DISKUZE K ČLÁNKU Minardi zpochybnil suverénní vítězství Sebastiana Vettela v Singapuru

Na základě svých zkušeností se domnívá, že zvyšovat svůj náskok o dvě a půl sekundy v každém kole je moc.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Minardi zpochybnil suverénní vítězství Sebastiana Vettela v Singapuru

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 52, poslední 02.10.2013 07:24 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Hr3bec (Hlasovalo 51 lidí) 29.09.2013 17:52
Tohle už tu bylo Něco podobného tu už bylo kdysi… »
» toorek (Hlasovalo 41 lidí) 29.09.2013 15:46
Co už tu všechno bylo - dvojité difuzory, … »
» Pepan (Hlasovalo 34 lidí) 29.09.2013 15:33
Měl s tím podezřením přijít hned po závodě, aby… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Biblbrox

    94.138.104.XXX
    Kdyby bylo něco nekalého na Vettelově autě, Velká huba Webber by to okamžitě práskl. Ten práskal vždy a bez zábran. Problém bude tedy nejspíše v samotném Vettelovi. Je prostě moc rychlý, nedělá chyby a bučení mu nevadí, ale spíše ho ujišťuje, že dělá svou práci dobře a povzbuzuje do dalších závodů..

    + 7 / − 18

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • PC

      212.47.2.XXX
      nikdo z nich do auta nevidí a možná i kdyby Markovi Sebův vůz otevřeli, tak i tak nepozná u mnoha věcí o co jde a co dalšího ještě "umí".
      Na to jsou u konkurence jinačí kabrňáci přímo od fochu a ani těm se zatím nic nepodařilo najít. Věřím, že zatím nikdo moc něřve, protože jednak nemá nikdo nic v ruce a jednak každý doufá, že se k té technologii dostane a využije ji pro sebe. Musíme mít všichni trpělivost. RedBull už je na trůně řadu let, pomalu a jistě tam nalézají různí kamarádíčkové, pomalu a jistě začně přetahovaná o korýtka, rozjede se nepřejícnost a závist. Nakonec někdo z týmu povolí a zhrzený se nechá přeplatit od konkurence a tajemství bude venku. Takhle to chodí u těch "tradičních" stájí už deítky let a RedBull to čeká také. Těžko říct, jestli je to dobře nebo špatně, ale alespoň se zlomí zase jedna přehnaná dominance.

      + 5 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Biblbrox

        94.138.104.XXX
        To něco, co by mělo udělat z Vettela superjezdce daleko převyšujícího ostatní, by nespadlo z Nebe. Muselo by to vyvíjet sposta lidí a také zkoušet. To by se neutajilo. Navíc by to muselo být tak malé a bezdrátove, aby si toho nikdo nevšiml a také by to muselo dokázat vysílat FIA zfalšovaný signál o mapování motoru. To vše je strašně obtížné a asi úplně nemožné. Jednodušší je vytrénovat Vettela na F1. Toi ostatní břídilové trénuji na bicykly popř. se z nich stávají kynologové. V tom by opravdu asi Vettela porazili.

        + 5 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Pikaso

          Pikaso

          178.17.100.XXX
          Nevím, kde bereš své informace, ale měl bych pro tebe ještě jedno vysvětlení. Není potřeba nic skrývat. Všichni mocní z FIA a F1 jako takové už o tom podvodu vědí (po celých 5 let a vlastně ho samy řídí) a schválně ho podporují, protože umělá modla SV přináší větší sledovanost (návštěvnost VC) a tím i více peněz. A to nejsou jenom mé výplody, ale zcela jasně dokladovatelné věci. Myslím, že i níže jsem pár těchto ověřitelných postupů popisoval. Stoprocentně vím, že SV není tak skvělý jak píšeš a kdyby to bylo v atletice nebo v cyklistice, pravděpodobně by se SV třeba za 10 nebo 20 let někde rozbrečel a přiznal by, že dopoval. To se, ale nestane, protože o to, to má kolotoč zvaný F1 vymakanější.

          + 6 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • PC

            212.47.2.XXX
            Nejdřív jsem si myslel, že mít SV jako modlu se už dnes nenosí a nic to nepřinese, že lepší je vyrovnané pole a hodně předjíždění. Ale máš pravdu, že nejlepší je kombinace toho všeho - vyrovnané pole a jedna superhvězda kolem které se točí různé nařčení a obvinění a mistrovské výkony. FIA má evidentně za úkol to takhle zařídit a udržet. A když by náhodou někdo další na něco kápl a začal šlapat RedBullu na paty tak tím líp, ale nutné to není - FIA tedy ničemu bránit nebude. Až po čase budou mít ti na pozadí dojem, že sledovanost klesá, tak to možná sami na SV provalí nebo způsobí únik informací aby i ostatní získali tuto technologii, případně ji RedBullu konečně zakáží. Možná ta změna pravidel pro rok 2014 má být takovým zákazem pro RedBull. Ale zatím se RedBull netváří nespokojeně, takže dominance bude asi pokračovat.

            + 5 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
  • McMatej

    McMatej

    89.29.72.XXX
    Moc jsem tomu nevěřil, ale na konkurenčním webu se objevilo zajímavé video [odkaz na stránku] Všimně te si vygumované čáry na výjezdu ze zatáčky, napřed plná, pak přerušovaná ..... No tak vám nevím 12 12 12

    + 13 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Biblbrox

      94.138.104.XXX
      Prostě jen nekalá konkurence, nic více. Za zatáčkou byly prostě v asfaltu rýhy na odvodnění tratě. Když si dáš práci (nebo Petr), jistě se najde podobné přerušování gumování u všech jezdců, a to na jednom místě. Letos jsem si toho všiml poprvé a na RTL říkali, že spousta jezdců má k tomu právě pro přerušovanou trakci výhrady. Myslím, že to dokonce bylo i na startu pro prvních cca 10.

      + 4 / − 12

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • gtz

      88.100.224.XXX
      No publikoval to někdo pravděpodobně od Italů nebo od Španělů a ti nejsou moc rádi když jejich modla dostane naloženo 30 sec.
      Když si uvědomíte, že TK řídí nějaký počítač z kterého má výstupu FIA a používá ho hodně stájí v normalizovaném provedení.
      Není možné (99,99%) aby někdo používal TK na svém autě. Na to je potřeba změnit jak mapování celého motoru tak i pomoc elektroniky. A to bez ŘJ od MCL prostě nejde.
      Prostě byl rychlejší

      + 4 / − 14

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Je to v tom,.. ...že Mark je priemerný jazdec, ktorý ide do kolien, lebo sa nijak na závod nepripravuje a jazdí ako voľakedy Niky Lauda a spol, nič po závode neanalyzuje, ako to robí Sebastian.
    Sebastian je nová generácia jazdcov z akadémie Red Bullu, kde dostal určité pozitívne náviky, ktoré ho nútia sa nielen zdokonaľovať, ale aj povzbudzovať tím a samotného A. Neweya, aby sa hýbal a prichádzal z novými nápadmi ako auto zdokonaliť, aby bolo v poli najrýchlejšie a netreba zabúdať, že nie to nijaký začiatočník, ale trojnásobný majster sveta, ktorý nezaspal na vavrínoch, ale sa neustále zdokonaľuje a otravuje nielen A. Neweya, čo zase pripravil a po každom závode, ale aj chlapcov, čo mu auto pripravujú a analyzuje dáta, kde urobil chybu a ako by mohol byť ešte rýchlejší a to ho zdokonaľuje k úplnému vrcholu mastra volantu. Toto je práca nielen jazdca, ale aj auditora, ktorý nenecháva nič na náhodu a ak sa niečo v závode pritrafí, má dostatočne navrch, aby o niečo spomalil a závod dokončil. Ak mi niekto povie, kto to robí so závodníkov lepšie, tak mu dám za pravdu, že niečo nie je v poriadku. Ale všetko v poriadku je, lebo aj auto Red Bullu je najlepšie a že ho Mark k svojej potrebe nevie dobre nastaviť a vyvážiť s ľudmi okolo neho, nie je Sebastianov problém, lebo jazdecký štýl oboch jazdcov je hodne odlišný, preto každý sa musí spoliehať na vlastné vedomosti a schopnosti pri tejto činnosti, ako to robia aj v iných tímoch, napr. Nico a Lewisv Mercedese. 11 18

    + 3 / − 18

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Pikaso

      Pikaso

      178.17.100.XXX
      To co popisuješ, zavedl do F1 AS. On byl průkopník a on to dělal v době, kdy všichni ostatní hajali doma nebo na hotelu v pohodlí. Jestli to dělá SV nevím, bohužel nejsem součástí týmu a žádné indície k tomu nemám, stejně jako k žádnému jinému jezdci. Jediné co vím je, že občas jde a koukne na auto soupeře. Jaké k tomu má pohnutky nevím a je možné, že studuje co mají na autech lepšího, ale vzhledem k tomu, že mají nejlepší auto samy, nevím co tam hledá. To co popisuješ podle mého dělá např. FA, ale také to nemohu říci s jistotou, je to jenom na základě vyčtených informací z rozhovorů s jeho kolegy, lidí z jeho technického týmu atd. Klidně to můžou dělat i další jezdci. Jediné co vím naprosto jasně je to, že slavné vedení F1 prostě dělá vše možné i nemožné, aby si vytvořilo novou ikonu, když se chudák MS svým návratem sám znemožnil a prokázal, že nikdy nebyl nic extra. To co vím rovněž jistě, je to, že až někdo postaví auto, které bude schopno porazit RBR a někdo slavného SV porazí, dlouho v té formuli nezůstane, aby se neztrapnil stejně jako MS. To co mě na tom straší nejvíc je, že to bude trvat asi ještě minimálně 4.5 roku, aby SV vymazal MS. Do té doby totiž bude porád dost zaslepenců, kteří budou F1 žrát a mluvit o SV jako o pánu bohu. Pak to bude nuda i pro ně.

      + 15 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Kapor

        194.160.178.XXX
        Píšeš hlúposti,.. ...za dôb Ayrtona Senu nemali simulátotri, preto Ayrton po závode mohol porovnávať dosiahnuté časy, ale nemohol hlbšie analyzovať prečo tomu tak je, čo na similátore je možné, chlapče. 02
        Příspěvek byl redakčně upraven.

        + 2 / − 15

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Pikaso

          Pikaso

          77.104.210.XXX
          Za dob AS už měli telemetrii. Vyhodnocoval data z telemetrie a byl schopen auto nechat upravit V RÁMCI PRAVIDEL tak, aby bylo lepší a lepší. Ano neměl simulátor, neměl CFD a další vymoženosti. O to, to byl větší frajer a profík, nemyslíš ??? Pan SV dostane nejlepší auto a kolegu mu sestřelí sám tým. AS i když jezdil v určité době v nej nej autě, měl proti sobě slavného AP, který měl v zádech FIA a všechny papaláše F1 jako dnešní mazánek SV.

          + 5 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • Pikaso

    Pikaso

    178.17.100.XXX
    Podvádí !!!!! Kromě sáhodlouhých reakcí níže, přidám svůj názor. Podvádí, jsem o tom přesvědčen a v žádném případě se nejednalo pouze o poslední závod. Ne jenom, že podvádí, ale je mu naprosto záměrně zametána cestička ze strany mocných na vrcholu F1, formou nejrůznějších nesrovnatelností v pravidlech, podle hříšníka. Pan Minardi je odborník a jeho názoru věřím a navíc, nejrůznější rozdíly v autech SV a MW sleduji dle možností i sám. No a proč byl SV bržděn z boxové zídky. No protože je dokonce tak arogantní, že nedokáže jezdit tak, aby to nebylo nápadné, nebo o těch podvodech prostě neví. I to je možnost. Tak se mějte lidičky.

    + 18 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • zlo

    94.113.8.XXX
    spekulace Podle mě jde o čisté spekulace. Nevěřím, že by při sebemenší pochybnosti nevystoupil třeba Alonso a další.
    V Singaporu to byla souhra následujících faktorů:
    1) Rozdíl v závodě a kvalifikaci. Kvalifikace mezi RB a Mercedesy jsou relativně těsné po celou sezónu. Při dnešních pravidlech může být vůz na pole position a následně dokončí mimo body. V závodě se jezdí i o více než 10s pomalejší kola, což vyžaduje zcela jiné priority od vozu než v kvalifikaci.
    2) Charakter trati v kombinaci s bodem 1. Mercedesy se s rychlostí v závodě trápily. Bohužel v Singaporu se skoro nedá předjíždět. Raikkonen byl o 3s na kolo rychlejší než Button a stejně měl co dělat, aby ho předjel. V zásadě se celé pole zaseklo za Rosbergem, který kroužil na 2. místě a šetřil gumy. Seb vesele ujížděl. Na jiné trati by se Rosberg propadl někam do druhé desítky.
    3) Webber jezdil v provozu. Druhý RB nemohl využít svůj potenciál. Zasekl se za ostatními na trati, kde se nedá předjíždět, později měl technické problémy.
    4) Strategie. Vláček Rosberg-Webber-Di Resta na starých pneu po SC brzdil Alonsa, Raikkonena a další na čerstvých gumách. Opět jsme u toho, že se na této trati prakticky nedá přejdjíždět. Alonso na 5. místě by po SC musel zdolat 3 soupeře, aby se dostal za Seba a mohl nové gumy využít. To by si je ale během těch soubojů na 100% oddělal a musel stavět znovu.

    Vettelova dominance je nudná. Nemyslím si, že si zasloužil, co se jezdeckých schopností týká, vyhrát 4 tituly v řadě. Pochybuju však, že podvádí.

    + 2 / − 8

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Pikaso

      Pikaso

      178.17.100.XXX
      No nechci rejpat, ale tvoje hodnocení je trochu protichůdné, nezdá se ti. Na jednu stranu je to shoda okolností a na druhou stranu není SV tak dobrej. Já osobně jsem přesvědčen, že SV není tak dobrej, ale zároveň sám jsem přesvědčen o tom, že podvádí. Je jedno to jestli to ví nebo ne. Je jedno jestli to dělá RBR sám nebo spolu s SV, ale v každém případě se pro mě osobně nejdná o mistra světa jako to bylo v případě JB, MS nebo AP. Jsou to jenom obyčejní mazánci, vyhovující hnusnému marketingu "nechutného penězi ovládaného" kolotoče F1. Někteří piloti jsou opravdový závodníci a nikdy by se této hře nepropůjčili. Proč si to myslím??? Není to poprvé co se tak stalo. Třeba loni, bylo zakázáno mapování motoru, v případě RBR se prokázalo, že podvádí, ale body získané v závodech kde podváděli jim zůstali, stejně v loňské sezoně RBR udělal otvory do podlahy, které znovu porušovali pravidla, ale opět se to jenom zakázalo a body zůstali. Pokud mám říci proč neuznávám SV tak je to opět jednoduché. V nižších formulových sériích jezdil např. proti HK a většinou s ním prohrával. V nejednom případě sám SV porušil pravidla a nic se nedělo. Např. ulil start a i přesto, že v pravidlech nikde není nic psáno o získání výhody, najednou se to ve zdůvodnění komisařů objevilo a trest nepřišel. SV prostě ulil start a měl být potrestán jako každý druhý. Nebo si pan SV během kvalifikace zkrátí naprosto úmyslně trať díky čemuž stihne na rozdíl od konkurence najet ještě do jednoho kvalifikačního kola, tedy zcela jasně vyjetím z tratě získal výhodu, ale opět žádný trest nepřichází. Zatím co všichni jeho soupeři jsou často penalizováni dokonce za hlouposti, které ani v pravidlech nejsou. Závěr je jednoduchý SV pro mě není opravdový mistr světa, i když tam bude už 4 napsaný a nikdy nebude. Navíc si myslím, že MW je minimálně stejně dobrý a podle mě je i lepší než on. Ukázal nám to a nakonec byl za odměnu RBR sestřelen a obětován pro mazánka a nebylo mu i přes jeho schopnosti umožněno titul získat. Chápu, že každý tým má svou jedničku a nějaký marketing, ale nesnáším, když někdo dělá boha z někoho kdo jím není. V současném startovním poli jsou minimálně 4 piloti, kteří jsou lepší než slavný 3,5násobný mistr světa SV. Ahoj Pavel

      + 20 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • PC

    212.47.2.XXX
    Možná tady vidíme, v čem je úspěch RedBullu. Třeba šlechtí na technologickou špičku jen jeden vůz. Ten druhý (Markův) má prostě vnitřek "klasický" a nebo jen nějakou základní "demoverzi". To může znamenat obrovskou finanční úsporu a možná i časovou. Sebův vůz má vše vrcholně přizpůsobeno foukanému difuzoru a on je v týmu ten, komu toto sedne nejlépe a Mark má stejnou pouze "skořápku", protože on stejně s foukaným difuzorem "neumí". Pak by asi skutečně nepotřebovali tak velký rozpočet, jak se někdy tvrdí.
    Může mi někdo ještě vysvětlit, v čem spočívala kontrola trakce než byla zakázána? Šlo u nějakou elektroniku, nebo nějaký aerodynamický prvek?

    + 3 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Zahradnik

      109.80.86.XXX
      TC = Elektronická kontrola protáčení zadních (hnacích) kol při zrychlování.
      tzn. při výjezdu z jakékoli zatáčky muže okamžitě sešlápnout plynový pedál na podlahu a TC zaručí maximální možnou sílu v daný okamžik k přenosu energie z gumy na trať bez prokluzu. Stačí? 04

      + 7 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Pikaso

      Pikaso

      178.17.100.XXX
      Jenom krátce. 1)Foukaný difuzor v pravém slova smyslu je zakázán a nemůže se používat, proto vzniklo pravidlo minimální sklonu koncovek výfuků. Foukání difuzoru by tedy neměl nikdo používat ani jiným způsobem. 2) Mark jak píšeš by určitě neměl problém s ježděním s dokonalejším autem s vychytávkami jako je foukání difuzoru, kontrola trakce, nepovolený sklon od referenční spodní roviny (tedy podlahy) atd.. 3) O úsporách dost pochybuji. Výroba dílu sama o sobě již moc nestojí, nejdražší na celé věci je vývoj. To znamená, že když to dám do jednoho auta, není problém to dát i do druhého, když už je to vyvinuté. Důvod proč to MW nemá je spíš pouze v tom, že vztahy mezi ním a týmem nejsou dobré a po odchodu by se mohl rozpovídat a měl by dokonce i důkazy. V tomto případě se opět bude v očích veřejnosti jednat znovu jenom o spekulace bez důkazů. Kontrolu trakce už ti vysvětlil Zahradník. ---Jinak průkopníkem v těchto podvodech je další modla F1 pan MS. Přesně takový rozdíl byl totiž v jeho autě a v autě JJL v roce 1994. Čus Pavel.

      + 10 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Nowotny

    77.78.117.XXX
    Ztotožním se s Minardim že na tom Vetelově autě něco smrdí. Mark měl sice problém s převodovkou, ale Vetel jel jako by ho netrápila spotřeba benzínu ani opotřebení gum kdy v prvním styntu přezouval jako jeden z posledních. Jsem si po SC myslel jak si nezavařil když nejel přezouvat jako ostatní a pak jsem jen nevěřícně zíral jak ujíždí i se staršíma gumama. Tak snad se to nějak objasní.

    + 19 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Sergio Pérez stojí na rozhraní mezi bytím a nebytím

Zaručené zprávy týkající se Péreze, nebo jenom (před)poslední dohady?

Vítejte v malém zamyšlení nad událostmi posledních dnů

Hrstka ohlédnutí za Maxem, penalizacemi a novou krví

Lando Norris s McLarenem

Příliš přísná penalizace Norrise? McLaren žádá FIA o přezkoumání způsobu udělování trestů + VIDEO

Kevin Magnussen byl jedním z nejvíce rozzlobených pilotů (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po Grand Prix: Odhodlání všech před posledním závodem roku

Smůla a současně hrdinský výkon - to byl Lando Norris v Kataru

Grand Prix pokutového bloku zvládl nejlépe Verstappen

Lewis Hamilton s Toto Wolff počítají vzájemnou spolupráci na poslední hodiny (Ilustrační foto)

Prohlášení po kvalifikaci: Očekává se závod spíše strategický než bojovný

Max Verstappen se vrátil do čela startovního pole po pěti měsících a jednom dnu (ilustrační foto)

V kvalifikaci poprvé od GP Rakouska vítězí Verstappen, Ferrari ztrácejí dech

Nico Hülkenberg vybojoval pro Haas další nesmírně důležité body.

Russella porazil týmový dvojblok McLarenu, pořadí se měnilo na cílové rovince

Valtteri Bottas v posledních podnicích letošní sezóny přikládá pod kotel (ilustrační foto)

Kvalifikace na sprint vyšla nejlépe Norrisovi, Ferrari zaostává a Pérezův pád pokračuje

Charles Leclerc v dešti v závodě v Kanadě

V Katartu začíná nejlépe Leclerc. Mercedesy a Verstappen se ztrátou

  • Pátek

    • 1. Trénink (10:30 - 11:30)
    • 2. Trénink (14:00 - 15:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (11:30 - 12:30)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (14:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama