DISKUZE K ČLÁNKU Montezemolo: Ferrari politicky silnější už být nemůže. Po Brazílii kritizuje komisaře
Red Bull sice vyhrál poslední čtyři šampionáty za sebou, Ferrari je ale stále politicky silnější, těší se prezident rudé stáje Luca di Montezemolo.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Montezemolo: Ferrari politicky silnější už být nemůže. Po Brazílii kritizuje komisaře
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
PC
11:55 27.11.2013 212.47.2.XXXno nevím, mě také přišlo potrestání Hamiltona mimo mísu. Z opakovaných záběrů jsem viděl, že Botas měl vpravo ještě dobrého půl metru, než by se vůbec dostal k čáře. Přesto zůstal nalepený na Hamiltona, který v klidu jen sledoval závodní stopu, tzn. pomalu by ho vytlačoval ke kraji. Ke kolizi ale došlo ještě toho půl metru od kraje. Podle mě je jednoznačný viník Botas, nehodu vyvolal on. A to nemluvím o tom, že Hamilton se propadl až bůhvíkam, takže byl připraven o čtvrté místo - to si myslím, že je trest sám o sobě pěkně drsný. Komisaři mi připadají, že soudí podle toho, jak se zrovna vyspí.-
-
PC
12:55 27.11.2013 212.47.2.XXXNevím proč sem pleteš minulý rok. Jednak komisaři rozhodují jak je zrovna napadne, jednak byl Grosjean ještě nedávno jako demoliční četa, takže si na něj nakonec komisaři posvítit museli.
Říkám, jak to vidím já. Hamilton rozhodně nijak nekličkoval nebo se nebránil.-
anonym
13:06 27.11.2013 85.237.224.XXXHamilton se vracel z defenzivní stopy k pravému kraji dráhy - což podle pravidel nesmí pokud je útočící vůz významnou měrou vedle něj (Bottas byl vedle CELÝM vozem...). Grosjean ve Spa taky nekličkoval - jen vytláčel soupeře mimo trať - stejně jako posledně Hamilton.
-
-
-
-
Kapor
09:32 27.11.2013 194.160.178.XXXJe pravda,.. ...že F1 bez Ferrari by bol, ako guľáš bez červenej papriky, ale žeby malo na F1 veľký vplyv a na Bernieho, to už vôbec nie, lebo ten je kapitola sama o sebe a vidí len svoje záujmy a aby mal na svojej strane Red Bull, čo je dnes jasne najsilnejší tím, tak podľa toho sa aj správa. Politiku netreba podceňovať, ale ani preceňovať, lebo pre Ferrari by bolo lepšie, ak by konečne postavilo zrovnateľné auto RB10, lebo potom by to bolo aj v poli zaujímavejšie a jazdci ako Fernando, by sa nemuseli kukať v závode na chrbát Sebastianovi a ak sa dostanú na stupne víťazov, tak dvíhať hlavu hore, aby nad sebov videli stáť Sebastiana, ako sa raduje a podáva im ruku. -
Duncan66
09:24 27.11.2013 89.29.32.XXX:-( Je fajn, ze priznaji tu politickou moc a je smutne, ze nedokazi roky vyhravat tituly a PK, kdyz se jim jde v mnohem na ruku. Proto nechapu, proc se vzdy, ale skutecne vzdy vymlouvaji na vsechno mozne jen ne na vlastni neschopnost, kdyz maji unikatni podminky, jako nikdo dalsi.
Piloti byli jasne upozorneni co se bude trestat. Massa opakovane pravidla porusil a dostal trest, tak v cem to je necitlive, ci nespravedlive? Zase jenom breci a vymlouvaji se na jine. -
Pepan
08:36 27.11.2013 89.24.157.XXXCelý systém kontroly pilotů má velké nedostatky. Rozhodnutí komisařů jsou nekonzistentní a to, co v jednom závodě projde, v jiném závodě je přísně potrestáno. Nebo jiná věc - trest průjezdu boxovou uličkou. Vzhledem k tomu, že boxové uličky jsou různě dlouhé, za stejný přestupek může vlastně pilot dostat různé tresty. A rozdíl třeba 10 sekund může hrát v závodě velkou roli a posun v pořadí i o několik míst.-
anonym
09:13 27.11.2013 85.237.224.XXXCo se týče konzistece rozhodování komisařů, tak je to právě Brasílie kde se jim dá toho vytknout nejméně. Hamilton jasně a prokazatelně porušil pravidla a zničil závod jinému jezdci. Massa udělal totéž po opakovaném upozornění a vlastně komisařům ani nedal jinou možnost. Trest průjezdem boxy je trestem který je znám a dopředu dán již X let, nevím jak jinak bys chtěl trestat - odečítat čas po závodě je nesmysl. Za ztrátu možnosti zabojovat o druhé místo v PK může poděkovat jen a pouze Felipemu, přijde mi stupidní z toho obviňovat komisaře kteří vlastně ani jinak rozhodnout nemohli...-
Duncan66
09:27 27.11.2013 89.29.32.XXXasi nejsem uplne objektivni, ale Bottas byl o kolo zpet a cpal se, kam nema. Po tom predjeti, by mu zase ukazovali modre vlajky a on by musel Lewise poustet, takze nechapu o co mu slo. nepamatuju si na podobnou situaci, ze by dostal trest pilot, ktery mel kolizi s vozem o kolo zpet. Dostal trest Mark Webber ve Valencii 2010, kdyz torpedoval jeden z Caterhamu?-
Mobil1
11:13 27.11.2013 90.177.148.XXXTo nemáš pravdu, nestává se to sice často, ale není to až tak výjimečné, že vozy o kolo zpět předjíždějí ty vpředu. Stává se to hlavně pokud se výrazně změní podmínky (déšť, uchu atd.)
Pravidla to nijak neupravují natož zakazují, pokud vím. Myslím, že Hamilton to hodně podcenil a vůbec nesledoval co dělá vůz vedle něj.
Jinak celý tenhle rozhovor mě zvedl ze židle. Ten chlap mluví jak naprosto arogantní, nabubřelý primitiv, co nedokáže překousnout prohru.
-
odin
09:55 27.11.2013 77.240.96.XXXSouhlasím s Pepanem. Jeho příspěvek jsem pochopil, jako hodnocení celého období, nikoliv jediného závodu (který jsi vytrhl z kontextu). Ale k tomu by se měl vyjádřit Pepan sám, jak svá slova myslel.
Pokud bych totiž jako základ rozhodování komisařů bral tvůj "anonymní" názor, pak mi ale chybí ke konzistenci 10-12 průjezdů boxy letos v Abu Dhabi, kde také komisaři upozorňovali na trestání výjezdů mimo trať a tudíž, podle tebe, nemohli rozhodnout jinak. Ale bylo jasně vidět, že jinak rozhodovali.
Ještě ke konzistenci komisařů. Mrkni na sezónu 2011 a incidenty Hamilton x Massa v Japonsku a Velké Británii. Oba se odehrály na konci závodu a byly jako přes kopírák. Jen v opačném pořadí. V obou bránící (předjížděný) pilot nedal dost místa soupeři a po kontaktu ho vytlačil mimo trať. V případě Hamiltona se to obešlo bez jakéhokoliv trestu, ale Massa dostal pentli. A nechci spekulovat, zda v tom hrála roli státní příslušnost Johnnyho Herberta (jako komisaře), nebo jiné vlivy. Mě to připadá, že veškeré prohřešky za celou sezónu v jejím konci spočítají a odskáče to Massa za celé startovní pole.-
anonym
10:51 27.11.2013 85.237.224.XXXJá psal o Brazílii...a tam komisaři rozhodovali dle mne správně - jak u Hamiltona, tak u Massy. V článku si stěžuje Monttezemlo na komisaře v Brazílii, takže je snad jedno co a jak Pepan myslel - každopádně v obou zmíněných situacích rozhodovali komisaři stejně. O tom, že v Abu Dhabi že se výjezdy vnějškem nebudou trestat a v Brazílii bude trestatán průjezd toho trojúhelníky v nájezdu do boxů věděli jezdci před závodem/resp. kvalifikací, tudíž v tomhle bych nekonzistenci nehledal. -
anonym
11:07 27.11.2013 85.237.224.XXXJeště bych dodal k tomu že letos se upravovali pravidla - při obraně může jezdec měnit stopu jen jednou a v nájezdu do zatáčky MUSÍ nechat místo na šířku vozu.
V Silverstone 2011 došlo ke kontaktu až v apexu zatáčky, nehledě na to, že letos platí poněkud jiné pravidlo než tehdy.-
odin
11:31 27.11.2013 77.240.96.XXXJsi mimo. V Abu Dhabi byli piloti též upozorňováni na trestání výjezdů mimo trať. Dokonce opakovaně. Stejně jako v Brazílii na přejíždění zebry.
A co se týče pravidel? Meleš nesmysly. Jak souvisí pravidla letošní s pravidly z r.2011? Nikde jsem nepsal, že v r.2011 někdo posuzoval cokoliv podle letošních pravidel. Ani by to nešlo. Nebo mě chceš přesvědčit, že ano?
V r.2011 platila pravidla z r.2011 a podle těchto pravidel byly posuzovány oba incidenty. A já tvrdím, že hrubě nekonzistentně. Je to tak složité pochopit?-
-
odin
13:02 27.11.2013 77.240.96.XXXTak si článek přečti ještě alespoň pětkrát, abys ho pochopil. Už v prvním odstavci Luca mluví o šesti letech, kdy Ferrari nic nevyhrálo, dále hodnotí celou letošní sezónu s narážkou na Brazílii. Pak vzpomíná na léta úspěchů 2000-2004 a 2007,2008 a na závěr chválí Alonsa a hledí do budoucna. Nepřipadá mi, že by byl článek jen a pouze o rozhodování komisařů letos v Brazílii !!!
Diskuze je o názorech jednotlivců. A každý má nárok říci si k tomu svoje. Pokud má člověk jako Pepan přehled a znalosti z blízké i vzdálenější historie, je jen logické, že je jeho hodnocení "košatější" a dle mne objektivnější.
Také jsem hned na začátku svého příspěvku předeslal, že se vyjadřuji k názoru konkrétního člověka (Pepana) a mírně polemizuji patrně s tebou. (U anonymů nelze poznat, zda diskutuji s jedním, nebo s deseti). Problém s penalizacemi jak Massy, tak Hamiltona v Brazílii v zásadě nemám (pokud budu brát konzistentnost rozhodování v tomto jediném závodě). Problém u mne nastává, když budu brát v úvahu konzistentnost v celé sezóně.
-
-
-
-
Pepan
12:22 27.11.2013 89.24.157.XXXJá psal o celé sezóně. F1 je profesionální sport a někdy mám takový pocit že kontrolu provádí pár strejců, kteří se jenom tak mimochodem zastavili na pívo a při té příležitosti si trochu zasoudcují. Typický příklad je to přejíždění kraje trati v Abu Dhabí. FIA sice řekla, že to bude trestat, ale nic se nestalo. Nebo závod z půlky sezóny, kdy přejížděli přes okraj všichni, ale odskákal to myslím jenom Hulky. Na to, jaké mají komisaři možnosti co se týče techniky (kamery, počítače, čidla a jánevímcoještě) tak je to sbírka neschopných strejců.
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek