DISKUZE K ČLÁNKU Michelin by uvažoval o dodávkách pneumatik pro Formuli 1 v roce 2014...

Francouzský výrobce pneumatik by uvažoval o návratu do Formule 1 v případě, že Pirelli neuzavře novou dohodu s FIA.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Michelin by uvažoval o dodávkách pneumatik pro Formuli 1 v roce 2014...

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 25, poslední 27.06.2013 10:00 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Ferda (Hlasovalo 9 lidí) 25.06.2013 13:19
Nadějná zpráva. Moc jim přeji, aby jim to vyšlo.… »
» Ferda (Hlasovalo 8 lidí) 25.06.2013 15:08
Na zadních by klidně mohli přidat ještě více. »
» Ferda (Hlasovalo 7 lidí) 25.06.2013 14:57
Já si pamatuji dobu s obrovskými balóny a… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • anonym

    37.188.230.XXX
    Průměr Ze začátku by to asi bylo nezvyklý, ale že by to bylo pro konstruktéry šasi nezvládnutelný? To snad ne ...
    LMP1 v Le Mans jezdí tuším na 18" a v IndyCar mají kompromisních 15" - a jde to.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • FF

      89.111.98.XXX
      O 15" možná 16" by se dalo uvažovat, ale Michelin mluví o 18" a to je na formuli opravdu hodně, ty už by při konstrukci šasi zřejmě představovaly velký problém.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • rock

        37.188.230.XXX
        Proto jsem zmínil to IndyCar. Aktuální F1 mají 13, Michelin by chtěl 18, třeba by se dohodli na kompromisu.
        Ale i tak si myslím, že kdyby bylo týmům s ročním předstihem oznámeno, že pneu budou 18" a je to dané, protože jiný dodavatel prostě nemá zájem, tak by okolo toho měli spoustu keců, ale pak by se s tím holt vypořádali.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Kapor

          194.160.178.XXX
          Nezdá sa ti to ale podozrivé,... ...že Michelin s tímami vôbec nehovoril, lebo o tom nikde nehovorí, takže sú to všetko len drby a s realitou pre r. 2014, to nemá nič spoločné ? Ak by totiž na tom niečo pravdy bolo, väčšina tímov by s tým musela súhlasiť a potom až by došlo k vyjednávaniu medzi Berniem a Michelinom a musela by zmeny odsúhlasiť FIA.

          + 3 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • FF

            89.111.98.XXX
            Kde jsi vzal, že by se měl Michelin stát dodavatelem pneu od sezony 2014? V článku je, že by Michelin o tom teoreticky uvažoval za určitých okolností. A tady se vedou jen hypotetické diskuze o velikosti kol.
            Nezdá se ti podezřelé, že reaguješ zcela zcestně? 03

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Kapor

              194.160.178.XXX
              Micelin uvažuje veľmi zle,... ...na kieho ďasa by na F1 montovali 18" kolesá, keď to prinesie len výšenie váhy vozidla, t.j. silnejšie ramená pružiny, tlmiče, pevnejšie riadenie a ukotvenie do šasi, pri vysokých rýchlostiach v zátačkách väčšie nakláňanie v dôsledku Coriolisovho zrýhlenia, čo by viedlo k úplnému prekonštruovaniu vozu a teda cestu do neznáma len zato, že to Michelin tak chce. Cesta do neznáma, je v F1 cesta do pekla, čo sa v F1 už viackrát ukázalo, lebo také zmeny si môžu dovoliť len bohaté tímy a menšie preto nikdy na to nepristúpia. Tak isto mechanici, ktorí by sa museli naťahovať s ťažkými kolesami, to nebudú akceptovať, lebo určite je to do detajlu prepracované u nich tak, aby to bez ujmy za cca 3s zvládli s tými 13" tak dobre, ako to zvládajú. 11

              + 3 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
          • rock

            46.33.96.XXX
            Pokud vím, tak se stále pohybujeme v oblasti hypotéz. Je to dokonce černý na bílým i v tom článku ("... ale není známo, že by Michelin oficiálně oslovil.")

            Zkrátka se lidí od Michelinu nějaký novinář zeptal a oni odpověděli. A docela konzistentně, protože o těch větších průměrech mluvili už v době, kdy končil Bridgestone a hledala se za něj náhrada.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Sú to vtákoviny,.. ...lebo ešte si ľudia dobre pamätajú prúser zo starej tehelne, kde štartovali len piloti na konkurenčných pneumatikách a potom sa F1 vytratila z USA na dlhé roky. Rozmery kolies majú v F1 totiž súvislosť so silami, ktoré od kolies pôsobia na ramená aj riadenia počas jazdy, čím by sa tie siy diametrálne znásobili, museli by byť robustnejšie a hmotnosť auta by stúpla a teiž nie sú zanedbateľné pri nanipulácii, na čo by mechanici tímov v žiadnom prípade neblahorečili, lebo by boli ťažšie. Ak je uvedéný pán inžinier kyslého mlieka a parených buchiet, tak by mu to niekto mal povedať. 18

    + 3 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel000792

      uzivatel000792

      88.212.36.XXX
      Ja myslim, ze ty si uz na ten pruser nepamatas.04 Problem bol v novom povrchu na ovale, ktory zubkami zvysoval prilnavost, ale v opacnom smere. Pokial si isiel v protismere, tak ti len zvysoval opotrebenie pneumatik a trhal ich. Bridgestone mal, narozdiel od Michelinu, vyhodu v tom, ze tento povrch uz poznal vdaka pretekom NASCAR, ktore sa tam isli predtym a v ktorych auta obuvali pneumatiky dcerskej znacky Firestone.

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • daaviid23

    daaviid23

    90.183.10.XXX
    nadějná vlaštovka, snad to výjde

    + 3 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Martino

    178.143.247.XXX
    Radsej ako velke pneu. by som videl sirsie pneumatiky. Aspon +5 cm vpredu aj v zadu. A samozrejme take, na ktorych sa da pretekat a nie len kruzit ako Vettel v poslednych rokoch.

    + 6 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • anonym

    147.228.209.XXX
    Kdyby vrátili pravidla byl by klid. Proč proboha netankovat a nenechat zase kluky ať se snaží z ropy vytvořit pořádný pneu? Ať zas zuří pneu válka, ať si na zíťce lámou hlavu s tankováním ostatních týmů. Ať je zpátky sezóna 2002 a podobné :(

    + 9 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel000299

      uzivatel000299

      94.112.175.XXX
      Ano přesně tak. Dneska je to samé omezování a F1 je nudná a musejí se vymýšlet systémy DRS,KERS atd..Aby bylo vůbec nějaké předjíždění.

      + 1 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • anonym

      90.182.20.XXX
      Pod to bych se 100x podepsal. Poslední roky se koukám na F1 ze zvědavosti, ne pro zábavu 05

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • uzivatel000677

      uzivatel000677

      95.105.184.XXX
      sezona 2002 bola dost jednotvarna nuda, staci si len pozret bodove hodnotenie a tie obrovske rozdiely

      + 3 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Ferda

    Ferda

    46.47.176.XXX
    Nadějná zpráva. Moc jim přeji, aby jim to vyšlo.
    Podle vyjádření nemíní dělat FIA tupé ovce, ale řešit problémy tak, aby byly sportu prospěšné.01

    + 9 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • ala6

      82.33.138.XXX
      Ja jim to naopak moc nepreji a to z jednoho prosteho duvodu. Porad prosazuji nizkoprofilove pneu. Nijak jim asi nedochazi, ze je to technicka idiocie. U cestovniho vozu to dava smysl a ma to vyhody (stabilita). Problem je reseni tlumicu. U cestaku je mista habakuk. F1 ma mista poskrovnu a pneu u ni zastavaji i funci tlumice. Nizky profil = pevnejsi zaveseni (vaha) + vetsi tlumice (dalsi vaha a prostor) = zmena tvaru chasi (aerodynamika). Proste Formule neni cestak.

      Az prestanou dokola opakovat tenhle nesmysl tak pak jim to zacnu prat.

      + 4 / − 10

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Ferda

        Ferda

        46.47.176.XXX
        Já si pamatuji dobu s obrovskými balóny a velkou šířkou. S trochou nadsázky se dá řeknout, že to byla zlatá éra F1.
        Příští rok vyjedou zcela nové vozy, tak si myslím, že změna ráfků by moc paseky nenadělala. A řekněme si upřímně, 16" má dnes kdejaký osobák.

        + 7 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • ala6

          2.218.96.XXX
          "Obrovske balony" ano, jenze Michelin proszuje neco uplne jineho. Oni chteji obrovsky rafek a nizky profil pneu jako na cestakach. Velka kola v historii pouzivali stale vysoky profil gumy relativne k rafku. Pokud tedy nebudeme brat v potaz 50. leta kde ale tlumeni resily loukote a zaveseni byla ocel.

          + 3 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Kolize Sainze s Pérezem v Baku

Sainz a Pérez se vzájemně obviňují z kolize, komisaři mají jasno + VIDEO

Sergio Pérez měl našlápnuto k lepšímu výsledku, ale skončil předčasně v předposledním kole (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Piasti v euforii, Leclerc zpytuje svědomí, Verstappen propadá mírně skepsi

Oscar Piastri se dočkal vítězství díky vlastnímu dobrému výkonu (ilustrační foto)

GP ÁZERBAJDŽÁNU: Piastri ustál Leclercovy ataky, Monačan ani napočtvrté nezúročil pole-position

Lewis Hamilton v závodě v Austrálii

Lewise Hamiltona na startovním roštu v Baku neuvidíme

Vozy Alpine by dosavadní průběh Grand Prix v ulicích Baku vymazaly (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ PO KVALIFIKACI: Všichni čekají nepředvídatelný závod

Sergio Pérez v letošní sezóně poprvé v kvalifikaci porazil svého kolegu (ilustrační foto)

Leclercovi Baku svědčí zajel tu čtvrté pole-position v řadě, Norris fatálně propadl

Alexander Albon stejně jako jeho nový týmový kolega v Baku překvapili (ilustrační foto)

Třetí trénink plný dramat: dvě červené vlajky a výborný Williams, těsně triumfoval Russell

George Russell téměř celou první polovinu prostál v boxech (ilustrační foto)

Leclerc těsně pokořil Péreze v druhém tréninku, smůlu měl Norris

Max Verstappen v závodě v Monaku

První trénink v Baku ovládl Verstappen. Leclerc a Colapinto bourali

Newey nastupuje k Aston Martinu

Newey přechází k Aston Martinu. S Alonsem a Hondou očekává opět úspěšné partnerství

  • Pátek

    • 1. Trénink (11:30 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (11:30 - 12:30)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (14:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama