DISKUZE K ČLÁNKU Mercedes se podle soupeřů zlepšil díky nelegálním testu
Mercedes podle svých soupeřů učinil pokrok díky svému nelegálnímu soukromému testu s Pirelli v Barceloně po Velké ceně Španělska.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Mercedes se podle soupeřů zlepšil díky nelegálním testu
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
uzivatel001000
09:58 03.07.2013 46.39.185.XXXNo ale bylo by správné si také uvědomit rozdíl programu závodních víkendů a testů pneu.
Při závodním víkendu musí řešit drobné testy nových dílů, nastavení pro Q, nastavení pro RACE a přitom vyjít s omezeným počtem pneu na celý víkend a ujedou při tom cca 40% z toho, co píšeš (samozřejmě nepočítám závod, protože tam asi nikdo nebude testovat nějaká nastavení).
Oproti tomu při testech pneu se mohou soustředit čistě na pneu. Mají jich k dispozici tolik, kolik jim výrobce dá. Mají k dispozici cca 1000km čistě na vyhodnocení pneu. Navíc na trati, kde se před 2 dny závodilo, takže mají hotové setupy, počasí cca stejné, trať pogumovaná. Ideální podmínky pro celovečerní analýzy.
Já v tom vidím rozdíl celkem zásadní.-
Mynona
11:02 03.07.2013 165.72.200.XXXZávod je přece taky test, dokonce bych řekl ten nejlepší, kdy si tým ověří zda jejich řešení je konkrenceschopné v poměru k ostatním za naprosto stejných podmínek.
Při 1000 km testu sice mají možná k dispozici více gum a nemusí je šetřit ale jakých ? Nikde jsem nečetl že by Mergl testoval 1000 km na aktuálních gumách. Jak mohou testovat a porovnávat např. aerokomponenty, nastavení, když mají obuto kdo ví co ? Tady se zapomíná, že ty bačkory co mají nazuty jsou prioritní pro výkon na trati. Jestli nějaký inovovaný díl dokáže zrychlit třeba o desetinu na kolo, tak jak to poznají, když mají nazuty gumy kde mohou být rozdíly v řádu sekund ?-
anonym
12:13 03.07.2013 109.81.245.XXXPominu to, že nečteš a nevíš, že jezdili i na letošních gumách. K tomu, jak mohou testovat - copak to je problém? Jedno kolo konstantní rychlostí se starým, druhé kolo s novým dílem, ať už máš obuto "kdo ví co", tak zcela jednoduše změříš síly (přítlak a odpor) a porovnáš rozdíl. -
uzivatel001000
13:54 03.07.2013 46.39.185.XXXNechci, abys mou předchozí reakci chápal, jako nějaké zpochybňování toho, co jsi napsal. Jen jsem chtěl doplnit pár faktů, nad kterýma je potřeba se také zamyslet.
K tomu závodu - ano, nějaká data ti to dá, nicméně otázkou je, nakolik důležitá k analýze a pochopení problému s vozem. Ze závodu zjistíš, jak se chovají gumy při stejném nastavení vozu. Proměnnou je vývoj hmotnosti, takže z dat ze závodu si lze udělat obrázek o degradaci konkrétních pneumatik s ohledem na ubývající hmotnost. Avšak ne úplný, protože minimálně jeden stint pojedeš na jiných. Navíc závod můžeš mít narušený jinými aspekty, jako např. SC, žluté vlajky, provoz atp. Takže si myslím, že z hlediska testů nejsou ta závodní data až tak důležitá.
Oproti tomu při testech pneu si mohli (se teda aspoň domnívám) se stejnými pneumatikami dělat různá nastavení vozu a sledovat, jak se dané nastavení projeví na teplotách a opotřebení pneumatik. A toto podle mého názoru byl problém Mercedesu, nedokázali před testem přinutit pneumatiky pořádně pracovat, teď jsou na tom o poznání lépe.
Takže abych to shrnul - přestože dostali zákaz nadcházejících testů s mladíky a přestože se těchto testů budou moci zůčastnit i závodní piloti, tak si myslím, že získali výhodu v podobě min. 3 závodů, kdy mohli zúročit znalosti, které nabyli při příležitosti, kterou ostatní soupeři neměli.
-
-
anonym
11:06 03.07.2013 165.72.200.XXXJeště přidám, že při tom testu těžko mohou zkoušet nějaké řešení v nastavení vozu, když zcela zasádní je co mají obuto. A zde předpokládám, že Pirelli jako iniciátor testu určoval na čem Mergl pojede a informaci o zvolených gumách nedá k dispozici Merglu. A i kdyby jo, tak jaký zásadní význam by to mělo mít pro Mergl, když jsou tyto gumy rozdilné od aktuálních gum s kterýma se potřebují naučit pracovat ?
-
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 22.9.2024
GP Singapuru62 kol (306.143 km)
Singapur
-
Pátek
- 1. Trénink (11:30 - 12:30)
- 2. Trénink (15:00 - 16:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (11:30 - 12:30)
- Kvalifikace (15:00)
-
Neděle
- Závod (14:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek