DISKUZE K ČLÁNKU FIA v boxech přitvrzuje: Snižuje rychlosti, omezuje pohyb osob a zavádí povinné přilby
Mezinárodní automobilová federace FIA včera večer zbrkle zareagovala na nehodu v boxové uličce na Nürburgringu a vydala omezující nařízení pro pohyb osob v boxech.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: FIA v boxech přitvrzuje: Snižuje rychlosti, omezuje pohyb osob a zavádí povinné přilby
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» Gustav Anděl
(Hlasovali 5 lidé)
10.07.2013 08:48
Rychlost v boxech Vůbec nevím čemu může pomoct… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
uzivatel000397
15:14 10.07.2013 90.178.29.XXXSakra, proč mi ta FIA připomínná Svazarm blahé paměti. -
-
rock
11:21 10.07.2013 37.188.230.XXX"Kdyby omezili počet lidí na výměnu kola nebo ... kdyby stanovili minimální čas na výměnu, tak by potenciální riziko reálně snížili."
To je úplná kravina, Webber odjížděl zhruba ve 13. sekundě pitstopu. Kam bys je chtěl ještě zpomalovat? Lízátkoman (lépe řečeno ten, kdo obsluhuje semafor) měl spoustu času na to, aby správně zareagoval, lidský zkrat tohoto typu žádné umělé zpomalení ani menší počet lidí nevyřeší.
"kdyby zakázali jednu matici na kolo"
Naopak tohle by fungovat mohlo. A jako takové to nikdy neprojde :-)
-
uzivatel001000
15:36 10.07.2013 90.178.240.XXXA další věc, která s tím souvisí, když zredukují počet lidí z 20 na 10 na auto, tak v tom depu bude o 220 lidí míň a podstatně se sníží pravděpodobnost, že uvolněné kolo si najde svůj cíl. -
uzivatel001000
13:22 10.07.2013 90.178.240.XXXA proč myslíš, že lízátkoman blbě zareagoval? Bylo to tím, že je nervák a nevydržel to? Bylo to tím, že to neměl natrénováno? Nebo to mohlo být tím, že otočil lízátko v okamžiku, kdy jiní borci spustili zvedáky? A nemohlo to být třeba tím, že se kolem každého kola motají 4 lidé a celá situace je zcela nepřehledná?
Celý problém je v tom, že je tam moc lidí. Navazující procesy, které by měly začít až v okamžiku ukončení procesů předchozích, bohužel začínají dříve a tím dochází k chybám. Kdyby obsluhu heverů měli na starosti stejní lidé, kteří jsou odpovědní za montáž kola, tak by nemohlo dojít k tomu, že vůz bude spuštěn na trať bez utažených kol.
Jinak se omlouvám, že tady vypouštím úplné kraviny.-
rock
18:25 10.07.2013 46.33.96.XXX"otočil lízátko v okamžiku, kdy jiní borci spustili zvedáky?"
Tohle si myslím, ale chybu vidím jinde. Někde, tuším u Mercedesu (jako nápravu kiksu u Schumacherova auta), popisovali, jak nelze zelený světlo nerozsvítit dřív, než
- každý z vrtačkářů zmáčkne tlačítko OK na své vrtačce
- uvolní se zatížení od zvedáků
- chlapík, co dohlíží na boxovou uličku, neodsouhlasí odjezd.
Pokud by toto fungovalo i u Red Bullu, zelená by se nerozsvítila, pokud by ji pravej zadní vrtačkář neodsouhlasil. Ten proces je v principu jednoduchý a pokud to nefunguje, tak
- buď je někde technická závada systému (že se rozsvítí zelená i bez potvrzení všech zúčastněných) a to se dá napravit
- nebo má mechanik možnost zmáčknout OK, i když nenašrouboval kolo a to se dá určitě vyřešit taky.
Ale Webber tam stál 13(!!!)s, bylo vidět, že je něco v háji a stejně ho nechali odjet dřív, než meli 100% jistotu? Tak někdo je kretén a když je někdo kretén, má ho hlídat výš popsaný blbuvzdorný systém.-
uzivatel001000
19:40 10.07.2013 46.39.185.XXXNo stal tam dlouho, to jsem videl. Bylo videt, ze tam s tim borec bojoval a zadni heverar to spustil. Typek od gum celou dobu signalizoval, ze to neni a Webber stejne odjel. Tech chyb tam nastalo vice a podle mne by se mela udelat opatreni, ktera by tyto chyby z principu neumoznovala.
Nechci ale umele natahovat pitstopy, protoze se to negativne projevi ve strategiich, vsichni pak pojedou stejnou, protoze se nikomu nevyplati jeden pitstop extra.
Pokud by nekdo ztratil kolo, tak bych neumoznil v pokracovani v zavode. Kazdy by si pak rozmyslel, zda ta usetrena sekunda pri vypjatem pitstopu ma smysl.
-
-
-
-
-
Kapor
09:51 10.07.2013 194.160.178.XXXLepšie ako tieto hlúposti by bolo potrebné,... ...aby sa na monoposty upevnil spínač, ktorý by pri uvolnení kolesa a odpadnutí z monopostu pri zlom upevnení začal na monoposte vydávať striedavý varovný signál, ktorý by všetkých upozorňoval, že je v hre uvolnené koleso a treba sa porieť v smere monopostu, z ktorého sa uvolnilo a kde smeruje to koleso smeruje. To čo vymyslela FIA je neskutočný nezmysel. Snáď tí dedkovia tam načisto potratili rozum !-
Jens
10:29 10.07.2013 109.81.245.XXXKamaráde, byl jsi někdy v posledních letech na závodech F1 a slyšel ten kravál, který dělá současný V8 motor? Aby to všichni slyšeli, to by musel být zvukový signál o hlasitosti alespoň 200 dB. Jenže to by pak už nikdo z nich v životě nikdy nic jiného slyšet nebyl schopen.-
Kapor
13:19 10.07.2013 194.160.178.XXXMotorm V8 aj rámusu a emisiám, ktoré produkuje, je koniec,.. ...aj tak by sa tá signalizácia do koca roku nestihla realizovať včas, ale každe svetelné a výstražné zvukové upozornenie je lepšie ako nosiť helmu, to musíte chlapci uznať. To u nás najradšej nosia helmu záhoráci, Záhorák v helme je totiž kríženec somára a korytnačky a je to uvedené aj v Btatislavskej encyklopédii.
-
-
rock
09:48 10.07.2013 37.188.230.XXXLogika FIA Jo. Chlapík má zlomený žebro a klíční kost, ale FIA předepíše helmy.
Ale trošku bych se FIA přeci jen zastal. Tohle konkrétně byla lidská chyba nebo chyba procesu na straně Red Bullu a tomu se žádnou legislativou zabránit nedá. Co se dá, je omezit následky a to udělali omezením pohybu nepovolaných. Nelíbí se mi to, ale chápu, co je k tomu vedlo. -
Duncan66
09:33 10.07.2013 89.29.32.XXXhehe tyhle radoby opatreni jsou docela srandovni. Ale je treba si z toho odnest i neco pozitivniho a to je to, ze lidi jsou na celem svete stejni. A i v zahranici a na takove urovni jako je F1 vidime zcela hloupa rozhodnuti, takze se nemusime bat, ze v CR mame nejake nestandardni politiky, vysoke predstavitele apod. Jinde ve svete jsou na tom stejne jako my -
Gustav Anděl
08:48 10.07.2013 212.111.12.XXXRychlost v boxech Vůbec nevím čemu může pomoct snížení rychlosti v boxech ze 100 na 80 km/h. Kolo se nebezpečně roztočí, i kdyby mohli jezdit 50. Guma se stane "zabijákem" ve chvíli kdy auto zaakceleruje a dodá jí otáčky. Zase mám pocit, že jde o pravidlo tzv. navenek, aby lidi viděli, že se něco děje. Něco jako když v rally po sérii tragédií dovolí stát divákům v bezpečné zóně 200 metrů od trati, protože prostě panika a nechce se nám nad tím více přemýšlet.-
Mike17
12:34 10.07.2013 93.99.87.XXXDovolím si nesouhlasit. Kolo sice nabere rychlost jen o 20% menší, ale jeho energie bude o víc jak polovinu menší. Abych to převedl do větší srozumitelnosti, je to jako kdyby ho místo 10kg vážícího kola trefilo jen 6,4kg vážící kolo. Oboje bude bolet, ale troufám si říct, že rozdíl bude poznatelný.
Průjezd boxy se natáhne o nějaké 2-3s, což mi nepřijde jako katastrofa.-
Duncan66
13:20 10.07.2013 89.29.32.XXXkolo neuletelo, kdy jel Mark uz 100km/hod, takze v takovem pripade je skutecne burt, jaka je maximalni rychlost v boxech. Mi osobne prijde spise srandovni ten system pokut. Vzdyt tech 30 tisic eur mozna ani nepokryje naklady na vrtulnik, hospitalizaci a leceni toho kameramana. Pri rozpctu tymu ve stovkach milionu eur je to neco, jako bys jel obci 120 misto 50, mel rocne plat milion korun a dostal bys pokutu 100 korun.-
Mike17
13:40 10.07.2013 93.99.87.XXXNo naštěstí neuletělo až jel 100km/h, jinak by byl asi ten kameraman mrtvý. K takovým nehodám asi bude dosházet pořád, tak mi snížení rychlosti přijde jako rozumné. Vždyť v Monacu se jezdí 60km/h a ani si toho tu nikdo nevšiml.
Trest asi není moc bolestivý, na druhou stranu stává se to pořád a ostatní dostali asi stejnou. A když sníží tu rychlost, tak už to snad nikoho vážně nezraní.-
XR
14:49 10.07.2013 109.81.245.XXXSouhlasím spíše s Duncanem. Tohle bude mít dopad na strategie, jejichž pestrost se snažilo Pirelli optimalizovat pomocí směsí. Ale to je fuk. Každopádně i kdyby dali rychlost max. 40 km/hod, tak to sílu motoru a jejich krouticí moment nijak neovlivní, kola se při rozjezdu budou protáčet stále stejně rychle. Snížení rychlosti naopak povede kontraproduktivně týmy ještě k většímu tlaku na zrychlení zastávek. Spíše bych se hledal cestu na upravení uchycení kol. Boxová ulička vždy byla rizikovým pracovištěm, nedá se zabalit do bavlnky. Jezdci i zástupci médií si to uvědomují.-
Mike17
14:57 10.07.2013 93.99.87.XXXPři protočení máš jistě pravdu, ale u rozjetého vozu je pak rozdíl v energii znatelný. Myslím si, že když se zdržení v boxech zvýší z 20 na 22s (jen příklad), tak to strategie příliš nezmění.
V bavlnce nikdy nebudou, ale nemusí zbytečně umírat. Upravení uchycení bych se nebránil, otázka je co se s tím dá dělat. To už bych nechal na týmech.-
XR
15:08 10.07.2013 109.81.245.XXXTen problém ale vznikl při rozjíždění, kdy to zbloudilé kolo dostalo energii, ne při rollování maximální povolenou rychlostí v boxech.
Rozdíl při průjezdu boxy 60 km/hod a 100 km/hod například na Nürburringu činí 8,6 s (21,5 vs 12,9 s), což na strategie podle mě bude mít dopad nezanedbatelný, byť se o tom moc nepíše.
"Nemusí zbytečně umírat," trošku tomu přidáváš na dramatičnosti - nikdo neumřel. Přilba ani nižší maximálka by u toho kameramana nevedly k menšímu úrazu, vliv by neměly. Zřejmě jde o politiku - FIA celé roky spí, a najednou když se blíží volby, tak Todt vydává jedno prohlášení za druhým a ukazuje se jako muž činu. Nezdá se vám to zvláštní?
A co se týče uchycení kol, to byl jen můj návrh a nehodlám se zabývat jeho realizací, neboj Tím jen chci říct, že si možná zbytečně osobně beru tvou poslední větu.
-
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek