DISKUZE K ČLÁNKU Haug: DRS bylo vyvinuto s dobrým záměrem, možná jsme ale tehdy přestřelili
Bývalý sportovní ředitel Mercedesu Norbert Haug hovoří o vyhlídkách německého týmu ve Formuli 1 a o systému pro snížení odporu (DRS), který usnadňuje předjíždění.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Haug: DRS bylo vyvinuto s dobrým záměrem, možná jsme ale tehdy přestřelili
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Duncan66
13:05 11.09.2013 89.29.32.XXXpro i proti DRS urcite pomohlo v nekterych zavodech zatraktivnit podivanou, na druhou stranu to ma i svoje negativa, ze se casto vytraci predjizdeci manevry v mistech mimo DRS na ktere jsme byli v minulosti zvykli. Jako nejmarkantnejsi to vidim na prikladu Kanady, kde se v minulosti casto predjizdelo v miste te obracecky pred tou dlouhou rovinkou. Dokonce i jindy neklidny Lewis, ktery k predjeti vyuziva kazde sance uz pochopil, ze na nekterych tratich je zbytecne nekoho predjet mimo DRS, protoze mu to souper bohuzel muze diky DRS zase vratit, ikdyz treba ve Spa si letos opet nabehnul, predjel tusim Di Restu pred DRS a ten mu to potom v DRS oplatil.Treba ta jeho stihaci jizda v lonske Kanade, kdy to Alonso se Sebem prokaucovali s penumatikami. Bylo videt, ze to mohl na Alonsa zkusit i v jinych mistech a byly tam i naznaky, ale radsi si v klidu pockal na DRS, kde to bude v pohode. Na druhou stranu je treba si priznat, ze prave diky DRS jsme videli naopak nove predjizdeci manevry, kdy na rovince pomohly si pripravit pozici pro predjeti. viz. napr. Lewisovy krasne manevry tedka v Monze ze prvni sikanou apod. -
Kapor
10:33 11.09.2013 194.160.178.XXXNorbert je sice dobrý novinár,.. ...reportér športových podujatí, ale zlý technik, lebo ak by mali obaja jazdci otvorené zadné krídlo, tým by sa jeho použitie úplne eliminovalo, ako keby boli obe autá bez tohoto zariadenia. Norbert zabudol na jednu vec, že predbiehať s otvoreným krídlom môže len rýchlejší jazdec, tkorý sa v stanovenom čase pred zónov DRS riadne identifikuje a potom môže urobiť predbiehací manéver a nakoniec ako vieme, tým menej zručným jazdcom sa to nepodarí ani tam, lebo ten čo má k dispozícii KERS, sa môže bránik a ak to potom ten čo predbieha správne neskoordinuje DRS + KERS, alebo mu jednoducho nefunguje KERS, ako mnohokrát Markovi, tak predbiehať v zóne DRS nemôže a protivník pred ním mu uniká. Preto hovoriť o tom, že je to ľahké nie je predsa normálne, keď sú každému jasné zákonitosti z Fyziky ešte zo základnej školy: " Že Inpulz sily sa rovná Hybnosti telesa", čo sa tu v zóne DRS zakaždým aplikuje, ale nie len z pozície rýchlejšieho jazdca, lebo ten pomalší, sa tiež môže brániť KERSom a DRS je na to, aby ten rýchlejší sa nezdržiaval a aby predbehol svojho protivníka rýchlo a bezpečne a len vtedy, ak mu DRS a KERS úplne fungujú tak, ako by skutočne mali a závodník ho vie správne v závode použiť. Teda má to veľa faktorov, aby to predbiehanie prebehlo jednoducho a ak sú všetky splnené, tak to ide veľmi dobre a bezpečne a o to vlastne ide a ten, ktorý o tých všetkých faktoroch nevie, to môže kritizovať preto, lebo nemá o tom ani dunst.
Toto by si mali Norbert a Gerard prečítať !-
-
-
PC
11:25 11.09.2013 212.47.2.XXXMyslím, že můžeš být v klidu. KERS i DRS opravdu F1 zatraktivnily - je více předjíždění a jak říkáš rychlejších a bezpečnějších předjíždění. A tyto dva systémy nezmizí, dokud někdo nevymyslí vhodnější náhradu. Ti dva pánové ve voze s tímto vybavením nikdy neseděli a tak se jim to zdá takové, jaké se to zdálo i většině lidí, když to přišlo, tedy snadné až podvodné předjíždění. Ale s tím, jak se systém "usadil" přišly nové strategie a je klid a atraktivnější závod. Berger a ostatní vytrvalí kritici je možná příznivce "staré školy", kdy se půl závodu muselo bojovat zisk jedné dobré pozice, ale to si dnešní F1 v krizovém světě nemůže dovolit. Všichni pamatujeme vláčkové Velké ceny, dnes by ale diváci prostě ztratili zájem a hned po nich sponzoři. -
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek