DISKUZE K ČLÁNKU Nelegální RB9? Alonso je klidný, Vettel se usmívá: "Soupeři nikdy nezjistí naše tajemství"

Po zcela jednoznačném a dominantním vítězství Sebastiana Vettela v Singapuru se ozval například bývalý šéf týmu Giancarlo Minardi, který zpochybnil legálnost vozu RB9. Alonso si to však nemyslí a Vettel věří, že na recept jejich úspěchu ostatní nikdy nepřijdou.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Nelegální RB9? Alonso je klidný, Vettel se usmívá: "Soupeři nikdy nezjistí naše tajemství"

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 67, poslední 08.10.2013 08:45 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Mike17 (Hlasovalo 11 lidí) 03.10.2013 13:53
Mě by tedy víc překvapilo, kdyby ten náskok… »
» Mike17 (Hlasovalo 8 lidí) 03.10.2013 16:03
Víš on je rozdíl mezi tím, když někdo označí… »
» Mike17 (Hlasovalo 7 lidí) 03.10.2013 13:14
To tě překvapuje? Jsou rychlejší jak ostatní,… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Libor

    89.190.61.XXX
    A není to prostě tím, že má slabej motor a proto může dávat plnej o 20 m dřív než Hamilton03

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • McMatej

    McMatej

    88.131.62.XXX
    Zvuk Ještě mě napadlo, proč by měl při tomto způsobu TC brzdění motor jiný zvuk?

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • tom

      93.186.31.XXX
      Mohlo by to byt preto ze dobijanie KERSu sa aktivuje vzdy len na stotiny - tisiciny sekund, cize akoby si na tie stotiny sekund viac zatazoval motor.
      Teraz ma napadlo nieje nahodou motogenerator kersu priamo na klukovej hriadeli motora - to by mohlo priamo fungovat ako TC - priamo znizuje krutiaci moment na kratke okamihy..

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • mi88ki

    mi88ki

    165.72.200.XXX
    KERS s TC To není špatná myšlenka co tu koluje ohledně použití KERS pro kontrolu trakce.
    Domnívám se, že programování dobíjení KERS není nijak kontrolováno, ale mohu se mýlit. V okamžiku, kdy na výjezdu jezdec sešlápně více plynu, tak zasáhne dobíjení KERS a spustí dobíjení. Tím odebere část přenášené síly z kola na KERS. Navíc více plynu, znamená více "přifoukávání" na difuzor. To bude asi rozdíl oproti foukání při postupném a citlivém přidávání plynu. Takže tím se i stabilizuje více záď, což je další bonus pro lepší akceleraci při výjezdu ze zatáček. Dálším bonusem jsou i vyšší otáčky a tím se snižuje kroutící moment, což je zase důvod, proč to redbullu neproklouzne a může dávkovat více plynu.
    Celé to odpovídá tomu co řekl Lewis o akceleraci RB při výjezdu, což se projevuje hlavně u pomalých zatáček. Tím se i vysvětluje dominace na tratích, kde jsou pomalé a ostré zatáčky, viz Singapur.
    Taky to odpovídá tomu co řekl Sebastian, že to nikdo nikdy nezjistí co zatím vězí, protože je to ukryto v sofware pro KERS, pokud to tedy není řešeno nějak mechanicky.
    A v neposlední řadě, to vysvětluje následující zvláštnost, které ukazuje, že stopa při akceleraci RedBullu připomíná přerušované brzdění ( [odkaz na stránku] )
    zřejmě z dob (Kanada), kdy systém teprve ladili.

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • mi88ki

      mi88ki

      165.72.200.XXX
      Jo a taky to vysvětluje, proč byl třeba Mark tak pomalý proti Vettelovi, když hlásil, že nemá KERS.

      + 2 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      62.209.192.XXX
      Tohle může napadnout jen neznalého nebo naprosto hloupého člověka... Takhle to nemůže fungovat... KERS se dobíjí pouze při brždění (Musí být sešlápnutá brzda, tak je to v pravidlech) a ani tak by to nebylo možné... Chtělo by to více myslet, hlavně více vědět...

      Věřím, že se jim zase povedlo nějak očůrat to foukání, popř. umí motor přiškrtit, aby jim umožňoval hladší akceleraci... Ale tenhle nesmysl s Kersem raději nešiřte...

      + 2 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Fanda.LH

        62.209.192.XXX
        Nemluvě o tom, že baterie se dobije za pár sekund...

        + 0 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • McMatej

          McMatej

          88.131.62.XXX
          Energie odebraná při "tomto brzdění" se nemusí použít na dobíjení, ale může se vytopit v nějakém rezistoru.

          + 0 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • mi88ki

        mi88ki

        165.72.200.XXX
        KERS je snad systém připojený k hnací hřídely a je řízeno jednotkou KCU u které předpokládám, že není narozdíl od ECU standartizována ?
        A co je připojeno k hnací hřídely a má možnost "oslabit" přenos síly, třeba tím, že se aktivuje i když žádnou tepelnou energii vznikající při brždění nepřijímá, tam bych nevylučoval, že může být "zneužita" o kontrolu přenosu sílu. Dokážu si představit, že při sešlápnutém brzdovém pedálu je aktivován sběr energie, který ale nemusí končit v momentu ovolnění brzdového pedálu. Nebo může zůstat aktivovaný na výjezdu tím, že jezdec má stále jemně sešlápnutý brzdový pedál, přičemž ten nemusí plnit svou původní funkci, ale jen nechává aktivitu na KCU, která si může "hrát" s přenosem síly. Pokud vím, tak FIA pouze sleduje, zda předepsaná energie je použita jen po danou dobu. Jak je získávána, potom už jí nic není. Zde jsou asi pravidla poměrně uvolněné, když Williams dokonce zvažoval použití setrvačníku místo akumulátorů.
        Nikdo asi nevidíme do jaké míry může být zneužito KCU pro jiný účel, ale spekulovat snad můžeme i bez zbytečných urážek lidí, kteří mají možná trochu bujnější fantasii.

        + 3 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Plecháček

          85.207.10.XXX
          Takhle .. nepodceňuju tě, neznám tě, nevím jak moc o tom víš.

          Ale pokud si to tu takhle za pochodu vymyslel, nebo tomu přišel na kloub, tak mi netvrď, že jediní inženýři od Red Bullu by na něco takovýho přišli, zatímco na zídce Mclarenu nebo Ferrari aj. si okusují nehty, co že v tom je.

          Ale jak říkám, neznám tě, třeba se kolem tohohle téma pohybuješ už dlouho a moc dobře víš o čem mluvíš. 03

          + 2 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • mi88ki

            mi88ki

            165.72.200.XXX
            Jenom spekuluji :-)

            Kdysi dávno jsem špekuloval, zda by se nedaly využít vyfukové plyny pro rychlejší a lepší zahřívání pneumatik. A RB mě převezlo tím, že si je nahřívá přes teplo generované z brzd :D Z druhé strany mě to napadlo asi o 10 let dříve, kdy ještě RB ani neexistoval :D

            Docela by mě zajímalo, co by se dělo, kdyby se výfukové plyny namířili těsně před pneumatiky na mokré dráze. Podle mého by byly schopné odfouknout většinu mokré vody a předsušit jízdní stopu :D

            Ale tím, že od příští sezóny bude pravidyl ustí výfuku až za pneumatikou, tak už se to asi nikdy nedozvím :-(

            + 2 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • tom

            93.186.31.XXX
            Je potrebne si uvedomit aky je rozdiel medzi - debatou o tom cez co by to mohlo fungovat a medzi- tym postavit to aby to fungovalo.
            :-)
            A nerozumiem tomu nadavaniu do hlupakov.

            + 1 / − 3

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • McMatej

            McMatej

            88.131.62.XXX
            Nevymýšleli to třeba proto, že je to zakázané.

            + 1 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
      • tom

        93.186.31.XXX
        Co brani pilotovi mat mierne zoslapnuty brzdovy pedal (milimetrova volnost pedalu)
        A sucasne mat zosliapnuty plyn a system moze fungovat.
        Dalo by sa takto obist pravidla (taka mala dierka)

        + 3 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • anonym

          89.24.215.XXX
          Je to jednoduché, protože i pedál plynu je elektronický a jeho jakékoliv sešlápnutí Kers vypíná. Nechejte těch výmyslů, protože o tom moc nevíte.

          + 0 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • McMatej

            McMatej

            89.29.72.XXX
            Sešlápnutí plynu vypíná KERS? Vážně? 12 12 12

            + 0 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • tom

            93.186.31.XXX
            Tak toto som este nezral - tak ako si to napisal: cize na rovinke pridam plyn nemozem pouzit KERS? :-) tak o tom som nevedel :-D ale celkom si ma pobavil

            + 0 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
    • McMatej

      McMatej

      88.131.62.XXX
      snímač Já vidím problém více v tom, jak má elektronika poznat, že kola prokluzují. Snímač který by se na to dal použít asi na autě není. Ale asi to nebude taková věda, umí to každá optická myš.

      + 0 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • anonym

      89.190.61.XXX
      A není dobíjení kersu omezený jenom na brždění? Navíc tento způsob regulace by zvyšoval spotřebu paliva.05

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • anonym

      89.24.215.XXX
      Ježíšmáriajosef, to je ale kravina, kterou jsem dlouho nečetl. Zkuste si zjistit, jak funguje Kers a pak něco napište. Nechcete dělat odborného poradce u nějaké závodní stáje?

      + 0 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Sergio Pérez měl našlápnuto k lepšímu výsledku, ale skončil předčasně v předposledním kole (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Piasti v euforii, Leclerc zpytuje svědomí, Verstappen propadá mírně skepsi

Oscar Piastri se dočkal vítězství díky vlastnímu dobrému výkonu (ilustrační foto)

GP ÁZERBAJDŽÁNU: Piastri ustál Leclercovy ataky, Monačan ani napočtvrté nezúročil pole-position

Lewis Hamilton v závodě v Austrálii

Lewise Hamiltona na startovním roštu v Baku neuvidíme

Vozy Alpine by dosavadní průběh Grand Prix v ulicích Baku vymazaly (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ PO KVALIFIKACI: Všichni čekají nepředvídatelný závod

Sergio Pérez v letošní sezóně poprvé v kvalifikaci porazil svého kolegu (ilustrační foto)

Leclercovi Baku svědčí zajel tu čtvrté pole-position v řadě, Norris fatálně propadl

Alexander Albon stejně jako jeho nový týmový kolega v Baku překvapili (ilustrační foto)

Třetí trénink plný dramat: dvě červené vlajky a výborný Williams, těsně triumfoval Russell

George Russell téměř celou první polovinu prostál v boxech (ilustrační foto)

Leclerc těsně pokořil Péreze v druhém tréninku, smůlu měl Norris

Max Verstappen v závodě v Monaku

První trénink v Baku ovládl Verstappen. Leclerc a Colapinto bourali

Newey nastupuje k Aston Martinu

Newey přechází k Aston Martinu. S Alonsem a Hondou očekává opět úspěšné partnerství

Model monpostu McLarenu v aerodynamickém tunelu

Proč McLaren stále nenasadil to největší vylepšení a díky čemu předčí při vývoji své soupeře?

  • Pátek

    • 1. Trénink (11:30 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (11:30 - 12:30)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (14:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama