DISKUZE K ČLÁNKU Zajímá vás technika F1? Ptejte se aerodynamika špičkového týmu

Server F1news.cz připravil pro své čtenáře možnost položit otázky jednomu aktivnímu aerodynamikovi špičkového týmu Formule 1.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Zajímá vás technika F1? Ptejte se aerodynamika špičkového týmu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 73, poslední 09.03.2014 10:32 Vložte komentář

Nejlepší názory

» mi88ki (Hlasovali 5 lidé) 03.03.2014 17:20
To by mě taky zajímalo, především jestli není… »
» jonatan (Hlasovali 4 lidé) 03.03.2014 23:51
RTU RTU je podvod a ... jsou to pohádky ze… »
» Jake HorseRadisher (Hlasovali 4 lidé) 03.03.2014 22:13
Na odlehčení Já bych se jej pro změnu a na… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

anonym

178.40.255.XXX
no ale ako ho chces pod ten difuzor dostat ked ten vzduch vychadza vzadu v strednej casti auta

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

wrt

88.80.244.XXX
Namiesto prezentácie nenávisti k slovákom by som uvítal vecné argumenty.

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

wrt

88.80.244.XXX
. Chcem sa spýtať, prečo tímy nenechali staré nosy, len jeden z pilierov predného krídla nerozšírili tak, aby splňoval mechanické požiadavky na nový nos. Podobne ako dlhší nos u Lotusu.

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Arnoux

217.66.164.XXX
No "pod auto" myslím samozřejmě pod difuzor.

+ 2 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

jozo

178.40.255.XXX
v podlahe nemozu byt diery, vzduch vypustaju vzdadu nad podlahou
ako si predstavujes ze by ho dostali pod auto?

+ 3 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Arnoux

217.66.164.XXX
dotaz Zdravím Petře.Po delší době je možnost dotazu na experta,tak bych zase využil.Pokud tedy bude můj dotaz shledán pro někoho zajímavým budu rád za odpověd.

Dotaz se týká se stáje Redbull a tuším,že jde o někoho od nich. 03

"Nevím jestli jde jen o můj názor, ale tedy podle mne se u nového vozu Redbullu snaží konstruktéři o dokonalé využití horkého vzduchu od chlazení motoru,intercoolerů a systemu ERS.
Je evidentní, že konstruktér chce využít maximální teplotu vzduchu z chlazení,která je ještě unosná zároven s maximální rychlostí-tedy vtěsnání proudu vzduchu do malého prostoru a jeho vypuštění pod vůz.
Proto má RB takové problémy s chlazením a jde o hranici na které je možné toto řešení spolehlivě provozovat.

Samotný dotaz tedy zní: Myslíte,že je možné aby toto řešení-pokud existuje přineslo Redbullu výhodu,která může zaručit velký náskok před konkurencí?
Sám Button prohlásil,že mimo Redbullu nebylo v testech jiné auto schopno předjíždět v zatáčce 11 vnější stopou.
Může i to být výsledek náročného řešení Redbullu ohledně horkého vzduchu?
A připouštíte teoreticky,že by horký vzduch ze všech chladičů toto umožnoval ? "


Dík redakci za případnou redakční úpravu a nějakou formu.04


+ 3 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

178.23.219.XXX
Ať s tím autem jezdí všude, to by byla nejlepší reklama.
Podle dostupných informací se jedná spíše o pokus vylákat z investorů peníze..03

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Jake HorseRadisher

Jake HorseRadisher

94.113.104.XXX
který letošní monopost se MU líbí nejvíce, samozřejmě :D

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

78.157.160.XXX
Do čtvrtku se můžete ptát, v pátek z nich ty nejzajímavější vyberu, přeložím a přepošlu. Kdy je přeložené i v originále zveřejníme, to nemůžu slíbit - záleží, jak na tom bude časově. Snad do týdne..

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
hixaxon

hixaxon

89.177.88.XXX
Díky za pochopení Petře.

Už se těším na odpovědi, kdy je můžeme očekávat? (tuším, že je aktuálně časově vytížen... (pokud teda nepracuje pro Mercedes, to je asi v pohodě ;) ))

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

78.157.160.XXX
V pohodě, už se na to alespoň může podívat a já budu mít méně práce s překladem. A neboj, nejsme ve školce, abychom se posmívali případným chybkám druhých v diskusi.

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
hixaxon

hixaxon

89.177.88.XXX
omluva Omluvám se za angličtinu (nebo moji parodii na ni), některé věci se mi jednodušeji popisují v angličtině.

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
hixaxon

hixaxon

89.177.88.XXX
ride height How much the ride height affects the aero package of the car? With blown diffuser (on the RB car), it seems, that higher rake made a lot of downforce. How about a high rake without the blown diffusers?

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jonatan

jonatan

37.44.16.XXX
Slováci nic nevymysleli akorát se chlubí jak jsou světoví s něčím co je podvod.
Videa jsem viděl někdo do toho dal prachy aby se zviditelnil. Pohádka o tom jak Slovák s Kanaďanem zkoumali až vyzkoumali zázračný motor a nazvali ho pseudoadiabatický aby to bylo jaksepatří záhadný. Kdežto světové automobilky se svými mnohačetnými výzkumnými týmy nepřišli na nic ha ha ha. Už jen to že údajně zvýšili několikanásobně výkon upraveného motoru
a nechali tam stejnou kliku a ojnice a písty tak by jim po chvíli ojnice vyletěla blokem ven. 11

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
hixaxon

hixaxon

89.177.88.XXX
telemetry during the race What kind of aero data do you receive during the race from the telemetry?

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
hixaxon

hixaxon

89.177.88.XXX
aero ballance How many iterations (setup changes) it usually takes, during FP sessions, to set the car both for the qualifying session and the race, aero-wise?

How much does pilot input affects the aero development, and in which areas is his experience crucial? I can understand, that setup and suspension changes are greatly affected by the pilot, but aero development is a question for me.

Thank you.

Jinak, pokud byste vybírali z mých otázek, nejvíc mě fascinuje ten vortex v mém minulém příspěvku.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
hixaxon

hixaxon

89.177.88.XXX
vortex na red bullu Předpokládám, že aerodynamik není čech. Redakce, klidně dotaz gramaticky poupravte, pokud vás tam něco bije do očí.

What is the reason to create vortex like this? To help to seal the diffuser? And how do you create one this stable?

[odkaz na stránku]

Díky moc.

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Kapor

194.160.178.XXX
Aby bolo jasno,... ...lineárna je v rovine a holografická v priestore. 01

+ 4 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Kapor

194.160.178.XXX
Otázka :... ..."Ako môže byť vhodne urobené utesnenie podlahy na monoposte F1, na oboch stranách jej vonkajších hrán vhodným tvarovaním podlahy aj vonkajšieho tvaru kokpitu a jej obtekania, aby dochádzalo na jej oboch vonkajších hránách k skrutnému víreniu, ktorej charakteristická rýchlosť turbulentných vírov je druhá odmocnina pí/2 násobku, rýchlosti priemerného laminárneho prúdenie rýchlosti vzduchu cez podlahu ?" a " Či je to tým, že vo vírivej skrutnej vrstve, na oboch vonkajších hranách podlahy je vyšší tlak na úkor rýchlosti, ktorá je nižšia, alebo to spôsobuje niečo iné ?" 11

+ 4 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

bejo

195.91.8.XXX
Kapor je hlavne motorar... Stale aplieta o mapovani aj tam, kde to netreba... ;)

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Šampionát 1983 s jedním palivovým škraloupem

Byl Piquetův titul v roce 1983 opravdu spravedlivý, nebo se dočkal nepovolené pomoci?

Max Verstappen ve vedení GP Kanady

Marko o vývoji Red Bullu: "Vylepšení fungují, data jsou slibná. Ferrari i McLaren za sebou udržíme!"

Esteban Ocon s vozem Alpine A524

Ocon si stěžuje na těžké auto a kritizuje tým za neférový přístup. Za koho bude závodit příští rok?

Charles Leclerc v dešti v závodě v Kanadě

FOTO z GP Kanady: Slunce, déšť a pár bouraček

Sergio Pérez bude v Red Bullu pokračovat

Péreze prodloužení smlouvy s Red Bullem nenakoplo: po mizerném závodě bude ve Španělsku potrestán

Max Verstappen po GP Kanady

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappen slaví 60. triumf

Max Verstappen zpět na trůnu, ovšem rozhodně neměl lehký život (ilustrační foto)

GP KANADY: Kulička rulety s počasím se zastavila na čísle 1 - Verstappen opět vítězí

George Russell mohl být z nerozhodné kvalifikace samozřejmě spokojen (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Všichni očekávají nepředvídatelný závod

Verstappen zajel nejlepší čas, a přesto pole-position nemá (ilustrační foto)

Kvalifikace v Kanadě skončila nerozhodně, Ferrari a Pérez zpytují svědomí

Alex Albon si nárazem do Zdi šampionů zkomplikoval situaci (ilustrační foto)

V třetím tréninku Mercedesy jako kdysi, triumf jim "pokazil" Verstappen

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama