DISKUZE K ČLÁNKU Michelin by uvažoval o dodávkách pneumatik pro Formuli 1 v roce 2014...
Francouzský výrobce pneumatik by uvažoval o návratu do Formule 1 v případě, že Pirelli neuzavře novou dohodu s FIA.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Michelin by uvažoval o dodávkách pneumatik pro Formuli 1 v roce 2014...
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
rock
16:06 26.06.2013 37.188.230.XXXProto jsem zmínil to IndyCar. Aktuální F1 mají 13, Michelin by chtěl 18, třeba by se dohodli na kompromisu.
Ale i tak si myslím, že kdyby bylo týmům s ročním předstihem oznámeno, že pneu budou 18" a je to dané, protože jiný dodavatel prostě nemá zájem, tak by okolo toho měli spoustu keců, ale pak by se s tím holt vypořádali.-
Kapor
17:53 26.06.2013 194.160.178.XXXNezdá sa ti to ale podozrivé,... ...že Michelin s tímami vôbec nehovoril, lebo o tom nikde nehovorí, takže sú to všetko len drby a s realitou pre r. 2014, to nemá nič spoločné ? Ak by totiž na tom niečo pravdy bolo, väčšina tímov by s tým musela súhlasiť a potom až by došlo k vyjednávaniu medzi Berniem a Michelinom a musela by zmeny odsúhlasiť FIA.-
FF
18:33 26.06.2013 89.111.98.XXXKde jsi vzal, že by se měl Michelin stát dodavatelem pneu od sezony 2014? V článku je, že by Michelin o tom teoreticky uvažoval za určitých okolností. A tady se vedou jen hypotetické diskuze o velikosti kol.
Nezdá se ti podezřelé, že reaguješ zcela zcestně?-
Kapor
10:00 27.06.2013 194.160.178.XXXMicelin uvažuje veľmi zle,... ...na kieho ďasa by na F1 montovali 18" kolesá, keď to prinesie len výšenie váhy vozidla, t.j. silnejšie ramená pružiny, tlmiče, pevnejšie riadenie a ukotvenie do šasi, pri vysokých rýchlostiach v zátačkách väčšie nakláňanie v dôsledku Coriolisovho zrýhlenia, čo by viedlo k úplnému prekonštruovaniu vozu a teda cestu do neznáma len zato, že to Michelin tak chce. Cesta do neznáma, je v F1 cesta do pekla, čo sa v F1 už viackrát ukázalo, lebo také zmeny si môžu dovoliť len bohaté tímy a menšie preto nikdy na to nepristúpia. Tak isto mechanici, ktorí by sa museli naťahovať s ťažkými kolesami, to nebudú akceptovať, lebo určite je to do detajlu prepracované u nich tak, aby to bez ujmy za cca 3s zvládli s tými 13" tak dobre, ako to zvládajú.
-
-
rock
19:43 26.06.2013 46.33.96.XXXPokud vím, tak se stále pohybujeme v oblasti hypotéz. Je to dokonce černý na bílým i v tom článku ("... ale není známo, že by Michelin oficiálně oslovil.")
Zkrátka se lidí od Michelinu nějaký novinář zeptal a oni odpověděli. A docela konzistentně, protože o těch větších průměrech mluvili už v době, kdy končil Bridgestone a hledala se za něj náhrada.
-
-
-
-
-
Kapor
10:27 26.06.2013 194.160.178.XXXSú to vtákoviny,.. ...lebo ešte si ľudia dobre pamätajú prúser zo starej tehelne, kde štartovali len piloti na konkurenčných pneumatikách a potom sa F1 vytratila z USA na dlhé roky. Rozmery kolies majú v F1 totiž súvislosť so silami, ktoré od kolies pôsobia na ramená aj riadenia počas jazdy, čím by sa tie siy diametrálne znásobili, museli by byť robustnejšie a hmotnosť auta by stúpla a teiž nie sú zanedbateľné pri nanipulácii, na čo by mechanici tímov v žiadnom prípade neblahorečili, lebo by boli ťažšie. Ak je uvedéný pán inžinier kyslého mlieka a parených buchiet, tak by mu to niekto mal povedať.-
uzivatel000792
01:17 27.06.2013 88.212.36.XXXJa myslim, ze ty si uz na ten pruser nepamatas. Problem bol v novom povrchu na ovale, ktory zubkami zvysoval prilnavost, ale v opacnom smere. Pokial si isiel v protismere, tak ti len zvysoval opotrebenie pneumatik a trhal ich. Bridgestone mal, narozdiel od Michelinu, vyhodu v tom, ze tento povrch uz poznal vdaka pretekom NASCAR, ktore sa tam isli predtym a v ktorych auta obuvali pneumatiky dcerskej znacky Firestone.
-
-
-
-
uzivatel000299
19:44 25.06.2013 94.112.175.XXXAno přesně tak. Dneska je to samé omezování a F1 je nudná a musejí se vymýšlet systémy DRS,KERS atd..Aby bylo vůbec nějaké předjíždění. -
uzivatel000677
22:27 25.06.2013 95.105.184.XXXsezona 2002 bola dost jednotvarna nuda, staci si len pozret bodove hodnotenie a tie obrovske rozdiely
-
-
-
ala6
13:43 25.06.2013 82.33.138.XXXJa jim to naopak moc nepreji a to z jednoho prosteho duvodu. Porad prosazuji nizkoprofilove pneu. Nijak jim asi nedochazi, ze je to technicka idiocie. U cestovniho vozu to dava smysl a ma to vyhody (stabilita). Problem je reseni tlumicu. U cestaku je mista habakuk. F1 ma mista poskrovnu a pneu u ni zastavaji i funci tlumice. Nizky profil = pevnejsi zaveseni (vaha) + vetsi tlumice (dalsi vaha a prostor) = zmena tvaru chasi (aerodynamika). Proste Formule neni cestak.
Az prestanou dokola opakovat tenhle nesmysl tak pak jim to zacnu prat.-
Ferda
14:57 25.06.2013 46.47.176.XXXJá si pamatuji dobu s obrovskými balóny a velkou šířkou. S trochou nadsázky se dá řeknout, že to byla zlatá éra F1.
Příští rok vyjedou zcela nové vozy, tak si myslím, že změna ráfků by moc paseky nenadělala. A řekněme si upřímně, 16" má dnes kdejaký osobák.-
ala6
23:18 25.06.2013 2.218.96.XXX"Obrovske balony" ano, jenze Michelin proszuje neco uplne jineho. Oni chteji obrovsky rafek a nizky profil pneu jako na cestakach. Velka kola v historii pouzivali stale vysoky profil gumy relativne k rafku. Pokud tedy nebudeme brat v potaz 50. leta kde ale tlumeni resily loukote a zaveseni byla ocel.
-
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 22.9.2024
GP Singapuru62 kol (306.143 km)
Singapur
-
Pátek
- 1. Trénink (11:30 - 12:30)
- 2. Trénink (15:00 - 16:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (11:30 - 12:30)
- Kvalifikace (15:00)
-
Neděle
- Závod (14:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek