DISKUZE K ČLÁNKU Lotus do Monzy přiveze vůz E21 s delším rozvorem, jeho test bude pro rok 2014 klíčový

Lotus přiveze příští víkend do Itálie nový vůz E21 s o 10 cm delším rozvorem. Jeho chování bude důležité pro vývoj monopostu pro příští rok.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Lotus do Monzy přiveze vůz E21 s delším rozvorem, jeho test bude pro rok 2014 klíčový

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 16, poslední 02.09.2013 12:17 Vložte komentář

Nejlepší názory

» hixaxon (Hlasovalo 14 lidí) 29.08.2013 00:34
(myth)kaporbuster Ja si myslím, že v druhej… »
» hixaxon (Hlasovalo 7 lidí) 29.08.2013 00:42
Omlouvám se za superdlouhý příspěvek. Nechci… »
» erdedy (Hlasovali 4 lidé) 29.08.2013 09:30
01 06 Kedze sa pytas aj mna, tak Erdedy Ti… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Petr

    Petr

    109.81.245.XXX
    Foto https://twitter.com/Lotus_F1Team/statuses/373118523217682432

    + 3 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Duncan66

    89.29.32.XXX
    Stržená fólie z hledí přilby. pamatujete si nekdo na dalsi pripad, kdy ten strzeny platek folie zpusobil odstoupeni pilota ze zavodu? To je teda ranec. To se tam spekl na tech brzdach, ze ho to neodfouklo do pryc?

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Adam

      85.239.228.XXX
      Ten se nespekl, spekl se kotouč. Nakonec... říkali že tu fólii při pitu odstranili.
      Ta fólka jen zabraňovala dostatečnému chlazení.

      Pamatuju jak mclaren (?) tuším v Malajsii, minulý rok (?) v tréninku zkoušel velikosti otvorů chlazení brzd tím, že ty otvory postupně zalepoval páskou – obyčejnou gafou :-)

      A tuším minulý rok v Monaku, Button skončil hned na začátku závodu kvůli tomu, že mu v chladicím otvoru v bočnici nechali záslepku která drží suchý led před startem :-)

      Takový blbosti, a jak to dokáže podělat závod.

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Ja si myslím, že v druhej polovici sezóny prísť na to,.. ...že by možno dlhší rozvor pomohol v chovaní auta, je úplná hlúposť, ak v poslednej VC boli problém brzdy a predtým všetko klapalo. To snáď môžu nahovoriť len snehulienke a 10 trpazlíkom. Do budúcej sezóny je dlhší rozvor možno dobrý preto, ak bude auto ťažšie a niesť väčší počet ion-lítiových batérií, aby ich bolo kde účelne rozmiestniť a priestor vodiča nebol z toho dôvodu nejak obmednený, alebo ohrozený a preto budú určite rozmiestnené aj v prednej a strednej časti auta, keďže motorový priestor bude precpaný výmeníkmi všeho druhu a pribudne tam aj MGUH, pričom tam bude ďábelsky horúco a výfukové plyny nato všetko bude tento tím vo svojom budúcoročnom monoposte smerovať dopredu, kde budú zrejme fúkať v prednej časti vozidla, aby utesnili po stranách podlahu, ako to robili na začiatku sezóny 2010, aby zvýšili účinnosť difuzora a zväčšili prítlak, lebo motor spolu s ERSom, bude mať podstatne vyšší výkon aj krútiaci moment a dobrý prítlak bude hrať prim, aby auto bolo konkurencieschopné a bolo to plne v prospech tohoto tímu. Asi po SPA v Lotuse pochopili, že v tomto roku je vymaľované a usilovať o titul už nemôžu, preto sa sústredili plne na budúcu sezónu a Mozza je okruh, kde sa tieto veci zrejme dajú dobre otestovať a určite sa ich teória so simulátora potvrdí, alebo vyvráti a urobia potrebné korelácie tak, aby vo vývoji auta pre r. 2014 mohli zdarne pokračvať. 01 Napadá mi len jedna vec, prečo ani jeden z tímov, čo má hlboko do vrecka ako je Lotus, Force India, Williams, Sauber, Caterham a Marusia, nesiahne miesto ion-lítiových batérií po sekciách kondenzátorov, ktoré rovnako dobre uchovajú nazhromaždenú elektrickú energiu a sú trvácne (lebo nabíjanie a vybíjanie kondenzátora je jeho prirodzená vlastnosť a ion-lítiové batérie vydržia 2-3 závody, lebo sú už potom úplne znehodnotené a musia sa vymeniť) a lacnejšie, ako to predviedla Toyota tohoto roku vo všetkých 24 hodinovkách a osvedčilo sa im to, pritom tento tím je dosť bohatý na to, aby si mohol dovoliť drahšie a kvalitné veci. Preto tvrdím, že v F1 sa zbytočne vyhadzujú peniaze nazmar, pričom tam nie je vrchol techniky a to je teda na zaplakanie. 02

    + 3 / − 10

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Adam

      85.239.228.XXX
      Ten rozvor musí řešit/připravovat už hodně dlouho – to není záležitost měsíce, jsou tam homologační crash testy atd.
      Výfuk dopředu příští rok směřovat nemůže – může být jen dozadu a pouze jeden výfuk uprostřed karoserie.

      Ty kondezátory... to není špatná myšlenka, jen jestli by stačily kapacitně. A vlstně vůbec nevíme jak budou v 2014 uchovávat energii.
      Moc se mně ale nechce věřit tomu, že pokud by to s kondenzátorama šlo a bylo to výhodnější než baterie, že už by to někdo ve startovním poli neměl ???

      + 5 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Kapor

        194.160.178.XXX
        O sekciách kondenzátoch len plkáš,... ...lebo o tom nemáš ani šajnu ! 18 Ja ti preto niečo o tom poviem. 01
        V monoposte sú zatiaľ sekcie ion-lítioných batérií, ktoré slúžia v hybride na premenu vo vysokonapäťovej časti, k premene mechanickej energie z bŕzd na elktrickú a uchovávajú sa v uvedených ión-lítiových batériách v sekcii X. V sekcia Y, slúži ale v nízkonapäťovej časti na uchovanie energie ktorá je nabíjaná z rekuperácie nad rámec sekcie X a slúži na napájanie ostatnej elekriky a elektrotechniky motopostu (brzdové svetlá, hlavná riadiaca jednotka, vysielačka na komunikáciu atď.)
        Ak si chcel o tom mudrovať, tak ti oznamujem, že v roku 2014 sa môže sekcia X, nahradiť sekciou kondenzátorou, lebo všetko záleží od toho, ako správne bude nadimenzovaný Rz - odpor záťaže, k cievkam motorgenerátora tak, aby pri nabíjaní, sekcia kondenzátorov X1 dosiaha táto sekcia ihneď menovité napätia a pri vybíjaní bolo ono spmalené podľa vzťahu t = Rz.C, do odporu záťaže Rz, ak by platilo, že uo je väčšieie ako 0 pre uo2, ktoré je menšie ako 0 (nula) a naopak :
        ak platí, že rK/(r+K), je menšie ako 0, pričom výhoda je tá, že zmena kmitočtu, môže byť viazaná na zmenu odporu Rz a to si mal povedať, nie hovadiny. 02 A toto overovala aj Toyota vo vozidle v 24 hodinovke.
        Ak mi oznamuješ hlúposti o ktoré ja nestojím, neoznamuj mi ich do budúcna prosím ťa ! 11

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Kapor

        194.160.178.XXX
        Nie je to také s tými kondenzátormi tak jednoduché,.. ...keď Toyota do toho išla pokusne len tohoto roku a to auto je vlastne pokusné laboratórium a ako vieš Japonci sú v technike špička v automobilovom priemysle a Toyota obzvlášť, tak ja dúfam, že sa im to podarí. F1 ale nie je pokusné laboratórium, ako pokusné vozidlo Toyoty v 24-hodinovke, lebo tu sa montujú do monopostov len veci, ktoré už 100% fungujú a tu sa jedná vlastne o pokusné nasedenie len v tejto sezóne a po vyhodnotení, sa uvidí, či to budú nasadzovať ďalej, alebo od toho upustia. Ak to bude vyhovovať a bude to spoľahlivé, tak určite to bude sláviť úspech, lebo sekcie kondenzátorov na uchovanie toho istého objemu elektrickej energie sú ľahšie, rýchlejšie sa nabijú a sú prakticky trvácne po celú sezónu. 11

        + 2 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • hixaxon

      hixaxon

      86.49.108.XXX
      (myth)kaporbuster Ja si myslím, že v druhej polovici sezóny prísť na to, že by možno dlhší rozvor pomohol v chovaní auta, je úplná hlúposť, ak v poslednej VC boli problém brzdy a predtým všetko klapalo.

      - V článku je uvedeno, že jim jde o korelaci nové metodiky vývoje vozu.

      To snáď môžu nahovoriť len snehulienke a 10 trpazlíkom.

      - Trpaslíků bylo 7.

      Do budúcej sezóny je dlhší rozvor možno dobrý preto, ak bude auto ťažšie a niesť väčší počet ion-lítiových batérií, aby ich bolo kde účelne rozmiestniť a priestor vodiča nebol z toho dôvodu nejak obmednený, alebo ohrozený a preto budú určite rozmiestnené aj v prednej a strednej časti auta

      - Delší rozvor má ukázat primárně korelaci mezi daty nového simulátoru a realitou. Nikdo neví, jak bude reálně vypadat auto pro příští sezónu. Nikdo neví, zda týmy používají li-ion baterie, kapacitory, nebo kondenzátory a jejich váhu, natož rozložení. Erdedy, nejsem slovák, slovo "obmednený" znamená "obkolopený mědí nebo medem"? A já si troufám tvrdit, že určitě nevíš, jak budou rozmístěny.

      keďže motorový priestor bude precpaný výmeníkmi všeho druhu

      - Určitě to budou pouze výměníky olej/ voda/ vzduch.

      pričom tam bude ďábelsky horúco

      - To tam bylo už před 40 lety.

      výfukové plyny nato všetko bude tento tím vo svojom budúcoročnom monoposte smerovať dopredu, kde budú zrejme fúkať v prednej časti vozidla, aby utesnili po stranách podlahu

      - Nebudou, místo blití, pardon psaní, do komentářů si přečti pravidla pro rok 2014, bude jeden v zadní části a mířící směrem vzhůru.

      bude mať podstatne vyšší výkon aj krútiaci moment

      - Bude mít podobný výkon v Ideální situaci a vyšší kroutící moment.

      a dobrý prítlak bude hrať prim, aby auto bolo konkurencieschopné a bolo to plne v prospech tohoto tímu.

      - Kvalitní aerodynamika hraje důležitou roli už spousty let, nic nového.

      preto sa sústredili plne na budúcu sezónu a Mozza je okruh

      - Mozza není okruh v kalendáři F1

      Napadá mi len jedna vec

      - Mě přijde, že tě napadá spousta, ehm, "zajímavých" věcí.

      nesiahne miesto ion-lítiových batérií po sekciách kondenzátorov, ktoré rovnako dobre uchovajú nazhromaždenú elektrickú energiu a sú trvácne (lebo nabíjanie a vybíjanie kondenzátora je jeho prirodzená vlastnosť a ion-lítiové batérie vydržia 2-3 závody, lebo sú už potom úplne znehodnotené a musia sa vymeniť) a lacnejšie

      - A tady se dostáváš na můj eltech píseček, prosím elaborovat. Ať už baterie nebo kapacitory, oboje mají svoje vlastnosti, tj. maximální nabíjecí a vybíjecí proud (odlišné, velmi), kapacitu, odpor, přechodový odpor, ... a zase jen špekuluješ špekulátore, nikdo ""na beton" neví, co vlastně používají. Praděpodobně kombinaci obojího. A můžu tě uklidnit, že při takovéto zátěži a...

      + 14 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • hixaxon

        hixaxon

        86.49.108.XXX
        Omlouvám se za superdlouhý příspěvek.

        Nechci aby si náhodní čtenáři mysleli, že jsme banda "zajímavých" lidí. 05

        + 7 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • erdedy

        erdedy

        178.41.32.XXX
        01 06
        Kedze sa pytas aj mna, tak Erdedy Ti odpoveda - neviem, slovensky rozumiem, ale "obmednený" by mohlo mat nieco spolocne napr. aj s "medveďom"...12

        "Vojničov rukopis"18

        + 4 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Kapor

        194.160.178.XXX
        Bože, musím zavolať do Mclarenu,.. ...takého odborníka by tam určite potrebovali. 11 Inak, ďakujem ti za poučné a vyčerpávajúce vysvetlenie. 18

        + 2 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • Jens

      109.81.245.XXX
      Minule jsi mi slíbil, že svou přehršli myšlenek rozdělíš do odstavců (na to je klávesa Enter). A zatím prd.. pak se nediv, že tě ostatní mají za blázna, když vše smícháš do jednoho.

      + 4 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Kapor

        194.160.178.XXX
        Som na teba zabudol,.. ...prepáč, už to tak budem. A to len preto, že som ťa tu už dlho nevidel. 11

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Jens

          109.81.245.XXX
          OK, tak to jsem zvědav 11
          Když ty se tu objevíš jednou za uherský rok... co děláš o víkendech? To nemáš doma internet?

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • 1958MrLotus1994

    37.48.39.XXX
    Držíme palce!!!!03

    + 7 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      90.178.118.XXX
      dobré na tom všem je , že lotus si stále drží status velmi spolehlivého vozu a problém s brzdoub ve skutečnosti nebyla žádná mechanická závada

      + 4 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama