DISKUZE K ČLÁNKU Vettel: Plný plyn se zdá být věcí minulosti

Sebastian Vettel včera ujel první kilometry s novým vozem RB10. První den testů však pro Red Bull neproběhl zrovna ideálně, většinu jej totiž prostáli v garáži.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Vettel: Plný plyn se zdá být věcí minulosti

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 16, poslední 03.02.2014 10:08 Vložte komentář

Nejlepší názory

» mi88ki (Hlasovalo 6 lidí) 29.01.2014 11:28
Přesně jak píšeš. Tady nejde o to, že by jezdec… »
» zipp (Hlasovali 4 lidé) 29.01.2014 11:37
jo, podepíše se tím, že bude víc šetřit palivo … »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • odin

    odin

    77.240.96.XXX
    Úhel pohledu Musím se smát nad prohlášením Vettela. Když vítězil, měl on a jeho fandové pocit, že jezdí s plynem na podlaze. Jeho odpůrci zase tvrdili, že je to nejlepší kroužič a šetřič pneu. A že pravidla neumožňují jejich idolům jezdit naplno.18
    Takto můžeme, my pamětníci, porovnávat každou epochu F1. A vyjde nám, že čím zabrousíme více do historie, tím se nám zdají závody atraktivnější. Dá se najít spousta argumentů pro i proti. A nejspíš záleží opravdu na úhlu pohledu. Osobně jsem nikdy nepřeceňoval Vettelovo "umění" a za jeho úspěchy viděl především dokonalé auto. A tak tomu bude i v případě "nových" mistrů v turbo-éře. Zase to bude tak, že kdo bude disponovat nejlépe vyladěným autem, ten bude sbírat vítězství. A určitě nebude mít pocit, že musel jezdit na půl plynu, tak jako tento pocit neměl ani Vettel v minulosti.03 18

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • kronos

    93.185.2.XXX
    Plný plyn věc minulosti ... Jednou budou v rámci úspor ty káry tlačit 04 . Vůbec se mi nelíbí jakým směrem se F1 ubírá , ale třeba to vidím moc černě . Uvidíme a když tak mi zbudou hezké vzpomínky na dobu kdy F1 byla F1 .

    + 4 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      178.255.168.XXX
      Tady další potvrzení, že nejde o úspory, ale o zvládnutí motoru. Sutil: "... auta jsou během přidávání plynu hodně komplikovaná a chybí jim přítlak."

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • anonym

      188.120.195.XXX
      To nema s usporama co delat, je to o ukocirovani motoru. Viz Bottas: "největší rozdíl spočívá rozhodně v motoru a v tom, jak nastupuje výkon na výjezdu ze zatáček."

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Ak má závodník k dizpozícii,... ...väčší krútiaci moment, čo je základ dobrej trakcie a auto stále zrýchľuje, nepotrebuje ísť na plný plyn, lebo má vždy k dispozícii dostatočne veľký krútiaci moment a výkon a záleží na mape pohonnej jednotky, ako jednosmerný motor, spolupracuje s turbomotorom tak, aby bol krútiaci moment v priebehu celého rozsahu otáčok primeraný na to, aby to auto stále zrýchľovalo, ale sa pre jeho nadmernosť išlo do hodín. Predtým sa v r. 2013 KERS využíval len pri bránení a predbiehaní a dnes na nových autách sa bude ERS používať aj pri zrýchľovaní z pomalých zákrut a pri zrýchľovaní auta v otáčkach, kde iniciatívu má elektromotor, pričom turbomotor sa bude lepšie a rýchlejšie rozbiehať a preto je mylné hovoriť, že autá budú pomalšie. Všetko je totiž závislé ako bude urobený sovtwer spolupráce turbomotora s oboma zložkami ERS (MGU-K a MGU-H), aby tímy z toho dostali maximum a jazdci mali z jazdy dobrý pocit a boli rýchli. Tiež ich ešte čaká veľa práce s pneumatikami a tiež v hľadaní prítlaku a v nájdenie vhodného aerodynamického balíka pre každú trať, nakoľko nové autá budú na túto skutočnosť ešte citlivejšie. 11

    + 7 / − 12

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • anonym

    77.48.48.XXX
    ... 3x slava pro FIA, plny plyn minulosti 01 uz to nebude o tom dupnout po startu na plny knedlik a ficet si to tak po celem okruhu, zatacka nezatacka. konecne se jezdec do rizeni podepise vic. 01

    + 5 / − 7

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • anonym

    178.255.168.XXX
    Plný plyn vypadá jako věc minulosti? Kvůli nižšímu aeropřítlaku a vyššímu krouťáku? Díky Bohu za to! To totiž znamená větší vliv jezdce na výsledek a to na úkor aerodynamiky vozu, která i přes menší restrikce už hodně dlouho dělá okolo 90 % výsledku. Takže jen houšť a větší kapky! 13

    + 16 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • PC

      212.47.2.XXX
      No nevím, jestli není oslavování předčasné. Ujel tři kola, teď to poladí, za měsíc jich ujede 100 a bude mluvit úplně jinak. A já bych naopak přivítal jízdu na plný plyn a na hraně možností - ovšem u všech vozů. Vždyť jsou to závody a ne šachy !!!!

      + 5 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • eR

        62.245.107.XXX
        Ještě před pár lety byl aerodynamický přítlak takový, že piloti jeli na některých okruzích třeba 70% okruhu na plný plyn. Prostě jeli jako vlak na kolejích, bez rizika, že jim to někde ustřelí, že udělají chybu, což je podle mě špatně, protože optimální stopa je v takovém případě jen jedna a pokud všichni pojedou s plynem u podlahy, tak se po pár kolech vytvoří vláček, který závod dokrouží.

        Pokud chcete vidět jízdu na hraně možností formulí, tak musíte odstranit piloty a nahradit je bezpilotním systémem, protože na počítač nepůsobí přetížení a dokáže reagovat daleko rychleji.

        A pokud chcete vidět jízdu na hraně možností pilotů, tak jim seberte většinu přítlaku a elektroniku a uvidíte, že mezi nejlepším a nejhorším pilotem, bude najednou rozdíl i 5 sekund na kolo.

        + 11 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • PC

          212.47.2.XXX
          Tak to bych neřekl. I tehdy měl jeden tým vždy obrovskou technologickou převahu a i tehdy se dojíždělo podle rozpočtu. Nedlouho po startu jste mohli klidně od TV odejít a věděli jste, že za hodinu bude situace stejná. Já mluvím o tom, že letos nám hrozí to stejné (vláčkové jízdy a převaha jednoho týmu) a že radost nad problémy předních stájí je předčasná.
          Zdá se mi, že nejlépe se závodilo třeba v letech 2007-2008 - okruhy měly výjezdové zóny, byly kvalitní pneu, tankovalo se, byly povinné zastávky a hlavně bylo několik stájí skoro stejné výkonnosti. Tehdy jsme sice neviděli tolik předjíždění, ale byly bezvadné souboje na hraně možností jezdců i vozů.

          + 0 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • anonym

            178.255.168.XXX
            2007-2008, výjezdové zóny 18 16 15 10

            Chceš vidět opravdové závody? Vrať se o 30 let z5! Žádné výjezdové zóny, každé auto jiné, piloti s "koulema"... to byly závody!

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
    • Duncan66

      89.29.32.XXX
      podle me reagoval na omezeni paliva, nikoli na nizsi aero a vyssi kroutak. Budou to jeste vetsi sachy, nez posledni sezony na pirelkach. Takze mozna prijde era krouzicu a vepredu budou Massa, Jenson, Kimi apod. A ti co se starali o zabavu budou v poli porazeni. Pevne doufam, ze se velice pletu 17

      + 8 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • mi88ki

        mi88ki

        165.72.200.XXX
        Přesně jak píšeš. Tady nejde o to, že by jezdec musel citlivě korigovat skrz plyn max. výkon resp velký "krouťák", ale tady jde o to, že v rámci úspory paliva bude výhodnější vyjíždět ze zatáček třeba na 95% a ne na maximum co jde. Protože pokud by byl jezdec příliš agresivní na výjezdu ze zatáčky, tak by spotřeboval více paliva než má pro závod k dispozici.

        A pokud by byl problém s přenosem výkonu (krouťáku) skrz gumu na asfalt, tak není nic jednodušší než trošku poupravit převody a je po problému. Nemá přece cenu nastavit "silnější" převod, když pak nemůže být tento výkon přenesen na vozovku. Vím, že bude převodovka na startu sezóny zapečetěná a nebude se moci (jedna povolená změna za sezónu tam je) upravovat speciálně pro každý okruh, ale určitě to týmy do startu sezóny nastaví tak, aby s tímhle problém nebyl. A pokud by nějaký trouble někdy byl, tak stačí řadit o stupeň výše.

        + 6 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • anonym

          178.255.168.XXX
          Uvidíme, jak se to vyvrbí, ale myslím, že se oba mýlíte. Největší úsporu paliva dělá nastavení režimu motoru při jízdě na plný plyn, způsob práce pilota s plynem na výjezdu ze zatáček má na spotřebu mizivý vliv.

          Ad zpřevodování - jestliže musí převody pokrýt všechny tratě a situace, nelze je přizpůsobit jedné a v ostatních ztrácet. Musí být vytvořen kompromis a pilot se mu musí přizpůsobit.

          + 3 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama