DISKUZE K ČLÁNKU Mercedes se podle soupeřů zlepšil díky nelegálním testu

Mercedes podle svých soupeřů učinil pokrok díky svému nelegálnímu soukromému testu s Pirelli v Barceloně po Velké ceně Španělska.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Mercedes se podle soupeřů zlepšil díky nelegálním testu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 46, poslední 06.07.2013 21:55 Vložte komentář

Nejlepší názory

» odin (Hlasovalo 18 lidí) 03.07.2013 09:42
Konstatoval jsi fakta se kterými (jako takovými… »
» Pepan (Hlasovalo 11 lidí) 03.07.2013 11:50
Náhoda je třeba to jedno vítězství Mercedesu v… »
» odin (Hlasovalo 10 lidí) 03.07.2013 11:52
V zásadě s tebou souhlasím. A jak jsem napsal… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Mynona

    165.72.200.XXX
    Každý mele co se mu hodí. Mercedes je od začátku roku nejrychlejším vozem na trati, jen neuměl šetřit gumy.
    Vítězství v Monaku není žádné velké překvapení, neboť tam problémy s gumami budou těžko, zvláště když SC rozdělil závod defacto na dva kratší. Takže tam s gumami nemělo vůbec nic společného. To že Merecedes umí se v Monaku ukázalo už loni, kdy Schumi vyhrál kvaldu a nebýt penalizace z předchozího závodu, tak by vyhrál nejpíš i závod.
    To že Mercedesu za určitých podmínek sem tam nějaký závod vyjde se ukázalo snad i loni kdy v Čině taky vyhráli aniž by vyřešili problémy s gumami, což se potvrdilo v dalším průběhu sezóny. Prostě se trefili do nastavení a podmínek. To, že se zlepšili při práci s gumami prostě jednou přijít muselo, protože se na tom trápili asi nejvíc ze všech. Ale nemá na to vliv taky to, že se zlepšili v jiných oblastech a jejich nejbližší konkurent v práci s gumami taky zrovna nevyniká ? Já bych řekl, že Mergl je už o min. sekundu rychlejší než třeba Lotus, což je dost i na to, že v závodě přes potíže s opotřebením gum dokáže dojet před nimi. Ale všimněte si, že i přes obrovský rozdíl v kvalifikaci je Lotus v závodě na stejné úrovni a nebýt strategické chyby, tak je mohlo v Silvesrtone i porazit. Dovolím si tedy tvrdit, že Mergl ještě nepracuje s gumami tak dobře jako Lotus, ale díky celkově rychlejšímu vozu jim to už stačí, aby i tak bojovali o vítězství. Nevidím na tom nic divného.

    + 9 / − 12

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • čabry

      90.178.62.XXX
      hele dle tvých slov u nich očekávám teda zase opadnutí formy .pokud jak říkáš se,, jen trefili do nastavení"
      05

      + 3 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • odin

      odin

      77.240.96.XXX
      Konstatoval jsi fakta se kterými (jako takovými) nemám problém. Problém vzniká, že jsou psány jako reakce na článek o získané výhodě z nelegálního testu. A ty zde naznačuješ, že jde jen o "náhodu". A tady nesouhlasím. Srovnáme srovnatelné:
      Loni a do jisté míry i předloni (jak jsi správně napsal) byl Mercedes od začátku roku nejrychlejším autem. Je tomu tak i letos. Loni i předloni Mergl doplácel na špatnou ráci s pneu. Bylo tomu tak i letos. Avšak POUZE do nelegálního testu pneumatik !!! A jestliže někdo jakoby "náhodou" testuje současný vůz mimo rámec regulí a dohod, a jakoby "náhodou" v tom autě sedí závodní (nikoliv testovací) piloti a jakoby "náhodou" se jedná zrovínka o testy s výrobcem pneumatik, je těch náhod příliš. Když k tomu přičtu i náhodné zlepšení Mercedesu právě od těchto testů, není o čem debatovat.
      A ještě jedno porovnání těch tvých náhod.
      Jesltiže Mercedes vyhrál jeden závod z třiašedesáti (do nelegálního testu), může se jednat o náhodu. S tím souhlasím. Ale když po testech vyhraje dva závody ze tří, už o náhodu nemůže jít. O tom mě nepřesvědčíš, tak blbej nejsem.

      + 18 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • anonym

        37.244.157.XXX
        spomínal si náhodu, tak to ber všeobecne, a nielen tam, kde sa ti to hodí! 03

        + 1 / − 11

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • odin

          odin

          77.240.96.XXX
          Nerozumím ti. Co je to všeobecná náhoda? Já jsem se pokusil srovnávat srovnatelné ve vztahu k věcem, které zmínil Myona, nikoliv kde se mi to hodí.
          Pouze v posledním odstavci jsem si dovolil přidat porovnání vítězných GP k celkem odjezým s poukázkou na náhodnost.18

          + 6 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • anonym

            37.244.157.XXX
            náhoda môže byť jedna výhra, ale môže byť aj 3 výhry v rade.

            + 1 / − 6

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • odin

              odin

              77.240.96.XXX
              Tohle nemyslíš vážně.18 A jestli ano, tak si o tobě myslím cosi nelichotivého. Zvláště, v kontextu s porovnáním oněch vítězství. Navíc v F1 nemůže náhodou vyhrát několikrát za sebou nikdo!!! Jednou ano, ale několikrát a ještě za sebou ? V žádném případě !!

              + 0 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • erdedy

                erdedy

                91.127.24.XXX
                Ale moze - Obzalovany vstante: "... z nicoho nic na mna spado a napichol sa na moj noz. A niekolko-krat za sebou..."03

                + 1 / − 2

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
        • Pepan

          Pepan

          89.24.157.XXX
          Náhoda je třeba to jedno vítězství Mercedesu v předcházejících třech ročnících. Náhoda není, když do testu v pěti závodech získali sedmdesát bodů a po testu ve třech závodech 101 bodů. A to ještě o pár bodů v Silverstone přišli díky prasklé gumě u Lewise. Jinak to po odpadnutí Vettela mohl být double pro Mercedes. Ten vývoj skutečně náhoda není. To je sviňárna vůči ostatním týmům.

          + 11 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • McMatej

            McMatej

            81.201.60.XXX
            Co mají body společného s výkoností vozu? Když dojede Mercedes za Redbullem o 1 s na 2. místě, má o 7 bodů měně. Když dojede o 1 s za Redbullem na 10. místě, má o 1 bod měně, ale je pořád o stejnou 1 s pomalejší než redbull.

            A například v Malaisii, dojel Mercedes 12,181 s za redbullem, podobně jako v Kanadě 15,942. Už v Číně porazil Mercedes Redbull o 0,202 s podobně jako v Silverstone o 0,765 s. Ferrari mercedes porazil už v Malaisii o 13,476 s, podobně jako v Silverstone o 7,124 s.

            + 3 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
      • Mynona

        165.72.200.XXX
        Já bych neřekl, že Mergl je tak dlouho na špici.
        Ale k té náhodě i když jsem to definoval jinak a to slovo náhoda je trochu podsunuté. Vítězství v Monaku kde opotřebení gum nehraje zásadní roli, zvláště po tom co SC udělal z jednoho závodu dva kratší, prostě náhodou nebylo a bylo by spíš náhodou kdyby Mergl nevyhrál ať už by nějaký nelegální test proběhl či ne. Mergl patřil v Monaku k horkým favoritům, už z důvodu, že tento okruh není náročný opotřebení gum díky absenci rychlých zatáček. Tohle je prostě konstatování faktů.
        Takže podsouvat, že vyhráli náhodou dva ze tří závodů je prostě moc. Dále, v Silverstone panovali poměrně chladné podmínky, trať měla tuším okolo 30° což je určitě podprůměr a za těchto podmínek Mercedes netrpí až tak velkým problému jako za teplejších podmínek, což je taky všeobecně známo. Dalším argumentem je že v porovnání s kvalifikací nebyl Mergl v závodě tak dominantní. Stejně dobře mohl vyhrát Redbull či Lotus. Tzn., že i přes vítězství výkonnost z kvalifikací ještě nedokáží přenést do závodu v takové míře, jako ostatní. Zatímco třeba Lotus či Ferrari to mají postavené naopak. Hlavním důvodem tedy zřejmě bude, že nedokáží stále o gumy pečovat jako např. tyhle týmy. Ale určitý pokrok tu bezesporu je, řekněme, že od týmu, který měl největší problém s gumami se dostávají na úroveň Redbullu, který ale taky není v práci s gumami v závodě zrovna špička.
        Já prostě nevěřím, že "nelegální" test měl tak zásadní vliv už z důvodu podmínek samotného testu.
        Mergl měl prostě jeden totální propadák v závodu v Barceloně, který je taky nejnáročnější tratí na gumy a v porovnáním s tímto závodem se jeví jejich probuzení v Silverstone jako zázračné. Já si ale myslím, že i přes nějaký pokrok, prostě Mergl stále není špička právě v této oblasti, ale podmínky jim teď šly na ruku. Kdyby se teď opkaoval závod v Barceloně za stejných podmínek, tak možná nedostanou kolo, ale prostě by na špičku v závodě stále neměli.

        + 3 / − 6

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • odin

          odin

          77.240.96.XXX
          V zásadě s tebou souhlasím. A jak jsem napsal výše popisuješ fakta, se kterými problém nemám (tak, jak to popisuješ). Lišíme se v pohledu na vliv testu. Já si myslím, že Mercedes využil prakticky data ze dvou "testů" v jednom. Jednak jel závod ze kterého měl spousty informací a který se jim nepovedl. A druhak jeli o chvíli později testy cca 2 závody, ze kterých si odvezli také spousty informací. A měli možnost porovnávat data prakticky za totožných podmínek.
          A skutečnost, jak si vedli v GB jasně ukazuje, že by dnes na špičku měli i v Barceloně. Kdy se naposledy Mergl dokázal dotáhnout z posledního místa na čelo? Jak předvedl Hamík v Silverstonu. Podle mne naopak udělali obrovský skok.

          + 10 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Arnoux

            89.24.17.XXX
            Já bych se v soudech taky ještě neukvapoval.Mercedes má opravdu rychlé auto, ale pořád je potřeba vidět,že podmínky letošního studeného léto mu jdou ideálně na ruku a jak to vypadá asi na tom těžce získá,protože předpovědi jsou chladno a voda.
            Pakliže bude tak dobrý i v letních podmínkách kdy bude ve stínu přes 30st , pak se asi dá mluvit o výhodě z testu.Do té doby bych si to nedovolil posuzovat.
            Mrzí mně ztráta Lotusu.Vidím ho ted jako nejpomalejší auto ze špičky.Mercedes,RB i Ferrari se ocitli v závodě na chvostu a všichni se dostali rychle zpět zatímco Romain uvíznul v provozu kolem 10 místa a těžce tam hájil pozice.Kimi tlačil co to šlo, ale prostě je vidět, že to ted nějak nejede.

            + 3 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mynona

              165.72.200.XXX
              Kimi v závěru během SC jako jediný ze špičky nepřezul, takže to byla pouze strategická chyba.

              + 2 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Arnoux

                89.24.8.XXX
                Ano samozřejmě, ale když vezmeš v uvahu jakým stylem se zbavují aut ze středu pole merc,RB a Ferr., a Lotus se za nimi trápí třeba dvě kola, tak mi nějak přijde že to není ono.Zpočátku sezony byl Lotus dravější,závěs za soupeře -rovinka a bylo to.Ted to skřípe.

                + 1 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
    • anonym

      93.99.142.XXX
      Víš co to jsou pneumatiky v roce 2013?to je víc než motor a aerodynamika dohromady, říkáš, že MErcedes je od počátku nejrychlejší vůz, ano má nejlepší motor a aerodynamiku, zázemí atd. ty pneumatiky zmiňuješ jako by nic, ty jsou ale nejdůležitější v dnešní době.

      + 5 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • PC

      212.47.2.XXX
      Zlatý slova!!!!
      Aby Mercedes uspokojil všechny ty křiklouny, co se pořád ohánějí nelegálními testy, tak by asi musel dojíždět až v druhé polovině závodního pole, ne?
      Každý během sezóny dělá pokrok, jen u Mercedesu se to jaksi nebere?

      + 5 / − 6

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • odin

        odin

        77.240.96.XXX
        Až bude Mercedes dělat pokroky bez nelegálních testů, bude to brát každý. Zatím se mu to ale nedařilo nikdy, od roku 2010. Vždycky byl nejsilnější na začátku sezóny a postupně ztrácel. Jestliže je tomu letos po tom podvodu opačně,nemůže se nikdo divit, že to normálním poctivým lidem připadá podivné.

        + 8 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • PC

          212.47.2.XXX
          Myslíš, že by Mercedesu procházelo beztrestně léta rozhazovat milióny a nedělat žádný pokrok? Najednou nevidíš, že investují do nových lidí, jen aby to konečně zlomili k lepšímu?
          Auto bylo výborné i loni, jen neudrželi vývoj celou sezónu. Letos jsou k dispozici noví lidé a další finanční injekce, ale hlavně hrozby akcionářů. Pokud už tohle by nestačilo ke zlepšení, tak by to byla banda amatérů, která by ale skončila už dávno.
          Od začátku letošního roku jsou nejlepší v kvalifikacích a i v závodech se výrazně posunuli na špici. Jsem přesvědčený, že tenhle nelegální test jim pomohl maximálně protrénovat piloty, ale s pneu si moc nepomohli. Naopak, Mercedes teď příjde o kompletní testování aktuálních pneu i se závodními jezdci. Tak se všichni křiklouni můžou uklidnit, protože podle jejich řečí, se teď Mercedes propadne hluboko do středu závodního pole, když je přece tak jednoduché za jeden test vyřešit několikaletý problém s pneumatikami a výrazně pokročit s aerodinamikou!

          + 2 / − 4

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • odin

            odin

            77.240.96.XXX
            Mercedesu procházelo tři roky rozhazování miliónů a žádný pokrok. Letošek začal jako přes kopírák minulých sezón. Zajímavé je, že od nelegálních testů se vše v lepší obrátilo právě u Mercedesu, který tento podvod udělal.
            Ty to tu popisuješ příliš jednoduše. To mi chceš naznačit, že Lauda za půl roku přeorganizoval celou stáj Mercedes a Lowe za měsíc přestavěl auto? A teď jen sklízí plody své vynikající práce?
            To jsou další kecy, svědčící o tom, že o F1 nemáš ani páru. Ta auta pro letošek se připravovala už loni, kdy ani Lauda, ani Lowe ještě nevěděli, že u Merglu skončí.18
            Akcionáři si mohou vytvářet tlak jak veliký chtějí. Tohle je sport a tam není nikdy jasné, s jakým výsledkem to skončí. Pokud ovšem (jako v tomto případě) nevstoupí do hry podvod.
            Nikde jsem od začátku letošního roku neviděl, že by se Mercedes posunul i v závodech na špici.18 18 18 Podsouváš mi jen nesmysly. Před tím Barcelónským podvodem dokonce dostali kolo, tak jaká špice? Na špici se posunuli až po podvodu !!!

            Všechno toto dění mi až nápadně přesně připomíná počátky Schumacherovy hvězdné cesty za tituly. také to byl podvod na podvod, nikdo to nechtěl vyšetřovat a když už, tak padaly směšné tresty, které se ještě upravovaly, aby neublížily. A fanoušci psali stejné nesmysly jako píšeš ty. Chudák Míša... Chudák Mercedes teď příjdou o legální testování, o které ještě loni neměl nikdo zájem.

            + 5 / − 3

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Kolize Sainze s Pérezem v Baku

Sainz a Pérez se vzájemně obviňují z kolize, komisaři mají jasno + VIDEO

Sergio Pérez měl našlápnuto k lepšímu výsledku, ale skončil předčasně v předposledním kole (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Piasti v euforii, Leclerc zpytuje svědomí, Verstappen propadá mírně skepsi

Oscar Piastri se dočkal vítězství díky vlastnímu dobrému výkonu (ilustrační foto)

GP ÁZERBAJDŽÁNU: Piastri ustál Leclercovy ataky, Monačan ani napočtvrté nezúročil pole-position

Lewis Hamilton v závodě v Austrálii

Lewise Hamiltona na startovním roštu v Baku neuvidíme

Vozy Alpine by dosavadní průběh Grand Prix v ulicích Baku vymazaly (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ PO KVALIFIKACI: Všichni čekají nepředvídatelný závod

Sergio Pérez v letošní sezóně poprvé v kvalifikaci porazil svého kolegu (ilustrační foto)

Leclercovi Baku svědčí zajel tu čtvrté pole-position v řadě, Norris fatálně propadl

Alexander Albon stejně jako jeho nový týmový kolega v Baku překvapili (ilustrační foto)

Třetí trénink plný dramat: dvě červené vlajky a výborný Williams, těsně triumfoval Russell

George Russell téměř celou první polovinu prostál v boxech (ilustrační foto)

Leclerc těsně pokořil Péreze v druhém tréninku, smůlu měl Norris

Max Verstappen v závodě v Monaku

První trénink v Baku ovládl Verstappen. Leclerc a Colapinto bourali

Newey nastupuje k Aston Martinu

Newey přechází k Aston Martinu. S Alonsem a Hondou očekává opět úspěšné partnerství

  • Pátek

    • 1. Trénink (11:30 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (11:30 - 12:30)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (14:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama