DISKUZE K ČLÁNKU Button: Mercedes možná "dostane přes prsty," v Monaku by ale stejně vyhrál

Jenson Button očekává, že Mercedes bude shledán vinným a potrestán. Nico Rosberg by podle něj však Velkou cenu Monaka vyhrál i bez účasti v kontroverzním třídenním testu.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Button: Mercedes možná "dostane přes prsty," v Monaku by ale stejně vyhrál

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 9, poslední 29.05.2013 14:39 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel001000 (Hlasovali 2 lidé) 29.05.2013 09:04
Pirelli mlží... Argumentovat tím, že stejně v… »
» Petr (Hlasovali 2 lidé) 29.05.2013 09:23
Mercedes data má, jinak by nebyly logické… »
» uzivatel001000 (Hlasoval 1 člověk) 29.05.2013 12:18
On je problém právě ve stáří toho vozu na… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • tom

    85.237.227.XXX
    tu nieje problém test pneum. môj názor je ten aj z vyjadrení všetkých ostatných tímov to vyplíva, že nemajú problém s testom pneumatik.
    Problém je ten, že to bol aj test súčasneho monopostu - čo je zakázane počas sezóny
    /výnimku tvorí jeden test s testovacím pilotom/
    Veľa ľudí sa tu oháňa tým, že Pirelli to má v zmluve a mali povolenie od FIA...
    Lenže tímy majú presné pravidla ohľadne testovania aktuálnych monopostou a tie sú pre nich závezne. Ano odporujú tomu čo má povolené Pirelli - ale netreba zabúdať na to, že Pirelli nieje tím F1 a teda sa musí riadiť svojími pravidlami.

    Aj keď Hornera nemám rád - vyjadril sa k tejto veci celkom rozumne:
    Pirelli to má povolené, ale Mercedes je pretekárskym tímom a na neho sa vzťahujú pravidlá o testovaní počas sezóny /a tieto pravidlá to zakazujú /

    Takže Pirelli má povolené to čo je pre tímy nepovolené. /a v Mercedese na to pozabudli/

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Ale také isté výhody predtým získalo aj Ferrari,.. ...a nik nevyronil ani slzu a tak isto budú nasledovať ďalšie testy s tímami, s ktorými Pirelli absolvuje tých 1000 km, lebo je to potrebné najmä pre stavbu auta v sezóne 2014 a úplne v duchu previdiel a je na tých tímoch, aby sa ich dožadovali, ako sa o to snažilo Ferrari, Merceds a ďalší, ktorí testy budú do konca sezóny absolvovať, lebo je to v duchu pravidiel, ktoré sú sice nedokonalé, ale dá sa s nimi žiť a dajú sa zo strany FIA upraviť tak, aby vyhovovali aj ostatným tímom. 11

    + 2 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel001000

      uzivatel001000

      46.39.185.XXX
      I kdyby takovéto testy proběhly postupně u všech týmů, rozhodně by to nebylo fér. Vždy by z toho profitoval jen zlomek startovního pole. Pokud by Mercedes v Barceloně testoval již finální produkt pro 2014, získali by výhodu v množství času na analýzy oproti týmům, které by testovaly třeba až někdy v září. Nebo se může Pirelli nakonec rozhodnout změnit konstrukci a směsi a všechny doposud provedené testy se náhle stanou zcela irelevantními a ve výhodě budou pouze ti, kteří testovali onen "finální produkt". Myslím, že fér by mohlo být několik dalších testů s ostatními týmy, aby se tím vykompenzoval čas na dráze a Pirelli získalo data ze současných vozů. Nakonec by ale specifikace pneu byla odlišná od všecho doposud testovaného. Až v předsezónním testu by se otestovala finální specifikace a to všemi týmy současně.

      + 0 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • uzivatel001000

    uzivatel001000

    46.39.185.XXX
    Pirelli mlží... Argumentovat tím, že stejně v Mercedesu nevěděli, na jakých gumách jezdí je podle mého názoru hodně naivní a levná výmluva. Myslím, že v Mercedesu nejsou žádní blbci, aby nepoznali, na jakých gumách zrovna krouží. A pokud Pirelli již dopředu avizovalo, že chystají jen výměnu ocelového plátu za kevlarový, tak vlastnosti těch gum budou velmi podobné a tudíž to museli inženýři snadno rozeznat.
    Podle mně je tady zcela zásadní otázka - Zda má Mercedes z testů k dispozici data? Pokud ano, tak tím získali obrovskou výhodu před ostatními týmy. Mají mnohem více času na analýzu gum připravovaných pro nadcházející sezónu (i přesto, že specifikace zatím není finální). Taktéž mají mnohem více času pro analýzu gum připravovaných pro nasazení v Montrealu. Pokud by byla telemetrie výhradně pod správou Pirelli, tak by podle mého názoru zas až tak velkou výhodu tím testem nezískali.
    Zajímalo by mně, jak se bude pohlížet na opotřebení monopostu při těchto testech. Vztahují se na tyto testy pravidla o motorech a převodovkách?

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      109.81.245.XXX
      Mercedes data má, jinak by nebyly logické argumenty ze strany Pirelli, že nevěděli, které gumy zrovna testují. Navíc Pirelli by sotva dokázalo provozovat auto Mercedesu bez jeho inženýrů. A zpětná vazba závodních jezdců představuje v určitém smyslu také "data." Na testy se pravidla o motorech a převodovkách nevztahují.

      + 2 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • uzivatel001000

        uzivatel001000

        46.39.185.XXX
        Ano, souhlasím, že by asi Pirelli nedokázalo provozovat vůz Mercedesu bez jeho inženýrů. Ale dokážu si představit scénář, kdy nasadí na auto gumy, nechají ho projet X kol, pak si stáhnou data relevantní s pneu a zbytek se zahodí. Pak zjistí, jak se gumy při dané konfiguraci chovají, nechají třeba udělat změny na voze a celé to takle opakují. Pokud by se Pirelli potažno FIA podařilo zabránit zisku dat Mercedesem, tak bych to neviděl zas na tak velký problém. Zkušenosti získané s těmito gumami by byly potom už jen subjektivní, piloti by mohli popsat, jak se to chovalo, inženýři by si možná něco zapamatovali, ale neměli by reálná data, na základě kterých by mohli provádět počítačové analýzy. Asi to je z mé strany dost naivní představa, rozhodně by to chtělo více informací, aby si člověk dokázal udělat obrázek o "neférovosti" takového testu.

        + 0 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • Olda

      89.203.220.XXX
      Souhlas, ty gumy by poznali.
      Navíc je nikdo nekontroloval, mohli si dělat co chtěli. To, že Mercedes prý nevěděl jaké gumy používal je prostě obranný argument, ale nelze ho dokázat. Při testu nebyl k dispozici žádný dozor.
      Tyto testy by měla FIA zakázat, výslovně(!) a Pirelli by mělo testovat gumy na jiném voze, třeba staré Toyotě či Lotusu, nebo co to měli.

      + 2 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • uzivatel001000

        uzivatel001000

        46.39.185.XXX
        On je problém právě ve stáří toho vozu na testování. Jsou tam výrazné odlišnosti, díky kterým se Pirelli nedaří vyvinout produkt, který bude fungovat dobře na současných monopostech. Na starém voze jim to třeba funguje, nasadí to na současný a všechno je jinak. Potřebu současného vozu zcela chápu, akorát je potřeba zadefinovat zcela transparentní podmínky pro takový test, tzn. aby se nikdo nemohl dostat do výhody v průběhu sezóny (netestovat gumy pro současnou sezónu, zamezit testování nových dílů na testech pneu, zamezit závodní piloty, testovat na nezávodních okruzích atp -> udělat testy maximálně irelevantní pro závodní týmy).

        + 1 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • anonym

          193.245.34.XXX
          Takhle...
          Vzhledem k tomu, že příští rok bude vše jinak.... Tak setjně pneumatiky pro loňský rok na letošním voze asi moc neřeknou...
          Nicméně. pravidla hovoří celkem jasně. Jakékoliv řečičky po testu už by nikoho něměli zajímat. Stalo se něco co se nesmí a basta.

          + 0 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama