DISKUZE K ČLÁNKU Allison: Piloti musí změnit svůj přístup k jednotlivým závodům
Podle Jamese Allisona to bude chtít čas přijít na to, jak jezdit dost rychle, aby to stačilo na přední příčky bez přehnaných nároků na množství paliva.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Allison: Piloti musí změnit svůj přístup k jednotlivým závodům
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
еR
17:08 10.01.2014 62.245.107.XXXPoprosil bych redakci o nějaký technický článek o letošních převodovkách a jak se k tomu týmy postaví. Vzhledem k tomu, že převodové poměry budou muset být pro všechny okruhy stejné, může být jinak nastavená převodovka od konkurence na některých okruzích pro tým výhodou a některých zase naopak. Pokud by se vám podařil popsat postup jak to týmy analyzují a vyhodnocují bylo by to skvělé.
Na místě např. Caterhamu bych si totiž dokázal představit, že místo kompromisního nastavení, by mohli převodovku navrhnout čistě pro potřebu okruhu v Dubaji a i když by se na většině okruhů v sezóně, které by charakteristice převodovky neseděly, trápili, na konci sezóny, za dvojité body, by mohli vyjet jackpot v podobě prvních bodů a překonání konkurence.
A bylo by super, kdybyste dokázali do článku zjistit, jak měli týmy nastavené převodovky na jednotlivých okruzích loni. Předem díky.-
Petr
08:18 14.01.2014 109.81.245.XXXO F1 převodovkách jsem už psal zde: [odkaz na stránku]
Pokud jde o ty nové, moc informací k nim ještě není, ale časem třeba něco sepíšu. Přibude další rychlost a poměry budou fixní, ale na nějakou revoluci uvnitř to zatím nevypadá. -
-
seven
14:11 15.01.2014 93.153.124.XXXTýmy mohou nepochybně využít (a pravděpodobně to udělají) provést 1x změnu v převodech během sezony. Jinak si dokážu představit optimalizaci převodovky na max. rychlost podle nejrychlejšího okruhu s tím, že pomalejší okruhy nemusí nutně vyžadovat využití všech 8-mi rychlostních stupňů. Delší převody by pak rovněž nemuseli být nevýhodou (spíše naopak) s ohledem na očekávaný kroutící moment při akceleraci ze zatáček. Jinak těžko říct, jestli někdo půjde do rizika odlišné celoroční strategie extrémní výhody na některých okruzích, zvláště když se jedná o první sezonu s novými agregáty a většina bude ráda, když všechno bude fungovat tak jak má.
-
-
Kapor
14:39 10.01.2014 194.160.178.XXXPre každého závodníka je najlepší,... ...práve krátky plynový pedál, ako bol rýhlopal kedysi na motorkách preto, lebo dobrý závodník ho má mať stále zošľapnutý. To však nerozhoduje pri F1 o spotrebe. Tu bude spotreba ovlplynená tým ako sa bude motor z pomalých zákrut rozbiehať a ako mu v tom bude momáhať jednosmerný elektromotor, aby sa rozbiehal hladko ( t.j. aby mala pohonná jednotka rovnaký moment v celom rozsahu otáčok) a čo najrýchlejšie a to nezáleží na tom, aký štýl má jazdec, ale či vie vhodne zaradiť práve tú rýchlosť, aby udržal motor v úzkom rozmedzí otáčok kde dosahuje vrchol výkon aj krútiaci moment, lebo vtedy dosahuje aj najrýchlejšie časy, nakoľko vozidlo má vtedy najväčšiu dynamiku. Toto má v rukách práve riadiaca jednotka, aby to podľa mapy, v zmysle SW pre danú trať uriadila, je na závodníkovi, aby jazdil plynule a mal na zreteli, že predbiehať treba len vtedy, keď je na to vhodná príležitosť a má na to dosť prebytku výkonu, t.j. okrem otvoreného krídla aj dostatočnú rezervu v sekundách, použitia MGU-K v zóne DRS. James si zrejme pri svojom iterviev neuvedomil, že batérie budú mať aj ostatní jazdci v ich monopostoch a budú možno modernejšie a ľahšie ako v ich tíme, ak nebudú mať lítium-air batérie, ktoré v r. 2014 prišli do módy u všetkých hybridov aj preto, lebo nemôžu explodovať. Teda sú úplne bezpečné.-
-
Mark
16:16 10.01.2014 178.143.251.XXXMate zly preklad na vasej stranke, u nas na slovenskom webe bola ta veta inac prelozena. Vyznam bol taky ze pocas testov mozu jazdit s max. prietokom paliva a testovat spolahlivost, dat zabrat motoru. Ale ze budu musiet aj testovat simulacie pretekov a tam uz s max, prietokom sa jazdit nebude, pripadne len minimalne. ;-) -
-
Harry
19:49 11.01.2014 88.103.178.XXXPro redakci. Nedalo mi to, a přečetl jsem si Lojzkův příspěvěk. Rád bych věděl, zda by Petr díky svým známostem nemohl zařídít inženýrům i jezdcům pár doučovacích lekcí u tohoto experta. Jistě by to pro ně bylo velkým přínosem.
Konstruktéři by konečně pochopili jak vše ve voze funguje, jezdci by dostali poučení kdy a jak předjíždět a ani by mne nepřekvapilo, kdyby i takovému Berniemu poradil jak nejlépe vydělat peníze.
Zároveň musím prohlásit, že proti Lojzkovi nic nemám. Může si psát co uzná za vhodné, a je jen na každém z nás, zda to bude číst. Svým příspěvkem chci hlavně pomoci všem lidem z okruhu F1,
kteří doposud nevědí jak s novými pohonými agregáty a změněnými pravidly naložit.
Mohlo by to pro ně být něco jako světlo na konci tunelu.
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek