DISKUZE K ČLÁNKU FIA novou směrnicí zakáže úpravy průtokoměrů paliva - bude po problému?

Mezinárodní automobilová federace po posledních problémech s měřením průtoků paliva u některých týmů vydá omezení jejich dodatečných úprav.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: FIA novou směrnicí zakáže úpravy průtokoměrů paliva - bude po problému?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 33, poslední 08.04.2014 15:10 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Ferda (Hlasovalo 15 lidí) 03.04.2014 15:36
Neodborný zásah do kalibrovaného výrobku? … »
» Hr3bec (Hlasovalo 12 lidí) 03.04.2014 14:28
Docela mě zaráží, že takové pravidla se k těmto… »
» uzivatel001447 (Hlasovalo 7 lidí) 03.04.2014 16:11
nejak mi to nesedi co robili doteraz? FIA… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Nasir

    188.175.189.XXX
    Proč se totéž neudělalo loni? Správný krok, vzhledem k tomu, že problémy s čidly dost možná napomáhají samy kritizující týmy.
    Dovolím si ale rýpnutí. Proč se podobná směrnice nevydala loni v souvislosti s pneu? Tehdy byla situace obdobná - některé týmy rozjely mediální humbuk proti novým pneu a přitom Pirelli po určité době vydalo jasnou zprávu, že to zčásti způsobují samotné týmy (!), když nasazují pneu opačně a vůbec nedodržují její pokyny a radši honí výkonnost na limit. Když někdo ve sportu riskuje, pak se zákonitě musí smířit s tím, že risk nevyjde. Taková férovost se bohužel ale (nejen) v F1 nenosí. Už jsem to tady v několika debatách psal - pokud by loni šlo FIA skutečně o bezpečnost, tak by v prvé řadě vydala podobnou směrnici zakazující hazardní čachry týmů a teprve poté by situaci řešila dál, kdyby to k ničemu nevedlo. Co kdyby to problém výrazně omezilo? Jenže takové opatření si nemohli dovolit ti, kterým šlo o změnu pneu od začátku, protože by je to zbavilo jejich mediálně nafouknuté záminky. Proto se někdo zasadil o to, aby tato směrnice loni vydána nebyla. Můžeme se jen dohadovat, jaké byly důvody... byla FIA už příliš ovlivněna tou mediální masáží (loni byla mnohem větší než teď)? Nebyla od Pirelli informována včas? Měl RB a/nebo jiný tým v zákulisí FIA silné spojence (s tehdy ještě tichým souhlasem Bernieho), kteří přesvědčili vlivné lidi, že taková směrnice nestačí? Nebo tomu FIA nepřikládala takovou důležitost? Nebo je ten rozdíl v letošku, že FIA poněkud přitvrdila? (ještě uvidíme u soudu, jestli jí to vydrží, nebo ne)

    + 9 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kubyk002

    37.48.46.XXX
    ??? Proč tohle neudělali od začátku, nebo jim to povolovat na vlastni nebezpečí, ze pokud jim čidlo selže v závodech tak následuje automatická diskvalifikace a to by si týmy sakramentsky rozmyslely jestli budou do těch čidel rýpat...nebo úplně nejlepší řešení by bylo dát jen omezení průtoku na kvaldu a v závodech at si s tím palivem dělají co chtějí, protože stejně nemůžou spotřebovat vic než 1ookg, a když v jedné fázi závodu spotřebují vic palova tak potom musí spotřebovat méně, ne?

    Co mne, ale vic zaujalo je tweet od Williamsu, že některé týmy nepoužívají pro závod 1ookg paliva, ale vystačí si s ještě míň paliva...coz si myslím, že ohledně spotřeby je na tom Mercedes hodně dobře (v sepangu si myslím, ze Williams a Mercedes AMG jeli s méně paliva, což dokazují tabulky během závodu, kdy ukazovaly spotřebu v procentech paliva, jen si myslím, že měřili procenta, ale na celou nádrž, nikoliv na skutečný objem "benzínu" v nádrži :) ) ale třeba se mýlím a budu rád když mě někdo opraví :)

    + 8 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Hr3bec

    Hr3bec

    85.135.106.XXX
    Docela mě zaráží, že takové pravidla se k těmto komponentům nedávala hned!

    + 12 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      178.143.251.XXX
      Tak zrejme prisli na to, ze si ich Rb upravuje a zrejme aj ziskava vyhodu.

      + 13 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Kubyk002

        37.48.46.XXX
        Nevím jakou vyhodu by tím mohli získat? Jakože budou v kvaldě vyšší průtok a tím i vyšší výkon, ale v závodech tím myslím nezískají nějakou významnou vyhodu :)

        + 1 / − 9

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Prokop S.

          Prokop S.

          89.102.97.XXX
          mohli by získat výhodu například tím, že během té chvíle co překročí průtok předjedou auto před sebou, nebo naopak ujedou autu za nimi.. což byl možná i případ Ricci - Magnussen v AUS..

          + 4 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Jake HorseRadisher

            Jake HorseRadisher

            85.207.90.XXX
            OK to předjetí mě nenapadlo, to je pravda, že tam stačí jen na chvíli zvýšený průtok paliva, takže v budoucí fázi závodu to moc neovlivní... OK uznávám chybu :)

            + 2 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
      • Chasnik

        78.24.10.XXX
        Třeba tu navrtávku závitu dělali proto, aby průtokoměr lépe uchytili. Nemuselo to být z důvodu touhy po oklamání toho čidla. Přestože jsou RB v zákulisních tazích velmi silní, nemusí být všechno, co dělají, hned cílené obcházení pravidel...

        Jak FIA přiznala, sama neví, proč mají ty čidla u motorů Renault problém, a zkouší toto opatření. Takže předčasné závěry bych z toho nevyvozoval.

        + 2 / − 8

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • uzivatel001000

      uzivatel001000

      46.39.185.XXX
      Taky mi nejde do hlavy, že jsou tolerovány zásahy do homologovaného zařízení.

      Až doteď jsem se, zřejmě mylně, domníval, že se používá unifikované palivo.

      + 5 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • uzivatel000615

        uzivatel000615

        90.182.189.XXX
        Pokud se nepletu, tak unifikovaná je specifikace (složení), ale dodavatel může být jakýkoliv.

        + 2 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • anonym

          178.255.168.XXX
          Pokud já vím, tak složení není unifikované v žádném případě. Platí pouze to, že se může lišit ve 2% ve složení, které se prodává v oficiální síti čerpacích stanic dané společnosti v zemi, kde se jede velká cena. Proto má shell svůj V-power racing....

          + 1 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama