DISKUZE K ČLÁNKU Honda: McLaren bude v roce 2015 náš jediný zákazník

Od sezony 2015 se obnoví spolupráce McLarenu a Hondy, která bude dodávat pohonné jednotky. Tým z Wokingu je zatím jediný, který bude s japonským výrobcem spolupracovat.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Honda: McLaren bude v roce 2015 náš jediný zákazník

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 28, poslední 24.04.2014 20:56 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Petr (Hlasovali 5 lidé) 23.04.2014 17:52
Ono tam mají hodně zajímavých řešení u motoru:… »
» Prokop S. (Hlasovali 2 lidé) 23.04.2014 15:36
vývoj někde se psalo, že proti Mercedesu má… »
» Prokop S. (Hlasovali 2 lidé) 23.04.2014 18:21
zní to jako maličkosti, ale v F1 maličkosti… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Ak tím Haas chce vstúpiť už do sezóny 2015,... ...je zbytočné čakať na Hondu do r. 2016, lebo ak nové tímy pôjdu k Renaultu, alebo Ferrari, nik s nimi neurobí zmluvu o dodávke na 1 rok. Ak by išli ale k Mercedesu, tak by bola hlúposť od nich odchádzať, ak pohonné jednotky pre nové tímu sú od Mercedesu tie najlepšie a mali by ich posunúť hodne dopredu ak aj ostatok auta postavia ľudia, ktorí predtým pracovali v niektorých tímoch F1. O jazdcov nie je núdza, lebo mnohí čakajú na vhodnú príležitosť, aj s tých skúsenejších, ako je Haikii K., Timo G., atď.

    + 5 / − 7

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Prokop S.

    Prokop S.

    89.102.97.XXX
    vývoj někde se psalo, že proti Mercedesu má Ferrari s Renaultem (nebo pouze jeden?) ne tak výhodné uspořádání komponent. To jsou věci ze kterých se Honda může ještě před homologací poučit zatímco ostatní nemohli. Taky Honda může pozorně sledovat aktuální problémy ostatních výrobců 04

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Pavel D.

      194.213.34.XXX
      "Mercedes u svého motoru chytře umístil turbínu poháněnou výfukovými plyny na jednu stranu motoru a turbokompresor na druhou a mezi blokem válců je propojil dlouhou hřídelí přes MGU-H, zatímco Renault má turbínu a kompresor až za motorem. Podobné řešení jako Mercedes má mít i Ferrari, to však trápí vyšší hmotnost a další neduhy.

      Mercedes má menší chladič stlačeného vzduchu, proto může jezdit s menšími bočnicemi, což zlepšuje aerodynamickou výkonnost. Díky tomu, že je kompresor před motorem, mohl Mercedes také posunout převodovku dopředu, čímž zlepšil těžiště - a tudíž i ovladatelnost monopostu. "

      [odkaz na stránku]

      + 2 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Petr

        Petr

        78.157.160.XXX
        Ono tam mají hodně zajímavých řešení u motoru: také např. výfuky - vše svedeno hned do jednoho kmene místo jednotlivých zatočených potrubí z každého válce - viz: [odkaz na stránku] = úspora místa, hmotnosti, níže těžiště atd. .. malý intercooler, zřejmě odfázovatelné MGU-H... a mnoho zajímavých aero detailů, chtěl bych se k tomu někdy blíže vrátit v článku.
        Příspěvek byl redakčně upraven.

        + 5 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Pavel D.

          213.220.226.XXX
          Díky Petře! Já si jen zevrubně pamatuji co jsi kdy psal a tak jsem schopný to dohledat, ale teď vím, že jsem se měl rovnou napojit na Tvou mozkovnu a přidat pár "drobných detailů" :) Moc se na ten článek těším..

          + 1 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • Prokop S.

        Prokop S.

        89.102.97.XXX
        zní to jako maličkosti, ale v F1 maličkosti rozhodují, tak jsem zvědav jestli se Hondě to roční zpoždění vyplatí, nebo to bude jako Lotus a jejich předsezónní testy.

        + 2 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • eR

    62.245.107.XXX
    Těžko se pro ně někdo může rozhodnout, když ještě žádný motor nemají vyrobený, natož že by měli nějaké provozní data, která by mohla napovědět, že budou konkurenceschopní.

    Vzhledem k tomu, jak výborný a efektivní má Mercedes motor, je poměrně nepravděpodobné, že by Honda měla motor výrazně lepší. Dá se spíš očekávat, že si McL nepolepší.

    + 2 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Chasnik

      217.117.213.XXX
      Těžko říct, jestli motor vyrobený mají nebo nemají. Podle mě případní zájemci budou ve stejné situaci, jako všichni loni - rozhodování o dodavatelích motorů bylo taky jako věštění z koule.
      A taky bude záležet na ceně, protože půlka týmů je na tom s prachama bídně a pohonné jednotky jsou významná položka rozpočtu.

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • RiLCO

      91.127.26.XXX
      1. Motor uz vyrobeny maju
      2. Vybrat si Hondu je asi taka ista loteria ako minuly rok, vybrat si medzi Mercedes, Renault, Ferrari (az na to, ze tito vyrobcovia svoje karty uz vylozili na stol)
      3. Co sa samotneho spalovacieho motoru tyka, nicoho sa neobavam, jedine slabiny sa mozu vyskytnut okolo systemu ERS, kde Mercedes je v tomto asi najlepší

      + 2 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Eracer

        62.168.11.XXX
        Přesně tak. Ale Honda patří v silničním provozu mezi nejlepší výrobce hybridních vozů.

        + 1 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Fanda.LH

        62.209.192.XXX
        Myslím, že ti co měli Mercedes, tak věděli jak dlouho a jak na něm pracují, kolik investují atd... Takže moc nesouhlasím, že to byla loterie... Ale i kdy, tak loterie jako loni.. Nicméně příští rok to bude loterie jen s Hondou...

        + 1 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • anonym

          95.102.70.XXX
          honda ma stale cas vyrazne upravit motor, o mercedese honda uz urcite vie vsetko :)
          a aj o ostatnych motoroch sa uz co to vie takze ak do toho honda da dostatocne zdroje tak moze mat najlepsi motor

          + 2 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Fanda.LH

            194.228.13.XXX
            Zatím je to jen snění...

            + 1 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • anonym

              95.102.70.XXX
              ziadne sneni, to je realita

              honda teraz uz skoro presne vie aky vykonny musi byt jej motor aby bol konkurencieschopny, toto trojica sucasnych vyrobcov pred touto seznou nevedela az tak presne, preto aj ten problem renaultu a ciastocne aj ferrari

              + 2 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
      • eR

        62.245.107.XXX
        1. Za to že ten motor už mají vyrobený dáte ruku do ohně? Protože na začátku tohoto roku jsem četl článek, že Honda teprve zařizuje továrnu v UK a první motor bude mít až někdy kolem května.
        2. V případě ostatních výrobců už přesně víte na čem jste. A hlavně to ví McL, že má nejlepší motor v poli. S nejvyšším výkonem, efektivitou a nízkou spotřebou. Sázka na nevyzkoušenou Hondu je v takovém případě jako hod mincí.
        3. Spalovací motor umí každý výrobce, ale udělat ho tak, aby měl jak vysoký výkon tak i nízkou spotřebu, není jednoduché. O tom by vám jistě řekli jak u Ferrari, tak i u Renaultu. Přitom měl Renault v posledních letech nejúspornější jednotky, a teď to vypadá (při sledování spotřeby RB v závodě), že jsou nejrozchlastanější. O elektronice ani nemluvím, tam kde budou ostatní ladit spolehlivost a účinnost, tam bude McL v příštím roce začínat od nuly.

        + 1 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama