DISKUZE K ČLÁNKU Zajímá vás technika F1? Ptejte se aerodynamika špičkového týmu

Server F1news.cz připravil pro své čtenáře možnost položit otázky jednomu aktivnímu aerodynamikovi špičkového týmu Formule 1.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Zajímá vás technika F1? Ptejte se aerodynamika špičkového týmu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 73, poslední 09.03.2014 10:32 Vložte komentář

Nejlepší názory

» mi88ki (Hlasovali 5 lidé) 03.03.2014 17:20
To by mě taky zajímalo, především jestli není… »
» jonatan (Hlasovali 4 lidé) 03.03.2014 23:51
RTU RTU je podvod a ... jsou to pohádky ze… »
» Jake HorseRadisher (Hlasovali 4 lidé) 03.03.2014 22:13
Na odlehčení Já bych se jej pro změnu a na… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

uzivatel001456

uzivatel001456

212.79.110.XXX
Proč je "nos" letošního modelu Lotusu asymetrický ? Byl by stejný nos, ale symetrický, v rozporu s pravidly?

+ 2 / − 5

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
McMatej

McMatej

194.228.20.XXX
A ještě jsem si vzpomněl,

1) když měl Renault výfuky vpředu, výfukové plyny proudily podél auta dozadu a utěsňovaly podlahu z boku, případně proud výfukových plynů plynů odsával (strhával) vzduch z pod podlahy.
Někde jsem viděl, že proud výfukových plynů měl proudit pod podlahou do difusoru a to se mi nějak nezdá.

2) Často čtu názor, že přední křídlo "nahání" vzduch pod auto, obecně že je záměr dostat co nejvíce vzduchu pod auto. To se mi taky nějak nezdá.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Fero

92.60.59.XXX
Práve si im možno vnukol dobrý nápad :-D

+ 0 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Jens

109.81.245.XXX
Přítlak Dosáhnout letos týmy úrovně přítlaku z konce loňské sezóny?

+ 2 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

89.233.183.XXX
Dobra otazka..Ferrari zkouselo napriklad divne vrascity povrch okopirovany snad od kuze zraloku..tak jsem zvedav jak expert odpovi..

+ 3 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

viking

93.153.124.XXX
Me by zajimalo nasledujici Experimentujou se v aerodynamice jen s tvarem nebo i s povrchovou úpravou karosérie kvůli maximalnímu snížení odporu? Teď se bavím např. o ruzných povrchových úpravach buď na molekulární úrovni, kdy je povrch karoserie tak nepřilnavý "kluzký", že po něm vzduch doslova klouže. Nebo třeba povrch imitující golfový míček s malými důlky, na kterých se při letu tvoří mikrovíry, které míčku dovolí doletět mnohem dál. Nejsem si jistý přínosem takového povrchu na autě, ale zajímalo by mne zda se takové věci zkouší a jestli občas zaznamenáte v tunelu něco co stojí za vyzkoušení v praxi?

+ 10 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
McMatej

McMatej

176.67.230.XXX
Proč funguje difusor Mezi lidmi je rozšířeno spousta polopravd a omylů a proto by mě zajímalo jak a proč difusor odsává vzduch z pod auta.

Podle mého názoru:
- Pod autem je malý průřez a vzduch v něm nějakou rychlostí (například 20 m/s) V difusoru se průřez zvětšuje a podle Bernoulliho rovnice se vzduch musí zpomalovat. (na například 10 m/s)
- Vzduch proudící nad podlahou auta a nad difusorem proudí rychlejí než vzduch v difusoru a proto tento rychleji prodící vzduch vysává (strhává) vzduch z difusoru.

+ 3 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

KarelKryl

89.102.68.XXX
asi bych se zeptal.. zda-li letos týmy(nebo ten jeho) budou opět využívat nějaké pasivní systémy na snížení odporu na rovinkách.

+ 1 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Kapor

194.160.178.XXX
Mňa by zaujímalo,... ...či uvedený pán, ako špičkový aerodynamik tímu, používa pri svojej práci "Metódu holografickej spektrometrie" a nech uvedie príklad s uvedením obrázku, aby to bolo názorné. 01 Ďakujem ! 11

+ 6 / − 12

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Pája

78.156.141.XXX
Omezování aerodynamiky Víme jak se v posledních letech FIA snaží omezit vliv aerodynamiky. Byly zakázány dvojité difuzory pak bylo rapidně omezeno využívání výfukových plynů atd... kde je podle vás z aerodynamického pohledu nejvíce výkonnosti v současných pravidlech? Ve vývoji které části vozu podle Vás týmy získají nejvíce ztraceného přítlaku zpět?

+ 4 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Fero

95.102.26.XXX
RTU Používa niekto aktuálne RTU, alebo nejaku obdobu tohto systému v F1? Vela sa o tom hovorilo pred nieco vyse rokom...

+ 11 / − 6

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Pája

78.156.141.XXX
Myslíte, že testování a simulace v aerodynamických tunelech s může v budoucnu přesností vyrovnat simulacím na trati?

+ 2 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Karel

109.81.245.XXX
Difuzor Mě by například zajímalo, kolik z celkového přítlaku dělá difuzor? Někdo uvádí 35%, někdo 10%.. a jak moc se to letos změnilo. Díky.

+ 3 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Fernando Alonso se pokouší pozvednout týmovou morálku

Alonso burcuje: Méně slibujme, předveďme více!

Nico Hülkenberg si pochvaloval výkon, ale s umístěním pochopitelně spokojen nebyl (Ilustrační foto)

GP ŠPANĚLSKA: Prohlášení po závodě - Verstappen září, Norris lituje, Hamilton je spokojen

Lewis Hamilton sice nevyhrál, ale připomněl své lepší dny

GP ŠPANĚLSKA: Verstappen na pro něj úspěšné trati vítězí, hrdinou dne opět Norris

Valtteri Bottas je jedním z těch, kdo si po kvalifikaci nemálo důvěřuje (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci GP Španělska: Všichni hovoří o minimálních rozdílech

Hvězda Landa Norrise stále stoupá - ve Španělsku získal druhé pole-position (ilustrační snímek)

KVALIFIKACE GP ŠPANĚLSKA: Smíšené pocity u McLarenu, Norris triumfuje, Piastri zahodil šanci

Carlos Sainz v tuenlu v závodě v Monaku

Třetí trénink byl mimořádně vyrovnaný. Nejrychlejší Sainz

Pierre Gasly se na katalánském okruhu vytáhl (ilustrační foto)

Druhý trénink kořistí Hamiltona, překvapením bezesporu Alpine

Lando Norris v závodě v Bahrajnu

První trénink pro Norrise. Alonso způsobil červenou vlajku

George Russell v GP Kanady

"Jak jsme mohli být tak hloupí?" Allison o objevu, díky kterému se teď Mercedes dotáhl na špici

Nico Hülkenberg v Kanadě

Bearman nastoupí s Haasem v Barceloně, nahradí v roce 2025 Hülkenberga? Zamíří Sainz k Williamsu?

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • Kvalifikace (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (12:30 - 13:30)
    • 1. Závod (16:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama