DISKUZE K ČLÁNKU Button: Mercedes možná "dostane přes prsty," v Monaku by ale stejně vyhrál
Jenson Button očekává, že Mercedes bude shledán vinným a potrestán. Nico Rosberg by podle něj však Velkou cenu Monaka vyhrál i bez účasti v kontroverzním třídenním testu.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Button: Mercedes možná "dostane přes prsty," v Monaku by ale stejně vyhrál
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel001000
(Hlasovali 2 lidé)
29.05.2013 09:04
Pirelli mlží... Argumentovat tím, že stejně v… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
tom
10:27 29.05.2013 85.237.227.XXXtu nieje problém test pneum. môj názor je ten aj z vyjadrení všetkých ostatných tímov to vyplíva, že nemajú problém s testom pneumatik.
Problém je ten, že to bol aj test súčasneho monopostu - čo je zakázane počas sezóny
/výnimku tvorí jeden test s testovacím pilotom/
Veľa ľudí sa tu oháňa tým, že Pirelli to má v zmluve a mali povolenie od FIA...
Lenže tímy majú presné pravidla ohľadne testovania aktuálnych monopostou a tie sú pre nich závezne. Ano odporujú tomu čo má povolené Pirelli - ale netreba zabúdať na to, že Pirelli nieje tím F1 a teda sa musí riadiť svojími pravidlami.
Aj keď Hornera nemám rád - vyjadril sa k tejto veci celkom rozumne:
Pirelli to má povolené, ale Mercedes je pretekárskym tímom a na neho sa vzťahujú pravidlá o testovaní počas sezóny /a tieto pravidlá to zakazujú /
Takže Pirelli má povolené to čo je pre tímy nepovolené. /a v Mercedese na to pozabudli/ -
Kapor
09:51 29.05.2013 194.160.178.XXXAle také isté výhody predtým získalo aj Ferrari,.. ...a nik nevyronil ani slzu a tak isto budú nasledovať ďalšie testy s tímami, s ktorými Pirelli absolvuje tých 1000 km, lebo je to potrebné najmä pre stavbu auta v sezóne 2014 a úplne v duchu previdiel a je na tých tímoch, aby sa ich dožadovali, ako sa o to snažilo Ferrari, Merceds a ďalší, ktorí testy budú do konca sezóny absolvovať, lebo je to v duchu pravidiel, ktoré sú sice nedokonalé, ale dá sa s nimi žiť a dajú sa zo strany FIA upraviť tak, aby vyhovovali aj ostatným tímom.-
uzivatel001000
12:11 29.05.2013 46.39.185.XXXI kdyby takovéto testy proběhly postupně u všech týmů, rozhodně by to nebylo fér. Vždy by z toho profitoval jen zlomek startovního pole. Pokud by Mercedes v Barceloně testoval již finální produkt pro 2014, získali by výhodu v množství času na analýzy oproti týmům, které by testovaly třeba až někdy v září. Nebo se může Pirelli nakonec rozhodnout změnit konstrukci a směsi a všechny doposud provedené testy se náhle stanou zcela irelevantními a ve výhodě budou pouze ti, kteří testovali onen "finální produkt". Myslím, že fér by mohlo být několik dalších testů s ostatními týmy, aby se tím vykompenzoval čas na dráze a Pirelli získalo data ze současných vozů. Nakonec by ale specifikace pneu byla odlišná od všecho doposud testovaného. Až v předsezónním testu by se otestovala finální specifikace a to všemi týmy současně.
-
-
uzivatel001000
09:04 29.05.2013 46.39.185.XXXPirelli mlží... Argumentovat tím, že stejně v Mercedesu nevěděli, na jakých gumách jezdí je podle mého názoru hodně naivní a levná výmluva. Myslím, že v Mercedesu nejsou žádní blbci, aby nepoznali, na jakých gumách zrovna krouží. A pokud Pirelli již dopředu avizovalo, že chystají jen výměnu ocelového plátu za kevlarový, tak vlastnosti těch gum budou velmi podobné a tudíž to museli inženýři snadno rozeznat.
Podle mně je tady zcela zásadní otázka - Zda má Mercedes z testů k dispozici data? Pokud ano, tak tím získali obrovskou výhodu před ostatními týmy. Mají mnohem více času na analýzu gum připravovaných pro nadcházející sezónu (i přesto, že specifikace zatím není finální). Taktéž mají mnohem více času pro analýzu gum připravovaných pro nasazení v Montrealu. Pokud by byla telemetrie výhradně pod správou Pirelli, tak by podle mého názoru zas až tak velkou výhodu tím testem nezískali.
Zajímalo by mně, jak se bude pohlížet na opotřebení monopostu při těchto testech. Vztahují se na tyto testy pravidla o motorech a převodovkách?-
Petr
09:23 29.05.2013 109.81.245.XXXMercedes data má, jinak by nebyly logické argumenty ze strany Pirelli, že nevěděli, které gumy zrovna testují. Navíc Pirelli by sotva dokázalo provozovat auto Mercedesu bez jeho inženýrů. A zpětná vazba závodních jezdců představuje v určitém smyslu také "data." Na testy se pravidla o motorech a převodovkách nevztahují.-
uzivatel001000
12:01 29.05.2013 46.39.185.XXXAno, souhlasím, že by asi Pirelli nedokázalo provozovat vůz Mercedesu bez jeho inženýrů. Ale dokážu si představit scénář, kdy nasadí na auto gumy, nechají ho projet X kol, pak si stáhnou data relevantní s pneu a zbytek se zahodí. Pak zjistí, jak se gumy při dané konfiguraci chovají, nechají třeba udělat změny na voze a celé to takle opakují. Pokud by se Pirelli potažno FIA podařilo zabránit zisku dat Mercedesem, tak bych to neviděl zas na tak velký problém. Zkušenosti získané s těmito gumami by byly potom už jen subjektivní, piloti by mohli popsat, jak se to chovalo, inženýři by si možná něco zapamatovali, ale neměli by reálná data, na základě kterých by mohli provádět počítačové analýzy. Asi to je z mé strany dost naivní představa, rozhodně by to chtělo více informací, aby si člověk dokázal udělat obrázek o "neférovosti" takového testu.
-
-
Olda
09:54 29.05.2013 89.203.220.XXXSouhlas, ty gumy by poznali.
Navíc je nikdo nekontroloval, mohli si dělat co chtěli. To, že Mercedes prý nevěděl jaké gumy používal je prostě obranný argument, ale nelze ho dokázat. Při testu nebyl k dispozici žádný dozor.
Tyto testy by měla FIA zakázat, výslovně(!) a Pirelli by mělo testovat gumy na jiném voze, třeba staré Toyotě či Lotusu, nebo co to měli.-
uzivatel001000
12:18 29.05.2013 46.39.185.XXXOn je problém právě ve stáří toho vozu na testování. Jsou tam výrazné odlišnosti, díky kterým se Pirelli nedaří vyvinout produkt, který bude fungovat dobře na současných monopostech. Na starém voze jim to třeba funguje, nasadí to na současný a všechno je jinak. Potřebu současného vozu zcela chápu, akorát je potřeba zadefinovat zcela transparentní podmínky pro takový test, tzn. aby se nikdo nemohl dostat do výhody v průběhu sezóny (netestovat gumy pro současnou sezónu, zamezit testování nových dílů na testech pneu, zamezit závodní piloty, testovat na nezávodních okruzích atp -> udělat testy maximálně irelevantní pro závodní týmy).-
anonym
14:39 29.05.2013 193.245.34.XXXTakhle...
Vzhledem k tomu, že příští rok bude vše jinak.... Tak setjně pneumatiky pro loňský rok na letošním voze asi moc neřeknou...
Nicméně. pravidla hovoří celkem jasně. Jakékoliv řečičky po testu už by nikoho něměli zajímat. Stalo se něco co se nesmí a basta.
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek