DISKUZE K ČLÁNKU FIA novou směrnicí zakáže úpravy průtokoměrů paliva - bude po problému?
Mezinárodní automobilová federace po posledních problémech s měřením průtoků paliva u některých týmů vydá omezení jejich dodatečných úprav.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: FIA novou směrnicí zakáže úpravy průtokoměrů paliva - bude po problému?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Nasir
14:54 03.04.2014 188.175.189.XXXProč se totéž neudělalo loni? Správný krok, vzhledem k tomu, že problémy s čidly dost možná napomáhají samy kritizující týmy.
Dovolím si ale rýpnutí. Proč se podobná směrnice nevydala loni v souvislosti s pneu? Tehdy byla situace obdobná - některé týmy rozjely mediální humbuk proti novým pneu a přitom Pirelli po určité době vydalo jasnou zprávu, že to zčásti způsobují samotné týmy (!), když nasazují pneu opačně a vůbec nedodržují její pokyny a radši honí výkonnost na limit. Když někdo ve sportu riskuje, pak se zákonitě musí smířit s tím, že risk nevyjde. Taková férovost se bohužel ale (nejen) v F1 nenosí. Už jsem to tady v několika debatách psal - pokud by loni šlo FIA skutečně o bezpečnost, tak by v prvé řadě vydala podobnou směrnici zakazující hazardní čachry týmů a teprve poté by situaci řešila dál, kdyby to k ničemu nevedlo. Co kdyby to problém výrazně omezilo? Jenže takové opatření si nemohli dovolit ti, kterým šlo o změnu pneu od začátku, protože by je to zbavilo jejich mediálně nafouknuté záminky. Proto se někdo zasadil o to, aby tato směrnice loni vydána nebyla. Můžeme se jen dohadovat, jaké byly důvody... byla FIA už příliš ovlivněna tou mediální masáží (loni byla mnohem větší než teď)? Nebyla od Pirelli informována včas? Měl RB a/nebo jiný tým v zákulisí FIA silné spojence (s tehdy ještě tichým souhlasem Bernieho), kteří přesvědčili vlivné lidi, že taková směrnice nestačí? Nebo tomu FIA nepřikládala takovou důležitost? Nebo je ten rozdíl v letošku, že FIA poněkud přitvrdila? (ještě uvidíme u soudu, jestli jí to vydrží, nebo ne) -
Kubyk002
14:53 03.04.2014 37.48.46.XXX??? Proč tohle neudělali od začátku, nebo jim to povolovat na vlastni nebezpečí, ze pokud jim čidlo selže v závodech tak následuje automatická diskvalifikace a to by si týmy sakramentsky rozmyslely jestli budou do těch čidel rýpat...nebo úplně nejlepší řešení by bylo dát jen omezení průtoku na kvaldu a v závodech at si s tím palivem dělají co chtějí, protože stejně nemůžou spotřebovat vic než 1ookg, a když v jedné fázi závodu spotřebují vic palova tak potom musí spotřebovat méně, ne?
Co mne, ale vic zaujalo je tweet od Williamsu, že některé týmy nepoužívají pro závod 1ookg paliva, ale vystačí si s ještě míň paliva...coz si myslím, že ohledně spotřeby je na tom Mercedes hodně dobře (v sepangu si myslím, ze Williams a Mercedes AMG jeli s méně paliva, což dokazují tabulky během závodu, kdy ukazovaly spotřebu v procentech paliva, jen si myslím, že měřili procenta, ale na celou nádrž, nikoliv na skutečný objem "benzínu" v nádrži :) ) ale třeba se mýlím a budu rád když mě někdo opraví :) -
-
-
-
-
Jake HorseRadisher
19:16 03.04.2014 85.207.90.XXXOK to předjetí mě nenapadlo, to je pravda, že tam stačí jen na chvíli zvýšený průtok paliva, takže v budoucí fázi závodu to moc neovlivní... OK uznávám chybu :)
-
-
-
Chasnik
15:31 03.04.2014 78.24.10.XXXTřeba tu navrtávku závitu dělali proto, aby průtokoměr lépe uchytili. Nemuselo to být z důvodu touhy po oklamání toho čidla. Přestože jsou RB v zákulisních tazích velmi silní, nemusí být všechno, co dělají, hned cílené obcházení pravidel...
Jak FIA přiznala, sama neví, proč mají ty čidla u motorů Renault problém, a zkouší toto opatření. Takže předčasné závěry bych z toho nevyvozoval.
-
-
uzivatel001000
14:55 03.04.2014 46.39.185.XXXTaky mi nejde do hlavy, že jsou tolerovány zásahy do homologovaného zařízení.
Až doteď jsem se, zřejmě mylně, domníval, že se používá unifikované palivo.-
uzivatel000615
14:56 03.04.2014 90.182.189.XXXPokud se nepletu, tak unifikovaná je specifikace (složení), ale dodavatel může být jakýkoliv.-
anonym
18:05 03.04.2014 178.255.168.XXXPokud já vím, tak složení není unifikované v žádném případě. Platí pouze to, že se může lišit ve 2% ve složení, které se prodává v oficiální síti čerpacích stanic dané společnosti v zemi, kde se jede velká cena. Proto má shell svůj V-power racing....-
-
uzivatel000341
12:04 04.04.2014 62.154.195.XXXDíky, zase jsem o něco informovanější (chtěl jsem napsat chytřejší, ale to by mě mohli někteří lidé začít brát za slovo )
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek