DISKUZE K ČLÁNKU Podle Tambaye se Vettel v Singapuru přiblížil k dokonalosti
Bývalý jezdec Formule 1, 64letý Patrick Tambay obdivuje, jakým způsobem dokáže Sebastian Vettel ovládat svůj vůz.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Podle Tambaye se Vettel v Singapuru přiblížil k dokonalosti
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel001317
(Hlasovalo 16 lidí)
23.09.2013 17:50
Já tomu věřím. Videl od Vás niekto sezónu Seba… »
» uzivatel001373
(Hlasovalo 10 lidí)
23.09.2013 15:56
Já tomu nevěřím. To, že Patrick Tambay věří, že… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Mike17
13:23 24.09.2013 93.99.87.XXXTo si nemyslím. Poruchy převodovky, KERSu, hydraulický a elektrických systémů jezdeckým stylem asi nezpůsobíš. Řadit prostě musíš, KERS všichni používají jen 8s a nějakou prasklou hadičku či špatný procesor si jízdou nezpůsobíš. Doby, kdy jezdci přetáčely motor jsou už pryč. Otáčky jsou už dlouho omezené. A nezvpomínám si, že by Seb někdy odstoupil pro zlomené kolo, nebo něco podobného.
Prostě ať se ti to líbí, nebo ne, auta se kazí. A vždycky jednomu víc než jinému. V letech 2010 a 2011 Sebovi, letos Markovi. Stejné je to i v jiných týmech. Kdy naposledy kleklo auto Alonsovi? U Massy to není zas tak dávno co? Nebo u Ferrari je to jiné?
-
-
Pepan
13:17 24.09.2013 89.24.157.XXXTo nevyžaduje Markovu spolupráci. To stačí udělat pár zásahů v softwaru a tentýž vůz místo skvělého chování na dráze je naráz silně nedotáčivý či přetáčivý, nebo se chová nevyzpytatelně a občas se i pokazí. A nemusí to být při každém závodě, aby to tak nebilo do očí. Stačí ob jeden či ob dva závody tohle udělat a ví o tom jenom softwérář a vedení týmu. Ono to procento Markových problémů ve srovnání s Vettelovými je skutečně zarážející. A i Markúv přístup, kdy smlouvu prolongoval vždy jenom o rok až to letos v létě utnul. Proč by odcházel z tak skvělého týmu, který mu jde stopro na ruku, když je to jenom nálepka a realita je někde úplně jinde?-
Mike17
13:29 24.09.2013 93.99.87.XXX-ano softwarově to jde. Ale ne během závodu!!! Znovu opakuji, část závodu jel Mark srovnatelně se Sebem. Podívej se na nejrychlejší kola závodu. Takže auto rychlé měl.
-Proč? Třeba protože na Seba nemá a je jasné že titul už nezíská? Neříkám, že to tak musí být a nejspíš je to několik věcí současně (slabé výkony, atmosféra ve stáji, soukromé důvody, nejistota další smlouvy, nabídka Porsche).-
Pepan
16:18 24.09.2013 89.24.157.XXXJá si myslím že to jde i během závodu. Pokud jde na dálku ovládat třeba model letadla či auta, proč by nebylo možné přenastavit funkčnost převodovky nebo diferenciálu. To si myslím že je malá věc. Ostatně, když měl loni v Brazílii Vettel bouchnuté auto, tak makali v boxech a přenastavovali spoustu funkcí tak, aby mu vůz neodešel a dojel do cíle.-
-
Pepan
20:16 24.09.2013 89.24.157.XXXŽe je něco zakázáno ještě neznamená že se to neděje. Jak by byl svět krásný, kdyby se všichni řídili pravidly. Nebyla by policie, soudy, věznice, finanční úřady a bůhvícoještě. Docela lehce si dokážu představit soubor, který v programu přenastaví parametry nějaké součásti a pak sám sebe smaže. Součást se začne chovat úplně jinak a chování vozu se rapidně zhorší. Zkuste pobavit s nějakým informatikem. Je to celkem snadné a těžko dokazatelné.-
gtz
20:32 24.09.2013 88.100.224.XXXOtázka je proč by to někdo dělal. Oni potřebují body do PK za které mají peníze a ne, aby se Mark někdo vymázl.
Já to beru jinak a myslím to, že auto je postavené na SV stylu a MW se prostě musí nějak přizpůsobit. SV si nechá nastavit auto tak jak on chce a převážnou část jak někde bylo psané odvádí na simulátoru.
Ne-dokáži si představit co píšete, např. jak to celé načasujete tak, aby se to provedlo ve správnou chvíli a ne někdy kdy se to nehodí. Třeba co kdyby se to pustilo když SV musel odstoupit a MW pojede na prvním místě. Nepředpokládám, že by tam byla nějaká 1-x povelová věc, kterou by jistě někdo našel a pak to nestojí za průser. -
XR
21:16 24.09.2013 78.157.160.XXXNeděje, tím si můžeš být jistý. Používá se totiž standardizovaná ECU i standardizovaný software, který FIA pokaždé kontroluje. Nebo myslíš, že by McLaren Electronics naprogramoval nějaký podvůdek Red Bullu a všem včetně FIA by ho zpřístupnil?
Pokud by tě zajímalo, kdo s jakou standardizovanou verzi ECU systému v Singapuru jezdil:
Caterham SR254
Ferrari SR254
Force India SR248
Lotus SR254
Marussia SR245
McLaren SR254
Mercedes SR254
Red Bull SR254
Sauber SR254
Toro Rosso SR245
Williams SR254 -
Mike17
22:51 24.09.2013 93.99.87.XXXJistě, podvádí se. Ale tohle bych přirovnal k bankovnímu lupiči, který přepadne banku, odevzdá tam peněženku a zase odejde. Když pominu standartizovanou jednotku, do které se dá těžko nainstalovat nepozorovaně nějaký software a vynechám to, že by museli do vozu něco vysílat (kromě mluvení je to zakázáno) což se dá lehce odhalit, pak je pořád několik způsobů, jak Marka zdržet zcela legálně. Ale z nějakého důvodu ho třeba v boxech odbavují velice rychle.
Hlavně pořád neznám odpověď na nejdůležitější argument. Proč dobrovolně darovávají body Alonsovi? Už dlouhodobě. To si byli od začátku sezony jistí jeho titulem?
Prostě má Mark stejné auto. Při volném vzduchu jezdil stejně rychle, ale většinu závodu "neobtěžoval" Fernanda nějakými souboji a jezdil si v klidu pomalu za ním.
-
-
-
-
-
-
-
Pepan
12:57 24.09.2013 89.24.157.XXXJá si to fakt myslím, že Mateschitz vstoupil do F1 jenom proto, aby zviditelnil ty svoje limonády. On má reklamu snad ve všech odvětvích sportu, ale F1 má výhodu, že ji sleduje mnohem více lidí než cyklistiku, košíkovou nebo atletiku. Při objemu limonád, který ročně na celé zeměkouli prodá, jsou investice do F1 jenom drobné a bohatě se mu v prodejích zaplatí. To, co jsem před tím napsal, je ale jenom moje spekulace. Může se stát, že někdo napíše příspěvek, kde to všechno v pohodě vyvrátí.-
gtz
20:06 24.09.2013 88.100.224.XXXLoni měl RB nárust o cca 11,4%, tržby vyšší jen o 1%, ale i tak dosáhla 4,25 mld €, čistý zisk byl jen 650 milionů eur. Toto navýšení bylo díky F1. Ve loňské výroční zprávě to oznámil sám RB.
No osobně nepovažuji rozpočet RB za drobné (je to 1/3 jejich ročního zisku - mluvil o tom loni Mateschitz v nějakém rozhovoru tuším pro Bild).
-
-
-
-
-
-
-
Mike17
10:53 24.09.2013 93.99.87.XXXKdyby dojížděl těsně před Alonsem, jeho náskok by byl skoro stejný. Navíc v celém šampionátu by byl jeho náskok obrovský. To by jeho dominanci zvýraznilo mnohem víc. Za pár let se nikdo nebude dívat o kolik sekund vyhrál jednotlivé závody, ale rozdíl v bodech bude vyditelný stále. Navíc konec závodů vypouští jako všichni. Kdyby jim šlo o náskok v cíli, asi by na to tlačil do konce ne? Promiň, opět je to myšlenka, která je proti logice toho, co by RB měl chtít. -
M3DTM
11:29 24.09.2013 89.233.136.XXXPromiň, ale jsi trochu paranoidní, zřejmě to bude tím, že jsi z Vettela frustrovaný, tak vymýšlíš různé konspirace o tom, jak Red Bull škodí Markovi a za každou cenu protěžuje Sebastiana. Pokud jsi trochu inteligentní, tak by ses měl na sebou zamyslet a začít se podle toho chovat. Tvé reakce a argumenty na Mika17 jsou opravdu směšné a hodné člověka, který moc rozumu nepobral.
-
-
-
-
Shaze
12:58 24.09.2013 89.203.142.XXXNepochopil jsi co jsem měl na mysli. Neříkám, že to Markovi schválně kazí.
Prostě nemají prostředky a čas aby vyvíjeli jeho auto stejně jako Vettelovo. Jeho auto je ve vývoji evidentně upřednostňovaný a je tomu tak odjakživa, snad kromě sezony 2010.-
Mike17
13:09 24.09.2013 93.99.87.XXXVíš nevím jakou máš představu o vývoji. Ale určitě nikdo nemá přebytek peněz na to, aby současně vyvíjel 2 odlišné vozy. Můžou dávat přednost řešení, které víc vyhovuje Sebovi, které dají do obou vozů. Sice se o něčem takovém nikde nepíše a ani Mark nic poodobného nenaznačil, ale možné to je. Nicméně když se podíváš na převahu RB je jasné, že to vyvíjejí správným směrem.
-
-
-
-
uzivatel001317
17:50 23.09.2013 95.105.129.XXXJá tomu věřím. Videl od Vás niekto sezónu Seba keď jazdil vo formuli BMW?
Asi nikto ani netušíte . Tam nemal žiadnu výhodu tipu"(newey,redbull)"
a predvádzal rovnaké výkony ako teraz v Singapure(jazdil o triedu vyššie ako ostatní). Už tam každý vedel ,že má obrovský talent. A v F1 to len potvrdil. Prečo by nemohol byť lepší ako Schumacher ? -
uzivatel001373
15:56 23.09.2013 91.103.166.XXXJá tomu nevěřím. To, že Patrick Tambay věří, že S.Vettel se přiblížil dokonalosti je jeho věc. Já osobně tomu moc nevěřím. Sleduji všechny závody a už se mi to zdá hodně podezřelé jakým stylem vyhrává. Poslední závod v Singapuru mě v tom definitivně utvrdil. Přece není možné, aby během 5 kol nadělil podle mě lepším pilotům více jak 10sekund. To stejné po restartu, kdy jeli za safety carem a během jednoho kola ujel zbytku pole o téměř 2,5 sekundy. Neříkám, že je Vettel špatný jezdec, ale tohle je už moc. Tady něco smrdí.Jo za dob pánů pilotu jako byl N.Lauda, J.Steward, E.Fittipaldi a další, tak tam by se dalo psát o dokonalosti. Ti jezdili bez kersu, DRS a dalších vymožeností. To byli opravdoví piloti. Chtěl bych to alespoň jedno vidět dneska jak by ty závody vypadali.
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek