DISKUZE K ČLÁNKU Pirelli: Osm týmů si nepřeje, abychom měnili přístup - ovlivnili bychom šampionát

Podle sportovního ředitele Pirelli si 8 z 11 týmů nepřeje, aby ubírali na agresivitě svých letošních pneumatik.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Pirelli: Osm týmů si nepřeje, abychom měnili přístup - ovlivnili bychom šampionát

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 8, poslední 19.04.2013 15:39 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Ferda (Hlasovali 2 lidé) 19.04.2013 12:06
Překlad. 8 týmů nemá dostatek peněz na to, aby… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Meniť nielen zmesy pneumatík, ale aj tvar každý rok je úplný nezmysel,... ...čo jasne vidieť, že teraz keď už po úvodných závodoch tímy a aj závodníci na to prišli ako s pneumatikami zaobchádzať a ako nastavovať auto, znovu títo tupci z Pirelli prichádzajú s obohranou pesničkou, niečo meniť v záujme zábavy, čo je úplný nezmysel, lebo pneumatiky sú vyrobené na celý rok a na začiatku roku bol určený rozpis, ktoré dve tvrdosti sa použijú v ktorom závode a tým je to vybavené. Ak niekto vie vyladiť auto lepšie a druhý nie, je to chyba tímu a nie dôvod, aby sa fut niečo menilo do zbláznenia, že si to nejakí tupci umanú a odôvodňujú to kadejakými vtákovinami. Však ak minuloročné pneumatiky vyhovovali väčšine tímov mali sa zachovať a nie stále niečo do osprostenia meniť len preto, že niektorí tupci ako je Bernie a Paul nemajú o čom rozjímať. 08

    + 3 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Mynona

    165.72.200.XXX
    Si dělají srandu ? "Doufali jsme že více týmů použije tvrdé gumy v Q2" ?
    To v překladu znamená, že více týmů se rozhodne obětovat kvalifikaci, aby pak měly výhodu v závodu. Nebylo by nakonec ideální řešení do kvaldy vůbec nevyjíždět ? A vy tady tomu ještě tleskáte ? Nechápu, že se Vám tohle líbí ? Já vždycky kvalifikaci považoval za první vrchol celého víkendu a těšil se na ní. A nyní se ukazuje, že se více vyplatí spíš šetřit gumy než se snažit o získání pole position či dobrého místa na startu ? Bože, kam to spěje ?
    Vím, že většina mistních se mnou jako obvykle souhlasit nebude, ale vám drama kvalifikace fakt nechybí ?

    + 7 / − 8

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • FF

      89.111.98.XXX
      Myslím, že to bylo myšleno tak, že více týmu, které v Q2 skončili, zvolí tvrdší pneu na začátek závodu a v závěru předvést několik rychlých kol jako Vettel, ne že je použijí v kvalifikaci.

      + 7 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Mynona

        165.72.200.XXX
        Aha, tak to jsem blbě pochopil.
        Nicméně, to že třeba Vettel a Button ani nejeli rychlá kola v Q3 o něčem svědčí. A týmy, které mají malou šanci na Q3 nebo by tam stejně skončili na prvních místech, tak těm by se určitě vyplatilo jet Q2 na tvrdé gumě nebo se Q2 vůbec neúčastnit. Dneska jsou kvaldy skoro o ničem, protože je otázka zda je výhodné startovat na mechu, po pár kolech zajet do boxu a pak se míchat s jezdci, kteří startovali na tvrdých ? Výhodou na začátku asi je, že si mohou učit kdy přezujou, protože ti co to nechávají na konec dojet musí. Z druhé strany zase vidí co to vydrželo za daných podmínek ostatním, tak s tím mohou kalkulovat při strategii. Pokud ale v průběhu závodu začne pršet tak je to zase výhoda pro ty co už je nemusí použít. A taky v průběhu závodu si mohou najít okno, kdy je jejich použítí bude stát nejméně, např. za SC, nebo kdy je krátký stint nebude stát uvíznutí v provozu. Když jsou takhle rozdány karty, tak mohou být ušetřené sady gum, rozhodujícím faktorem a to se mi za mák nelíbí.

        + 4 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • jc

          89.190.50.XXX
          Jenze to pravidlo o startu na stejnych gumach, na kterych zajeli nejlepsi cas, plati jen pro Q3.

          + 1 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mynona

            165.72.200.XXX
            Záleží kolik měkkých sad použijí v Q1. Pokud použijí dvě v Q1 a jednu v Q2 nebo obráceně, tak jim pro závod nezůstane žádná neojetá měkká sada, což znamená, že pojedou stint na ojeté pneumatice s životností v řádu několika kol. Ideální asi je postoupit z Q1 při použití max. jedné měkké sady a při použití jedné měkké v Q2 pak už nemá cenu v Q3 další měkkou použít, když jí musí použít v závodě. Pokud není velký rozdíl ve směsích, pak se dá u lepších týmů postoupit z Q1 i na tvrdší sadě, ale pokud je tam rozdíl dvě sekundy, což údajně v Číně bylo, tak si to asi málokdo dovolí. A dneska asi nikdo nemá na to postoupit z Q2 na dvakrát použité měkké gumě, o tvrdé ani nemluvím.

            Když to shrnu, tak má každý tři "kvalifikační" gumy s malou výdrží, přičemž aby se prosadil musí pravděpodobně všechny tři použít. I kdyby na ní ujel pouhé jedno měřené kolo, tak pořád má už za sebou tři závodní kola, z toho v jednom kole jí musí zahřát, v druhé z ní musí vytáhnout maximum a šetřit jí může pouze v outlapu. Když má ta guma výdrž třeba 10 kol, tak mínus tři kola je dost velký handicup. Pak není divu, že vidíme kvalifikace o ničem, když priorita je mít neojetou gumu pro závod.

            Možná je to blbost, ale nepomohlo by pravidlo Q1 (možná i Q2?) povinně na tvrdší směsi ? Nemám rád tyto nařízení, ale jak jinak ušetřit měkkou gumu pro závod ? Pak by měl každý jezdec min. jednu čerstvou sadu pro Q3, za předpokladu, že jednu použije v Q2 a ještě mu zbyde jedna čerstvá pro závod, kde bude pravděpodobně upředňostňovat tvrdší směs, takže jedna by stačila.

            + 3 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
  • XR

    109.81.245.XXX
    F1 Jsem rád, že má většina rozum. 01

    + 18 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Ferda

    Ferda

    46.47.176.XXX
    Překlad. 8 týmů nemá dostatek peněz na to, aby si mohli dovolit za kvalitní gumy platit.
    Těm slabým týmům tyhle hadráky dávají jakous takous možnost slušně zabodovat pouze díky těmto šmejdům.02

    + 2 / − 32

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama