DISKUZE K ČLÁNKU Vettel: Plný plyn se zdá být věcí minulosti
Sebastian Vettel včera ujel první kilometry s novým vozem RB10. První den testů však pro Red Bull neproběhl zrovna ideálně, většinu jej totiž prostáli v garáži.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Vettel: Plný plyn se zdá být věcí minulosti
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
odin
14:00 02.02.2014 77.240.96.XXXÚhel pohledu Musím se smát nad prohlášením Vettela. Když vítězil, měl on a jeho fandové pocit, že jezdí s plynem na podlaze. Jeho odpůrci zase tvrdili, že je to nejlepší kroužič a šetřič pneu. A že pravidla neumožňují jejich idolům jezdit naplno.
Takto můžeme, my pamětníci, porovnávat každou epochu F1. A vyjde nám, že čím zabrousíme více do historie, tím se nám zdají závody atraktivnější. Dá se najít spousta argumentů pro i proti. A nejspíš záleží opravdu na úhlu pohledu. Osobně jsem nikdy nepřeceňoval Vettelovo "umění" a za jeho úspěchy viděl především dokonalé auto. A tak tomu bude i v případě "nových" mistrů v turbo-éře. Zase to bude tak, že kdo bude disponovat nejlépe vyladěným autem, ten bude sbírat vítězství. A určitě nebude mít pocit, že musel jezdit na půl plynu, tak jako tento pocit neměl ani Vettel v minulosti. -
-
Kapor
10:26 29.01.2014 194.160.178.XXXAk má závodník k dizpozícii,... ...väčší krútiaci moment, čo je základ dobrej trakcie a auto stále zrýchľuje, nepotrebuje ísť na plný plyn, lebo má vždy k dispozícii dostatočne veľký krútiaci moment a výkon a záleží na mape pohonnej jednotky, ako jednosmerný motor, spolupracuje s turbomotorom tak, aby bol krútiaci moment v priebehu celého rozsahu otáčok primeraný na to, aby to auto stále zrýchľovalo, ale sa pre jeho nadmernosť išlo do hodín. Predtým sa v r. 2013 KERS využíval len pri bránení a predbiehaní a dnes na nových autách sa bude ERS používať aj pri zrýchľovaní z pomalých zákrut a pri zrýchľovaní auta v otáčkach, kde iniciatívu má elektromotor, pričom turbomotor sa bude lepšie a rýchlejšie rozbiehať a preto je mylné hovoriť, že autá budú pomalšie. Všetko je totiž závislé ako bude urobený sovtwer spolupráce turbomotora s oboma zložkami ERS (MGU-K a MGU-H), aby tímy z toho dostali maximum a jazdci mali z jazdy dobrý pocit a boli rýchli. Tiež ich ešte čaká veľa práce s pneumatikami a tiež v hľadaní prítlaku a v nájdenie vhodného aerodynamického balíka pre každú trať, nakoľko nové autá budú na túto skutočnosť ešte citlivejšie. -
-
anonym
09:36 29.01.2014 178.255.168.XXXPlný plyn vypadá jako věc minulosti? Kvůli nižšímu aeropřítlaku a vyššímu krouťáku? Díky Bohu za to! To totiž znamená větší vliv jezdce na výsledek a to na úkor aerodynamiky vozu, která i přes menší restrikce už hodně dlouho dělá okolo 90 % výsledku. Takže jen houšť a větší kapky!-
-
eR
11:05 29.01.2014 62.245.107.XXXJeště před pár lety byl aerodynamický přítlak takový, že piloti jeli na některých okruzích třeba 70% okruhu na plný plyn. Prostě jeli jako vlak na kolejích, bez rizika, že jim to někde ustřelí, že udělají chybu, což je podle mě špatně, protože optimální stopa je v takovém případě jen jedna a pokud všichni pojedou s plynem u podlahy, tak se po pár kolech vytvoří vláček, který závod dokrouží.
Pokud chcete vidět jízdu na hraně možností formulí, tak musíte odstranit piloty a nahradit je bezpilotním systémem, protože na počítač nepůsobí přetížení a dokáže reagovat daleko rychleji.
A pokud chcete vidět jízdu na hraně možností pilotů, tak jim seberte většinu přítlaku a elektroniku a uvidíte, že mezi nejlepším a nejhorším pilotem, bude najednou rozdíl i 5 sekund na kolo.-
PC
08:06 30.01.2014 212.47.2.XXXTak to bych neřekl. I tehdy měl jeden tým vždy obrovskou technologickou převahu a i tehdy se dojíždělo podle rozpočtu. Nedlouho po startu jste mohli klidně od TV odejít a věděli jste, že za hodinu bude situace stejná. Já mluvím o tom, že letos nám hrozí to stejné (vláčkové jízdy a převaha jednoho týmu) a že radost nad problémy předních stájí je předčasná.
Zdá se mi, že nejlépe se závodilo třeba v letech 2007-2008 - okruhy měly výjezdové zóny, byly kvalitní pneu, tankovalo se, byly povinné zastávky a hlavně bylo několik stájí skoro stejné výkonnosti. Tehdy jsme sice neviděli tolik předjíždění, ale byly bezvadné souboje na hraně možností jezdců i vozů.
-
-
-
Duncan66
10:40 29.01.2014 89.29.32.XXXpodle me reagoval na omezeni paliva, nikoli na nizsi aero a vyssi kroutak. Budou to jeste vetsi sachy, nez posledni sezony na pirelkach. Takze mozna prijde era krouzicu a vepredu budou Massa, Jenson, Kimi apod. A ti co se starali o zabavu budou v poli porazeni. Pevne doufam, ze se velice pletu-
mi88ki
11:28 29.01.2014 165.72.200.XXXPřesně jak píšeš. Tady nejde o to, že by jezdec musel citlivě korigovat skrz plyn max. výkon resp velký "krouťák", ale tady jde o to, že v rámci úspory paliva bude výhodnější vyjíždět ze zatáček třeba na 95% a ne na maximum co jde. Protože pokud by byl jezdec příliš agresivní na výjezdu ze zatáčky, tak by spotřeboval více paliva než má pro závod k dispozici.
A pokud by byl problém s přenosem výkonu (krouťáku) skrz gumu na asfalt, tak není nic jednodušší než trošku poupravit převody a je po problému. Nemá přece cenu nastavit "silnější" převod, když pak nemůže být tento výkon přenesen na vozovku. Vím, že bude převodovka na startu sezóny zapečetěná a nebude se moci (jedna povolená změna za sezónu tam je) upravovat speciálně pro každý okruh, ale určitě to týmy do startu sezóny nastaví tak, aby s tímhle problém nebyl. A pokud by nějaký trouble někdy byl, tak stačí řadit o stupeň výše.-
anonym
12:16 29.01.2014 178.255.168.XXXUvidíme, jak se to vyvrbí, ale myslím, že se oba mýlíte. Největší úsporu paliva dělá nastavení režimu motoru při jízdě na plný plyn, způsob práce pilota s plynem na výjezdu ze zatáček má na spotřebu mizivý vliv.
Ad zpřevodování - jestliže musí převody pokrýt všechny tratě a situace, nelze je přizpůsobit jedné a v ostatních ztrácet. Musí být vytvořen kompromis a pilot se mu musí přizpůsobit.
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
Lewis HAMILTON - 2. Trénink (9:00 - 10:00)
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek