DISKUZE K ČLÁNKU Vettel: Dal bych přednost 12 nebo 10-válcům s výkonem 1000 koní

Sebastian Vettel pokračuje s kritikou nových pravidel. V novém voze mu chybí pocit, že krotí draka nebo dravou zvěř.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Vettel: Dal bych přednost 12 nebo 10-válcům s výkonem 1000 koní

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 54, poslední 06.05.2014 17:41 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Mr.B (Hlasovalo 7 lidí) 04.05.2014 21:12
Přesně tak, kdyby chtěl kritizovat sebe, tak… »
» Lord Mystic (Hlasovalo 6 lidí) 05.05.2014 08:04
vettel: dal bych přednost čemukoliv v čem bych… »
» Duncan66 (Hlasovali 5 lidé) 05.05.2014 10:53
vsak minulou sezonu si Lewis stezoval na to… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

                    • Gregorius

                      78.45.201.XXX
                      To máš pravdu, jsme v počáteční fázi, kdy ERS přináší kopu problémů a vyšší váhu. Ale už za pár závodů uvidíš, že si piloti na ovládání zvyknou (od toho jsou to také ti nejlepší z nejlepších, ne? :-) ), a za rok za dva půjde i hmotnost dolů a nebýt současného omezení, šel by i výkon/kapacita prudce nahoru.

                      + 5 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Ferda

                        Ferda

                        46.47.176.XXX
                        Což o to, piloti si zvyknou a určitě přijde i nějaká technologie, která eliminuje rozdíl klasického brzdného účinku, ale proboha proč si takhle komplikovat život? Jen proto, aby byla EU spokojená a pár dalších si namastili kapsu?

                        + 0 / − 6

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                • Raider

                  85.70.74.XXX
                  Tenkrát motory neměli trvale přes 1000 koní ani omylem, drtivá většina závodních turbomotorů se pohybovala v rozmezí 800 až 900 koní (podobný výkon měli i třílitrové V10 okolo roku 2004). V kvalifikačním trimu sice měl čtyřválcový motor BMW M12 během sezony 1986 údajně i přes 1400, ale šel po pár kolech do šrotu. Dnešní turbomotory bys mohl klidně vzít tak jak jsou a bez omezení průtoku paliva z nich těch 1400 koníků vydoluješ taky a možná, že by to vydrželo i celý jeden závod.

                  Nevím, proč by po ERSu neměl štěknout ani pes - auta kategorie LMP1 jsou předpisy méně sešněrovány než F1 a hybridní auta tam vydrží na trati i přes menší nádrž delší dobu a ještě si z nehybridních soupeřů stíhají dělat trhací kalendář. Hybridní technika sice není vůbec ekonomická a už vůbec né ekologická, ale z hlediska výkonu a efektivity má co nabídnout.

                  Jestli chceš vidět opravdu silné motory, tak prdni na F1 a začni koukat na dragstery, tam uvidíš zrychlení 0-160 pod jednu vteřinu, maximální rychlost přes 450 km/h, výkon okolo 10.000 koní, krouťák přes 8000 N.m a jenom kompresor tam má výkon jako celý motor F1.

                  + 8 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Ferda

                    Ferda

                    46.47.176.XXX
                    Dragstery mě nikdy nijak neuchvátily i když nějakou krátkou ukázkou naživo bych určitě neopovrhl.
                    ERS jako technická vychytávka se mi taky líbí, ale proč ji týmům nutit za nemalý peníz a přitom mít plnou hústa o tom jak se FIA snaží v F1 snížit náklady.
                    LMP1 je přece jenom jiná liga, vytrvalostní závod není sprint jako F1 a rozložení sil dvou pohonů nejspíše bude slušným pomocníkem.

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Raider

                      85.70.74.XXX
                      Vzhledem k omezeným počtům motorů se F1 k charakteru vytrvalostních závodů docela přiblížila, už to není sprint, ale něco jako vytrvalostní závod na pokračování.

                      S tím nucením souhlasím, tady by možná nebylo na škodu se inspirovat právě LMP, chceš hybridní turbodiesel - 85 kg paliva a objem 2,4l, chceš hybridní turbobenzín - 100 kg paliva a objem 1,6l, chceš atmosférický hybrid - 125 kg paliva a objem 2,8l, nechceš hybrid, tak si můžeš přidat 0,4 l a 15 kg paliva a zároveň umožnit různé formy uložení energie- baterie, superkondenzátory nebo setrvačník. Předepisování počtu válců a jejich uspořádání úplně škrtnout a celé to zastropovat jednotným omezením průtoku paliva pro všechny. V tom by si každá automobilka mohla najít motor, jehož vývoj pro ně bude mít praktický význam a zároveň by se fanoušci dočkali souboje různých koncepcí, což by bylo fajn.

                      + 3 / − 1

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Ferda

                        Ferda

                        46.47.176.XXX
                        Nemůžu jinak než souhlasit. Dokonce si myslím, že takové, nebo podobné pravidla by do F1 přitáhla více dodavatelů motorů a tím by mohl nastat konec trápení chudobnějších týmů.
                        Díky za pokec. Dobrou

                        + 1 / − 1

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                      • Gregorius

                        78.45.201.XXX
                        také souhlasím. Je zbytečné nařizovat technické řešení motoru. Omezení průtoku a objemu spalovacích prostor je dostačující.

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                      • rock

                        46.33.96.XXX
                        ... já bych to uvolnil ještě kousek jinak, udal bych jenom množství paliva v kJ a třeba min. a max. hmotnost auta. Min. a max. půdorys a výšku auta. A dal bych jim na to finanční limit. Řekněme 75 mega EU na rok bez motorů. A hrajte si, kluci...

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
    • Jens

      78.157.160.XXX
      Já se vůbec nedivím, protože to není pravda.

      + 4 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • ERACER

    94.113.144.XXX
    Naprostá pravda Sebastian má pravdu, F1 už není tou dravou sérií, když vidím jak nováčci a mladíci celkem s klidem zvládají monoposty tak je to až zahanbující vůdči tomuto sportu. Dříve když přišel nováček do F1 tak bylo zkrátka vidět že na zkušené mazáky nemá a když měl tak to byl skutečný talent, v dnešní době je to jiné, slabé. V12 či V10 to by byla lahůdka...

    + 14 / − 9

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Gregorius

      78.45.201.XXX
      Zapomínáš na jednu věc, a sice že dnešní nováčci jsou díky mnohem pokročilejším a náročnějším tréninkovým metodám a delší praxi při svém vstupu do F1 připraveni o několik řádů lépe, než piloti v předchozích desetiletích, a ta kvalita nováčků (až na některé platící výjimky) pořád stoupá. Damon Hill začal závodit na motokárách až ve 20 letech, do F1 vstoupil v 27-28 letech. Dnes jsou piloti ve dvaceti letech i mistry světa. Proto se také dříve prali s auty, jejichž výkon byl nižší, než je dnes. Vyšší výkon než dnes měla auta jen ke konci turbo éry a před koncem éry V10. Dnes jsou atmosférické V8 a V10 archaické přežitky, ne vrchol techniky.

      + 9 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • anonym

    178.143.136.XXX
    vettel Alebo je Vettel len pomaly 14 11

    + 19 / − 11

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • anonym

    77.48.245.XXX
    Bohužel ač Vettela nemusím, má pravdu. Vytratila se dravost z projevu f1. Dnes jsem se koukal na motorky a i ony měly lepší zvuk, který mi teda v F1 fakt chybí. Hodně lidí ho za tento článek setře, ale já si nemohu pomoci, souhlasím s ním. Aby f1 spadla s 18 000 otáček na 10 000, to je moc.

    + 17 / − 7

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      90.178.29.XXX
      Nj, také jsem se na ně koukal a čím bylo v kategorii nasypáno více peněz, tím byla nudnější. Nejlepší byly Moto3. V MotoGP bylo po dvou kolech rozhodnuto a pak šlo již jen o jízdy pravidelnosti aby vydržel benzin a pneu. Na konci sice trochu zatlačil Pedrosa když měl asi něco "nasysleno" a Lorenzovi to odcházelo.

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Vozy Alpine by dosavadní průběh Grand Prix v ulicích Baku vymazaly (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ PO KVALIFIKACI: Všichni čekají nepředvídatelný závod

Sergio Pérez v letošní sezóně poprvé v kvalifikaci porazil svého kolegu (ilustrační foto)

Leclercovi Baku svědčí zajel tu čtvrté pole-position v řadě, Norris fatálně propadl

Alexander Albon stejně jako jeho nový týmový kolega v Baku překvapili (ilustrační foto)

Třetí trénink plný dramat: dvě červené vlajky a výborný Williams, těsně triumfoval Russell

George Russell téměř celou první polovinu prostál v boxech (ilustrační foto)

Leclerc těsně pokořil Péreze v druhém tréninku, smůlu měl Norris

Max Verstappen v závodě v Monaku

První trénink v Baku ovládl Verstappen. Leclerc a Colapinto bourali

Newey nastupuje k Aston Martinu

Newey přechází k Aston Martinu. S Alonsem a Hondou očekává opět úspěšné partnerství

Model monpostu McLarenu v aerodynamickém tunelu

Proč McLaren stále nenasadil to největší vylepšení a díky čemu předčí při vývoji své soupeře?

Oscar Piastri slaví vítězství po závodě v Maďarsku

"Norris mistrem světa? Poslední věc, která by Piastriho nadchla." Brundle chválí jeho zabijácký instinkt + VIDEO

Adrian Newey už asi dumá, co mu nové angažmá přinese

Oficiální oznámení nového působiště Adriana Neweye je podle médií otázkou dní

Adrian Newey s trofejí pro vítězný tým

"Newey by nám pomohl se z toho dostat," lituje Marko. Ale už nepomůže, z auta je monstrum

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama