DISKUZE K ČLÁNKU Gillan o změnách pneumatik: Jak velký dopad budou mít a jak ovlivní aerodynamiku?

Bývalý hlavní inženýr Williamsu Mark Gillan v rozhovoru s Jamesem Allenem vysvětluje, co hodlá Pirelli od Kanady změnit na svých pneumatikách, o jak velkou změnu půjde a jaký dopad na týmy bude mít.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Gillan o změnách pneumatik: Jak velký dopad budou mít a jak ovlivní aerodynamiku?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 8, poslední 16.05.2013 20:25 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel001000 (Hlasovali 3 lidé) 16.05.2013 08:36
A jsi si jistý, že Pirelli "cíleně"… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Mynona

    165.72.200.XXX
    To není jen o Redbullu Na ty gumy si stěžoval i Alonso, který závod vyhrál a není jediný kdo letošní gumy kritizuje. Já vím, že se vám to moc do diskuse nehodí, ale přestaňte to házet jen na RB. Já RB nefandím a ani mi nejsou sympatický ale souhlasím s tím, že letošní gumy jsou prostě zmetek a je nutné stav napravit a čím dřív tím lépe. Můžete se mnou nesouhlasit, ale psát, že je to jen kvůli RB je prostě lež. 02

    + 10 / − 12

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Arnoux

      89.24.17.XXX
      Jen pro upřesnění-Alonso si stěžoval ve vztahu k divákům na tribunách ,kteří jsou dezorientováni v závodě.Nic jiného jsem nepostřehnul.A jen RB to nebyl-to máš pravdu.Hlavní silou bude Mercedes.

      + 0 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • anonym

      178.255.168.XXX
      Čím dřív, tím lépe? Četl jsi vůbec článek, jaké problémy hlavně ekonomického rázu to může způsobit? O neférovosti měnění podmínek během rozjeté soutěže nemluvě. 02

      + 13 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Mynona

        165.72.200.XXX
        Neférové je podle mě stavět gumy na zakázku, tak aby nemohl vyhrávat ten dosud nejlepší.
        Přiznejte si konečně, že lidé kteří na F1 nejvíce profitují, musí dělat všechno proto, aby se lidé bavili a když je nudí koukát na dominanci jedné stáje, tak prostě zasáhnou a vymyslí něco, co tomu favoritovi podtrhne nohy. To samé se dělo v roce 2005, kdy prostřednictvím FIA lidé v zákulisí pro změnu vymysleli, že se pojede celý závod jen na jedné sadě gum.
        Výsledkem bylo, že po předchozí neskutečně dominantní sezóně a pěti tituly v řadě se Ferrari neuvěřitelně výkonově propadlo a chytlo se trochu až v druhé polovině sezóny.
        Ti, kteří z F1 nejvíce profitují totiž nenechají dopustit, aby lidé omezili zájem, takže když se něco nehodí a začíná to nudit fanoušky, tak prostě prosadí změny i na základě podpory konkurence dominátora a nějaké férovost jde stranou.
        Takže slovo "neférové" v tvém kontextu vyznívá hodně absurdně.

        + 5 / − 6

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • anonym

          178.255.168.XXX
          "Přiznejte si konečně, že lidé kteří na F1 nejvíce profitují, musí dělat všechno proto, aby se lidé bavili..."

          Máš to IMO trochu pomotané a to ve více směrech. F1 je na penězích od diváků životně závislá, ani náhodou to není jen o něčím profitu. To ovšem znamená, že změny k potěšení diváků jsou ve své podstatě vždy dobré. Co mezi řádky propaguješ, totiž nechat stále dokola vyhrávat nejsilnějšího, aby byl příště ještě silnější a mohl vyhrávat ještě dominantněji, by velice rychle přivedlo F1 na buben, viz 2004. Tudy cesta nevede. Změny cílené k oslabení dominantního týmu, ať už jde o Red Bull (pokud přijmu tvou tezi, že letošní změna pneu byla proti němu cílená, o čemž nejsem ani trochu přesvědčen), Ferrari nebo jakýkoliv jiný, jsou pro F1 nezbytné a ze sportovního hlediska přínosné, tak jak by mohly být nefér? Týmy o nich ví s předstihem (tedy je zachována rovnost příležitostí) a favorité mají finanční i lidské zdroje k tomu, aby se s nimi vyrovnali, tak jaképak copak.

          Že leader, který má už tak prostředků dost, dostává od Bernieho další podstatný balík na vývoj, zatímco slabé týmy živoří v podstatě bez šance dostat se někdy nahoru, to ti nefér nepřijde? Že se během rozehrané hry mění pravidla, aby vyhrál ten, kdo si zrovna vytáhl horší karty, to ti nefér nepřijde? Přišlo ti fér, když byly Renaultu, který byl zrovna v laufu, během sezóny zakázány hmotové tlumiče, které používal už dva roky a FIA do té doby nevadily?

          + 5 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • uzivatel001000

            uzivatel001000

            46.39.185.XXX
            A jsi si jistý, že Pirelli "cíleně" vyvinulo gumy, které nesedí právě RedBullu?? Já o tom naprosto pochybuji, už jen z důvodu, že měli gumy hotové ještě před tím, než vůbec letošní RB poprvé vyjel na trať.
            Jediný problém, který na těch gumách vidím je ten, že jejich tvar resp. deformace údajně nesouhlasí s tvarem 60% gum, které se používají v aerodynamických tunelech. Pokud tomu tak skutečně je, tak je to od Pirelli chyba a měli by dostat příležitost k tomu, aby upravili tvar a deformace skutečných gum tak, aby to odpovídalo těm modelům. A pokud by si na toto týmy stěžovaly, tak to vidím zcela oprávněně.
            Na druhou stranu stížnosti na malou výdrž pneumatik bych zcela ignoroval. Vždy to někomu sedí a jinému ne. Pokud ty letošní závodní gumy odpovídají těm, které měly týmy k dispozici na podzim při testech, tak nevidím důvod k jakýmkoliv změnám teď uprostřed sezóny. Je to jenom o tom akceptovat skutečnost, že gumy méně vydrží a počítat s tím při následném vývoji a plánování strategií.
            Já osobně vidím trochu problém v tom, že pneumatiky dodává třetí strana a týmy nemají možnost si vynutit změny hlasováním tak, jak by to bylo v případě potřeby úpravy nějakého pravidla. Proto fňukají do médií, vytváří tlak na dodavatele a spoléhají na to, že dodavatel vyměkne a mediálnímu tlaku podlehne.

            + 3 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Ono Red Bull prestal vyhrávať,.. ...a na jeho miesto sa začalo tlačiť Ferarri a Lotus a to nie je predsa s kostolným poriadkom, aby sa Red Bull v štartovnom poli prepadával na tretie miesto v poradí, preto nastúpilo zas to povestné šetrenie v F1, ktoré sa opakuje už neviemkoľký raz a bude viesť zase k novej zmene pneumatík, ich konštrukcii a tvaru, podľa zákazky Red Bullu. Úžasné, čo sa dnes v F1 odohráva ! 02

    + 14 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • NsT

    85.70.60.XXX
    RB-oplakánci Tak to vypadá, že když si RB zabrečí, tak se kvůli nim změní svět!!! Takže se jim teď všichni musí podřídit, měnit svoje nastavení, ale nejlepšíííí RB bude mezitím vyhrávat závody... 02

    + 9 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama