DISKUZE K ČLÁNKU Whitmarsh a další osobnosti o pneumatikách: Je to mučení

Po Velké ceně Číny připouštějí další vůdčí osobnosti F1 frustrace z letošních pneumatik Pirelli.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Whitmarsh a další osobnosti o pneumatikách: Je to mučení

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 20, poslední 17.04.2013 16:40 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel000190 (Hlasovalo 13 lidí) 16.04.2013 10:38
To tedy byl sportovní výkon, když dojel… »
» uzivatel000415 (Hlasovali 5 lidé) 16.04.2013 15:57
Šéf Red Bullu Christian Horner s ním souhlasí: … »
» uzivatel000190 (Hlasovali 4 lidé) 16.04.2013 13:45
Jo to bych rád také, ale člověk si musí… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • tom

    85.237.227.XXX
    počítal som :-) Whitmarsh -jazdci musia jazdiť na 90% - to znamená, že ak by išli na 100% v číne mohli byť cca o 14s na kolo rýchlejši?
    Horner - musíme isť väčšinou na 70% - takže mohli byť rýchlejší cca o 42s na kolo?
    :-D
    Mám pocit, že niekto tu preháňa.

    Ak by to tak bolo ale pneu by sa potom zodrali o 50% rýchlejšie stačili by im 4 zastávky v boxoch či?

    Nebolo by férové povedať - naše auto derie pneu. rýchlejšie ako konkurencia?
    Ale to už by asi nebol problém pneu. to by sme priznali, že máme malý problém my však?

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • anonym

    85.237.227.XXX
    kto im bráni ísť na 100%???? Veď nech idú na 100% s 5timi zástavkami. - nech pretekajú, keď tvrdia, že im ide iba o pretekanie.
    Alebo bude lepšie, ak dostanú tvrdé pneu. ktoré vydržia celé preteky?
    Potom by sa určite veľa stajní sťažovalo, že sa s tým nedá jazdiť - lebo nemôžu ukázať celý potenciál a musia ísť len na 70%.

    Myslím, že Pirelli spravilo presne také pneu ako FIA chcela -
    je na všetkých ako sa s tým vysporiadajú.

    Ale to isté sme počúvali aj minulý rok....

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Q

    78.80.206.XXX
    F1 po zavedení omezujících pravidel typu : použití DRS, povinné výměny dvou typů pneu, jeden dodavatel pneu, atd. pro mě ztratila F1 atraktivnost. Na závody se již nedívám a jen tak z nostalgie se podívám na web, jak se to vyvíjí. Vždyť už tam není nic zajímavého. Ještě by mohli zavést jeden typ monopostu. Všechno směřuje k unifikaci a konkurence se vytrácí.02

    + 0 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • XR

      109.81.245.XXX
      Zestárnuls.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Q

        78.80.206.XXX
        RE zestárnuls nikdo nemládne, ale tady jde o atraktivitu závodu. Co je zajímavého na tom, že všichni jedou opatrně, aby šetřili gumy ? To nemají na nové ? Kdo takové nesmysly vymýšlí ? Buď je to o soutěži, kdo má lepší vůz, schopnosti a zázemí, nebo je to jenom takové hraní na závodění !

        + 0 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • XR

          109.81.245.XXX
          Chceš mi říct, že za poslední roky závody F1 po příchodu Pirelli ztratily atraktivitu ve srovnání s tím nudným kroužením před tím - bez předjíždění, s jedinou zastávkou všichni ve stejném kole, bez rozmanitých strategií a vítězem daným už po kvalifikaci? Nebo že se snad dříve pneumatiky nemusely šetřit? Copak to nepatřilo a nepatří k umění pilota?

          + 4 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000415

    uzivatel000415

    193.86.3.XXX
    Šéf Red Bullu Christian Horner s ním souhlasí: "Nemyslím si, že by to pro všechny jezdce bylo nějak skvělé jezdit na 70% po velkou část závodu". Tak jim postavte k těm gumám auto, aby mohli na sto procent, že tomu nerozumite je jen Váš problém !!!! Ty gumy jsou pro každýho stejný.

    + 5 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • zeto

    195.113.70.XXX
    Hm... Možná by bylo zajímavé, kdyby byly k dispozici třeba 4 směsi s velmi výrazným rozdílem v rychlosti, ale i v trvanlivosti. Použití libovolných dvou by bylo povinné, ale použití i dalších dvou volitelné (pro lepší pochopení - mohli by v závode použít všechny 4 směsi). Kdyby pak byl rozdíl na kolo třeba 4-5 sekund, mohlo by to přinést různé strategie. Když už tedy za každou cenu chtějí, aby rozhodujícím faktorem byly gumy.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      188.120.195.XXX
      To by vedlo ke zvýšení nákladů, tudíž je to neprůchodné. F1 je v situaci, kdy si nemůže další náklady dovolit. S novými motory a ERS to bude tak jako tak pro řadu týmů o prsa a s některými se možná budeme muset rozloučit, protože to zkrátka neufinancují.

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Čo už teraz, keď sú všetky pneumatiky vyrobené ? Je to skutočne tá "zábava" o ktorej tu Bernie na začiatku sezóny aj zPaulom z Pirelli drmolili, alebo sa zas budeme pozerať na krúženie pilotov, ako to bolo v minulosti ? Dajú tie vyrobené pneumatiky pomlieť a vyrobia nové ? To je to šetrenie v F1 ? No poviem Vám, je to riadny bordel ! 02

    + 4 / − 7

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Mynona

    165.72.200.XXX
    Fanoušek je to humus na entnou. Já chci vidět jezdce jedoucí na limitu a nepotřebuji vidět sto předjíždění za závod, dáli se to objíždění ještě nazvat předjížděním. Problém minulé dekády byl v tom, že se skoro nedalo předjíždět, nyní tu máme jiný paradox, nemá smysl se bránit. Z předjíždění se stal jev tak běžný, že úž to skoro nikdo nevnímá a nikomu nepřináší skoro žádnou radost. Gumy musí vydržet půlku závodu při závodním zacházení, na předjíždění přece máte už DRS, tak na co další generátor náhody ?

    Když už to DRS musí být, mělo by být jeho používání také omezeno. Např. za každou desetinu pod jednu sekund na sektoru by jezdec získal 1 sec DRS a naopak za každou desetinu nad jednu sekundu by zase 1 sec. ztratil. Maximum by bylo třeba 10 sec. DRS. Bylo by čistě na jezdci kdy a kde naspořené DRS využije. V okamžiku, kdy se před jezdec před soupeře dostane se DRS vymaže.

    + 7 / − 8

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • wrt

      80.239.242.XXX
      Aké úžasné športové výkony by sme mohli vidieť keby sa jazdilo na kvalitných gumách ukázal Vettel na konci VC. A keby dokonca neexistovalo gombíkové predbiehanie...

      + 4 / − 9

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • uzivatel000190

        uzivatel000190

        194.228.20.XXX
        To tedy byl sportovní výkon, když dojel hamiltona tak udělal chybu a nedokázal ho předjet ani s autem, které bylo o několik sekund rychlejší... 12 Jinak jezdit rychle když má volnou trať dokáže to je pravda, ale to považuji za daleko nudnější než současný stav.
        Na pneu by měli určitě sáhnout jen pokud se shodnou všechny stáje, v minulosti to tak také nebylo a rozhodně nechci zpět jednu zastávku v boxech za celej závod. Jinak je přirozené, že pokud se nedaří tak jak si představujete tak chcete docílit změny za každou cenu to já chápu, ale třeba u mercedesu by podle mě měli být rádi, že jsou v předu nebo se změní pneu a také zase mohou bojovat někde uprostřed, minulý rok stále chápali pneu a pak zase ne snad celou sezónu.
        A u rb jezdí většinu závodu na 70% ? 18

        + 13 / − 6

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • anonym

          89.24.194.XXX
          No vidíš, a já bych chtěl, aby nebyla ani jedna zastávka v boxech. Aby se rozhodovalo jen na trati. A co ještě bych chtěl? Omezení aerodynamického přítlaku. Omezení elektroniky. Jen plyn, brzda, řadící páka. Omezení komunikace s piloty jen na krizové momenty; ne aby byl pilot informován "zrychli 0,3 sekundy na kolo a v cíli to dá páté místo". A´t si poradí sám a jede co to dá a v cíli se uvidí. Chtěl bych omezení buzerace FIA ohledně techniky, kde má být co jak velké na desetiny milimetru. Proto jsou dnes všechna auta v podstatě stejná na pohled (kromě reklam :-), protože je optimálně navrhne počítač. A ze stejných vstupních parametrů musí vyjít v podstatě stejné auto. Auta ze 70. let Lotus 72, Brabham BT 44, McLaren M23, Ligier JS5, Ferrari 312T ... bylo každé jiné a každý je pozná ještě dnes - asi je tenkrát předpisy tak nesvazovaly. Chtěl bych pořádné motory. Prostě aby pak o umístění v cíli rozhodovala síla auta a hlavně umění pilota. Dnes má pilot v celém tom celku v podstatě marginální vliv na výsledek. Jde o to, aby neudělal chybu a jeho největší starostí není, aby jel co to dá, ale aby odhadl optimální poměr rychlosti a opotřebení pneumatik (za masivní podpory informací ze simulačního softwaru od týmu). Je to čím dál tím větší cirkus a každý závod si říkám, proč to ještě sleduju. No ale samozřejmě další závod jsem zas u televize :-)

          + 4 / − 4

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • wrt

            80.239.242.XXX
            To obmedzenie elektroniky nie je dobrý nápad. Ak to preženiem, tak by jazdec ručne nastavoval bohatosť zmesi, predstih... Obmedzenie len v tom smere, aby do toho jazdec nemohol zasahovať cez hraciu konzolu na volante. Vývoj musí byť aj v motoroch, nemôže sa stále závodiť s parnými strojmi, keď je vývoj automobilov niekde inde.

            + 1 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • uzivatel000190

            uzivatel000190

            194.228.20.XXX
            Jo to bych rád také, ale člověk si musí uvědomit, že právě díky těm technickým možnostem by se ze dvou, tří stájí stala ohromná díra na peníze a ty ostatní to samozřejmě nebude bavit jen koukat takže by se to rozpadlo. Už to není garáž a třeba bez elektroniky by to ani nebyla f1. Píše se rok 2013, proto jsem rád aspoň za nové motory i tak relativně "malý" krok je hodně na hraně když se podíváš jak brblají, takže to o čem píšeš prostě nelze realizovat.
            Vsadím se, že pokud udělají pneu které vydrží celý závod, tak samozřejmě budou šetřit to ostatní a nikdy nepojedou na 100% pořád, to je prostě argument o ničem a navíc by lidé okamžitě začali psát o nudném průběhu závodu, protože po ustálení pořadí by se čekalo už jen cíl.

            + 4 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • anonym

              46.167.201.XXX
              No pro mě je prostě ideál 70. léta: bez zastávek, bez elektroniky a rozhodně se nedá říct, že by se nejezdilo na 100%.

              + 0 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • anonym

                188.120.195.XXX
                Jenže od té doby technika (hlavně aerodynamika) strašlivě pokročila. Neexistuje způsob, jak inženýrům vyhnat z hlavy poznatky za posledních 40 let a tudíž neexistuje způsob, jak dostat F1 do stavu podobnému tomu ze 70. let. Nedejbože kdybychom uvažovali o 70. letech se současnou bezpečností. To je neřešitelný rébus.

                + 4 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
      • anonym

        109.202.68.XXX
        ale pak by jeli jinak i ti vepředu, gumy by měli taky OK, takže rozdíl by se smazal a VET by byl tam kde je a opět by se jenom kroužilo

        + 5 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Kolize Sainze s Pérezem v Baku

Sainz a Pérez se vzájemně obviňují z kolize, komisaři mají jasno + VIDEO

Sergio Pérez měl našlápnuto k lepšímu výsledku, ale skončil předčasně v předposledním kole (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Piasti v euforii, Leclerc zpytuje svědomí, Verstappen propadá mírně skepsi

Oscar Piastri se dočkal vítězství díky vlastnímu dobrému výkonu (ilustrační foto)

GP ÁZERBAJDŽÁNU: Piastri ustál Leclercovy ataky, Monačan ani napočtvrté nezúročil pole-position

Lewis Hamilton v závodě v Austrálii

Lewise Hamiltona na startovním roštu v Baku neuvidíme

Vozy Alpine by dosavadní průběh Grand Prix v ulicích Baku vymazaly (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ PO KVALIFIKACI: Všichni čekají nepředvídatelný závod

Sergio Pérez v letošní sezóně poprvé v kvalifikaci porazil svého kolegu (ilustrační foto)

Leclercovi Baku svědčí zajel tu čtvrté pole-position v řadě, Norris fatálně propadl

Alexander Albon stejně jako jeho nový týmový kolega v Baku překvapili (ilustrační foto)

Třetí trénink plný dramat: dvě červené vlajky a výborný Williams, těsně triumfoval Russell

George Russell téměř celou první polovinu prostál v boxech (ilustrační foto)

Leclerc těsně pokořil Péreze v druhém tréninku, smůlu měl Norris

Max Verstappen v závodě v Monaku

První trénink v Baku ovládl Verstappen. Leclerc a Colapinto bourali

Newey nastupuje k Aston Martinu

Newey přechází k Aston Martinu. S Alonsem a Hondou očekává opět úspěšné partnerství

  • Pátek

    • 1. Trénink (11:30 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (11:30 - 12:30)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (14:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama