DISKUZE K ČLÁNKU Mercedes se podle soupeřů zlepšil díky nelegálním testu

Mercedes podle svých soupeřů učinil pokrok díky svému nelegálnímu soukromému testu s Pirelli v Barceloně po Velké ceně Španělska.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Mercedes se podle soupeřů zlepšil díky nelegálním testu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 46, poslední 06.07.2013 21:55 Vložte komentář

Nejlepší názory

» odin (Hlasovalo 18 lidí) 03.07.2013 09:42
Konstatoval jsi fakta se kterými (jako takovými… »
» Pepan (Hlasovalo 11 lidí) 03.07.2013 11:50
Náhoda je třeba to jedno vítězství Mercedesu v… »
» odin (Hlasovalo 10 lidí) 03.07.2013 11:52
V zásadě s tebou souhlasím. A jak jsem napsal… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

                      • anonym

                        109.81.245.XXX
                        Můžeš si mlít kolik nesmyslů chceš, ale vina jim byla jednoznačně prokázána - i to, že získali data o pneumatikách, které neměli.

                        + 3 / − 2

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
      • uzivatel001000

        uzivatel001000

        46.39.185.XXX
        No ale bylo by správné si také uvědomit rozdíl programu závodních víkendů a testů pneu.

        Při závodním víkendu musí řešit drobné testy nových dílů, nastavení pro Q, nastavení pro RACE a přitom vyjít s omezeným počtem pneu na celý víkend a ujedou při tom cca 40% z toho, co píšeš (samozřejmě nepočítám závod, protože tam asi nikdo nebude testovat nějaká nastavení).

        Oproti tomu při testech pneu se mohou soustředit čistě na pneu. Mají jich k dispozici tolik, kolik jim výrobce dá. Mají k dispozici cca 1000km čistě na vyhodnocení pneu. Navíc na trati, kde se před 2 dny závodilo, takže mají hotové setupy, počasí cca stejné, trať pogumovaná. Ideální podmínky pro celovečerní analýzy.

        Já v tom vidím rozdíl celkem zásadní.

        + 5 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mynona

          165.72.200.XXX
          Závod je přece taky test, dokonce bych řekl ten nejlepší, kdy si tým ověří zda jejich řešení je konkrenceschopné v poměru k ostatním za naprosto stejných podmínek.

          Při 1000 km testu sice mají možná k dispozici více gum a nemusí je šetřit ale jakých ? Nikde jsem nečetl že by Mergl testoval 1000 km na aktuálních gumách. Jak mohou testovat a porovnávat např. aerokomponenty, nastavení, když mají obuto kdo ví co ? Tady se zapomíná, že ty bačkory co mají nazuty jsou prioritní pro výkon na trati. Jestli nějaký inovovaný díl dokáže zrychlit třeba o desetinu na kolo, tak jak to poznají, když mají nazuty gumy kde mohou být rozdíly v řádu sekund ?

          + 3 / − 6

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • anonym

            109.81.245.XXX
            Pominu to, že nečteš a nevíš, že jezdili i na letošních gumách. K tomu, jak mohou testovat - copak to je problém? Jedno kolo konstantní rychlostí se starým, druhé kolo s novým dílem, ať už máš obuto "kdo ví co", tak zcela jednoduše změříš síly (přítlak a odpor) a porovnáš rozdíl.

            + 8 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • uzivatel001000

            uzivatel001000

            46.39.185.XXX
            Nechci, abys mou předchozí reakci chápal, jako nějaké zpochybňování toho, co jsi napsal. Jen jsem chtěl doplnit pár faktů, nad kterýma je potřeba se také zamyslet.

            K tomu závodu - ano, nějaká data ti to dá, nicméně otázkou je, nakolik důležitá k analýze a pochopení problému s vozem. Ze závodu zjistíš, jak se chovají gumy při stejném nastavení vozu. Proměnnou je vývoj hmotnosti, takže z dat ze závodu si lze udělat obrázek o degradaci konkrétních pneumatik s ohledem na ubývající hmotnost. Avšak ne úplný, protože minimálně jeden stint pojedeš na jiných. Navíc závod můžeš mít narušený jinými aspekty, jako např. SC, žluté vlajky, provoz atp. Takže si myslím, že z hlediska testů nejsou ta závodní data až tak důležitá.

            Oproti tomu při testech pneu si mohli (se teda aspoň domnívám) se stejnými pneumatikami dělat různá nastavení vozu a sledovat, jak se dané nastavení projeví na teplotách a opotřebení pneumatik. A toto podle mého názoru byl problém Mercedesu, nedokázali před testem přinutit pneumatiky pořádně pracovat, teď jsou na tom o poznání lépe.

            Takže abych to shrnul - přestože dostali zákaz nadcházejících testů s mladíky a přestože se těchto testů budou moci zůčastnit i závodní piloti, tak si myslím, že získali výhodu v podobě min. 3 závodů, kdy mohli zúročit znalosti, které nabyli při příležitosti, kterou ostatní soupeři neměli.

            + 2 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
        • anonym

          165.72.200.XXX
          Ještě přidám, že při tom testu těžko mohou zkoušet nějaké řešení v nastavení vozu, když zcela zasádní je co mají obuto. A zde předpokládám, že Pirelli jako iniciátor testu určoval na čem Mergl pojede a informaci o zvolených gumách nedá k dispozici Merglu. A i kdyby jo, tak jaký zásadní význam by to mělo mít pro Mergl, když jsou tyto gumy rozdilné od aktuálních gum s kterýma se potřebují naučit pracovat ?

          + 3 / − 4

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Kolize Sainze s Pérezem v Baku

Sainz a Pérez se vzájemně obviňují z kolize, komisaři mají jasno + VIDEO

Sergio Pérez měl našlápnuto k lepšímu výsledku, ale skončil předčasně v předposledním kole (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Piasti v euforii, Leclerc zpytuje svědomí, Verstappen propadá mírně skepsi

Oscar Piastri se dočkal vítězství díky vlastnímu dobrému výkonu (ilustrační foto)

GP ÁZERBAJDŽÁNU: Piastri ustál Leclercovy ataky, Monačan ani napočtvrté nezúročil pole-position

Lewis Hamilton v závodě v Austrálii

Lewise Hamiltona na startovním roštu v Baku neuvidíme

Vozy Alpine by dosavadní průběh Grand Prix v ulicích Baku vymazaly (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ PO KVALIFIKACI: Všichni čekají nepředvídatelný závod

Sergio Pérez v letošní sezóně poprvé v kvalifikaci porazil svého kolegu (ilustrační foto)

Leclercovi Baku svědčí zajel tu čtvrté pole-position v řadě, Norris fatálně propadl

Alexander Albon stejně jako jeho nový týmový kolega v Baku překvapili (ilustrační foto)

Třetí trénink plný dramat: dvě červené vlajky a výborný Williams, těsně triumfoval Russell

George Russell téměř celou první polovinu prostál v boxech (ilustrační foto)

Leclerc těsně pokořil Péreze v druhém tréninku, smůlu měl Norris

Max Verstappen v závodě v Monaku

První trénink v Baku ovládl Verstappen. Leclerc a Colapinto bourali

Newey nastupuje k Aston Martinu

Newey přechází k Aston Martinu. S Alonsem a Hondou očekává opět úspěšné partnerství

  • Pátek

    • 1. Trénink (11:30 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (11:30 - 12:30)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (14:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama