DISKUZE K ČLÁNKU Fernandez: Pokud skončí Caterham i letos na konci roštu, pak to v F1 zabalíme
Majitel Caterhamu poslal týmu jasnou zprávu: Pokud se výsledky nezlepší, končím. Věří však, že potřebného pokroku mohou docílit.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Fernandez: Pokud skončí Caterham i letos na konci roštu, pak to v F1 zabalíme
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel000792
(Hlasovalo 9 lidí)
22.01.2014 02:57
No to si ho neodhadol vobec. Ak by chcel len… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Kapor
09:26 22.01.2014 194.160.178.XXXTo je tak,... ...keď chlapec, čo sa živil v mladosti oberaním banánov a prevádzkuje nákladnú nízkonákladovú dopravu, vstúpi do F1 a čaká, že bude ryžovať a jesť zo dňa na deň veľkou lyžicou, keď všetko záleží v prvom rade od auta a to sa nepodarilo urobiť dobré v minulých rokoch ani takým tímom, ako sú Ferrari, McLaren, či Williams, ktoré sú v F1 už dlho zavedené, lebo rybník im vypálil Red Bull, ktorý do toho vstúpil bosou nohou, ale do toho vložil veľké peniaze, o ktorých Tony ani nesníva a musel kúpiť aj takého veľkého konštruktérskeho guru ako je Adrian Newey, aby tým svoj úspech zaručil, zostrojením, vývojom a prípravou najlepšieho auta v poli F1. Iste k tomu prispelo aj to, že Sebastian sa musel hodne snažiť, aby zo začiatku prekonal ostych a vedel víťaziť, nielen nad Markom, ale aj nad ostatnými majstrami volantu v F1. Preto nechápem veľké oči Tonyho a už nie vôbec v tejto sezóne, kedy bude záležať nielen na novej aerodynamike k novým pneumatikám, ale aj na výkone a spoľahlivosti novej pohonnej jednotky a zvolených prevodoch v prevodovke, lebo tie potom ostanú nemenné pre celú sezónu. Takto položiť na krk nôž jazcom aj celému tímu môže len človek, ktorý to robí len pre to, aby si napchal svoj nenásytný bachor a nie pre radosť s motoristického športu, ktorému fandí veľa fanúšikov. Treba si uvedomiť, že viesť tím F1 ako majiteľ je koníček a nie predmet rýchleho zbohatnutia. Red Bullu, hoci vyhral už 4. tituly, sa dodnes ešte nevrátili vložené peniaze do tohto športu a možno ak vyhrajú aj tohto roku oba tituly, tak budú môcť hovoriť o tom, že už z toho aj niečo získali.
Ak chce Tony tohto roku končiť, potom nechápem, prečo by mal jeho tým až na rok využívať aerotunel Toyoty. -
Jenik
21:46 21.01.2014 89.177.226.XXXPodle mě letos někdo z "nováčků" už ty body získá. Stačí jen o něco málo menší spolehlivost celého startovního pole a není to vůbec nereálné, bez ohledu na jejich rychlost. Dřív dokázala bodovat i mnohem pomalejší auta při pouhých 6 bodujících. -
Zix.
21:37 21.01.2014 78.102.248.XXXFernandes Koukám že sem ho před pár lety pěkně odhadnul - jen chtěl vydělat na jméně Lotus(+ Alpine spoluzakládá) a jakmile se nedostaví úspěch,tak pěkně rychle zmizí.
A to na mě bylo nadávek když sem to o něm psal v době kdy bojoval o jméno Lotus. V tý době sem jako 1 z mála fandil Lotusu Cars a bylo úsměvný sledovat kolik fanoušků měl "jejich tým" fanoušků poté co přišli do F1 s Kimim.-
uzivatel000792
02:57 22.01.2014 88.212.36.XXXNo to si ho neodhadol vobec. Ak by chcel len zarobit na mene Lotus, tak uz je davno prec. Ale on jaksi namiesto toho este kupil aj Caterham a pripravuje projekt s Renaultom a Alpine (ktoru nespoluzaklada...).
Lotus Cars si obhajoval pekne, lenze sa ukazalo, ze prave oni boli ti, ktori chceli na znacke zarobit, pretoze uz su davno prec a uz sa za nimi ani neprasi. Bol to len velky tunel a ostali po nom len velke dlhy. Nadavane bolo na teba opravnene.-
Zix.
11:02 22.01.2014 78.102.27.XXXFernandese sem odhad dobře,protože od tý doby co nemá jméno Lotus,tak nám rychle zmizel z vedení a brzo možná už dokonce z celý F1.
A ano Lotus Cars to zabalili hodně rychle a dalo se to čekat,nic to ale nemění na tom že "jejich" tým ve F1 stále je a to jméno mají právem.
Jen ještě otázka - proč se na mě nadávalo důvodně?
Že sem fandil lidem,který vlastněj automobilku od Chapmana než obchodníkovi co chtěl vydělat na jeho jméně?-
uzivatel000792
12:20 22.01.2014 213.160.185.XXXNie, Fernandeza si neodhadol dobre, pretoze Fernandez uz od uplneho zaciatku hovoril, ze bude stat v cele timu iba jednu ci dve sezony. Takze nikam rychle nezduchol. Iba sa drzal planu.
Nadavalo sa na teba opravnene, pretoze nejde o obchodnika, ktory chce na tom len rychlo zarobit, narozdiel od Bahara z Lotus Cars. -
XR
12:53 22.01.2014 109.81.245.XXXFernandese jsi odhadl evidentně velmi špatně a jde vidět, že tomu vůbec nerozumíš - musel bys nahlédnout do počátku zbytečného Baharova sporu Lotus vs. Team Lotus (nyní Caterham).
Lotus Cars žádný tým v F1 nemají.
Automobilku vyrábějící Chapmanovy Caterhamy má kdo?
A ještě by mě zajímalo, co je špatného na tom, že chce podnikatel vydělávat? Fernandes dal Formuli 1 hodně, za jeho trpělivost přes všechny ty klacky pod nohama a otevřený přistup ho obdivuji. To, že jsou Ecclestonem tak blbě nastaveny odměny a nepodpora nováčkům, to není jeho chyba.
Pokud si myslíš, že jiní podnikatelé typu Enza Ferrariho, Franka Williamse, Dietricha Mateschitze atd. šli do F1 jenom aby do ní vráželi peníze a nic nevydělali (na rozdíl od "toho špatného Fernandese"), tak jsi vážně bláhový.-
Zix.
17:29 22.01.2014 78.102.27.XXXSmokie - Když na tom nechce Fernandes vydělat,tak proč teda tak rychle chce odejít místo toho,aby zjistil chyby a napravil je?
XR- Neboj vim moc dobře o co v tom sporu šlo a taky mi ten spor od Bahara přišel zbytečnej,ale zase teď maj mnohem lepší reklamu a navíc mohli ten tým koupit a mít nad ním kontrolu. To jestli by to ufinancovali je věc jiná.
Automobilka Lotus Cars patří pod Proton,kterej už myslím není státní,vlastní ho DRB-HICOM.
Na tom,že Fernandes chce vydělávat nevidim nic špatnýho,jen nechápu proč je jakoby on ten hodnej a lidi z Lotusu Cars ty zlý,když oba chtěli vydělat na jméně Lotus.-
uzivatel000792
19:18 22.01.2014 88.212.36.XXXZix, ty pleties dve odlisne veci dohromady. Je rozdiel chciet zarobit a chciet na tom zarobit rychle.
Kazdy podnikatel chce zarabat. Od toho je podnikanie. Tyka sa to kazdeho jedneho timu v F1 a kazdeho jedneho majitela timu v F1. A chciet rychle zarobit je presne to o co sa pokusil Bahar a Lotus Cars.
A ako tak rychlo? Caterham bude v F1 uz piaty rok. Za tu dobu sa v tom time utopila pekna kopa milionov. Navyse Fernandez velmi dobre vie kde su chyby a uz ich niekolkokrat pomenoval. Ci uz v ramci svojho timu alebo v ramci organizacie celej F1. Takze rozhodne neuteka rychlo bez toho aby hladal chyby a snazil sa ich napravit. Nic z toho sa nedeje.
Ak by Fernandez chcel iba zarobit na mene Lotus, tak uz davno svoj tim v F1 nema. Nekupoval by Caterham a nesnazil sa dalej prerazit. Bahar a Lotus Cars boli ti zli, pretoze sa k menu Lotus naozaj zachovalo macosky, pretoze ho strcili vsade kde len vedeli, narobili velke dlhy a nakoniec ho len tak zanechal Genii vymenou za odpustenie casti dlhov.-
Zix.
00:07 25.01.2014 78.102.231.XXXCelkem souhlasím - prostě Fernandes chce jako každej vydělat a k tomu mu mělo pomoct jméno Lotus. Teď si musí vystačit jen s Caterhamem.
A není nikoho vina,že nemá peníze nebo F1 podcenil,jen jeho. Proto asi tak rychle hrozí odchodem.
K Lotusu Cars - oni asi moc nepočítali se svým týmem,když se tak zadlužili a proto počítali s Lopézem. Myslím že mohli část týmu koupit,ale odmítli.
-
-
-
-
-
-
-
eR
18:26 21.01.2014 62.245.107.XXXTak to je naprostá klasika a viděli jsme to už mnohokrát. Úspěšný businessman, který si myslí, že vše zvládne za dva kvartály, se není schopen v F1 prosadit a než aby zjišťoval co dělá špatně, tak to raději zabalí. Jenže business může dělat každej, protože jeho základ je po staletí stejný, levně nakoupit, draho prodat, ale F1 je blíž vědě a výzkumu a tam je třeba mít invenci, vytrvalost a být připraven pokračovat i když jeden nápad nevyjde. Protože to je ve vědě běžné, že neuspějete hned na "první dobrou".
Kde je dnes Branson, nebo ten chytrák co zakládal BAR s tím, že do tří let chce mít titul? Právě proto si velmi cením klasických týmů Ferrari, McLaren a Williams, protože ti jsou tady kvůli závodění a ne kvůli honění ega svých majitelů.-
uzivatel000677
20:09 21.01.2014 95.105.185.XXXkebyze nemaju peniaze tak ani tie nic nedosiahnu, ked nemas prachy nemas sancu-
-
uzivatel000792
02:59 22.01.2014 88.212.36.XXXJasne, peniaze su. A preto musi Caterham uz tretiu sezonu prijimat platiacich jazdcov. Ty naivko. -
-
Zix.
11:05 22.01.2014 78.102.27.XXXZ článku:
" "Dali jsme vám nejlepší infrastrukturu, potenciálně nejlepší piloty, ale teď je to na vás, abyste to dokázali využít," uvedl.
Podle něj je tým po finanční stránce veden dobře a nyní chce vidět boje o body."
Pokud by nedodával týmu dost peněz,tak by mohl nadávat max. na sebe a né na ty lidi. A řek bych,že peněz má dost - jen je do toho týmu nechce nacpat.-
seven
12:28 22.01.2014 93.153.124.XXXNebo spíše už bez efektu nacpal dost... Problém F1 je extremní finanční náročnost a pokud se někdo potácí na ocase nejsou peníze, které Bernie rozděluje mezi týmy ani pořádní sponzoři kteří by se k outsiderovi přidali. Navíc image spolupráce s neúspěšným týmem je díky mediálnímu pokrytí F1 daleko vyšší. Shrnuto a podtrženo, nerozumím tomu proč se zdá některým špatné rozhodnutí neutápět peníze v něčem, co nepřínáší nějaký výsledek. Formule 1 není podle mého názoru o tom primárně generovat velké zisky (Bernie je ovšem vyjímka :D), ale být úspěšný a takto získat podmínky pro příliv financí, které tým udrží ve hře. Pokud nejsou výsledky, nejsou peníze a game is over. Stačí se podívat na historii všech týmy které ve F1 skončily (včetně zmiňovaného původního Lotusu).
-
-
-
-
-
rock
10:00 22.01.2014 37.188.228.XXXAspoň trošku bych se zastal BARu. Přestože očekávání nenaplnili, tak do tří let se alespoň dokázali dostat v závodě na bednu. Je to mnohem míň, než doufali a slibovali, ale není to vůbec zlej začátek, je to zhruba na úrovni Red Bullu (který měl navíc lepší startovní pozici). Že už se pak BAR propadl do problémů s interní politikou, které je časem rozložily, to je jiná věc, ale ten krok etablování se v F1 zvládli docela přijatelně.-
Jenik
11:49 22.01.2014 89.177.226.XXXBAR Tak BAR měl pro svůj vstup do F1 mnohem příznivější podmínky a byl také značně bohatší než Marussia, Caterham a HRT. Hned v první sezóně měli relativně rychlé auto, kterému jen nespolehlivost zabránila získat body nebo dokonce nějaké pódium. Nakonec tehdy bodovaly i Arrows a Minardi s auty o 2s na kolo pomalejšími než bary... Nevím, kolik toho BAR převzal v začátcích od Tyrellu, který koupil. RedBull (ani Force Indii) jsem nikdy za nováčka nepovažoval, ten převzal etablovaný tým, což je úplně nesrovnatelné s Fernandesovým podnikem.
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek