DISKUZE K ČLÁNKU Haug: DRS bylo vyvinuto s dobrým záměrem, možná jsme ale tehdy přestřelili

Bývalý sportovní ředitel Mercedesu Norbert Haug hovoří o vyhlídkách německého týmu ve Formuli 1 a o systému pro snížení odporu (DRS), který usnadňuje předjíždění.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Haug: DRS bylo vyvinuto s dobrým záměrem, možná jsme ale tehdy přestřelili

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 11, poslední 11.09.2013 21:50 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Loqenc (Hlasovalo 12 lidí) 11.09.2013 11:21
tak tak, a nejlepší na tom je, že DRS usnadňuje… »
» Loqenc (Hlasovalo 6 lidí) 11.09.2013 11:23
a ještě dodám, že kdyby bylo DRS tak velká… »
» Petr (Hlasovali 4 lidé) 11.09.2013 21:50
Taky v F1 pracoval jen celý svůj život. 12 »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Duncan66

    89.29.32.XXX
    pro i proti DRS urcite pomohlo v nekterych zavodech zatraktivnit podivanou, na druhou stranu to ma i svoje negativa, ze se casto vytraci predjizdeci manevry v mistech mimo DRS na ktere jsme byli v minulosti zvykli. Jako nejmarkantnejsi to vidim na prikladu Kanady, kde se v minulosti casto predjizdelo v miste te obracecky pred tou dlouhou rovinkou. Dokonce i jindy neklidny Lewis, ktery k predjeti vyuziva kazde sance uz pochopil, ze na nekterych tratich je zbytecne nekoho predjet mimo DRS, protoze mu to souper bohuzel muze diky DRS zase vratit, ikdyz treba ve Spa si letos opet nabehnul, predjel tusim Di Restu pred DRS a ten mu to potom v DRS oplatil.Treba ta jeho stihaci jizda v lonske Kanade, kdy to Alonso se Sebem prokaucovali s penumatikami. Bylo videt, ze to mohl na Alonsa zkusit i v jinych mistech a byly tam i naznaky, ale radsi si v klidu pockal na DRS, kde to bude v pohode. Na druhou stranu je treba si priznat, ze prave diky DRS jsme videli naopak nove predjizdeci manevry, kdy na rovince pomohly si pripravit pozici pro predjeti. viz. napr. Lewisovy krasne manevry tedka v Monze ze prvni sikanou apod.

    + 7 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • zeto

    85.71.36.XXX
    Hm... Já to říkám od začátku, že DRS je zlo.19

    + 7 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Norbert je sice dobrý novinár,.. ...reportér športových podujatí, ale zlý technik, lebo ak by mali obaja jazdci otvorené zadné krídlo, tým by sa jeho použitie úplne eliminovalo, ako keby boli obe autá bez tohoto zariadenia. Norbert zabudol na jednu vec, že predbiehať s otvoreným krídlom môže len rýchlejší jazdec, tkorý sa v stanovenom čase pred zónov DRS riadne identifikuje a potom môže urobiť predbiehací manéver a nakoniec ako vieme, tým menej zručným jazdcom sa to nepodarí ani tam, lebo ten čo má k dispozícii KERS, sa môže bránik a ak to potom ten čo predbieha správne neskoordinuje DRS + KERS, alebo mu jednoducho nefunguje KERS, ako mnohokrát Markovi, tak predbiehať v zóne DRS nemôže a protivník pred ním mu uniká. Preto hovoriť o tom, že je to ľahké nie je predsa normálne, keď sú každému jasné zákonitosti z Fyziky ešte zo základnej školy: " Že Inpulz sily sa rovná Hybnosti telesa", čo sa tu v zóne DRS zakaždým aplikuje, ale nie len z pozície rýchlejšieho jazdca, lebo ten pomalší, sa tiež môže brániť KERSom a DRS je na to, aby ten rýchlejší sa nezdržiaval a aby predbehol svojho protivníka rýchlo a bezpečne a len vtedy, ak mu DRS a KERS úplne fungujú tak, ako by skutočne mali a závodník ho vie správne v závode použiť. 01 Teda má to veľa faktorov, aby to predbiehanie prebehlo jednoducho a ak sú všetky splnené, tak to ide veľmi dobre a bezpečne a o to vlastne ide a ten, ktorý o tých všetkých faktoroch nevie, to môže kritizovať preto, lebo nemá o tom ani dunst. 02
    Toto by si mali Norbert a Gerard prečítať ! 11 18

    + 9 / − 9

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Loqenc

      Loqenc

      77.240.177.XXX
      tak tak, a nejlepší na tom je, že DRS usnadňuje předjíždění na dříve nudných tratích, kde se skoro nepředjíždělo a redukuje tak vláčky aut, které uvízly za pomalejším jezdcem/autem. Vzpomeňme např. na Truliho :-)

      + 12 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Loqenc

        Loqenc

        77.240.177.XXX
        a ještě dodám, že kdyby bylo DRS tak velká výhoda, tak ten co je předjet, by v následujícím kole předjel toho, kdo ho předjel, což se ovšem neděje.

        + 6 / − 5

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • PC

      212.47.2.XXX
      Myslím, že můžeš být v klidu. KERS i DRS opravdu F1 zatraktivnily - je více předjíždění a jak říkáš rychlejších a bezpečnějších předjíždění. A tyto dva systémy nezmizí, dokud někdo nevymyslí vhodnější náhradu. Ti dva pánové ve voze s tímto vybavením nikdy neseděli a tak se jim to zdá takové, jaké se to zdálo i většině lidí, když to přišlo, tedy snadné až podvodné předjíždění. Ale s tím, jak se systém "usadil" přišly nové strategie a je klid a atraktivnější závod. Berger a ostatní vytrvalí kritici je možná příznivce "staré školy", kdy se půl závodu muselo bojovat zisk jedné dobré pozice, ale to si dnešní F1 v krizovém světě nemůže dovolit. Všichni pamatujeme vláčkové Velké ceny, dnes by ale diváci prostě ztratili zájem a hned po nich sponzoři.

      + 8 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • zeto

      85.71.36.XXX
      To víš, on je určitě úplně blbej a nechápe, jak a kdy to funguje.20

      + 5 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Janko

      109.81.245.XXX
      Ak sa chces zviditelnit, pošli im to na emailovu adresu: KussUnsereArsch@mercedes-amg-f1.com, bude to pre nich urcite zaujimave a budu sa tym na patricnych miestach zaoberat.

      + 6 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Kapor

        194.160.178.XXX
        To vieš, oni žijú v inom svete,.. ...a môj E-mail si nalepia na panských záchodkoch nad pisoár. Taký ľudia svoje názory nemenia, aj keby sa stokrát mýlili. 14

        + 4 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama