DISKUZE K ČLÁNKU Co všechno způsobí spotřeba? Letos se z ní stává rozhodující veličina

V závodech se může stát, že v určitých fázích nebude udávat tempo nejrychlejší auto, ale rozhodující bude spotřeba paliva. Právě ona bude jezdcům diktovat styl jízdy, na boxové zídce bude rozhodovat o strategii a u inženýrů o nastavení auta a motoru.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Co všechno způsobí spotřeba? Letos se z ní stává rozhodující veličina

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 7, poslední 28.02.2014 09:31 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Jake HorseRadisher (Hlasovali 3 lidé) 28.02.2014 00:30
Taky si nemyslím, to má Mercedes nějak vyčíhané… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Nesporne aerodynamika,... ...a pomer prítlaku k odporu bude hrať prim, lebo už medzi kvalifikáciou a závodom, bude menší kompromis v nastavení, lebo hmotnosť paliva klesla o 50 kg, čo je o jedno vrecko cementu menej a niekto by mohol namietať, veď že to je nič, čo ale je ale pre monopost F1 dosť veľa, keď si predstavíme, ako sa ono dynamicky pohybuje po závodnej dráhe pri zrýchlení aj spomalení, preto aj nové zistenia pilotov a ich úprava jazdeckého štýlu sú veľmi dôležité. 01 Ak sa každý z tímov rozhodol riešiť šetrenie paliva inak, tak potom aj práca jazdcov a ich skúsenosti budú hrať prim u starších pretekárov a u mladých dynamický prístup k problému a odskúšanie si rôznych simulácií, s porovnaním dát a podrobnou analýzou, ktorá odhalí, čo je pre kvalifikáciu a závod to najlepšie a ako v sezóne napredovať na jednotlivých tratiach. Nesmierne dôležité je však využiť potenciál 4MJ elektrickej energie na kolo, pri podpore 1,6 V6 Turbo z MGU-K, pri výjazde z pomalých zákrut a pri predbiehaní v zóne DRS, lebo tá najviac bude vplývať na spotrebu a tiež uložiť maximum elektrickej energie pri brzdení cez alternátor MGU-K a tiež druhý HGU-H pri zužitkovaní termálnej energie z Turba. 01

    + 6 / − 9

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Jura

    80.188.27.XXX
    !! To jsme to dopadli....motoristicke zavody a setreni paliva prece kazdy racionalne smyslejici clovek nemuze dat do jednoho kontextu!
    Zel, idioti vladnou tomuto sportu a takto jsme dopadli.....chce se mi brecet.

    + 15 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Duncan66

      89.29.32.XXX
      spise politici, bohuzel. A rikat dnesni F1 sport je taky na vazkach. Bohuzel 09

      + 6 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • anonym

    46.167.205.XXX
    Šetření paliva v průběhu celého závodu F1, to je hnus velebnosti!02

    + 9 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • JaroB

    88.212.40.XXX
    Mercedes Mne sa nechce veriť, že mercedes nemá žiaden nejaký sofistikovaný systém šetrenia paliva...veď vypínanie jedného radu valcov sériovo zaviedol práve mercedes v triede S už veľmi veľmi dávno....len oni to nikomu na nos nevešajú...

    + 3 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Arnoux

      217.66.164.XXX
      No tak tomu věř.Oproti tomu jak řídí (nebo spíš chce řídit ) motor Renault a Ferrari je to jen kus "železa".

      Ono je to ale stejně jedno,protože pokud Medvědi zjistí,že to žere jak tryskáč-udělaj tajný testy a FIA změní množství paliva na 150kg a jedem dál.

      Dnes je homologační den a od zítřka je možné sice na motoru dělat, ale nelze měnit jeho konstrukci.

      Od zítřka si myslím,že Renault i Ferrari začne v zatáčkách divně štěkat.Mimochodem mají pod plynem naprosto stejný zvuk a stejné hybridní komponenty.

      Držím palce at to začne konečně fungovat.Už se není třeba bát odkrýt řídící HighTech......11

      + 1 / − 10

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Jake HorseRadisher

      Jake HorseRadisher

      85.207.90.XXX
      Taky si nemyslím, to má Mercedes nějak vyčíhané :) Navíc jako jediný motor už zvládl několikanásobně simulaci závodu, takže se zrovna o Mercedes nebojím :) Třeba budou Ferrari a Renault uspornější, ale jak jsem již psal, tak Renaulty ani neodstartují (zatím se o to nikdo nepokoušel, aby jim neexplodoval motor) A Ferrari uvidíme s čím se vytasí :)

      + 3 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama