládání zvyknou (od toho jsou to také ti nejlepší z nejlepších, ne? :-) ), a za rok za dva půjde i hmotnost dolů a nebýt současného omezení, šel by i výkon/kapacita prudce nahoru.

                      + 5 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Ferda

                        Ferda

                        46.47.176.XXX
                        Což o to, piloti si zvyknou a určitě přijde i nějaká technologie, která eliminuje rozdíl klasického brzdného účinku, ale proboha proč si takhle komplikovat život? Jen proto, aby byla EU spokojená a pár dalších si namastili kapsu?

                        + 0 / − 6

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                • Raider

                  85.70.74.XXX
                  Tenkrát motory neměli trvale přes 1000 koní ani omylem, drtivá většina závodních turbomotorů se pohybovala v rozmezí 800 až 900 koní (podobný výkon měli i třílitrové V10 okolo roku 2004). V kvalifikačním trimu sice měl čtyřválcový motor BMW M12 během sezony 1986 údajně i přes 1400, ale šel po pár kolech do šrotu. Dnešní turbomotory bys mohl klidně vzít tak jak jsou a bez omezení průtoku paliva z nich těch 1400 koníků vydoluješ taky a možná, že by to vydrželo i celý jeden závod.

                  Nevím, proč by po ERSu neměl štěknout ani pes - auta kategorie LMP1 jsou předpisy méně sešněrovány než F1 a hybridní auta tam vydrží na trati i přes menší nádrž delší dobu a ještě si z nehybridních soupeřů stíhají dělat trhací kalendář. Hybridní technika sice není vůbec ekonomická a už vůbec né ekologická, ale z hlediska výkonu a efektivity má co nabídnout.

                  Jestli chceš vidět opravdu silné motory, tak prdni na F1 a začni koukat na dragstery, tam uvidíš zrychlení 0-160 pod jednu vteřinu, maximální rychlost přes 450 km/h, výkon okolo 10.000 koní, krouťák přes 8000 N.m a jenom kompresor tam má výkon jako celý motor F1.

                  + 8 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Ferda

                    Ferda

                    46.47.176.XXX
                    Dragstery mě nikdy nijak neuchvátily i když nějakou krátkou ukázkou naživo bych určitě neopovrhl.
                    ERS jako technická vychytávka se mi taky líbí, ale proč ji týmům nutit za nemalý peníz a přitom mít plnou hústa o tom jak se FIA snaží v F1 snížit náklady.
                    LMP1 je přece jenom jiná liga, vytrvalostní závod není sprint jako F1 a rozložení sil dvou pohonů nejspíše bude slušným pomocníkem.

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Raider

                      85.70.74.XXX
                      Vzhledem k omezeným počtům motorů se F1 k charakteru vytrvalostních závodů docela přiblížila, už to není sprint, ale něco jako vytrvalostní závod na pokračování.

                      S tím nucením souhlasím, tady by možná nebylo na škodu se inspirovat právě LMP, chceš hybridní turbodiesel - 85 kg paliva a objem 2,4l, chceš hybridní turbobenzín - 100 kg paliva a objem 1,6l, chceš atmosférický hybrid - 125 kg paliva a objem 2,8l, nechceš hybrid, tak si můžeš přidat 0,4 l a 15 kg paliva a zároveň umožnit různé formy uložení energie- baterie, superkondenzátory nebo setrvačník. Předepisování počtu válců a jejich uspořádání úplně škrtnout a celé to zastropovat jednotným omezením průtoku paliva pro všechny. V tom by si každá automobilka mohla najít motor, jehož vývoj pro ně bude mít praktický význam a zároveň by se fanoušci dočkali souboje různých koncepcí, což by bylo fajn.

                      + 3 / − 1

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Ferda

                        Ferda

                        46.47.176.XXX
                        Nemůžu jinak než souhlasit. Dokonce si myslím, že takové, nebo podobné pravidla by do F1 přitáhla více dodavatelů motorů a tím by mohl nastat konec trápení chudobnějších týmů.
                        Díky za pokec. Dobrou

                        + 1 / − 1

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                      • Gregorius

                        78.45.201.XXX
                        také souhlasím. Je zbytečné nařizovat technické řešení motoru. Omezení průtoku a objemu spalovacích prostor je dostačující.

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                      • rock

                        46.33.96.XXX
                        ... já bych to uvolnil ještě kousek jinak, udal bych jenom množství paliva v kJ a třeba min. a max. hmotnost auta. Min. a max. půdorys a výšku auta. A dal bych jim na to finanční limit. Řekněme 75 mega EU na rok bez motorů. A hrajte si, kluci...

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
    • Jens

      78.157.160.XXX
      Já se vůbec nedivím, protože to není pravda.

      + 4 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • ERACER

    94.113.144.XXX
    Naprostá pravda Sebastian má pravdu, F1 už není tou dravou sérií, když vidím jak nováčci a mladíci celkem s klidem zvládají monoposty tak je to až zahanbující vůdči tomuto sportu. Dříve když přišel nováček do F1 tak bylo zkrátka vidět že na zkušené mazáky nemá a když měl tak to byl skutečný talent, v dnešní době je to jiné, slabé. V12 či V10 to by byla lahůdka...

    + 14 / − 9

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Gregorius

      78.45.201.XXX
      Zapomínáš na jednu věc, a sice že dnešní nováčci jsou díky mnohem pokročilejším a náročnějším tréninkovým metodám a delší praxi při svém vstupu do F1 připraveni o několik řádů lépe, než piloti v předchozích desetiletích, a ta kvalita nováčků (až na některé platící výjimky) pořád stoupá. Damon Hill začal závodit na motokárách až ve 20 letech, do F1 vstoupil v 27-28 letech. Dnes jsou piloti ve dvaceti letech i mistry světa. Proto se také dříve prali s auty, jejichž výkon byl nižší, než je dnes. Vyšší výkon než dnes měla auta jen ke konci turbo éry a před koncem éry V10. Dnes jsou atmosférické V8 a V10 archaické přežitky, ne vrchol techniky.

      + 9 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • anonym

    178.143.136.XXX
    vettel Alebo je Vettel len pomaly 14 11

    + 19 / − 11

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • anonym

    77.48.245.XXX
    Bohužel ač Vettela nemusím, má pravdu. Vytratila se dravost z projevu f1. Dnes jsem se koukal na motorky a i ony měly lepší zvuk, který mi teda v F1 fakt chybí. Hodně lidí ho za tento článek setře, ale já si nemohu pomoci, souhlasím s ním. Aby f1 spadla s 18 000 otáček na 10 000, to je moc.

    + 17 / − 7

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      90.178.29.XXX
      Nj, také jsem se na ně koukal a čím bylo v kategorii nasypáno více peněz, tím byla nudnější. Nejlepší byly Moto3. V MotoGP bylo po dvou kolech rozhodnuto a pak šlo již jen o jízdy pravidelnosti aby vydržel benzin a pneu. Na konci sice trochu zatlačil Pedrosa když měl asi něco "nasysleno" a Lorenzovi to odcházelo.

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama