DISKUZE K ČLÁNKU Honda: McLaren bude v roce 2015 náš jediný zákazník
Od sezony 2015 se obnoví spolupráce McLarenu a Hondy, která bude dodávat pohonné jednotky. Tým z Wokingu je zatím jediný, který bude s japonským výrobcem spolupracovat.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Honda: McLaren bude v roce 2015 náš jediný zákazník
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Kapor
15:40 23.04.2014 194.160.178.XXXAk tím Haas chce vstúpiť už do sezóny 2015,... ...je zbytočné čakať na Hondu do r. 2016, lebo ak nové tímy pôjdu k Renaultu, alebo Ferrari, nik s nimi neurobí zmluvu o dodávke na 1 rok. Ak by išli ale k Mercedesu, tak by bola hlúposť od nich odchádzať, ak pohonné jednotky pre nové tímu sú od Mercedesu tie najlepšie a mali by ich posunúť hodne dopredu ak aj ostatok auta postavia ľudia, ktorí predtým pracovali v niektorých tímoch F1. O jazdcov nie je núdza, lebo mnohí čakajú na vhodnú príležitosť, aj s tých skúsenejších, ako je Haikii K., Timo G., atď. -
Prokop S.
15:36 23.04.2014 89.102.97.XXXvývoj někde se psalo, že proti Mercedesu má Ferrari s Renaultem (nebo pouze jeden?) ne tak výhodné uspořádání komponent. To jsou věci ze kterých se Honda může ještě před homologací poučit zatímco ostatní nemohli. Taky Honda může pozorně sledovat aktuální problémy ostatních výrobců-
Pavel D.
17:35 23.04.2014 194.213.34.XXX"Mercedes u svého motoru chytře umístil turbínu poháněnou výfukovými plyny na jednu stranu motoru a turbokompresor na druhou a mezi blokem válců je propojil dlouhou hřídelí přes MGU-H, zatímco Renault má turbínu a kompresor až za motorem. Podobné řešení jako Mercedes má mít i Ferrari, to však trápí vyšší hmotnost a další neduhy.
Mercedes má menší chladič stlačeného vzduchu, proto může jezdit s menšími bočnicemi, což zlepšuje aerodynamickou výkonnost. Díky tomu, že je kompresor před motorem, mohl Mercedes také posunout převodovku dopředu, čímž zlepšil těžiště - a tudíž i ovladatelnost monopostu. "
[odkaz na stránku]-
Petr
17:52 23.04.2014 78.157.160.XXXOno tam mají hodně zajímavých řešení u motoru: také např. výfuky - vše svedeno hned do jednoho kmene místo jednotlivých zatočených potrubí z každého válce - viz: [odkaz na stránku] = úspora místa, hmotnosti, níže těžiště atd. .. malý intercooler, zřejmě odfázovatelné MGU-H... a mnoho zajímavých aero detailů, chtěl bych se k tomu někdy blíže vrátit v článku.
Příspěvek byl redakčně upraven.
-
-
-
eR
13:28 23.04.2014 62.245.107.XXXTěžko se pro ně někdo může rozhodnout, když ještě žádný motor nemají vyrobený, natož že by měli nějaké provozní data, která by mohla napovědět, že budou konkurenceschopní.
Vzhledem k tomu, jak výborný a efektivní má Mercedes motor, je poměrně nepravděpodobné, že by Honda měla motor výrazně lepší. Dá se spíš očekávat, že si McL nepolepší.-
Chasnik
13:38 23.04.2014 217.117.213.XXXTěžko říct, jestli motor vyrobený mají nebo nemají. Podle mě případní zájemci budou ve stejné situaci, jako všichni loni - rozhodování o dodavatelích motorů bylo taky jako věštění z koule.
A taky bude záležet na ceně, protože půlka týmů je na tom s prachama bídně a pohonné jednotky jsou významná položka rozpočtu.
-
RiLCO
13:41 23.04.2014 91.127.26.XXX1. Motor uz vyrobeny maju
2. Vybrat si Hondu je asi taka ista loteria ako minuly rok, vybrat si medzi Mercedes, Renault, Ferrari (az na to, ze tito vyrobcovia svoje karty uz vylozili na stol)
3. Co sa samotneho spalovacieho motoru tyka, nicoho sa neobavam, jedine slabiny sa mozu vyskytnut okolo systemu ERS, kde Mercedes je v tomto asi najlepší
-
-
-
-
-
-
anonym
20:57 23.04.2014 95.102.70.XXXziadne sneni, to je realita
honda teraz uz skoro presne vie aky vykonny musi byt jej motor aby bol konkurencieschopny, toto trojica sucasnych vyrobcov pred touto seznou nevedela az tak presne, preto aj ten problem renaultu a ciastocne aj ferrari
-
-
-
-
-
eR
22:25 23.04.2014 62.245.107.XXX1. Za to že ten motor už mají vyrobený dáte ruku do ohně? Protože na začátku tohoto roku jsem četl článek, že Honda teprve zařizuje továrnu v UK a první motor bude mít až někdy kolem května.
2. V případě ostatních výrobců už přesně víte na čem jste. A hlavně to ví McL, že má nejlepší motor v poli. S nejvyšším výkonem, efektivitou a nízkou spotřebou. Sázka na nevyzkoušenou Hondu je v takovém případě jako hod mincí.
3. Spalovací motor umí každý výrobce, ale udělat ho tak, aby měl jak vysoký výkon tak i nízkou spotřebu, není jednoduché. O tom by vám jistě řekli jak u Ferrari, tak i u Renaultu. Přitom měl Renault v posledních letech nejúspornější jednotky, a teď to vypadá (při sledování spotřeby RB v závodě), že jsou nejrozchlastanější. O elektronice ani nemluvím, tam kde budou ostatní ladit spolehlivost a účinnost, tam bude McL v příštím roce začínat od nuly.
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek