DISKUZE K ČLÁNKU Tribunál F1: Mercedes byl napomenut a vyloučen z testů nováčků

Mercedes se nemůže účastnit testovacích jízd nováčků a byl důrazně napomenut za tajné testování pneumatik Pirelli v průběhu sezony 2013

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Tribunál F1: Mercedes byl napomenut a vyloučen z testů nováčků

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 61, poslední 24.06.2013 15:24 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Pepan (Hlasovalo 24 lidí) 21.06.2013 19:43
Koza se nažrala a vlk zůstal celý. Odskáčí to… »
» Gustav Anděl (Hlasovalo 21 lidí) 21.06.2013 19:31
Naivní Tak tleskám všem co to odhadli takhle. Já… »
» Harry (Hlasovalo 12 lidí) 21.06.2013 20:18
Tak to ti řeknu docela přesně. Caterham by byl… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

                  • Nasir

                    188.175.176.XXX
                    Odin ti určitě odpoví, ale vyjádřím se taky.
                    - Mohl bys tady všem ukázat, kde Odin tvrdí, že testy nováčků mají prakticky nulový přínos? V předchozím příspěvku je dokonce jasně napsáno, že "barcelonský test byl pro Mergl přínosnější". Co jsi na tom prosím tě nepochopil?
                    - Zadruhé i v případě, že připustíme, že oba testy mají samy o sobě zhruba stejný přínos - můžeš nám říct, kde vidíš ten trest? Barcelonský test se totiž koná dříve a tak se i jeho přínos dá dříve (více) využít. Jestli Mercedes něco nelegálně otestoval dřív, a trest je pouze to, že nebude moci něco legálně testovat později, tak se mu nestalo vůbec NIC! Tímto si tým fakticky rozhodl, že původně povolený pozdější test si udělá dříve, kdy mu to vyhovuje, a za podmínek, jaké mu vyhovuje. Čili i v tomto případě na tom Mercedes vydělal.
                    - Je vtipné, jak mlžíš, že nic nevíme, a přitom jsi přesvědčen, že je v tom namočená FIA. Zajímalo by mě, kde máš konkrétní důkazy o činnosti lidí z FIA, kdo to kryl nebo schválili Mercu atd. Ty kritizuješ Odina za něco, co sám děláš. A to ještě ya předpokladu, že Odin má stejně slabé důkazy pro své tvrzení jako ty ohledně FIA. Což si nemyslím. 03

                    + 6 / − 2

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Duncan66

                      89.29.32.XXX
                      - na zaklade jakych informaci Odin tvrdi, ze Barcelonsky test je prinosnejsi, nez test novacku? Ciste hypoteza, nebo je to podlozeno nejakymi konkretnimi informacemi?
                      - A co kdyz pripustime, ze test novacku bude pro konkurencni tymy Mercedesu vetsim prinosem, nez jeho test v Barcelone? Je ten zakaz trest nebo ne? Vy tady vsichni porad operujete s tim, ze Barcelonsky test je na 100% nejaka pecka, pritom o tom testu nevite prakticky nic, z ceho byste tak mohli usuzovat. Nebo porad nechapete o cem se snazim polemizovat?
                      - ale vzdyt v tom pripadu zcela jasne probihala komunikace minimalne s Whintingem, ktery se radil s pravniky, potom FIA musi uhradit stejny dil nakladu na setreni a tribunal jako Mercedes apod. Stejne tak "mirny" trest jasne rika, ze to nebyla cista a ucelova podlost Mercedesu. Ale nejake konkretni data, ci informace o tom testu jsem se od nikoho kdo o tom tady pise a ma jasno nedozvedel nic.

                      + 1 / − 4

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • odin

                        odin

                        77.240.96.XXX
                        Duncane, ty si myslíš, že Mercedes nesbíral při testu svá data? Když bylo jasné, že od Pirelli nic nedostanou? Já si myslím, že ta auta by se bez elektronických systémů které nějak fungují, něco zabezpečují a současně sbírají údaje, ani nerozjela.18
                        A jestliže měli možnost odjet 1000km navíc oproti konkurenci o dva měsíce dříve, měli výhodu minimálně časovou. A pokud měli připravená nějaká vylepšení, nebyl důvod je nenasadit a nevyzkoušet. Pirelli to asi nevadilo, naopak.
                        Jak chceš teď připouštět, že test s nováčky bude přínosnější? Vždyť ještě nic takového neproběhlo a ty už spekuluješ. To je ten zásadní rozdíl mezi náma!!!
                        Já kritizuji něco, co se událo a zvýhodnilo jeden tým před ostatními. Ty se tu snažíš podsouvat něco, co ještě neproběhlo a tvrdíš, že to bude pro ostatní přínosnější. V současné době je situace taková, že Mercedes je ve výhodě oproti ostatním. A tuto výhodu požíval už minulé dva závody a ještě bude požívat dál.
                        Co tu meleš o konkrétních datech? Konkrétní data od Pirelli nemá nikdo, a Mercedes svá data také zveřejňovat pro konkurenci nebude. O účelové podlosti Mercedesu vypovídá utajení a maskování pilotů. Proč asi? A že v tom jeli s Whintingem společně nezpochybňuji. Patřím zde k nejrazantnějším kritikům FIA a komisařů. Prostě minimálně Charlie dokázal, že by si měl vzít příklad z Nečase.18

                        + 4 / − 2

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • Duncan66

                          89.29.32.XXX
                          ne Odine, nic takoveho si nemyslim. Ale narozdil od tebe nejsem tak skalopevne presvedceny, protoze nejsou zadne dukazy, ze Mercedes testoval nove dily, ladil auto a data, ktere nasbiral s penumatikami pro sezonu 2014 v jizdach pro Pirelli jsou ty jeho data tak nesmirne uzitecne. To nevi nikdo a asi to nijak nezjistime, ale prece to automaticky neznamena, ze ten test byl presne jak si nejvetsi kritici preji, neboli, ze nejaky exemplarni trest je zcela na miste. Zadne takove indicie znamy nejsou. Pockejme si jak se bude Mercedesu darit v Anglii. V Monaku jezdili RB hrube pod sve moznosti, ale protoze Mercedes nemohli predjet, protoze to nejsou zadni Perezove a jde jim o titul, tak radsi se Seb spokojil s druhym mistem. Neboli Monako o stavu Mercedesu s pneu neukazalo vubec nic. Stejne tak Kanada je docela sporna jak moc se testy projevili, protoze tam nejsou zadne dlouhe rychle zatacky, kde by pneu nejak vyrazne trpelo, navic se v zaveru ukazalo, ze s pneu ma Mercedes porad nejaky problem, kdyz Lewisovi pneu odesly a Alonso se mohl dotahnout a predjet ho.

                          Co se cernych prileb tyce, znovu je to pouze spekulace, proc tak ucinili. Zastanci "podleho testu" to samozrejme pouziji pro svoji konspiracni teorii, me osobne argument bezpecnosti prijde docela verohodny.

                          Asi nema cenu se v tom dale vrtat. Ze mi budes 100x opakovat nejake zavery zalozene pouze na nepodlozenych spekulacich me nijak nepresvedci a stejne je to naopak. Nemam zadne dukazy o testu v Barcelone apod. takze je zbytecne nadale psat slohove prace. Uvidime po anglii, zatim se mej hezky 03

                          + 1 / − 2

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • odin

                            odin

                            77.240.96.XXX
                            Ok. S tím celkem souhlasím. Jen ti opět připomenu, že nejsem zastáncem tvrdých trestů ani pro Mercedes. Ale chtěl bych spravedlnost v duchu fair play. Čili podobné podmínky pro svůj test co nejdříve všem ostatním.03

                            + 0 / − 0

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                • McMatej

                  McMatej

                  81.201.60.XXX
                  Né, že bych se chtěl motat do této smysluplné diskuze, jen mě zaujalo toto píšeš:

                  ad 2) ..................................., že test s nováčky přinese více nováčkům, než týmům.

                  Podle stejné logiky by se dalo říci, že test s Pirelli přinese více Pirelli než Mercedesu.

                  Jak pak můžeš říci, že: A že barcelonský test byl pro Mergl přínosnější. 03

                  + 2 / − 3

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • odin

                    odin

                    77.240.96.XXX
                    Podívej, rozdíly mezi týmy především na počátcích každé sezóny jsou především v práci s pneumatikami. Myslíš, že tým, který dostane možnost o rok dříve testovat pneu na příští sezónu, nezíská žádnou výhodu a není to pro něj přínosem? A to právě v době, kdy se začíná návrhy vozů pro tuto sezónu.
                    Myslíš si, že tým nezíská žádnou výhodu, když testuje o dva měsíce dříve, než ostatní?
                    Ano pro Pirelli byl tento test nejpřínosnější, to nepopírám. Zároveň jsem však přesvědčen, že i pro Mergl byl test velmi přínosný. Kdyby šlo jen o odjetí určité vzdálenosti určitou rychlostí, mohli klidně jezdit s loňskými, nebo předloňskými vozy a především to mohli odjezdit testovací piloti. Současné verze aut a současní piloti tam byli proto, aby Mergl získal svá data. Protože od Pirelli nic nedostali. Potřebovali srovnání alespoň od pilotů. A porovnávat může jen ten, kdo má se současnými pneu dost zkušeností (jistě uznáš, že nováčci, nebo testmeni to asi nebudou).

                    + 6 / − 2

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
  • Gustav Anděl

    Gustav Anděl

    93.99.99.XXX
    Naivní Tak tleskám všem co to odhadli takhle. Já byl naivní a počítal s opravdu velkým trestem. Poté, co jsem sledoval ten soud, jsem nabyl dojmu, že trest je tak směšný, protože si FIA uvědomila, že pravidla má prostě napsané blbě.

    Každopádně Mercedes si u mě oko neudělal, dobře věděl že páchá sviňárnu a šel do toho s tím, že se z toho prostě vylíže.

    + 21 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Pan Někdo

      90.183.82.XXX
      A Brawn chtěl do toho ještě zatáhnout Ferrari,to bych do něho neřekl,tím u mě dost klesl.

      + 16 / − 7

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • anonym

        85.237.224.XXX
        No jo, ale kdyby "do toho" netahali maranelští Mercedes, tak by Brawn "do toho" netahal Ferrari04

        + 5 / − 10

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Pepan

          Pepan

          89.24.157.XXX
          Mercedes se do toho zatáhnul sám tím, že použil letošní vůz, zatímco Ferrari použilo předloňský.

          + 12 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • zeto

        85.71.36.XXX
        To, že se souzený brání poukazováním na nepotrestané prohřešky jiných, je naprosto běžné a pochopitelné. Kdyby u FIA fungovalo precedenční právo, odešel Mer bez jakéhokoliv trestu.

        + 7 / − 7

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Pepan

          Pepan

          89.24.157.XXX
          Vy tomu říkáte trest? Vždyť Mercedes sám na jednání navrhoval, že trestem by mělo být jeho vyloučení z testu juniorů. Podle mě , pokud si viník sám navrhne trest, pak to není trest, ale šaškárna. Jenom by mě zajímalo, zda by stejný "trest" padl v případě, že by před tribunálem nestál vlivmý Mercedes, ale třeba Caterham.

          + 11 / − 6

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Harry

            Harry

            88.103.178.XXX
            Tak to ti řeknu docela přesně. Caterham by byl pro výstrahu zastřelen a jediným náznakem milosti by pro něj bylo to, že by mu nechali před popravou zavázat oči.

            + 12 / − 3

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • zeto

            85.71.36.XXX
            Chtěl bych vás upozornit, že možnost, že si pachatel navrhne trest, už je i v našich zákonech. V USA se dokonce může domluvit úplně bez soudu, ten ho jen schválí (je povinen schválit).

            Já tomu trest říkám - neznám všechny detaily, stejně jako je neznáte vy, ovšem to, že se FIA dělí o náklady na "proces" jasně ukazuje, že svoje pochybení uznává. Proto je trest takový, jaký je, přičemž věřím, že právě poukázání na nepotrestání Ferr za testování nových dílů při identickém testu Pir.

            V roce 2007, když dostal McL trest 100 mega + vyloučení z PK, se stejného prohřešku dopustil Ren. A nestalo se nic. Absolutně nic. A to bylo podle mne mnohem horší.

            + 13 / − 6

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • tom

              85.135.216.XXX
              Pri identickych testoch ferrari ? - to nemozes mysliet vazne tomu len chces verit.
              A testovat nove diely na uplne inom aute - to predsa moze robit kazdy - kde je to zakazane v pravidlach?
              Uz som to niekde pisal to by sa mi pacilo:
              Zastavi ma policajt : pan vodic isli ste 90 na 60-tke.
              Pokuta: na dalsej 60-ke musim ist 30.
              Lebo som konal v dobrej viere za kamarat mal pravdu ked mi tvrdil ze je tam 90-ka


              Takto mi pripada udeleny trest - myslim ze medak sa neodvola

              + 3 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
    • Arnoux

      89.24.14.XXX
      Připojuju se k tobě.Čekal jsem odečet bodů a zákaz aspon jednoho závodu. Z trestu jasné vyplívá, jak se nevyplatí dodržovat pravidla a zásady fair play.Je to na blití a jsem zvědav jak se ted zachovají ostatní.Signál je naprosto jasný.

      02

      + 11 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • odin

        odin

        77.240.96.XXX
        Co jsem ti sem psal před několika dny, týdny? Ne nadarmo jsem pesimista, když by se mělo jednat o spravedlnost v F1.

        + 6 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Arnoux

          89.24.9.XXX
          Ano tvůj odhad byl 100%, musím jen dodat - bohužel ses nespletl.Pesimismus bodoval na celý čáře.Nějak začínají jít všichni Mercedesu na ruku a to se mi vůbec nelíbí.Ono se jim to ale jednou vrátí od soupeřů.Nebude to brzy, ale tohle jim nezapomenou.Aspon v to doufám.

          + 2 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama