DISKUZE K ČLÁNKU Anderson o Hamiltonovi, McLarenu, pneumatikách či spolupráci s Eddiem Jordanem

Gary Anderson, technický analytik BBC, na Twitteru odpovídal na dotazy fanoušků. Ty nejzajímavější potom byly zveřejněny na oficiálních stránkách BBC.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Anderson o Hamiltonovi, McLarenu, pneumatikách či spolupráci s Eddiem Jordanem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 14, poslední 29.06.2013 09:42 Vložte komentář

Nejlepší názory

» FSS (Hlasovali 4 lidé) 27.06.2013 09:48
Video Tady posílám odkaz na video vytvořené pro… »
» Pepan (Hlasovali 4 lidé) 27.06.2013 14:47
Je to škoda, bude ve formuli chybět. Zřejmě… »
» uzivatel000792 (Hlasoval 1 člověk) 27.06.2013 08:00
Hej, tiez pozeram, ze co tam robi Jeremy12 »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Adam P.

    Adam P.

    46.47.136.XXX
    Pirelli by mělo odejít A proč by mělo? Podle mě firma vstupuje do F1 za 2-ma možnými cíli:
    1) Peníze - marketing - značka
    2) Soupeření - tvrdá hra o to porazit rivaly, je to výzva
    ( ex 3) technologický přinos do provozu - to je myslím už dávno passé)

    Pirelli nemá s kým soupeřit. Bod 2) padá.
    Peníze - ty jsou asi ok. Marketingově se o nich určitě více ví, a jak se říká - špatná reklama - taky reklama. Ale značka podle mě trpí. A hodně.

    Pirelli odvádí dobrou práci. Možná dokonce skvělou - dělají skoro přesně to, oč byli žádání a to přestože k tomu mají velmi špatné podmínky (nemožnost testovat s aktuálními vozy atp.). Jenže politika soupeřících týmů, všech, kterým se zrovna nedaří, se opírá do Pirelli. A jejich značka trpí.

    Kdyby Pirelli dokázalo odhadnout, jak to bude vypadat, vůbec by do toho podle mě nešli.

    V F1 se dá z pohledu moderního byznysu dosáhnout máločeho pozitivního. Ve byznysu mimo F1 jde čím dál tím méně o to potopit konkurenci, a čím dál tím více budovat dobrou pověst značky skrze dobré vztahy s ostatními subjekty na trhu. Důvěryhodnost se stává cennější než nejvyšší zisk či podíl na trhu. Lepší vydělávat 150 miliard než 130, bez ohledu na to, zda konkurence vydělává 160 či 80.

    To je ale v F1 jiné... jde tam víc o ego než spolupráci o tvrdý konkurenční boj, který s sebou nese intriky, podvody, hru na limitu pravidel, hru na schovávanou - každý nástroj k potopení konkurence či získání výhody nad druhými je dobrý k dosažení vítězství.

    A protože jde světový vývoj jiným směrem, tak se F1 (a nejen ta) bude reálnému byznysu nadále stále více vzdalovat - a ani to jinak nejde :)

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Slimák

    194.213.42.XXX
    Webber Mark po sezóně končí. Místo něj možná Kimi (doufám)

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Pepan

      Pepan

      89.24.157.XXX
      Je to škoda, bude ve formuli chybět. Zřejmě rozhodl přístup týmu k blonďákovi. Asi to pro pilota Markova formátu není zrovna optimální, když navzdory proklamacím o rovnosti pilotů dává tým najevo, že jednička je ten druhý. Aspoň že nekončí celkově a jde k Porsche.01

      + 4 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • FSS

    FSS

    94.112.63.XXX
    Video Tady posílám odkaz na video vytvořené pro jednu soutěž. [odkaz na stránku] je to ze hry F1 2012 a je to sestřihané dle oficiálního sestřihu F1.com akorát ze hry :) Většina konkurentů vsadila na ukázky ze stříleček já chtěl zkusit F1 tak kdyžtak koukněte :)

    + 4 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Gary to veľmi dobre všetko vysvetlil,... ...a povedal aj to, že F1 mohla byť ešte zelenšia, v čom má úplnú pravdu. Je zle ak poprední konšruktéri a motorári v kráľovskej triede, ktorou F1 je, nevededia alebo ignorujú fakt, že je na svete existuje a funguje pseudoadiamatický motor, ktorý je v podstate odskúšaný a vhodný pre prácu vo vysokých otáčkach práve v závodných motoroch, pritom je výkonný, lacnejší ako tie, ktoré boli vyvinté pre sezónu 2014 z MGUH, lebo tento subsystém elektrickej trakcie tam nemusel vôbec byť a o to mohla byť táto pohonná jednotka lacnejšia a nakoniec je aj ekologický, lebo neprodukuje žiadne emisie, pričom ten, ktorý vyvinuli pre r. 2014 motorári F1 má k ekologickému motoru veľmi ďaleko. Edde je veľmi čiperný chlapec a stále dobrý vizionár, čo je pre F1 dobré. 11

    + 6 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Kapor

      194.160.178.XXX
      Oprava: pseudoadiabatický 11

      + 4 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • anonym

        78.108.144.XXX
        porad nekdo mluvi o pseudoadiabatickem motoru, ale nikdo nevi, co to je, není to cele nahodou kravina? Jo a oplacovat si vlastni prospevek je fakt bomba..

        + 4 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Kapor

          194.160.178.XXX
          Si nejaký neznalý ! Daj si google.sk, alebo cz - motor RTU a on ti ponúkne články a súvisiace video o tomto motore viac ako rok staré. Kde žiješ chlapče, že nie si o ničom informovaný ? Burkyne Faso ? 11

          + 5 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
    • Arnoux

      89.24.8.XXX
      Jo ten Váš Slovenskej zázrak by určitě mohl jezdit v F1, ale je trošku slabej ne? Turbomotor o objemu 2,5 l a výkonu 800koní to by byl v F1 trochu zoufalství.Musíte ještě trochu zamakat.
      Nafoukat Audináckej pětiválec na 800koní není až takovej problém.
      Věřím,že má spotřebu 5 litrů, ale tak když pojedeš z kopce na vyhozenou.
      Ty teoretiku naštuduj si výkony turbomotorů před 30 lety třeba v F1 nebo Rally skupiny B a pak ti nebudou připadat výkony motoru RTU tak astronomický. Vsadím se,že jde o normální tuning a cesta jak vytáhnout ze Slovenský vlády prachy a pak se zdejchnout i s motorem.

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Kapor

        194.160.178.XXX
        To nie je Slovenský zázrak,... ...ale úprava 5 valcového radového turbomotoru Audi, na pseudoadiabiatický motor, kde ak si si pozrel chatkteristiku maximálneho výkonu a krútiaceho momentu, tak sa prekrývajú nie v najvyšších otáčkach, ale v rozmedzí zhruba 4500-4800 ot./min., a tento motor bol nasadený do závodu motorových člnov a sním tento tím vyhral závod. Prečo ? Nuž preto, lebo pracoval v optimálnych otáčkach uvedených hore, kde dosahoval maximálny výkon, pri maximálnom krútiacom momente a preto, že pri tomto spôsobe spaľovania, sa palivo využije v maximálnej miere na tlakovú prácu vo valci a tepelné straty sú minimálne, je aj spotreba veľmi nízka lebo sa spaľuje chudobná zmes (lambda=1,2), motor je ekologický, lebo emisie vznikajú pri vyšších teplotách, ktoré motor nedosiahne, neustálym vyplakovaním pri nasávaní vzduchu do valva -20 stupňov celzia, kompresnom turbokompresora pri tlaku tuším 2,8 MPa , pri kompresnom pomere 1:14 z dôvodu dosiahnutia vyššej účinnosti a možnosti, že aj pri tomto vyskokom, priam nepredstaviteľkom kompresnom pomere u bežný turbomotorov, kde naopak musíme ísť s kompresným pomerom dole, to bez samovznietenia nie je možné. Dosahuje sa to plnením cez Venturiho trubicu, kde je to patrné aj so Stavovej rovnice, že ak v zúženom mieste Venturiho trubice sa dosiahne podtlak, čo je -p, tak aj teplota musí byť -t, čo je logické a dá sa to namerať v stupňoch celzia, lebo rýchlosť je v rovine rýchlosti zvuku. Ako vidíš žiaden zázrak, chlapci sa len pohli správnym smerom a dokonale poznajú fyzikálne zákony a proces spaľovania, ktorý platí však v uzavretom intervale parametrov na ktoré Mr. Solaroli prišiel experimentovaním, až kým sa mu to podarilo.
        Len neznalec v motorovej technike hľadá spojitosť medzi týmto motorom a jeho uplatnením v F1, lebo je to nadštvorcový motor, ktorý v F1 nikdy nemôže byť použitý, lebo nebol na to konštruovaný ! V F1 sa musí na pseudoadiabatický upraviť ten originál podštvorcový V6 1,6 Turbo, tak že plnenie turbom nebude maximálne, ale v rozmedzí uzavretého intervalu, kde v saní bude zaradená venturiho trubica, aby gradien teplôt v pomyselnom Carnotovom obehu mal maximálnu vzdialenosť a pokrýval najvačšiu plochu, lebo tým vlastne sa dosiahne najväčšia práca. Motor F1 má totiž inú charakteristiku, ako bežný motor a krivka maximálneho výkonu a krútiaceho momentu sa prekrýva v otáčkach u V6 1,6 Turbo zhruba 14 800 ot./min., aby bol ešte priestor, ako ho dokopne do maxima MGUK, lebo na 15 000 ot./min. je už obmedzovač, za ktoré sa motor nedostane. U pesudoadiabatického motora F1 by bol MGUH úplne zbytočný a toby bola potom pohonná jednotka lacnejšia, hoci by mala väčší výkon a krútiaci moment ako pri súčastnom stave, ktorí navrhli a realizovali moroví géniovia z F1. Motor by mal menišie opotrebenie a dlhšiu životnosť dielov, lebo by nebol tak...

        + 4 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Kapor

          194.160.178.XXX
          Inak ten motor Audi 5R Turbo 2480 cm3,... ...priemer x zdvih 82,5 x 92,8 mm, je skúšobne namontovaný v Audi 8, ktoré má v sledovaní Slovenská technická univerzita v Bartislave a ďalší motor bude v r. 2014 jazdiť celý seriál v nemenovanom tíme vo vytrvalostných pretekoch. Či sa osvedčí, uvidíme. 11

          + 3 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000792

    uzivatel000792

    88.212.36.XXX
    Hej, tiez pozeram, ze co tam robi Jeremy12

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • patolog

    188.121.183.XXX
    ilustr. foto Janka nic v zlom len ta fotka, trocha zavádza...pises o Andersonovi aj inych no ani madam Perry-ovu ani pana Clarksona v clanku nespovedas?! ci lepsi zaber Eddieho nemali a o Garym uz mlcim... 03

    + 10 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • annonym

      94.113.217.XXX
      To jsou problémy :-D :-)

      + 1 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama