DISKUZE K ČLÁNKU Zajímá vás technika F1? Ptejte se aerodynamika špičkového týmu
Server F1news.cz připravil pro své čtenáře možnost položit otázky jednomu aktivnímu aerodynamikovi špičkového týmu Formule 1.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Zajímá vás technika F1? Ptejte se aerodynamika špičkového týmu
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» Jake HorseRadisher
(Hlasovali 4 lidé)
03.03.2014 22:13
Na odlehčení Já bych se jej pro změnu a na… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
seven
16:02 06.03.2014 93.153.124.XXXDíky za možnost dotazu, takže dvě otázky s ohledem na specifika F1
- jaké jsou procesy/postupy při koncepčním návrhu aero-balíku na nový vůz a nakolik se liší filozofie u jednotlivých týmů při hledání kompromisu mezi aerodynamickou a mechanickou (tj.šasi) výkonností vozu.
- jakým způsobem probíhá proces hodnocení korelací mezi výsledky z aero tunelu / CFD a reálem resp. jak velký je běžný rozdíl u skutečného aero-setupu pro jednotlivé okruhy ve srovnání s výstupy simulací provedených před závodem. -
Pikaso
13:50 06.03.2014 178.17.100.XXXDobrý den Je hezké, že se můžeme zeptat. V současné době by mě zajímalo co podle vašeho názoru bude lepší. Zda a pro vést vzduch od bočnic předního křídla vnitřkem či vnějškem předních kol. A rozšiřující dotaz k tomuto tématu, jak velký vliv má změna rozměru předního křídla na celkovou aerodinamiku auta. S pozdravem Pikaso. -
-
-
wrt
20:27 07.03.2014 88.80.244.XXXProste jeden z pilierov predného krídla by bol nahradený nosom ako u Lotusu, ktorý splňuje nové pravidlá. Druhý pilier by zostal z minulého roka. V osi trupu by žiadny nos nebol, tak ako nie je u Lotusu. Druhý nos ako u Lotusu by tam vôbec nebol, namiesto neho len pilier ako minulý rok.
-
-
-
Arnoux
19:21 05.03.2014 217.66.164.XXXdotaz Zdravím Petře.Po delší době je možnost dotazu na experta,tak bych zase využil.Pokud tedy bude můj dotaz shledán pro někoho zajímavým budu rád za odpověd.
Dotaz se týká se stáje Redbull a tuším,že jde o někoho od nich.
"Nevím jestli jde jen o můj názor, ale tedy podle mne se u nového vozu Redbullu snaží konstruktéři o dokonalé využití horkého vzduchu od chlazení motoru,intercoolerů a systemu ERS.
Je evidentní, že konstruktér chce využít maximální teplotu vzduchu z chlazení,která je ještě unosná zároven s maximální rychlostí-tedy vtěsnání proudu vzduchu do malého prostoru a jeho vypuštění pod vůz.
Proto má RB takové problémy s chlazením a jde o hranici na které je možné toto řešení spolehlivě provozovat.
Samotný dotaz tedy zní: Myslíte,že je možné aby toto řešení-pokud existuje přineslo Redbullu výhodu,která může zaručit velký náskok před konkurencí?
Sám Button prohlásil,že mimo Redbullu nebylo v testech jiné auto schopno předjíždět v zatáčce 11 vnější stopou.
Může i to být výsledek náročného řešení Redbullu ohledně horkého vzduchu?
A připouštíte teoreticky,že by horký vzduch ze všech chladičů toto umožnoval ? "
Dík redakci za případnou redakční úpravu a nějakou formu.
-
-
-
-
-
Arnoux
18:49 06.03.2014 217.66.164.XXXKluci vyprdněte na teorie.Najděte si někde fotku Redbullu ze zadního pohledu a bude Vám to jasný.
Williams nasadil ve čtvrtek podobné řešení, kde je kolem výfuku menší otvor a chladiče jsou vidět minimálně.Mercedes má chladiče vidět hodně a kolem výfuku velkou díru.
Redbull nemá kolem výfuku díru žádnou a vzduch žene nízko položeným otvorem zvláštního tvaru pravděpodobně přímo k difuzoru.
Nejde mi to taky na rozum.Prakticky by se dolů neměl dostat, ale při velký rychlosti průchodu vzduchu autem už asi ano.Něco na tom ale bude a je to velmi nebezpečný řešení.Určitě nepujde kopírovat.
Adrian bude zase o krok vpředu-uvidíte! Jsem už tady za komika, ale tvrdím,že Redbull bude nejrychlejším autem v poli.
-
-
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek