DISKUZE K ČLÁNKU Komentář: Jak se FIA podařilo překvapit a rozzlobit většinu fanoušků F1
Včera večer FIA opět rozpoutala menší bouři svým prohlášením o změnách pro rok 2014. Kromě rozpočtových stropů, stálých čísel pro každého závodníka po celou jeho kariéru či pětisekundových penalizací totiž přidala i jedno překvapivé pravidlo.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Komentář: Jak se FIA podařilo překvapit a rozzlobit většinu fanoušků F1
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel000481
(Hlasovalo 22 lidí)
10.12.2013 10:11
Ubohost Pro mě je to jen likvidace sportu které… »
» uzivatel001374
(Hlasovalo 6 lidí)
10.12.2013 13:50
. Mňa prvé napadlo, že prečo sakra Jas Marina,… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
Chasnik
13:58 12.12.2013 78.24.10.XXXTo by bylo zajímavý, ale je to čistě jenom teorie. Vždycky bude někdo, kdo dohodu nedodrží, nebo nebude moci dodržet. Mnoho pilotů bude před posledním závodem bez potvrzeného angažmá a potom si nedovolí revoltovat vůči týmu a nejet naplno. Že by nestartovali vůbec, to už je absolutně nesmyslné, protože by týmy povolaly náhradníky.
Zajímavá by byla varianta, že by se jezdci dohodli a třeba prvních 5 kol jeli demonstrativně za sebou ve vláčku á la safety car a začali závodit až od 6. kola. Ale reálnou šanci v tom nevidím. Poslední závod bude až za rok, mezitím se objaví spousta dalších důležitých témat, do té doby ostří otupí a postupně to vyšumí do ztracena.
-
-
mi88ki
09:58 11.12.2013 165.72.200.XXXKdyž už změnu tak bych škrtal, každému třeba čtyři nejhorší závody, nebo bych počítal 15 nejlepších, to už je jedno. O titulu by pak nerozhodovalo, kdo měl tu smůlu, že ho třeba někdo sejmul.
Vemte si, že když vás třeba trefí někdo v první zatáčce zezadu a jezdec nemá šanci se tomu vyhnout, tak tu ztrátu pak může dohánět třeba čtyři závody. Např. jezdec klikař, kterého nikdo netrefí vyhraje závod, kde jeho největší rival nedojede z výše uvedeného důvodu. Pak 3x dojede druhý a má tedy 79 bodů. Smolař jeden závod nedojede a zbylé tři vyhraje a má jen 75 bodů. Takže tu máme jedzce který má tři vítězství ze čtyř a je celkově druhý za jezdcem, který jednou vyhrál a 3x dojel druhý a vede šampionát. Mě to teda spravedlivý nepřijde, protože smolař vyhrál vše co se dalo a druhý vyhrál jen pokud smolař nedojel, jinak vždy skončil za ním.
Za starých časů by měl smolař 30 bodů (3x10) a "klikař" jen 28 (10 + (3x6)). Jak je z příkladu vidět, tak za starého bodování se více odměňovalo vítězství, takže nebylo třeba vymýšlet nějaké škrty, protože bodování si to pořešilo samo. Pokud FIA chtěla ohodnotit více jezdců, měla celé původní bodování vynásobit deseti a do historické tabulky by pak vždy na konci sezóny veškeré body opět podělila deseti. Bodování tedy mohlo 100-60-40-30-20-10-6-4-2-1.
Kdyby to bylo na mě, tak bych to udělal ještě jinak. 100-60-36-22-13-8-5-3-2-1.
Pokud by se bodovala kvalda stylem 9,8,7,6,5,4,3,2,1 =motivace odjet kvaldu a jeden bod za nejrychlejší kolo v závodě, pak bych zvolil bodování v závodě 90,54,32,19,12,7,4,3,2,1. Ten kdo by vyhrál kvaldu i závod a zajel hotlap by mohl získat právě maximum 100 bodů za závod. -
uzivatel000397
09:44 11.12.2013 90.178.29.XXXGlobální svazarmovci. To měli na poslední závod udělat alespoň bodování až do 20. místa, aby týmy které funguji již několik let jako pojízdné retardéry také konečně utrpěly nějaký bod.
Ten nový systém i tedy přijde jako pěkná ptákovina. Možná by se dalo ještě vylepšit tím, že by se jako udělal jeden virtuální závod bez aut a výsledky se losovaly či sázely v ruletě. -
zeto
21:31 10.12.2013 85.71.36.XXXHm... Je to hrozná blbost. To je jako by v PO v ELH bylo vítězství v šestém závodě hodnoceno jako vítězství dvě, takže by se už 7 zápas nikdy nehrál. Jak říkám, blbost a hodně, hodně neférová. Představte si, že někdo bude vést o 49 bodů a poslední závod nedojede a jeho nejbližší soupeř náhodou vyhraje. Tak to už snad raději ty Bernieho bláznivé medaile. -
Jenik
20:58 10.12.2013 89.102.139.XXXPřijde mi, že to znehodnotí výsledky celého šampionátu. Vůbec se mi to nelíbí. Čpí z toho taková umělost, snaha o atraktivnost za každou cenu. Je otrava, když se o mistrovi rozhodne dlouho předem, ale takhle hazardovat s pověstí F1? Ta čísla jsou v pohodě, to je celkem jedno, přesně jak tu někdo připomněl, v první polovině 90. let byla čísla většiny týmů fixní... -
M3
19:14 10.12.2013 46.13.241.XXXToho naděláte Stálá čísla měli jezdci již dávno, např. Ferrari jezdilo dlouhá léta s 27, 28, damon hill s 0 a podobně. A dvojnásobný zisk v posledním závodě. Proč ne. Finále spousta sportů je napínavé, proč by v F1 nemohl být poslední závod něco jako finále. -
uzivatel001374
13:50 10.12.2013 78.99.200.XXX. Mňa prvé napadlo, že prečo sakra Jas Marina, keby sezóna končila na Interlagose kritika by bola menšia, a to Berňák kritizoval Mosleyho že darčeky nedáva pekne zabalené, ale omotané reťazovu. -
-
Chasnik
12:56 10.12.2013 217.117.213.XXXDeformace... ... opravdu, jiné slovo mě nenapadá. S fixními čísly jezdců jsem to nepobral, ale budiž, na skutečné závodění to vliv nemá. Ale ta bodovačka... snažím si představit, jak by to vypadalo v míčových sportech, kdyby gól, koš nebo touchdown v poslední minutě byly ohodnoceny dvojnásobně.
FIA ani kdokoli jiný si nemůže hrát na boha a snažit se za každou cenu rozhodovat o tom, ve kterém závodě bude někdo určen mistrem. Ať se nám to líbí nebo ne, tak prostě takový je sport a někdy je vítěz natolik dominantní, že už je před závěrem sezóny nepřekonatelně první. S tím těžko někdo něco nadělá a pokud se o to bude snažit, tak ten sport, ať už je jakýkoli, totálně zdeformuje :( -
anonym
12:36 10.12.2013 93.185.2.XXXFIA zešílela Tohle se slušně komentovat nedá a tak si to odpustím to nejdůležitější tu napsali jiní. Pokud chtějí úplně zlikvidovat F1 mohou nadále vymýšlet hovadiny jde jim to nadmíru skvěle. Jakoby nestačily ty ... gumy podle kterých se staví vozy a podle nich se taky musí závodit nyní ještě tohle .
Příspěvek byl redakčně upraven. -
-
-
Pavel A.
11:49 10.12.2013 85.70.8.XXXDvojnásobné body Je to úplná hovadina, kde se podepisují protestní petice?
Mistrem světa se nestane ten, kdo bude bojovat o vítězství, ale ten, kdo bude mít nejspolehlivější auto, bude pravidelně bodovat a vyjde mu jeden závod.
Pořád mluví o šetření a pak schválí drahé motory a opatření, které donutí vyvíjet vůz do posledního závodu.
Je to jako kdyby se ve fotbale na posledních deset minut zvětšovaly branky. -
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek