DISKUZE K ČLÁNKU Podle Tambaye se Vettel v Singapuru přiblížil k dokonalosti

Bývalý jezdec Formule 1, 64letý Patrick Tambay obdivuje, jakým způsobem dokáže Sebastian Vettel ovládat svůj vůz.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Podle Tambaye se Vettel v Singapuru přiblížil k dokonalosti

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 50, poslední 25.09.2013 10:32 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel001317 (Hlasovalo 16 lidí) 23.09.2013 17:50
Já tomu věřím. Videl od Vás niekto sezónu Seba… »
» uzivatel001373 (Hlasovalo 10 lidí) 23.09.2013 15:56
Já tomu nevěřím. To, že Patrick Tambay věří, že… »
» Mike17 (Hlasovalo 8 lidí) 24.09.2013 12:53
Horner po kvalifikaci: "zvolili jsme poté… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • mi88ki

    mi88ki

    165.72.200.XXX
    Vettel Asi nejsem sám koho překvapila dominance Seba v posledním závodě. Zvláště v porovnání s Markem, který má plus mínus stejnou techniku. Pochybuji, že pro Marka povedou samostatný vývoj vozu s nižším levelem. Markův problém je, že je v současnosti skoro o sekundu na kolo pomalejší než Seb, proto startuje z horších pozic a protože neumí starty, tak v hloučku jezdců nemůže ukázat aspoň podobnou rychlost jako Seb. Navíc si více opotřebovává pneumatiky, protože pravidelně jezdí za teoreticky pomalejšími vozy.
    Podle mého má RB o půl až sekundu rychlejší auto. Díky tomu, že Seb toho dokáže využít tak jezdí za ideálních podmínek a s menší degradací pneumatik než vyjma Lotusu všichni ostatní.
    Navíc Seb je zřejmě nejlepší v jízdě s těžkým vozem, nebo díky náskoku nemusí dělat kompromisy pro kvaldu a má auto dokonale nastavené pro závod. Díky tomu je schopen běžně ujíždět o sekundu na kolo všem soupeřům. Navíc mu poslední závod sednul i jezdecky a na delším okruhu byl schopen dávat všem ostatním sekundu na kolo. Když odečtu technologický náskok, max. sekundu, tak prostě v posledním závodě dával jezdecky všem ostatním sekundu na kolo. Jinak si takovou dominanci nedovedu představit. I když je otravné a nudné koukat na závody, které má pod kontrolou, tak si osobně myslím, že je k tomu všemu nejrychlejším jezdcem v poli a tím vzniká tato vražebná kombinace.
    Kdo si myslí, že je takový Alonso na stejném levelu tak se hluboce mýlí. Alonso je určitě skvělý jezdec ale prostě není tak dokonalý. Jak jinak si vysvětlit proč poměrně často prohrává s vyšumělým Massou v kvaldách, když je podle svých slov tak rychlý ? Navíc když je v boji o titul tak v posledních závodech jde výkonnostně hodně dolů a poslední závod je doslova pomalý. Jak si to vystvětlit ?

    + 2 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • mi88ki

    mi88ki

    165.72.200.XXX
    Smůla ? Když tady rozebíráte smůlu Marka na problémy je potřeba si uvědomit, že Seb jezdí na čistém vzduchu s předpokládáným dokonalým chlazením, zatímco Mark kvůli horší startovní pozici, startu a své rychlosti musí jezdit často v hloučku, kde jsou všechny komponenty na voze hůře chlazeny. Nebude asi náhodou, že Schumi v dobách své dominance dojel nejvíce závodu v historii F1 a to v dobách, kde nebyla taková spolehlivost jako dnes. Položte si sami otázku, zda v tom není náhodou souvislost .

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Pepan

    Pepan

    89.24.157.XXX
    Myslím si že Vettel má k dokonalosti hodně daleko. Dokonalý člověk není povýšený a to, co Vettel předvedl v kvalifikaci, byl vrchol arogance. Když mu vedení týmu nařídilo, aby v třetí kvaldě podruhé vyjel, sundal si rukavice a dal tím najevo, že příkazy týmu jdou mimo něj. Pak se poslední dvě minuty třepal jak ratlík, aby jej někdo nepřeskočil, protože by jej Mateschitz sežral i s chlupama. Ale takto se profesionál a dokonalý člověk nechová. Je hodně dobrý pilot, který má k dispozici tu nejlepší techniku ve startovním poli, ale jako člověk je pro mě nula.

    + 2 / − 9

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      93.99.87.XXX
      Horner po kvalifikaci: "zvolili jsme poté strategický postup a nevyjeli podruhé, abychom ušetřili sadu měkkých pneumatik. Na konci to bylo s Nicem velmi těsné, ale jakmile jsme se rozhodli, museli jsme se toho držet."
      Já z toho usuzuji, že šlo o společné rozhodnutí, protože jinak by nejspíš použil jednotné číslo. I komunikace v radiu svědčí o společném rozhodování. Takže nevím o jaké aroganci právě mluvíš. 03
      Možná měli strach, ale nakonec se to ukázalo jako velmi rozumné rozhodnutí. Protože právě tyto ušetřené gumy Seb použil v posledním stintu a nemusel mít tak strach o jejich výdrž.
      Takže je to spíš otázka, jestli si najít nechceš najít další důvod, proč Vettela nenávidět. 03

      + 8 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Pepan

        Pepan

        89.24.157.XXX
        Horner nemůže na rovinu říct:" My jsme po Sebovi chtěli, aby podruhé vyjel a on nás poslal do p.dele. Stejně jako na začátku sezóny, kdy předjel Marka navzdory příkazům týmu. A nejsem jediný, kdo vidí, že Vettel se chová nadřazeně jako nadčlověk. On je dneska v takové pozici, kdy se mu těžko rozkazuje a konkrétně Horner není typ člověka, který by si udržel autoritu. Autoritu má Mateschitz, který po kvalifikaci Vettelovi vynadal že se choval povýšeně a jenom díky tomu "pohovoru" Vettel na chvíli sklapnul. Jenomže tohle se nedovíte v oficiálních sděleních RB, to jde zákulisím F1.

        + 2 / − 7

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Pepan

        Pepan

        89.24.157.XXX
        Ještě dodatek To s tím Vettelovým odmítnutím řekl Pavel Turek, který byl přímo v depu F1 a jeho informace má určitě větší váhu než oficiální sdělení PR RB.

        + 2 / − 7

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          93.99.87.XXX
          Víš, já bulvární TV a noviny nesleduji a nevěřím jim ani slovo. Ale věřím vlastním uším, když slyším radiovou komunikaci během kvalifikace, kdy se Vettel s Hornerem bavili o tom, jestli ještě vyjedou.
          Co se týká nadřazenosti: Mě se zdá arogantní a povýšený Alonso, Vettel mi v tomto přijde mnohem lepší. Každý má na to jiný pohled. 03

          + 7 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Pepan

            Pepan

            89.24.157.XXX
            Myslím si že Pavel Turek by s k bulvárním sdělením nepropůjčil a říkal to konkrétně on.

            + 0 / − 9

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              93.99.87.XXX
              1.Nevím, je moderátor v čistě bulvární televizi. Stačí tam sledovat jeden přenos v roce a je jasné, že jim jde víc o soukromé vztahy a peníze jednotlivých pilotů, než o závody samotné. Myslím, že se mnou bude souhlasit spousta lidí, že je lepší to sledovat na zahraničních televizích. A já to hlavně z těchto důvodů dělám.
              2.Říkal mu to Mateschitz, nebo Horner? Ne, jen slyšel, že to jedna babka povídala. 03
              Pořád věřím víc záznamu v radiu s autentickými hlasy obou stran. 03

              + 6 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • mi88ki

                mi88ki

                165.72.200.XXX
                Přesně tak, kolikrát raději koukám na slováky, protože ty Richterovy kecy se už nedají poslouchat. Na Slovacích je odborný poradce Král a aspoň se něco člověk dozví. Jediný co mě štve, že HD obraz na Slováky nemám.

                + 3 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
        • Jens

          109.81.245.XXX
          Tak tos mě dostal.. Pavel Turek, ten co se propůjčuje Nově, kde s Richterem škodí F1 u nás tak, že z ní dělá stoku? Ten Turek, co tam plácá bulvární žvásty ze zákulisí, často nepravdivé, jen aby si přivydělal dalších pár kaček? To si snad děláš prdel, ne? 12 To bych ti spíš zbaštil Mareše či Kobzanovou... tos dost ustřelil, naštěstí už je málokdo ochotný marnit čas, aby si to ověřit tak zkaženým přenosem, jako snad ve světě nikde jinde nemají. Žel.

          + 6 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • Shaze

    89.203.142.XXX
    Raketa vs Traktory Tambay ať si kecá co chce, ale nikdo mi nenamluví že Vettel je o 2 sekundy na kolo lepší jezdec než Hamilton, Raikkonen nebo Alonso. Newey prostě postavil další raketu jako v 2011.

    Stejně tak nevěřím že má Webber stejný auto jako Vettel. Jeden RB je nejrychlejší v poli a jezdí bez poruch zatímco druhej jezdí stejně jako ostatní auta a každou chvíli se něco pokazí že.

    + 6 / − 8

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      93.99.87.XXX
      Jo teď jsi na to přišel. U RB mají pocit, že je šampionát příliš nudný, tak kazí Markovi auto tak, aby pravidelně dojížděl až za Kimim a Fernandem. Navíc ho nechají jezdit několik kol srovnatelných se Sebem a pak ho nějak zpomalí a nechají jezdit pro jistotu pomalu za Alonsem. Geniální myšlenka. 11

      + 7 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • FF

        37.221.245.XXX
        Co když je za tím něco jiného, čistě teoreticky. Red Bullu je Pohár konstruktrérů celkem putna, hlavně aby Vettel měl další titul mistra světa a status neporazitelného poloboha, který zajíždí svého týmového kolegu rozdílem třídy, aby byl důkaz, že všechny neporáží jen díky autu, protože Webber na něj nestačí taky.
        Loni Webber ukázal, že je schopen se mu vyrovnat. Ale provází jej řada menších či větších technických problémů, se starty je tým mu ochoten pomoci až půl roku před odchodem z F1, jakmile se začne k Vettelovi přibližovat musí začít šetřit pneumatiky, palivo, motor nebo převodovku, připadně přestane fungovat kers.
        Nikdo mi nenamluví, že Vettel v Singapuru všem nadělovat 2 sekundy na kolo jenom díky svým schopnostem.

        + 5 / − 7

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          93.99.87.XXX
          Nikdo tu netvrdí, že nemá RB v současné době nejlepší auto. Určitě Vettel není lepší o 2s než ostatní. Ale pokud jim jde o titul jezdců, nebylo by pro ně lepší kdyby Mark dojížděl před Alonsem? Proč by (podle vás záměrně) skoro v celé sezoně dávali Alonsovi pár bodů navíc v každém druhém závodě? To od začátku věděli, že Seb titul získá?
          Ještě jeden detail. Když měl před 2 lety víc poruch Seb, to protěžovali Marka? Prostě není možné, že jich má víc jeden rok jeden, příští rok druhý a třetí rok zhruba stejně?

          + 7 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • FF

            37.221.245.XXX
            Tak oni by určitě chtěly, aby dojížděl před Alonsem, ale jak už jsem psal jinde problém Webbera je kvalifikace, která je Vettelovou nejsilnější zbraní. Ale proč se rozhodnou Webberovi pomoci se starty, až půl roku před jeho odchodem? Netvrdím, že všechny Webberovi problémy jsou zamýšlené. Spíš ty různé důvody k šetření v případě, že se začne k Vettelovi přibližovat, jsou často smyšlené, protože Red Bull týmovou režii "nepoužívá" a Webber by se na ně už stejně vykašlal.

            + 3 / − 5

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              93.99.87.XXX
              S těmi starty je to úplně stejné. Pokud by mohli s tím něco dělat, proč by to neudělali? Vždyť závod co závod se po startu dostane Fernando před Marka. Nemělo by být v zájmu RB ( pokud jim jde jen o Seba) udržet Marka před Alonsem co nejdýl? Mark někdy odstartuje dobře, většinou ne. Už celé roky. To mu jako nějaký závod poskytnou dobrou spojku a v dalších špatnou? Není spíš pravděpodobné, že v tom prostě Mark zrovna nevyniká (třeba Alonso startuje obvykle skvěle na rozdíl od Massy) a občas se mu to povede?
              K druhé části: Mark byl na dosah Sebovi naposledy asi v Malajsii. Tak o kterém problému při přibližování zrovna mluvíš. Loňském?

              + 8 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Pepan

                Pepan

                89.24.157.XXX
                Já bych si teď dovolil trochu zateoretizovat. RB nepotřebuje, aby oba jeho jezdci byli vyrovnaní. Kolem Vettela se vybudovala určitá gloriola. On je tváří RB a je to pochopitelné. Ty jejich limonády střední a starší generace nekupuje a oni potřebují někoho, kdo ty produkty bude u mladé generace reprezentovat. Mark je věkově mimo a proto si Vettel nechal narůst na tváři strniště. Mladý tvrďák, který pije limonády RB a je proto vynikající sportovec. Tohle u mladé generace prodává stejně jako před časem ostře řezané mužné rysy prodávaly cigarety. A asi i proto je takový rozdíl ve výkonu ( a možná i v kvalitě vozů) obou jezdců. Kdyby totiž oba jezdci válcovali zbytek startovního pole, oponenti by mohli namítnout že s vozy RB by mohla vyhrát i cvičená opice, což by chytře postavenou reklamní kampaň RB tvrdě popíralo. A když si uvědomíte, že obrat a zisk značky RB je takový, že si Mateschitz může dovolit koupit závodní okruh, klidně si může dovolit menší příjmy z Poháru konstruktérů. Příjmy z limonád mu to bohatě vynahradí. Peníze z PK jsou pro něj vlastně jenom drobné. A to asi vysvětluje i větší procento problémů u Markova vozu.

                + 4 / − 6

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Mike17

                  Mike17

                  93.99.87.XXX
                  No ono to dává částečně smysl a nepopírám, že sympatie RB jsou na straně Vettela. Ale to co tu popisuješ by vyžadovalo Markovu spolupráci. On v neděli (a nejenom v neděli) předvedl, že dokáže zajíždět srovnatelná kola se Sebem. Protože je zakázáno ovládat vůz z boxů, pak jediná možnost jak mít část závodů skvělé auto a část špatné, je zajíždět špatná kola sám. V tomto případě se držet za někým pomalejším a spokojeně za ním kroužit jedno kolo za druhým. 03
                  Podobně se to týká startů. Jak vysvětlíš, že je má někdy dobré? A proč dobrovolně přepouští pozici po startu Alonsovi, když dostat Seba (kdyby to chtěli a bylo to potřeba) před Marka můžou kdykoliv během závodu?
                  A tvoje poslední věta? Jak tím vysvětlíš větší poruchovost Sebova vozu v předchozích letech? To přehodnotili jedničky? 04
                  Promiň, ale zatím mi nikdo z kritiků RB nedokázal odpovědět na těchto pár naprosto jednoduchých otázek.

                  + 6 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • FF

                    37.221.245.XXX
                    Větší poruchovost u Vettela v předchozích letech mohla být způsobena tím, že nejezdil hlavou, nedokázal zvolnit a auto prostě uštval. Nepamatuji si všechny jeho odpadnutí, ale domnívám se, že často by se to tímto dalo vysvětlit.
                    Drobných problému a potřeb něco šetřit, ale přesto bylo dle mého více na Webberově straně.

                    + 1 / − 6

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: Přehodnotil jsem své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama