DISKUZE K ČLÁNKU Nelegální RB9? Alonso je klidný, Vettel se usmívá: "Soupeři nikdy nezjistí naše tajemství"
Po zcela jednoznačném a dominantním vítězství Sebastiana Vettela v Singapuru se ozval například bývalý šéf týmu Giancarlo Minardi, který zpochybnil legálnost vozu RB9. Alonso si to však nemyslí a Vettel věří, že na recept jejich úspěchu ostatní nikdy nepřijdou.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Nelegální RB9? Alonso je klidný, Vettel se usmívá: "Soupeři nikdy nezjistí naše tajemství"
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
tom
16:26 04.10.2013 93.186.31.XXXMohlo by to byt preto ze dobijanie KERSu sa aktivuje vzdy len na stotiny - tisiciny sekund, cize akoby si na tie stotiny sekund viac zatazoval motor.
Teraz ma napadlo nieje nahodou motogenerator kersu priamo na klukovej hriadeli motora - to by mohlo priamo fungovat ako TC - priamo znizuje krutiaci moment na kratke okamihy..
-
-
mi88ki
12:24 04.10.2013 165.72.200.XXXKERS s TC To není špatná myšlenka co tu koluje ohledně použití KERS pro kontrolu trakce.
Domnívám se, že programování dobíjení KERS není nijak kontrolováno, ale mohu se mýlit. V okamžiku, kdy na výjezdu jezdec sešlápně více plynu, tak zasáhne dobíjení KERS a spustí dobíjení. Tím odebere část přenášené síly z kola na KERS. Navíc více plynu, znamená více "přifoukávání" na difuzor. To bude asi rozdíl oproti foukání při postupném a citlivém přidávání plynu. Takže tím se i stabilizuje více záď, což je další bonus pro lepší akceleraci při výjezdu ze zatáček. Dálším bonusem jsou i vyšší otáčky a tím se snižuje kroutící moment, což je zase důvod, proč to redbullu neproklouzne a může dávkovat více plynu.
Celé to odpovídá tomu co řekl Lewis o akceleraci RB při výjezdu, což se projevuje hlavně u pomalých zatáček. Tím se i vysvětluje dominace na tratích, kde jsou pomalé a ostré zatáčky, viz Singapur.
Taky to odpovídá tomu co řekl Sebastian, že to nikdo nikdy nezjistí co zatím vězí, protože je to ukryto v sofware pro KERS, pokud to tedy není řešeno nějak mechanicky.
A v neposlední řadě, to vysvětluje následující zvláštnost, které ukazuje, že stopa při akceleraci RedBullu připomíná přerušované brzdění ( [odkaz na stránku] )
zřejmě z dob (Kanada), kdy systém teprve ladili.
-
Fanda.LH
13:31 04.10.2013 62.209.192.XXXTohle může napadnout jen neznalého nebo naprosto hloupého člověka... Takhle to nemůže fungovat... KERS se dobíjí pouze při brždění (Musí být sešlápnutá brzda, tak je to v pravidlech) a ani tak by to nebylo možné... Chtělo by to více myslet, hlavně více vědět...
Věřím, že se jim zase povedlo nějak očůrat to foukání, popř. umí motor přiškrtit, aby jim umožňoval hladší akceleraci... Ale tenhle nesmysl s Kersem raději nešiřte...-
-
mi88ki
14:11 04.10.2013 165.72.200.XXXKERS je snad systém připojený k hnací hřídely a je řízeno jednotkou KCU u které předpokládám, že není narozdíl od ECU standartizována ?
A co je připojeno k hnací hřídely a má možnost "oslabit" přenos síly, třeba tím, že se aktivuje i když žádnou tepelnou energii vznikající při brždění nepřijímá, tam bych nevylučoval, že může být "zneužita" o kontrolu přenosu sílu. Dokážu si představit, že při sešlápnutém brzdovém pedálu je aktivován sběr energie, který ale nemusí končit v momentu ovolnění brzdového pedálu. Nebo může zůstat aktivovaný na výjezdu tím, že jezdec má stále jemně sešlápnutý brzdový pedál, přičemž ten nemusí plnit svou původní funkci, ale jen nechává aktivitu na KCU, která si může "hrát" s přenosem síly. Pokud vím, tak FIA pouze sleduje, zda předepsaná energie je použita jen po danou dobu. Jak je získávána, potom už jí nic není. Zde jsou asi pravidla poměrně uvolněné, když Williams dokonce zvažoval použití setrvačníku místo akumulátorů.
Nikdo asi nevidíme do jaké míry může být zneužito KCU pro jiný účel, ale spekulovat snad můžeme i bez zbytečných urážek lidí, kteří mají možná trochu bujnější fantasii.-
Plecháček
14:30 04.10.2013 85.207.10.XXXTakhle .. nepodceňuju tě, neznám tě, nevím jak moc o tom víš.
Ale pokud si to tu takhle za pochodu vymyslel, nebo tomu přišel na kloub, tak mi netvrď, že jediní inženýři od Red Bullu by na něco takovýho přišli, zatímco na zídce Mclarenu nebo Ferrari aj. si okusují nehty, co že v tom je.
Ale jak říkám, neznám tě, třeba se kolem tohohle téma pohybuješ už dlouho a moc dobře víš o čem mluvíš.-
mi88ki
14:48 04.10.2013 165.72.200.XXXJenom spekuluji :-)
Kdysi dávno jsem špekuloval, zda by se nedaly využít vyfukové plyny pro rychlejší a lepší zahřívání pneumatik. A RB mě převezlo tím, že si je nahřívá přes teplo generované z brzd :D Z druhé strany mě to napadlo asi o 10 let dříve, kdy ještě RB ani neexistoval :D
Docela by mě zajímalo, co by se dělo, kdyby se výfukové plyny namířili těsně před pneumatiky na mokré dráze. Podle mého by byly schopné odfouknout většinu mokré vody a předsušit jízdní stopu :D
Ale tím, že od příští sezóny bude pravidyl ustí výfuku až za pneumatikou, tak už se to asi nikdy nedozvím :-(
-
-
-
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek