DISKUZE K ČLÁNKU Anderson o Hamiltonovi, McLarenu, pneumatikách či spolupráci s Eddiem Jordanem
Gary Anderson, technický analytik BBC, na Twitteru odpovídal na dotazy fanoušků. Ty nejzajímavější potom byly zveřejněny na oficiálních stránkách BBC.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Anderson o Hamiltonovi, McLarenu, pneumatikách či spolupráci s Eddiem Jordanem
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Adam P.
12:51 27.06.2013 46.47.136.XXXPirelli by mělo odejít A proč by mělo? Podle mě firma vstupuje do F1 za 2-ma možnými cíli:
1) Peníze - marketing - značka
2) Soupeření - tvrdá hra o to porazit rivaly, je to výzva
( ex 3) technologický přinos do provozu - to je myslím už dávno passé)
Pirelli nemá s kým soupeřit. Bod 2) padá.
Peníze - ty jsou asi ok. Marketingově se o nich určitě více ví, a jak se říká - špatná reklama - taky reklama. Ale značka podle mě trpí. A hodně.
Pirelli odvádí dobrou práci. Možná dokonce skvělou - dělají skoro přesně to, oč byli žádání a to přestože k tomu mají velmi špatné podmínky (nemožnost testovat s aktuálními vozy atp.). Jenže politika soupeřících týmů, všech, kterým se zrovna nedaří, se opírá do Pirelli. A jejich značka trpí.
Kdyby Pirelli dokázalo odhadnout, jak to bude vypadat, vůbec by do toho podle mě nešli.
V F1 se dá z pohledu moderního byznysu dosáhnout máločeho pozitivního. Ve byznysu mimo F1 jde čím dál tím méně o to potopit konkurenci, a čím dál tím více budovat dobrou pověst značky skrze dobré vztahy s ostatními subjekty na trhu. Důvěryhodnost se stává cennější než nejvyšší zisk či podíl na trhu. Lepší vydělávat 150 miliard než 130, bez ohledu na to, zda konkurence vydělává 160 či 80.
To je ale v F1 jiné... jde tam víc o ego než spolupráci o tvrdý konkurenční boj, který s sebou nese intriky, podvody, hru na limitu pravidel, hru na schovávanou - každý nástroj k potopení konkurence či získání výhody nad druhými je dobrý k dosažení vítězství.
A protože jde světový vývoj jiným směrem, tak se F1 (a nejen ta) bude reálnému byznysu nadále stále více vzdalovat - a ani to jinak nejde :) -
-
Pepan
14:47 27.06.2013 89.24.157.XXXJe to škoda, bude ve formuli chybět. Zřejmě rozhodl přístup týmu k blonďákovi. Asi to pro pilota Markova formátu není zrovna optimální, když navzdory proklamacím o rovnosti pilotů dává tým najevo, že jednička je ten druhý. Aspoň že nekončí celkově a jde k Porsche.
-
-
FSS
09:48 27.06.2013 94.112.63.XXXVideo Tady posílám odkaz na video vytvořené pro jednu soutěž. [odkaz na stránku] je to ze hry F1 2012 a je to sestřihané dle oficiálního sestřihu F1.com akorát ze hry :) Většina konkurentů vsadila na ukázky ze stříleček já chtěl zkusit F1 tak kdyžtak koukněte :) -
Kapor
09:35 27.06.2013 194.160.178.XXXGary to veľmi dobre všetko vysvetlil,... ...a povedal aj to, že F1 mohla byť ešte zelenšia, v čom má úplnú pravdu. Je zle ak poprední konšruktéri a motorári v kráľovskej triede, ktorou F1 je, nevededia alebo ignorujú fakt, že je na svete existuje a funguje pseudoadiamatický motor, ktorý je v podstate odskúšaný a vhodný pre prácu vo vysokých otáčkach práve v závodných motoroch, pritom je výkonný, lacnejší ako tie, ktoré boli vyvinté pre sezónu 2014 z MGUH, lebo tento subsystém elektrickej trakcie tam nemusel vôbec byť a o to mohla byť táto pohonná jednotka lacnejšia a nakoniec je aj ekologický, lebo neprodukuje žiadne emisie, pričom ten, ktorý vyvinuli pre r. 2014 motorári F1 má k ekologickému motoru veľmi ďaleko. Edde je veľmi čiperný chlapec a stále dobrý vizionár, čo je pre F1 dobré.-
-
-
Arnoux
20:23 27.06.2013 89.24.8.XXXJo ten Váš Slovenskej zázrak by určitě mohl jezdit v F1, ale je trošku slabej ne? Turbomotor o objemu 2,5 l a výkonu 800koní to by byl v F1 trochu zoufalství.Musíte ještě trochu zamakat.
Nafoukat Audináckej pětiválec na 800koní není až takovej problém.
Věřím,že má spotřebu 5 litrů, ale tak když pojedeš z kopce na vyhozenou.
Ty teoretiku naštuduj si výkony turbomotorů před 30 lety třeba v F1 nebo Rally skupiny B a pak ti nebudou připadat výkony motoru RTU tak astronomický. Vsadím se,že jde o normální tuning a cesta jak vytáhnout ze Slovenský vlády prachy a pak se zdejchnout i s motorem.
-
Kapor
10:20 28.06.2013 194.160.178.XXXTo nie je Slovenský zázrak,... ...ale úprava 5 valcového radového turbomotoru Audi, na pseudoadiabiatický motor, kde ak si si pozrel chatkteristiku maximálneho výkonu a krútiaceho momentu, tak sa prekrývajú nie v najvyšších otáčkach, ale v rozmedzí zhruba 4500-4800 ot./min., a tento motor bol nasadený do závodu motorových člnov a sním tento tím vyhral závod. Prečo ? Nuž preto, lebo pracoval v optimálnych otáčkach uvedených hore, kde dosahoval maximálny výkon, pri maximálnom krútiacom momente a preto, že pri tomto spôsobe spaľovania, sa palivo využije v maximálnej miere na tlakovú prácu vo valci a tepelné straty sú minimálne, je aj spotreba veľmi nízka lebo sa spaľuje chudobná zmes (lambda=1,2), motor je ekologický, lebo emisie vznikajú pri vyšších teplotách, ktoré motor nedosiahne, neustálym vyplakovaním pri nasávaní vzduchu do valva -20 stupňov celzia, kompresnom turbokompresora pri tlaku tuším 2,8 MPa , pri kompresnom pomere 1:14 z dôvodu dosiahnutia vyššej účinnosti a možnosti, že aj pri tomto vyskokom, priam nepredstaviteľkom kompresnom pomere u bežný turbomotorov, kde naopak musíme ísť s kompresným pomerom dole, to bez samovznietenia nie je možné. Dosahuje sa to plnením cez Venturiho trubicu, kde je to patrné aj so Stavovej rovnice, že ak v zúženom mieste Venturiho trubice sa dosiahne podtlak, čo je -p, tak aj teplota musí byť -t, čo je logické a dá sa to namerať v stupňoch celzia, lebo rýchlosť je v rovine rýchlosti zvuku. Ako vidíš žiaden zázrak, chlapci sa len pohli správnym smerom a dokonale poznajú fyzikálne zákony a proces spaľovania, ktorý platí však v uzavretom intervale parametrov na ktoré Mr. Solaroli prišiel experimentovaním, až kým sa mu to podarilo.
Len neznalec v motorovej technike hľadá spojitosť medzi týmto motorom a jeho uplatnením v F1, lebo je to nadštvorcový motor, ktorý v F1 nikdy nemôže byť použitý, lebo nebol na to konštruovaný ! V F1 sa musí na pseudoadiabatický upraviť ten originál podštvorcový V6 1,6 Turbo, tak že plnenie turbom nebude maximálne, ale v rozmedzí uzavretého intervalu, kde v saní bude zaradená venturiho trubica, aby gradien teplôt v pomyselnom Carnotovom obehu mal maximálnu vzdialenosť a pokrýval najvačšiu plochu, lebo tým vlastne sa dosiahne najväčšia práca. Motor F1 má totiž inú charakteristiku, ako bežný motor a krivka maximálneho výkonu a krútiaceho momentu sa prekrýva v otáčkach u V6 1,6 Turbo zhruba 14 800 ot./min., aby bol ešte priestor, ako ho dokopne do maxima MGUK, lebo na 15 000 ot./min. je už obmedzovač, za ktoré sa motor nedostane. U pesudoadiabatického motora F1 by bol MGUH úplne zbytočný a toby bola potom pohonná jednotka lacnejšia, hoci by mala väčší výkon a krútiaci moment ako pri súčastnom stave, ktorí navrhli a realizovali moroví géniovia z F1. Motor by mal menišie opotrebenie a dlhšiu životnosť dielov, lebo by nebol tak...-
Kapor
09:42 29.06.2013 194.160.178.XXXInak ten motor Audi 5R Turbo 2480 cm3,... ...priemer x zdvih 82,5 x 92,8 mm, je skúšobne namontovaný v Audi 8, ktoré má v sledovaní Slovenská technická univerzita v Bartislave a ďalší motor bude v r. 2014 jazdiť celý seriál v nemenovanom tíme vo vytrvalostných pretekoch. Či sa osvedčí, uvidíme.
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek