DISKUZE K ČLÁNKU Michelin oficiálně potvrzuje zájem o návrat do F1 v roce 2014, chce však 18" ráfky

Francouzský výrobce pneumatik Michelin potvrzuje, že má zájem o návrat do Formule 1 příští rok, pokud se dohodne s Mezinárodní automobilovou federací (FIA).

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Michelin oficiálně potvrzuje zájem o návrat do F1 v roce 2014, chce však 18" ráfky

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 28, poslední 27.08.2013 11:59 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel000299 (Hlasovalo 8 lidí) 26.08.2013 11:57
Michelin oficiálně potvrzuje zájem o návrat do F1… »
» Tomur (Hlasoval 1 člověk) 26.08.2013 20:40
Naopak, myslím že 18" kola by byly pro F1… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

          • anonym

            178.40.218.XXX
            vedle jak ta jedle :)
            nikdy(az po anglicko tam to prestrelili) som pirelli nekritizoval za kvalitu gum, kedze dobre viem ze tie gumy robia podla poziadaviek FIA
            vzdy som tvrdil ze pre vsetkych su gumy rovnake a je chyba timov ze nevedia postavit auto k tym gumam tak ako to dokaze ich konkurencia

            ale fakt nechapem preco niekto teraz kritizuje fia za to ze pirelli vlastne rozhodnutie ze budu vyvijat gumy na dalsi rok aj ked nemali platnu zmluvu s fia

            mali byt frajeri a razne povedat ze ked sa do stanoveneho terminu nedozvedia ci tu zmluvu maju istu alebo nie tak nezacnu vyvoj na dalsi rok
            ale oni len cakali a podpisovali zmluvy s timami co je absolutne bezpredmetne lebo jedina zmluva ktora im zaruci ucast v buducom roku je zmluva s fia a s nikym inym

            + 1 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • anonym

              178.255.168.XXX
              Vyvoj a vyroba pneu za situace, kdy maji splnit tvrda kriteria a navic pro sezonu, ve ktere dojde k vyznamne zmene pravidel (z hlediska pneumatik), neni otazka par tydnu. V minulosti byly vzdy patricne smlouvy podepsany s rozumnym predstihem. Ze je konec srpna a nikdo jeste nevi, jak to s pneu bude pristi rok, je chyba FIA.

              Co maji asi tak v Pirelli delat? Cekat s vyvojem, jestli/az se FIA rozhoupe, aby riskovali, ze si pripadne pristi rok posramoti jmeno jeste vic nez letos? Ano, smlouvy s tymy jsou jim k nicemu, pokud jim FIA neprodlouzi, ale oni zkratka na vyber nemaji.

              Mezi nami, Todt mi zatim prisel ve vedeni FIA pomerne rozumny, ale to, co ted provadi s Pirelli a Michelinem, je pekne necista hra.

              + 3 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • anonym

                178.40.218.XXX
                uz som to pisal vyssie
                ak si neveria nech idu konzervativnou cestou
                mali dat fia jasne terminy a ak by fia nereagovala tak kludne to mohlo pirelli oznamit verejne aby sa fia rozhybala

                ale mne to pripada tak ze pirelli ani tak netlacilo na fia aby vyhlasila novy tender co udajne podla nejakych internych podmienok fia malo byt pred podpisanim zmluvy spravene, ale pocitali s tym ze ked bude fia vahat s tendrom tak tym vacsiu sancu bude mat na zmluvu pirelli lebo pre druhych vyrobcov uz bude jednoducho neskoro aby vedeli pripravit gumy na buduci rok, lebo oni by museli zacat prakticky od nuly zatial co pirelli za tieto 3 roky ma dostatok dat aby vedeli pripravit nove gumy ovela skor
                ale to je len moj nazor

                + 1 / − 4

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • anonym

                  178.255.168.XXX
                  Ad druhy odstavec - ano, je mozne, ze Pirelli hraje hru o cas. No Michelin zase hraje hru o zmenu podminek a cele se mi to hrube nelibi. Vubec bych se nedivil, kdyby nakonec FIA podepsala s Michelinem a zmenila pominky kladene na pneumatiky. Porad nejak doufam, ze takove svinstvo si Todt nedovoli, ale...

                  + 2 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • anonym

                    178.40.218.XXX
                    no michelin by chcel 18tky kolesa a na to je uz neskoro aby k takejto uprave prislo
                    to by si totd riadne zavaril o kazdeho timu lebo to by znamenalo dost velky zasah do vyvoja buducorocneho auta

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • anonym

                      178.255.168.XXX
                      Teď mluvili o 18" kolech, ale ještě dřív podmiňovali svůj opětovný vstup do F1 změnou požadavků na pneumatiky ze strany FIA. Michelin by prostě chtěl tvrdé, trvanlivé pneu na 18" ráfech, aby nemuseli nic nového vyvíjet, jak už psal někdo nahoře. 18" kola už teď nezavedou, ale mohou změnit požadavky na tvrdost a životnost, aby vyhovovaly Michelinu. To by byl pěkný podraz na Pirelli a vlastně i na týmy, protože směs, konstrukce a tvar pneu má samozřejmě na vývoj vozu také vliv.

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
    • FF

      37.221.245.XXX
      Kdyby Michelin neprosazoval ty šílený 18" kola, tak bych nebyl proti (přestože proti Pirelli vlastně nic nemám - jen plní požadavky), ale na takových kolech by formule vypadaly hrozně a byl by to hrozně velký zásah do koncepce vozu, kompromisních 15 až 16" by se asi dalo skousnout.

      Myslím si, že Pirelli ještě minimálně sezonu dodavatelem zůstane.

      + 14 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Tomur

        Tomur

        95.173.85.XXX
        Naopak, myslím že 18" kola by byly pro F1 znatelný krok dopředu. Jinak souhlas, že by to bylo na poslední chvíli, jak změna dodavatele, tak změna rozměrů ráfku, tak snad později... 03

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama