DISKUZE K ČLÁNKU Vettel: Dal bych přednost 12 nebo 10-válcům s výkonem 1000 koní
Sebastian Vettel pokračuje s kritikou nových pravidel. V novém voze mu chybí pocit, že krotí draka nebo dravou zvěř.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Vettel: Dal bych přednost 12 nebo 10-válcům s výkonem 1000 koní
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Gregorius
20:54 04.05.2014 78.45.201.XXXTo máš pravdu, jsme v počáteční fázi, kdy ERS přináší kopu problémů a vyšší váhu. Ale už za pár závodů uvidíš, že si piloti na ovládání zvyknou (od toho jsou to také ti nejlepší z nejlepších, ne? :-) ), a za rok za dva půjde i hmotnost dolů a nebýt současného omezení, šel by i výkon/kapacita prudce nahoru.
-
-
-
Raider
21:35 04.05.2014 85.70.74.XXXTenkrát motory neměli trvale přes 1000 koní ani omylem, drtivá většina závodních turbomotorů se pohybovala v rozmezí 800 až 900 koní (podobný výkon měli i třílitrové V10 okolo roku 2004). V kvalifikačním trimu sice měl čtyřválcový motor BMW M12 během sezony 1986 údajně i přes 1400, ale šel po pár kolech do šrotu. Dnešní turbomotory bys mohl klidně vzít tak jak jsou a bez omezení průtoku paliva z nich těch 1400 koníků vydoluješ taky a možná, že by to vydrželo i celý jeden závod.
Nevím, proč by po ERSu neměl štěknout ani pes - auta kategorie LMP1 jsou předpisy méně sešněrovány než F1 a hybridní auta tam vydrží na trati i přes menší nádrž delší dobu a ještě si z nehybridních soupeřů stíhají dělat trhací kalendář. Hybridní technika sice není vůbec ekonomická a už vůbec né ekologická, ale z hlediska výkonu a efektivity má co nabídnout.
Jestli chceš vidět opravdu silné motory, tak prdni na F1 a začni koukat na dragstery, tam uvidíš zrychlení 0-160 pod jednu vteřinu, maximální rychlost přes 450 km/h, výkon okolo 10.000 koní, krouťák přes 8000 N.m a jenom kompresor tam má výkon jako celý motor F1.-
Ferda
22:15 04.05.2014 46.47.176.XXXDragstery mě nikdy nijak neuchvátily i když nějakou krátkou ukázkou naživo bych určitě neopovrhl.
ERS jako technická vychytávka se mi taky líbí, ale proč ji týmům nutit za nemalý peníz a přitom mít plnou hústa o tom jak se FIA snaží v F1 snížit náklady.
LMP1 je přece jenom jiná liga, vytrvalostní závod není sprint jako F1 a rozložení sil dvou pohonů nejspíše bude slušným pomocníkem.-
Raider
22:46 04.05.2014 85.70.74.XXXVzhledem k omezeným počtům motorů se F1 k charakteru vytrvalostních závodů docela přiblížila, už to není sprint, ale něco jako vytrvalostní závod na pokračování.
S tím nucením souhlasím, tady by možná nebylo na škodu se inspirovat právě LMP, chceš hybridní turbodiesel - 85 kg paliva a objem 2,4l, chceš hybridní turbobenzín - 100 kg paliva a objem 1,6l, chceš atmosférický hybrid - 125 kg paliva a objem 2,8l, nechceš hybrid, tak si můžeš přidat 0,4 l a 15 kg paliva a zároveň umožnit různé formy uložení energie- baterie, superkondenzátory nebo setrvačník. Předepisování počtu válců a jejich uspořádání úplně škrtnout a celé to zastropovat jednotným omezením průtoku paliva pro všechny. V tom by si každá automobilka mohla najít motor, jehož vývoj pro ně bude mít praktický význam a zároveň by se fanoušci dočkali souboje různých koncepcí, což by bylo fajn.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
ERACER
15:54 04.05.2014 94.113.144.XXXNaprostá pravda Sebastian má pravdu, F1 už není tou dravou sérií, když vidím jak nováčci a mladíci celkem s klidem zvládají monoposty tak je to až zahanbující vůdči tomuto sportu. Dříve když přišel nováček do F1 tak bylo zkrátka vidět že na zkušené mazáky nemá a když měl tak to byl skutečný talent, v dnešní době je to jiné, slabé. V12 či V10 to by byla lahůdka...-
Gregorius
18:29 04.05.2014 78.45.201.XXXZapomínáš na jednu věc, a sice že dnešní nováčci jsou díky mnohem pokročilejším a náročnějším tréninkovým metodám a delší praxi při svém vstupu do F1 připraveni o několik řádů lépe, než piloti v předchozích desetiletích, a ta kvalita nováčků (až na některé platící výjimky) pořád stoupá. Damon Hill začal závodit na motokárách až ve 20 letech, do F1 vstoupil v 27-28 letech. Dnes jsou piloti ve dvaceti letech i mistry světa. Proto se také dříve prali s auty, jejichž výkon byl nižší, než je dnes. Vyšší výkon než dnes měla auta jen ke konci turbo éry a před koncem éry V10. Dnes jsou atmosférické V8 a V10 archaické přežitky, ne vrchol techniky.
-
-
anonym
15:06 04.05.2014 77.48.245.XXXBohužel ač Vettela nemusím, má pravdu. Vytratila se dravost z projevu f1. Dnes jsem se koukal na motorky a i ony měly lepší zvuk, který mi teda v F1 fakt chybí. Hodně lidí ho za tento článek setře, ale já si nemohu pomoci, souhlasím s ním. Aby f1 spadla s 18 000 otáček na 10 000, to je moc.-
anonym
08:43 05.05.2014 90.178.29.XXXNj, také jsem se na ně koukal a čím bylo v kategorii nasypáno více peněz, tím byla nudnější. Nejlepší byly Moto3. V MotoGP bylo po dvou kolech rozhodnuto a pak šlo již jen o jízdy pravidelnosti aby vydržel benzin a pneu. Na konci sice trochu zatlačil Pedrosa když měl asi něco "nasysleno" a Lorenzovi to odcházelo.
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek