DISKUZE K ČLÁNKU Podle Tambaye se Vettel v Singapuru přiblížil k dokonalosti

Bývalý jezdec Formule 1, 64letý Patrick Tambay obdivuje, jakým způsobem dokáže Sebastian Vettel ovládat svůj vůz.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Podle Tambaye se Vettel v Singapuru přiblížil k dokonalosti

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 50, poslední 25.09.2013 10:32 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel001317 (Hlasovalo 16 lidí) 23.09.2013 17:50
Já tomu věřím. Videl od Vás niekto sezónu Seba… »
» uzivatel001373 (Hlasovalo 10 lidí) 23.09.2013 15:56
Já tomu nevěřím. To, že Patrick Tambay věří, že… »
» Mike17 (Hlasovalo 8 lidí) 24.09.2013 12:53
Horner po kvalifikaci: "zvolili jsme poté… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

                    • Mike17

                      Mike17

                      93.99.87.XXX
                      To si nemyslím. Poruchy převodovky, KERSu, hydraulický a elektrických systémů jezdeckým stylem asi nezpůsobíš. Řadit prostě musíš, KERS všichni používají jen 8s a nějakou prasklou hadičku či špatný procesor si jízdou nezpůsobíš. Doby, kdy jezdci přetáčely motor jsou už pryč. Otáčky jsou už dlouho omezené. 03 A nezvpomínám si, že by Seb někdy odstoupil pro zlomené kolo, nebo něco podobného.
                      Prostě ať se ti to líbí, nebo ne, auta se kazí. A vždycky jednomu víc než jinému. V letech 2010 a 2011 Sebovi, letos Markovi. Stejné je to i v jiných týmech. Kdy naposledy kleklo auto Alonsovi? U Massy to není zas tak dávno co? Nebo u Ferrari je to jiné? 03

                      + 6 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                  • Pepan

                    Pepan

                    89.24.157.XXX
                    To nevyžaduje Markovu spolupráci. To stačí udělat pár zásahů v softwaru a tentýž vůz místo skvělého chování na dráze je naráz silně nedotáčivý či přetáčivý, nebo se chová nevyzpytatelně a občas se i pokazí. A nemusí to být při každém závodě, aby to tak nebilo do očí. Stačí ob jeden či ob dva závody tohle udělat a ví o tom jenom softwérář a vedení týmu. Ono to procento Markových problémů ve srovnání s Vettelovými je skutečně zarážející. A i Markúv přístup, kdy smlouvu prolongoval vždy jenom o rok až to letos v létě utnul. Proč by odcházel z tak skvělého týmu, který mu jde stopro na ruku, když je to jenom nálepka a realita je někde úplně jinde?

                    + 2 / − 6

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Mike17

                      Mike17

                      93.99.87.XXX
                      -ano softwarově to jde. Ale ne během závodu!!! Znovu opakuji, část závodu jel Mark srovnatelně se Sebem. Podívej se na nejrychlejší kola závodu. Takže auto rychlé měl. 03
                      -Proč? Třeba protože na Seba nemá a je jasné že titul už nezíská? Neříkám, že to tak musí být a nejspíš je to několik věcí současně (slabé výkony, atmosféra ve stáji, soukromé důvody, nejistota další smlouvy, nabídka Porsche).

                      + 6 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Pepan

                        Pepan

                        89.24.157.XXX
                        Já si myslím že to jde i během závodu. Pokud jde na dálku ovládat třeba model letadla či auta, proč by nebylo možné přenastavit funkčnost převodovky nebo diferenciálu. To si myslím že je malá věc. Ostatně, když měl loni v Brazílii Vettel bouchnuté auto, tak makali v boxech a přenastavovali spoustu funkcí tak, aby mu vůz neodešel a dojel do cíle.

                        + 0 / − 7

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • XR

                          78.157.160.XXX
                          Nejde, protože to je pravidly zakázáno. Veškeré věci (mapování motoru, diferenciál,...) si proto piloti musí nastavovat na volantu - jinak by na něm měli jen 4 tlačítka a inženýři by jim vše by optimálně nastavovali bez zbytečného rušení z boxů.

                          + 7 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                        • Mike17

                          Mike17

                          93.99.87.XXX
                          Technicky jistě ano, ale jak píše kolega XR, je to zakázáno. Už hodně let. A určitě nebude RB porušovat pravidla tak hloupým a dokazatelným způsobem ( a riskovat sankce FIA a mezinárodní ostudu) jen proto, aby zpomalil jednoho ze svých jezdců. 03

                          + 5 / − 1

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • Pepan

                            Pepan

                            89.24.157.XXX
                            Že je něco zakázáno ještě neznamená že se to neděje. Jak by byl svět krásný, kdyby se všichni řídili pravidly. Nebyla by policie, soudy, věznice, finanční úřady a bůhvícoještě. Docela lehce si dokážu představit soubor, který v programu přenastaví parametry nějaké součásti a pak sám sebe smaže. Součást se začne chovat úplně jinak a chování vozu se rapidně zhorší. Zkuste pobavit s nějakým informatikem. Je to celkem snadné a těžko dokazatelné.

                            + 0 / − 5

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • gtz

                              88.100.224.XXX
                              Otázka je proč by to někdo dělal. Oni potřebují body do PK za které mají peníze a ne, aby se Mark někdo vymázl.
                              Já to beru jinak a myslím to, že auto je postavené na SV stylu a MW se prostě musí nějak přizpůsobit. SV si nechá nastavit auto tak jak on chce a převážnou část jak někde bylo psané odvádí na simulátoru.
                              Ne-dokáži si představit co píšete, např. jak to celé načasujete tak, aby se to provedlo ve správnou chvíli a ne někdy kdy se to nehodí. Třeba co kdyby se to pustilo když SV musel odstoupit a MW pojede na prvním místě. Nepředpokládám, že by tam byla nějaká 1-x povelová věc, kterou by jistě někdo našel a pak to nestojí za průser.

                              + 2 / − 0

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                            • XR

                              78.157.160.XXX
                              Neděje, tím si můžeš být jistý. Používá se totiž standardizovaná ECU i standardizovaný software, který FIA pokaždé kontroluje. Nebo myslíš, že by McLaren Electronics naprogramoval nějaký podvůdek Red Bullu a všem včetně FIA by ho zpřístupnil?

                              Pokud by tě zajímalo, kdo s jakou standardizovanou verzi ECU systému v Singapuru jezdil:
                              Caterham SR254
                              Ferrari SR254
                              Force India SR248
                              Lotus SR254
                              Marussia SR245
                              McLaren SR254
                              Mercedes SR254
                              Red Bull SR254
                              Sauber SR254
                              Toro Rosso SR245
                              Williams SR254

                              + 3 / − 0

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                            • Mike17

                              93.99.87.XXX
                              Jistě, podvádí se. Ale tohle bych přirovnal k bankovnímu lupiči, který přepadne banku, odevzdá tam peněženku a zase odejde. Když pominu standartizovanou jednotku, do které se dá těžko nainstalovat nepozorovaně nějaký software a vynechám to, že by museli do vozu něco vysílat (kromě mluvení je to zakázáno) což se dá lehce odhalit, pak je pořád několik způsobů, jak Marka zdržet zcela legálně. Ale z nějakého důvodu ho třeba v boxech odbavují velice rychle.
                              Hlavně pořád neznám odpověď na nejdůležitější argument. Proč dobrovolně darovávají body Alonsovi? Už dlouhodobě. To si byli od začátku sezony jistí jeho titulem? 03
                              Prostě má Mark stejné auto. Při volném vzduchu jezdil stejně rychle, ale většinu závodu "neobtěžoval" Fernanda nějakými souboji a jezdil si v klidu pomalu za ním.

                              + 4 / − 1

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                • FF

                  37.221.245.XXX
                  Tak tak může to být jen drahá dlouhodobá reklamní kampaň

                  + 1 / − 6

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Pepan

                    Pepan

                    89.24.157.XXX
                    Já si to fakt myslím, že Mateschitz vstoupil do F1 jenom proto, aby zviditelnil ty svoje limonády. On má reklamu snad ve všech odvětvích sportu, ale F1 má výhodu, že ji sleduje mnohem více lidí než cyklistiku, košíkovou nebo atletiku. Při objemu limonád, který ročně na celé zeměkouli prodá, jsou investice do F1 jenom drobné a bohatě se mu v prodejích zaplatí. To, co jsem před tím napsal, je ale jenom moje spekulace. Může se stát, že někdo napíše příspěvek, kde to všechno v pohodě vyvrátí.

                    + 3 / − 6

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • gtz

                      88.100.224.XXX
                      Loni měl RB nárust o cca 11,4%, tržby vyšší jen o 1%, ale i tak dosáhla 4,25 mld €, čistý zisk byl jen 650 milionů eur. Toto navýšení bylo díky F1. Ve loňské výroční zprávě to oznámil sám RB.
                      No osobně nepovažuji rozpočet RB za drobné (je to 1/3 jejich ročního zisku - mluvil o tom loni Mateschitz v nějakém rozhovoru tuším pro Bild).

                      + 1 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
          • FF

            37.221.245.XXX
            Ještě dodatek k tomu dojíždění před Alonsom, pokud by Webber pravidelně dojížděl před Alonsem, tak by jej Vettel neporážel rozdílem třídy a škodilo by to jeho "kultu osobnosti".

            + 3 / − 5

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              93.99.87.XXX
              Kdyby dojížděl těsně před Alonsem, jeho náskok by byl skoro stejný. Navíc v celém šampionátu by byl jeho náskok obrovský. To by jeho dominanci zvýraznilo mnohem víc. Za pár let se nikdo nebude dívat o kolik sekund vyhrál jednotlivé závody, ale rozdíl v bodech bude vyditelný stále. Navíc konec závodů vypouští jako všichni. Kdyby jim šlo o náskok v cíli, asi by na to tlačil do konce ne? Promiň, opět je to myšlenka, která je proti logice toho, co by RB měl chtít.

              + 7 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • M3DTM

              89.233.136.XXX
              Promiň, ale jsi trochu paranoidní, zřejmě to bude tím, že jsi z Vettela frustrovaný, tak vymýšlíš různé konspirace o tom, jak Red Bull škodí Markovi a za každou cenu protěžuje Sebastiana. Pokud jsi trochu inteligentní, tak by ses měl na sebou zamyslet a začít se podle toho chovat. Tvé reakce a argumenty na Mika17 jsou opravdu směšné a hodné člověka, který moc rozumu nepobral.

              + 5 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
      • Shaze

        89.203.142.XXX
        Nepochopil jsi co jsem měl na mysli. Neříkám, že to Markovi schválně kazí.

        Prostě nemají prostředky a čas aby vyvíjeli jeho auto stejně jako Vettelovo. Jeho auto je ve vývoji evidentně upřednostňovaný a je tomu tak odjakživa, snad kromě sezony 2010.

        + 1 / − 5

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          93.99.87.XXX
          Víš nevím jakou máš představu o vývoji. Ale určitě nikdo nemá přebytek peněz na to, aby současně vyvíjel 2 odlišné vozy. Můžou dávat přednost řešení, které víc vyhovuje Sebovi, které dají do obou vozů. Sice se o něčem takovém nikde nepíše a ani Mark nic poodobného nenaznačil, ale možné to je. Nicméně když se podíváš na převahu RB je jasné, že to vyvíjejí správným směrem. 03

          + 5 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • uzivatel001317

    uzivatel001317

    95.105.129.XXX
    Já tomu věřím. Videl od Vás niekto sezónu Seba keď jazdil vo formuli BMW?
    Asi nikto ani netušíte . Tam nemal žiadnu výhodu tipu"(newey,redbull)"
    a predvádzal rovnaké výkony ako teraz v Singapure(jazdil o triedu vyššie ako ostatní). Už tam každý vedel ,že má obrovský talent. A v F1 to len potvrdil. Prečo by nemohol byť lepší ako Schumacher ?

    + 16 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel001373

    uzivatel001373

    91.103.166.XXX
    Já tomu nevěřím. To, že Patrick Tambay věří, že S.Vettel se přiblížil dokonalosti je jeho věc. Já osobně tomu moc nevěřím. Sleduji všechny závody a už se mi to zdá hodně podezřelé jakým stylem vyhrává. Poslední závod v Singapuru mě v tom definitivně utvrdil. Přece není možné, aby během 5 kol nadělil podle mě lepším pilotům více jak 10sekund. To stejné po restartu, kdy jeli za safety carem a během jednoho kola ujel zbytku pole o téměř 2,5 sekundy. Neříkám, že je Vettel špatný jezdec, ale tohle je už moc. Tady něco smrdí.Jo za dob pánů pilotu jako byl N.Lauda, J.Steward, E.Fittipaldi a další, tak tam by se dalo psát o dokonalosti. Ti jezdili bez kersu, DRS a dalších vymožeností. To byli opravdoví piloti. Chtěl bych to alespoň jedno vidět dneska jak by ty závody vypadali.

    + 10 / − 15

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: Přehodnotil jsem své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama