DISKUZE K ČLÁNKU Allison: Piloti musí změnit svůj přístup k jednotlivým závodům

Podle Jamese Allisona to bude chtít čas přijít na to, jak jezdit dost rychle, aby to stačilo na přední příčky bez přehnaných nároků na množství paliva.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Allison: Piloti musí změnit svůj přístup k jednotlivým závodům

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 15, poslední 15.01.2014 14:11 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Petr (Hlasovalo 12 lidí) 10.01.2014 16:35
Překlad je správně. Není důležité, co kdo… »
» Tomur (Hlasovalo 8 lidí) 10.01.2014 15:48
Možná ti to uniklo, ale James Allison je… »
» Harry (Hlasovalo 6 lidí) 11.01.2014 19:49
Pro redakci. Nedalo mi to, a přečetl jsem si… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • еR

    62.245.107.XXX
    Poprosil bych redakci o nějaký technický článek o letošních převodovkách a jak se k tomu týmy postaví. Vzhledem k tomu, že převodové poměry budou muset být pro všechny okruhy stejné, může být jinak nastavená převodovka od konkurence na některých okruzích pro tým výhodou a některých zase naopak. Pokud by se vám podařil popsat postup jak to týmy analyzují a vyhodnocují bylo by to skvělé.

    Na místě např. Caterhamu bych si totiž dokázal představit, že místo kompromisního nastavení, by mohli převodovku navrhnout čistě pro potřebu okruhu v Dubaji a i když by se na většině okruhů v sezóně, které by charakteristice převodovky neseděly, trápili, na konci sezóny, za dvojité body, by mohli vyjet jackpot v podobě prvních bodů a překonání konkurence.

    A bylo by super, kdybyste dokázali do článku zjistit, jak měli týmy nastavené převodovky na jednotlivých okruzích loni. Předem díky.

    + 9 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      109.81.245.XXX
      O F1 převodovkách jsem už psal zde: [odkaz na stránku]

      Pokud jde o ty nové, moc informací k nim ještě není, ale časem třeba něco sepíšu. Přibude další rychlost a poměry budou fixní, ale na nějakou revoluci uvnitř to zatím nevypadá.

      + 2 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Chasnik

      217.117.213.XXX
      A týmy tyto informace zveřejňují? Taky by mě to zajímalo, ale nikdy jsem žádnou takovou informaci neviděl - kromě odhadů, které vyplývají z toho, kde se jaký monopost dostane na omezovač, např. v Monze nebo Montrealu...

      + 6 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • eR

        62.245.107.XXX
        Kdyby je zveřejňovali, tak se je najdu sám. Od odborně zaměřeného serveru očekávám, že má v týmech kontakty a dokáže přinést i informace, ke kterým by se jinak čtenář nedostal.

        + 1 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • seven

        93.153.124.XXX
        Týmy mohou nepochybně využít (a pravděpodobně to udělají) provést 1x změnu v převodech během sezony. Jinak si dokážu představit optimalizaci převodovky na max. rychlost podle nejrychlejšího okruhu s tím, že pomalejší okruhy nemusí nutně vyžadovat využití všech 8-mi rychlostních stupňů. Delší převody by pak rovněž nemuseli být nevýhodou (spíše naopak) s ohledem na očekávaný kroutící moment při akceleraci ze zatáček. Jinak těžko říct, jestli někdo půjde do rizika odlišné celoroční strategie extrémní výhody na některých okruzích, zvláště když se jedná o první sezonu s novými agregáty a většina bude ráda, když všechno bude fungovat tak jak má.

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Pre každého závodníka je najlepší,... ...práve krátky plynový pedál, ako bol rýhlopal kedysi na motorkách preto, lebo dobrý závodník ho má mať stále zošľapnutý. To však nerozhoduje pri F1 o spotrebe. Tu bude spotreba ovlplynená tým ako sa bude motor z pomalých zákrut rozbiehať a ako mu v tom bude momáhať jednosmerný elektromotor, aby sa rozbiehal hladko ( t.j. aby mala pohonná jednotka rovnaký moment v celom rozsahu otáčok) a čo najrýchlejšie a to nezáleží na tom, aký štýl má jazdec, ale či vie vhodne zaradiť práve tú rýchlosť, aby udržal motor v úzkom rozmedzí otáčok kde dosahuje vrchol výkon aj krútiaci moment, lebo vtedy dosahuje aj najrýchlejšie časy, nakoľko vozidlo má vtedy najväčšiu dynamiku. Toto má v rukách práve riadiaca jednotka, aby to podľa mapy, v zmysle SW pre danú trať uriadila, je na závodníkovi, aby jazdil plynule a mal na zreteli, že predbiehať treba len vtedy, keď je na to vhodná príležitosť a má na to dosť prebytku výkonu, t.j. okrem otvoreného krídla aj dostatočnú rezervu v sekundách, použitia MGU-K v zóne DRS. James si zrejme pri svojom iterviev neuvedomil, že batérie budú mať aj ostatní jazdci v ich monopostoch a budú možno modernejšie a ľahšie ako v ich tíme, ak nebudú mať lítium-air batérie, ktoré v r. 2014 prišli do módy u všetkých hybridov aj preto, lebo nemôžu explodovať. Teda sú úplne bezpečné. 01

    + 4 / − 17

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Tomur

      Tomur

      95.173.85.XXX
      Možná ti to uniklo, ale James Allison je technickým ředitelem Ferrari a možná by mohl trošku tušit, že ostatní taky budou mít ve vozech baterie 03

      + 8 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Kapor

        194.160.178.XXX
        Možno len žartuje ako ty,.. ...alebo si myslíš, že tam naozaj nebudú ? 11

        + 5 / − 8

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Mark

        178.143.251.XXX
        Mate zly preklad na vasej stranke, u nas na slovenskom webe bola ta veta inac prelozena. Vyznam bol taky ze pocas testov mozu jazdit s max. prietokom paliva a testovat spolahlivost, dat zabrat motoru. Ale ze budu musiet aj testovat simulacie pretekov a tam uz s max, prietokom sa jazdit nebude, pripadne len minimalne. ;-)

        + 1 / − 10

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Petr

          Petr

          78.157.160.XXX
          Překlad je správně. Není důležité, co kdo špatně přeložil do slovenštiny, ale co je v originále.

          + 12 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • anonym

            178.23.219.XXX
            On je tam od včerejška význam stejný jako zde.
            Jenom čtenář špatně pochopil.
            Samozřejmě týmy využíjí vyššího průtoku k testování trvanlivosti.
            Díky za zveřejnění zdroje 03

            + 1 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • odin

            odin

            77.240.96.XXX
            11

            + 2 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
    • Harry

      Harry

      88.103.178.XXX
      Pro redakci. Nedalo mi to, a přečetl jsem si Lojzkův příspěvěk. Rád bych věděl, zda by Petr díky svým známostem nemohl zařídít inženýrům i jezdcům pár doučovacích lekcí u tohoto experta. Jistě by to pro ně bylo velkým přínosem.
      Konstruktéři by konečně pochopili jak vše ve voze funguje, jezdci by dostali poučení kdy a jak předjíždět a ani by mne nepřekvapilo, kdyby i takovému Berniemu poradil jak nejlépe vydělat peníze.
      Zároveň musím prohlásit, že proti Lojzkovi nic nemám. Může si psát co uzná za vhodné, a je jen na každém z nás, zda to bude číst. Svým příspěvkem chci hlavně pomoci všem lidem z okruhu F1,
      kteří doposud nevědí jak s novými pohonými agregáty a změněnými pravidly naložit.
      Mohlo by to pro ně být něco jako světlo na konci tunelu. 03

      + 6 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Kapor

        194.160.178.XXX
        Dúfam, že si o tom počul,... ...a rád rozprávaš o veciach o ktorých nemáš ani dunst.02 Budem na teba myslieť, aby so to svetlo na konci tunela si uvidel, čo najskôr. Veľa ľudí si potom určite vydýchne ! 01

        + 2 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • anonym

        89.29.32.XXX
        11

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Kvalifikaci ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama