DISKUZE K ČLÁNKU Räikkönen: Pneumatiky se moc nezměnily, fakt nechápu, proč si lidé stěžují
Kimi Räikkönen krčí rameny nad kritikou pneumatik Pirelli. Podle něj se od loňska moc nezměnily a stížnosti nechápe.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Räikkönen: Pneumatiky se moc nezměnily, fakt nechápu, proč si lidé stěžují
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
uzivatel000415
15:16 17.04.2013 193.86.3.XXXProblém?? Správně Kimi. Problém není v gumách, ale v těch co staví auta. -
Mynona
09:54 17.04.2013 165.72.200.XXXjako loni ? Jsem si asi nevšimnul, že by loni stáli kvůli opotřebení gum více jak polovinu Q1 ?
Proč teda Lotus v Q1 taky nevyjel, když je to stejné jako loni ?
Že by to bylo tím, že to zase tak stejné jako loni není ?
Je mi jasný, že je to vyjádření od Kimiho účelové, když jim toto "řešení" přináší úspěchy.
-
erdedy
10:25 17.04.2013 195.80.165.XXXMomentik - pokial si dobre pamätam, minuly rok stal Vettel dost pravidelne az do poslednych minut a potom siel jedno merane.
Kedze Pirelli tvrdi, ze sa vlastne posunuli o stupen k mäksim (12´Medium->13´Hard, 12´Soft->13´Medium, 12´SuperSoft->13´Soft, 13´Supersoft je nova), tak v podstate to tak vychadza - teraz stoja vsetci (ak nepocitam premenlive podmienky).
Maximalne ak spravia jedno na pouzitych.
Nevravim tym, ze sa mi to paci.-
Mynona
11:37 17.04.2013 165.72.200.XXXMinulý rok Vettel jezdil Q1 většinou na tvrdší směsi, protože věděl že postoupí i tak z Q1.
Až v Q2 a Q3 jezdil na poslední chvíli. Ale že by půlku Q1 nevyjel nikdo nebo pouze někdo z outsiderů, tak to si nevybavuji. A to včetně Kimiho, který taky nevyjel, protože si byl vědom, že ty měkčí nic nevydrží a nemá smysl je zbytečně ojíždět. Rozdíl je v tom, že letos už šetří i ty tvrdší. Dokonce i outsideři si je šetří i když vědí, že díky absenci v dalších částech si žádné jiné neojedou.
Takže můžete dávat mínusy jak chcete, ale prostě to tak je. Gumy bez výdrže způsobují neaktivitu v kvaldě až tak daleko to došlo.-
erdedy
12:31 17.04.2013 91.127.36.XXXNa minusy sa vys.r.
Ano setri kazdy. Vidim to ale prave len ako "logicky" nasledok. Je docela mozne, ze by sme nasli paralelu s minulym rokom, v zavodoch kde boli prave pouzite najmäksie zmesi. (To uz ale nebudem dohladavat)
Je pravdepodobne, ze sa situacia zmeni, kedze Pirelli upravilo vyber uz pre Bahrain.
Ja len - radsej obetujem kvaldu (myslim ako - budem sa nudit v sobotu), aby sme zas nevideli vztyceny ukazovak v nedelu. To sa moze stat, ak Hembery vyjde az moc v ustrety zrovna RB.
Este raz zopakujem, ze v polke sezony si pravdepodobne nikto ani nespomenie na problemy. Kazdy viac/menej pride (znova) na nejake riesenie.-
-
XR
16:16 17.04.2013 78.157.160.XXXStejně hloupé přirovnání jako to s tím hadrovým míčem. Když řekneš A, řekni i B. Takže: Dokážeš si představit běžecké závody, kde by se nepředjíždělo a kde by si po kvalifikaci věděl, kdo vyhraje - prostě děsnou nudu?
Ano, já si dokážu představit běžce, kterému by se po 300 km rozpadly tretry, běhali by 300 km/hod a kdyby všichni měli tretry stejné s tím, že by jejich výkonnost degradovala a během závodu by si je mohli klidně i pětkrát vyměnit. Pestré strategie, zajímavé pro diváka.-
Mynona
17:56 17.04.2013 165.72.200.XXXTak předjíždění snad řeší DRS. Ty gumy tam jsou už jen jako generátor náhody.
Jo a v kvalifikaci by místo běhání šetřili tretry, aby se nemuseli obouvat do polorozpadlých treter.
A přijde předjetí jezdce na ojetých gumách a za pomocí tlačítka jako vzrušující okamžik závodu, zvláště pokud ani předjížděný jezdec už nemá šanci se jakkoliv ubránit ? Podle mě všeho moc škodí. Neříkám, že to má být jako v první dekádě tisíciletí, ale tyhle umělé náhražky, které mají zásobovat diváky vzrušením mi přijdou kontraproduktivní.
Ano, problém byl v minulosti předjíždění. Ale v čem byl problém ? V jízdě ve "špinavém" vzduchu za vozem, v nízkém aero-pytli a nízkém poměru mechanického vůči aerodynamickému přítlaku. Když se k tomu přidá až příliš velká tolerance defenzivní obrany pak se skoro předjíždět nedalo.
A taky si položme otázku co je to předjíždění ? Je to okamžik, kdy momentálně rychlejší jezdec se dostal za momentálně pomalejšího. Ano předjíždění patří ke koření závodění, ale když je celé jídlo namícháno jen z koření pak z toho vznikne jedině nepoživatelnej hnus.
A ještě jedno téma, proč v GP2 mohou jezdci jezdit těsně za sebou a aniž by si odepsali gumy ? Já ti rád odpovím, za prvé mají gumy co to vydrží, za druhé většina generovaného přítlaku se generuje pod vozem, který není tak citlivý na "špinavý" vzduch a tudíž nepříchází o tolik přítlaku, když je jezdec nalepený na soupeři a za třetí nemají tak výkonnou aerodynamiku jako vozy F1. Taky méně učinné a mnohem levnější brzdy dávají větší šanci na předjetí bez kouzelného čudlíku. A že by to byly závody nedramatické a nudné a přičemž s cca. polovičním výkonem jsou v kvalifikaci skoro stejně rychlé na kolo jako naplněné vozy F1 v závodě. Maximálka se tuším blíží také k 300 kmh
Osobně si myslím, že pneumatiky s velkou výdrží a menším gripem by prospěli F1 více. Ale samozřejmě by musel být velmi oslaben aerodynamický přítlak, např. zákazem všech těch přídavných křídelek, užším a menším předním křídlem a uzkým zadním křídlem. Ale to je pro experty, nicméně i lajk vidí, že jinde to funguje, tak proč nejít touto cestou než nějakými a hadrovými pneumatikami a kouzelnými tlačítky?-
anonym
06:12 18.04.2013 188.120.195.XXXTakhle se má nadávat na současné pneu! S tím se nedá než souhlasit.
Také jsem toho názoru, že největším škůdcem atraktivity závodů F1 je šílená pokročilost aerodynamiky a přál bych si to změnit. Zvýšit podíl mechanického gripu na úkor aerodynamického, zvýšit podíl jezdce na výsledku. Jenom se obávám, že restrikce v oblasti aerodynamiky vedou v konečném důsledku k unifikaci. Ona už teď vypadají auta skoro stejně a víc omezení aerodynamiky znamená jen víc předepsaných rozměrů všeho možného. Takže si položme otázku, jestli chceme mít další víceméně unifikovanou sérii, nebo jestli má zůstat F1 pestrá, přestože je tak či onak různorodost proti 70. letům mizivá.
Je to složitý problém, který nemá jednoduché řešení vyhovující všem.
-
-
-
-
-
-
anonym
06:26 18.04.2013 188.120.195.XXX"Je mi jasný, že je to vyjádření od Kimiho účelové, když jim toto "řešení" přináší úspěchy."
Kimi a účelové vyjádření? Dobrý oxymoron, to je fór měsíce!
Ve skutečnosti je to naopak - účelová je kritika z Red Bullu a Mercedesu. Kdyby výše jmenovaní znali recept na správné zacházení s pneu, ani by nekvíkli. Recept ale zatím neznají a tak usilují o změnu, která by jim byla ku prospěchu, což je mimo účelovosti i tak trochu podlé.-
Mynona
10:01 18.04.2013 165.72.200.XXXA myslíš si, že kdyby Kimimu odcházeli pneu víc než ostatním, že by je chválil ? Je logické, že je to účelové a nejspíš na obou stranách. Je logické, že těm kterým to nejvíce bere, že řvou nejvíc a těm co to přináší úspěch, to nejvíc chválí.
Ale celý problém je v tom, ne komu to vyhovuje a komu ne, ale že to jsou úmyslně špatné gumy na objednávku. Krom jediného "pozitiva", což je určitě, větší chaos na trati, se zapomíná na negativa.
a) jezdci si při jízdě za někým ještě víc ničí gumy než tomu bylo v minulosti, takže tohle řešení brání těsnému pronásledování a následnému standartnímu způsobu předjetí
b) díky žmolkům,neskutečný bordel mimo závodní stopu, což omezuje využívat jinou než závodní stopu a brání tak nepřímo předjíždění bez kouzelného tlačítka.
c) vysoká spotřeba omezuje využívání pneumatik během celého víkendu, včetně kvalifikace, což by asi nemělo být účelem.
d) vysoká spotřeba pneumatik asi taky nebude zrovna ekonomická, když se všude v F1 mluví o šetření.-
Nasir
20:04 18.04.2013 188.175.176.XXXPneu jsou pro všechny stejné a Kimiho tým odvedl lépe svou práci. Proto má pravdu anonym, že účelová je hlavně kritika týmů, které to tak dobře nezvládly.
- od doby zavedení DRS se zvýšil počet předjetí i mimo DRS zóny (alespoň minulý nebo předminulý rok to tak bylo).
- kvalifikační gumy týmy nechtějí...-
Mynona
12:51 19.04.2013 165.72.200.XXXNaštěstí o tom kdo má pravdu nerozhoduješ i když si toto právo dosti nápadně přisuzuješ. Prostě pouze máte jiný názor. Já vám ho neberu, ale dávat rovnítko mezi pravdu a váš názor mi přijde trošku přehnané. Prostě se neshodneme. Já mám rád F1 jako sport, kde by měla rozhodovat rychlost vozů a jezdců a kdo umí projet zatáčku rychleji a ne kdo jí projede efektivně k opotřebení gum. Jasný, že to k tomu patří, ale měl by to být jen dílčí parametr, nikoliv rozhodující a pneumatiky by měly výkonově a výdrží odpovídat úrovni F1. Vy dáváte přednost show i za cenu, že si jezdci nemohou dovolit jet v závodě na limitu a to mě neskutečně vadí.
-
-
-
-
erdedy
22:47 16.04.2013 91.127.41.XXXSpravne Kimi!
Poriadne ostatnych s Pirellami nas.r! Nech su frustrovany zo situacie. To je sucast taktiky!
Sice tento rok si viem predstavit jemne trvanlivejsie gumy ale ked povie Raikkonen, ze su dobre, tak su dobre!
Schvalne - pred nedavnom som niekde cital nejake "ejakulaty", ze Kimi je nejaky "šetrič/krúžič"... a podobne nezmysly...
Zrazu..?
Sakra, potom vazne nechapem, preco napr. v McL horelo auto (presnejsie "najsamlepsi" motor ...ehm-ehm-ehm... radsej nepisem vyrobcu...) STALE len Kimimu...(?)
Jaaaj aha, vtedy asi nebol "šetrič", az teraz asi...
Co z toho vyplyva?
Nic, len asi je Raikkonen potom ten najprisposobivejsi alebo najinteligentnejsi jazdec (?), zrejme. Ostatok by sa mal vazne zamysliet, ci neabsolvovat Kimiho workshop - "56 kôl k vitazstvu, na surovych vajickach" (vo volnom case)...-
anonym
00:02 17.04.2013 82.144.130.XXXVůbec se mu nedivím, že obhajuje současné pneu, když jejich vozu sedí víc než konkurenci, díky nim získává na ostatní. Kdyby byly ty pneu úplně stejné jako jsou teď a on seděl v RB, tak by je už tak nechválil, když by mu bránily ve výhře.
Stejné to bylo minulou sezónu, jeden tým obhajoval pneu, druhý tým je kritizoval a další závod si to vyměnili i s komentářem, že konečně pochopili a ti druzí, že nechápou a další víkend zase opačně podle toho jak se jim aktuálně dařilo.-
erdedy
01:12 17.04.2013 91.127.41.XXXJa mam vlastne docela na haku, po com tuzi Vettel aj ostatny z "peticneho vyboru". Nech si pindaju - mas pravdu, stejne to bolo aj minuly rok, kym nekapli za par mesiacov na riesenie, uz nikto nepindal... a potom Vettel vyhral...
Ide mi skor o toto - minuly rok Lotus zaobchadzal s gumami stejne dobre (myslene v pretekoch) tiez hned pd zaciatku sezony, kym ostatny mali z toho trochu/viac/menej gulas.
Tento rok, tu mame hned dvoch - Lotus ale aj Ferrari. Znamena to, ze nejaky recept musi existovat.
Je tak tazke priznat, ze urobili niekde lepsiu robotu? Resp. "musime sa viac snazit"? Zavidime/placeme/kopeme nozickami/dupeme/ohovarame/ociernujeme lebo nevyhravame...
Niekto musi prehrat (neznamena to vsak, ze nabuduce to nemoze byt inak).
Posledna vec - neviem ako ostatny, no tento rok mam pocit, ze sa zacalo/i pouzivat uz prilis spinave podpasovky (hlavne politicke). Hlavne od RedBull company (nemyslim len VET vs WEB).
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek