DISKUZE K ČLÁNKU Zajímá vás technika F1? Ptejte se aerodynamika špičkového týmu
Server F1news.cz připravil pro své čtenáře možnost položit otázky jednomu aktivnímu aerodynamikovi špičkového týmu Formule 1.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Zajímá vás technika F1? Ptejte se aerodynamika špičkového týmu
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» Jake HorseRadisher
(Hlasovali 4 lidé)
03.03.2014 22:13
Na odlehčení Já bych se jej pro změnu a na… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
uzivatel001456
17:04 03.03.2014 212.79.110.XXX
Proč je "nos" letošního modelu Lotusu asymetrický ? Byl by stejný nos, ale symetrický, v rozporu s pravidly?
McMatej
17:04 03.03.2014 194.228.20.XXX
A ještě jsem si vzpomněl,
1) když měl Renault výfuky vpředu, výfukové plyny proudily podél auta dozadu a utěsňovaly podlahu z boku, případně proud výfukových plynů plynů odsával (strhával) vzduch z pod podlahy.
Někde jsem viděl, že proud výfukových plynů měl proudit pod podlahou do difusoru a to se mi nějak nezdá.
2) Často čtu názor, že přední křídlo "nahání" vzduch pod auto, obecně že je záměr dostat co nejvíce vzduchu pod auto. To se mi taky nějak nezdá.
1) když měl Renault výfuky vpředu, výfukové plyny proudily podél auta dozadu a utěsňovaly podlahu z boku, případně proud výfukových plynů plynů odsával (strhával) vzduch z pod podlahy.
Někde jsem viděl, že proud výfukových plynů měl proudit pod podlahou do difusoru a to se mi nějak nezdá.
2) Často čtu názor, že přední křídlo "nahání" vzduch pod auto, obecně že je záměr dostat co nejvíce vzduchu pod auto. To se mi taky nějak nezdá.
![](https://autoroad.cz/images/front/discussion/avatars/01-60x60.jpg)
viking
15:12 03.03.2014 93.153.124.XXX
Me by zajimalo nasledujici Experimentujou se v aerodynamice jen s tvarem nebo i s povrchovou úpravou karosérie kvůli maximalnímu snížení odporu? Teď se bavím např. o ruzných povrchových úpravach buď na molekulární úrovni, kdy je povrch karoserie tak nepřilnavý "kluzký", že po něm vzduch doslova klouže. Nebo třeba povrch imitující golfový míček s malými důlky, na kterých se při letu tvoří mikrovíry, které míčku dovolí doletět mnohem dál. Nejsem si jistý přínosem takového povrchu na autě, ale zajímalo by mne zda se takové věci zkouší a jestli občas zaznamenáte v tunelu něco co stojí za vyzkoušení v praxi?
McMatej
15:07 03.03.2014 176.67.230.XXX
Proč funguje difusor Mezi lidmi je rozšířeno spousta polopravd a omylů a proto by mě zajímalo jak a proč difusor odsává vzduch z pod auta.
Podle mého názoru:
- Pod autem je malý průřez a vzduch v něm nějakou rychlostí (například 20 m/s) V difusoru se průřez zvětšuje a podle Bernoulliho rovnice se vzduch musí zpomalovat. (na například 10 m/s)
- Vzduch proudící nad podlahou auta a nad difusorem proudí rychlejí než vzduch v difusoru a proto tento rychleji prodící vzduch vysává (strhává) vzduch z difusoru.
Podle mého názoru:
- Pod autem je malý průřez a vzduch v něm nějakou rychlostí (například 20 m/s) V difusoru se průřez zvětšuje a podle Bernoulliho rovnice se vzduch musí zpomalovat. (na například 10 m/s)
- Vzduch proudící nad podlahou auta a nad difusorem proudí rychlejí než vzduch v difusoru a proto tento rychleji prodící vzduch vysává (strhává) vzduch z difusoru.
![](https://autoroad.cz/images/front/discussion/avatars/01-60x60.jpg)
Pája
14:26 03.03.2014 78.156.141.XXX
Omezování aerodynamiky Víme jak se v posledních letech FIA snaží omezit vliv aerodynamiky. Byly zakázány dvojité difuzory pak bylo rapidně omezeno využívání výfukových plynů atd... kde je podle vás z aerodynamického pohledu nejvíce výkonnosti v současných pravidlech? Ve vývoji které části vozu podle Vás týmy získají nejvíce ztraceného přítlaku zpět?
Aktuálně
Nadcházející závod 30.6.2024
GP Rakouska71 kol (306.452 km)
Spielberg
-
Pátek
- 1. Trénink (13:30 - 14:30)
- Kvalifikace (17:00 - 18:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (12:30 - 13:30)
- 1. Závod (16:30)
-
Neděle
- 2. Závod (15:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek