DISKUZE K ČLÁNKU Vettel: Plný plyn se zdá být věcí minulosti

Sebastian Vettel včera ujel první kilometry s novým vozem RB10. První den testů však pro Red Bull neproběhl zrovna ideálně, většinu jej totiž prostáli v garáži.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Vettel: Plný plyn se zdá být věcí minulosti

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 16, poslední 03.02.2014 10:08 Vložte komentář

Nejlepší názory

» mi88ki (Hlasovalo 6 lidí) 29.01.2014 11:28
Přesně jak píšeš. Tady nejde o to, že by jezdec… »
» zipp (Hlasovali 4 lidé) 29.01.2014 11:37
jo, podepíše se tím, že bude víc šetřit palivo … »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • odin

    odin

    77.240.96.XXX
    Úhel pohledu Musím se smát nad prohlášením Vettela. Když vítězil, měl on a jeho fandové pocit, že jezdí s plynem na podlaze. Jeho odpůrci zase tvrdili, že je to nejlepší kroužič a šetřič pneu. A že pravidla neumožňují jejich idolům jezdit naplno.18
    Takto můžeme, my pamětníci, porovnávat každou epochu F1. A vyjde nám, že čím zabrousíme více do historie, tím se nám zdají závody atraktivnější. Dá se najít spousta argumentů pro i proti. A nejspíš záleží opravdu na úhlu pohledu. Osobně jsem nikdy nepřeceňoval Vettelovo "umění" a za jeho úspěchy viděl především dokonalé auto. A tak tomu bude i v případě "nových" mistrů v turbo-éře. Zase to bude tak, že kdo bude disponovat nejlépe vyladěným autem, ten bude sbírat vítězství. A určitě nebude mít pocit, že musel jezdit na půl plynu, tak jako tento pocit neměl ani Vettel v minulosti.03 18

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • kronos

    93.185.2.XXX
    Plný plyn věc minulosti ... Jednou budou v rámci úspor ty káry tlačit 04 . Vůbec se mi nelíbí jakým směrem se F1 ubírá , ale třeba to vidím moc černě . Uvidíme a když tak mi zbudou hezké vzpomínky na dobu kdy F1 byla F1 .

    + 4 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      178.255.168.XXX
      Tady další potvrzení, že nejde o úspory, ale o zvládnutí motoru. Sutil: "... auta jsou během přidávání plynu hodně komplikovaná a chybí jim přítlak."

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • anonym

      188.120.195.XXX
      To nema s usporama co delat, je to o ukocirovani motoru. Viz Bottas: "největší rozdíl spočívá rozhodně v motoru a v tom, jak nastupuje výkon na výjezdu ze zatáček."

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Ak má závodník k dizpozícii,... ...väčší krútiaci moment, čo je základ dobrej trakcie a auto stále zrýchľuje, nepotrebuje ísť na plný plyn, lebo má vždy k dispozícii dostatočne veľký krútiaci moment a výkon a záleží na mape pohonnej jednotky, ako jednosmerný motor, spolupracuje s turbomotorom tak, aby bol krútiaci moment v priebehu celého rozsahu otáčok primeraný na to, aby to auto stále zrýchľovalo, ale sa pre jeho nadmernosť išlo do hodín. Predtým sa v r. 2013 KERS využíval len pri bránení a predbiehaní a dnes na nových autách sa bude ERS používať aj pri zrýchľovaní z pomalých zákrut a pri zrýchľovaní auta v otáčkach, kde iniciatívu má elektromotor, pričom turbomotor sa bude lepšie a rýchlejšie rozbiehať a preto je mylné hovoriť, že autá budú pomalšie. Všetko je totiž závislé ako bude urobený sovtwer spolupráce turbomotora s oboma zložkami ERS (MGU-K a MGU-H), aby tímy z toho dostali maximum a jazdci mali z jazdy dobrý pocit a boli rýchli. Tiež ich ešte čaká veľa práce s pneumatikami a tiež v hľadaní prítlaku a v nájdenie vhodného aerodynamického balíka pre každú trať, nakoľko nové autá budú na túto skutočnosť ešte citlivejšie. 11

    + 7 / − 12

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • anonym

    77.48.48.XXX
    ... 3x slava pro FIA, plny plyn minulosti 01 uz to nebude o tom dupnout po startu na plny knedlik a ficet si to tak po celem okruhu, zatacka nezatacka. konecne se jezdec do rizeni podepise vic. 01

    + 5 / − 7

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • anonym

    178.255.168.XXX
    Plný plyn vypadá jako věc minulosti? Kvůli nižšímu aeropřítlaku a vyššímu krouťáku? Díky Bohu za to! To totiž znamená větší vliv jezdce na výsledek a to na úkor aerodynamiky vozu, která i přes menší restrikce už hodně dlouho dělá okolo 90 % výsledku. Takže jen houšť a větší kapky! 13

    + 16 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • PC

      212.47.2.XXX
      No nevím, jestli není oslavování předčasné. Ujel tři kola, teď to poladí, za měsíc jich ujede 100 a bude mluvit úplně jinak. A já bych naopak přivítal jízdu na plný plyn a na hraně možností - ovšem u všech vozů. Vždyť jsou to závody a ne šachy !!!!

      + 5 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • eR

        62.245.107.XXX
        Ještě před pár lety byl aerodynamický přítlak takový, že piloti jeli na některých okruzích třeba 70% okruhu na plný plyn. Prostě jeli jako vlak na kolejích, bez rizika, že jim to někde ustřelí, že udělají chybu, což je podle mě špatně, protože optimální stopa je v takovém případě jen jedna a pokud všichni pojedou s plynem u podlahy, tak se po pár kolech vytvoří vláček, který závod dokrouží.

        Pokud chcete vidět jízdu na hraně možností formulí, tak musíte odstranit piloty a nahradit je bezpilotním systémem, protože na počítač nepůsobí přetížení a dokáže reagovat daleko rychleji.

        A pokud chcete vidět jízdu na hraně možností pilotů, tak jim seberte většinu přítlaku a elektroniku a uvidíte, že mezi nejlepším a nejhorším pilotem, bude najednou rozdíl i 5 sekund na kolo.

        + 11 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • PC

          212.47.2.XXX
          Tak to bych neřekl. I tehdy měl jeden tým vždy obrovskou technologickou převahu a i tehdy se dojíždělo podle rozpočtu. Nedlouho po startu jste mohli klidně od TV odejít a věděli jste, že za hodinu bude situace stejná. Já mluvím o tom, že letos nám hrozí to stejné (vláčkové jízdy a převaha jednoho týmu) a že radost nad problémy předních stájí je předčasná.
          Zdá se mi, že nejlépe se závodilo třeba v letech 2007-2008 - okruhy měly výjezdové zóny, byly kvalitní pneu, tankovalo se, byly povinné zastávky a hlavně bylo několik stájí skoro stejné výkonnosti. Tehdy jsme sice neviděli tolik předjíždění, ale byly bezvadné souboje na hraně možností jezdců i vozů.

          + 0 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • anonym

            178.255.168.XXX
            2007-2008, výjezdové zóny 18 16 15 10

            Chceš vidět opravdové závody? Vrať se o 30 let z5! Žádné výjezdové zóny, každé auto jiné, piloti s "koulema"... to byly závody!

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
    • Duncan66

      89.29.32.XXX
      podle me reagoval na omezeni paliva, nikoli na nizsi aero a vyssi kroutak. Budou to jeste vetsi sachy, nez posledni sezony na pirelkach. Takze mozna prijde era krouzicu a vepredu budou Massa, Jenson, Kimi apod. A ti co se starali o zabavu budou v poli porazeni. Pevne doufam, ze se velice pletu 17

      + 8 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • mi88ki

        mi88ki

        165.72.200.XXX
        Přesně jak píšeš. Tady nejde o to, že by jezdec musel citlivě korigovat skrz plyn max. výkon resp velký "krouťák", ale tady jde o to, že v rámci úspory paliva bude výhodnější vyjíždět ze zatáček třeba na 95% a ne na maximum co jde. Protože pokud by byl jezdec příliš agresivní na výjezdu ze zatáčky, tak by spotřeboval více paliva než má pro závod k dispozici.

        A pokud by byl problém s přenosem výkonu (krouťáku) skrz gumu na asfalt, tak není nic jednodušší než trošku poupravit převody a je po problému. Nemá přece cenu nastavit "silnější" převod, když pak nemůže být tento výkon přenesen na vozovku. Vím, že bude převodovka na startu sezóny zapečetěná a nebude se moci (jedna povolená změna za sezónu tam je) upravovat speciálně pro každý okruh, ale určitě to týmy do startu sezóny nastaví tak, aby s tímhle problém nebyl. A pokud by nějaký trouble někdy byl, tak stačí řadit o stupeň výše.

        + 6 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • anonym

          178.255.168.XXX
          Uvidíme, jak se to vyvrbí, ale myslím, že se oba mýlíte. Největší úsporu paliva dělá nastavení režimu motoru při jízdě na plný plyn, způsob práce pilota s plynem na výjezdu ze zatáček má na spotřebu mizivý vliv.

          Ad zpřevodování - jestliže musí převody pokrýt všechny tratě a situace, nelze je přizpůsobit jedné a v ostatních ztrácet. Musí být vytvořen kompromis a pilot se mu musí přizpůsobit.

          + 3 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama