DISKUZE K ČLÁNKU Lauda: Situace kolem pneumatik je absolutně stupidní, umělé vytváření zastávek je špatné

Ředitel Mercedesu Niki Lauda zkritizoval současnou dění kolem pneumatik ve Formuli 1. Podle něj je umělá snaha o zvýšení počtu zastávek špatnou, podle Pirelli však vede k atraktivnějším závodům.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Lauda: Situace kolem pneumatik je absolutně stupidní, umělé vytváření zastávek je špatné

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 93, poslední 21.03.2013 17:54 Vložte komentář

Nejlepší názory

» odin (Hlasovalo 22 lidí) 19.03.2013 09:36
Lauda Tak mi připadá, že jediným zmateným je… »
» Adi (Hlasovalo 16 lidí) 19.03.2013 09:30
Kdo umí, ten umí Nechci se Nikiho nějak dotknout… »
» Adi (Hlasovalo 16 lidí) 19.03.2013 09:55
Redakce F1 news - offtopík Nelze si nevšimnout,… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

        • anonym

          109.81.245.XXX
          Není nad umělé přehánění. Copak oni jezdí na kolech obalených hadrama? 02

          + 13 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • horal

            195.39.19.XXX
            Kola obalené hadrama Nejdřív jsem se zasmál, ale pak mi ten příměr až tak od věci nepřišel. Možná jezdí s koly obalenými hadry.02

            + 8 / − 5

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
  • eR

    62.245.107.XXX
    Nechápu o co mu jde jezdí se strategie na 2-3 zastávky, což je úplně stejné jako loni, před deseti lety i v době kdy jezdil Lauda. To není žádné vytváření umělých zastávek. Vyrob auto šetrné k pneumatikám a můžeš jezdit na 1-2 zastávky. Udělej auto co je sjede po pár kolech a budeš jezdit na 3-4 zastávky. Taky to bylo vždycky, F1 je o postavení toho nejlepšího auta a nejlepší auto, krom toho, že je rychlé a spolehlivé, musí umět také dobře pracovat s gumama. A ne je žrát po pár kolech.

    Jako fanoušek F1 chápu, že sice mají dobré auto, které ale opět, stejně jako v minulém roce, nedokáže gumy moc pošetřit. A opravdu na to nepotřebuji telefon na inženýry od Mercedesu, ani z toho nejsem zmatený. Konec konců, Mercedes předvádí každým rokem dost podobné představení.

    + 17 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Ferdík

      193.86.121.XXX
      Omyl. Kdysi se odjel závod na jedné sadě pneu a bez tankování (éra J. Stewarta a e. Fittipaldiho a dalších velkých závodníků) a vůbec to nebyla nuda. Kdo musel zastavit v boxu, neměl šanci vyhrát. A ještě chci dodat - pro Pirreli není problém vyrobit tvrdé pneu, které vydrží celý závod, je to opravdu jenom diktát FIA.

      + 8 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • odin

        odin

        77.240.96.XXX
        Ano 70.-tá léta opravdu nuda nebyla. Ale rozdíly mezi touto dobou a dneškem jistě najdeš. Tehdá se auta vyráběla téměř "na koleně" a některým týmům vydržely i dvě až tři sezóny, některým ještě déle. (např. Lotus 72 v různých úpravách jezdil od 1970-mistr světa J.Rindt, až do roku 197518 ).Bezpečnost se neřešila. Respektive, piloti byli neustále ve sporu s konstruktéry a pořadately závodů ohledně bezpečnosti.
        Dnes se do vývoje cpou obrovské peníze, vyvíjí se za pomocí počítačů a obrovské bezpečnostní požadavky zpúsobují nudné závody. A tak bohužel si F1 k atraktivitě musí pomáhat bizardními pravidly. A nám fanouškům nezbývá nic jiného, než to akceptovat. Pokud nechceme sledovat pouze kvalifikaci (protože v závodě už nikdo nikoho nepředjede).03

        + 12 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • kik

          78.102.206.XXX
          Odine, sorry, ale bezpecnost se resila uz behem 50-tych let i kdyz trosku jinak nez dneska. V 70-tych letech se napr. opustila 'klasicka' trat ve Spa, pridaly se sikany pro snizeni max. rychlosti apod.
          Mas pravdu v tom, ze se auta opravdu vice-mene vyrabela na kolene a ze nektere modely vydrzely i nekolik let. Rozdil byl ale v tom ze se predpisy nemenily kazdy rok jako je tomu dnes a ze se ty monoposty prubezne zlepsovaly - viz napr. modely Ferrari 312 B1-3 a T1-5, Lotus 72 mel specifikaci D apod. Navic nebyly aerodynamicke tunely a vse se muselo poradne otestovat.
          Ja s Laudou souhlasim. Proc je povinna zastavka na vymenu pneumatik? At si tymy sami urci zda pneumatiky vymeni nebo ne a jakou pouziji pripadne sadu. Mozna by to pak bylo zajimavejsi.

          + 2 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • odin

            odin

            77.240.96.XXX
            Tak bezpečnost se řešila od vzniku F1 a řeší se dodnes. To je fakt. Reagoval jsem konkrétně na názor Ferdíka a tudíž 70-tá léta.
            Také by se mi líbila větší libelarizace v pravidlech, ale v dnešní době to podle mě asi ani nejde. Protože tím by se zabilo závodění. Řekl bych, že ony úpravy pravidel si vyžádala právě nudná F1, bez předjíždění. Dnes na základě různých dat a simulací lze snad už na začátku určit, kdo zvítězí. Ani by se nemuselo vyjíždět k nějakému závodu. Stačilo by všem týmům na začátku sezóny poslat data svých monopostů na FIA, respektive na řídící středisko F1, kde by vše strčily do počítače a ten by vyplivl výsledky každého závodu i s konečným mistrem světa.18 Vím je to trochu ujetý, ale chci tím říci, že např. právě pneu, jsou dnes tou uměle vytvořenou proměnnou, která vnáší do závodění špetku nepředvídatelnosti, jaké bylo v 70-tých letech spousty.01

            + 1 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
      • eR

        62.245.107.XXX
        Problém to pro Pirelli nebude, ale já jako fanoušek se na závody odjeté na jedné sadě gum dívat nechci.

        + 8 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Gregorius

    78.45.201.XXX
    Lauda neví co mluví... neví co mluví ani za koho mluví. Po příchodu Pirelli F1 zažívá jedno z nejzajímavějších období v historii. Každý závod je jiný, každý je zajímavý. Lauda se mýlí v tom,že jsou fanoušci zmatení. Je tady někdo z vás zmatený?!?
    Navíc tohle pomáhá přežít i menším týmům, mají více šancí porazit etablované stáje a tím být více vidět, což může pomoci stabilizovat jejich rozpočty lepšími penězi os dponzorů (kteří pochopitelně chtějí být vidět). Podtrženo sečteno, systém gum a DRS udělal z F1 bezvadnou podívanou. A přitom jsou podmínky pro všechny stejné! :-)

    + 25 / − 10

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel001164

    uzivatel001164

    88.146.225.XXX
    a jejej to teda brzy, ze by se bali, ze ani letos to nevyjde? No musi tam byt nesktutecny tlak, kdyz tvrdili, ze uz problem s pneu vyresili. Myslim si, ze pocitali, ze budou vice na cele.

    + 14 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Thomy

    Thomy

    88.146.2.XXX
    pneu Houby vzrušující, vyhrávají jezdci, co se chovají líp ke gumám. Tohle pro mě bohužel není závodění. Vzrušující by bylo kdyby všichni tlačili na pilu už od začátku bez ohledu na gumy. Dříve to bylo taky vzrušující - 2 dodavatelé + tankování.

    Doufám, že 2014 přinese s V6 i nějaké komplexnější změny.. Bohužel se obávam, že to budou poze ty elektro-sračky (sorry za to slovo) hypersupemegaekologické ERS KERS 17

    + 14 / − 16

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mynona

      165.72.200.XXX
      Konečně spřízněná duše. Už jsem se bál, že jsem divnej, když se mi ty závody v umělém předjíždění a šetření gum, nelíbí. A při pohledu na závodní tempo se mi onehdá stalo, poprvé v životě po cca. 20 let sledování F1, že jsem zdřimnul. Nevnucuji nikomu svůj názor, ale mě teda ani to "předjíždění" žíly netrhá. Co je na tom, zmačknout čudlík, předjet a někdy se i zařadit před jezdce do ideální stopy ? 02 Možná to je v tom, že čeho je moc toho je příliš a ztrácí to punc výjimečnosti. Ale nejhorší je to závodní tempo a jízda opatrná na gumy. Baví to vůbec ty jezdce ?

      A to, že Hamilton odrovnal gumy ještě neznamená, že Mercedes letos s gumami neumí. Ono stačí se prostě nechat unést a jet trochu rychleji než je ideální pro gumy, a už se gumy ničí úplně jiným tempem. A u Lewise bych to očekavál. Prostě byl kdysi v mládí zvyklý jezdit na limitu a nyní musí jezdit rok od roka šetrněji ke gumám.

      + 5 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • anonym

        80.239.243.XXX
        Je nás viac, ktorí obdivujú hlavne špičkový motoršport. Tak, ako každý iný špičkový šport. Mne tiež žily netrhá predbiehanie stláčaním gombíkov, pohľad na stresovaných mechanikov pri výmene nekvalitných gúm, nutný odborný komentár a neustále zobrazovanie kadejakých tabuliek, aby som vôbec vedel aké je poradie. Len nech to preboha nepchajú do futbalu, tenisu, hokeja. Vlastne hokej u nás už dávno nepozerám, lebo cez reklamy na ľade nie je vidieť puk...

        + 2 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Fernando Alosno

Alonso proti většině: Max by se měl v nadávkách krotit

Carlos Sainz s Ferrari SF-24

Ferrari vyřešilo anomálii a je zpět. V Austinu nasadí poslední letošní vylepšení

U Red Bullu bijí na poplach

Překvapení Verstappen s Markem vedli po Singapuru rozsáhlý hovor kvůli výkonu Norrise

Max Verstappen po úspěšném začátku sezóny odvrací útoky Landa Norrise (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Před poslední přestávkou hledají týmy i piloti optimismus

Charles Leclerc pod singapurskými světly poněkud napravil pošramocenou reputaci Ferrari (ilustrační foto)

Chybující Norris opět převýšil „zbytek světa“, Ferrari se rehabilitovalo

Guanyu Zhou už má poslední místo na startu téměř předplaceno

Prohlášení po kvalifikaci - většina pilotů se vkládá naděje do zítřejšího závodu

Carlos Sainz jr. zakončil kvalifikaci nejhorším možným způsobem (ilustrační foto)

Zoufalá kvalifikace pro Ferrari, Norris zúročil tréninkovou převahu

Max Verstappen v třetím tréninku poněkud ožil (ilustrační foto)

Ještěr se postaral o červenou vlajku, soupeře smetl Norris

Juki Cunoda si po několika slabších závodech vedl velmi nadějně (ilustrační foto)

Druhý trénink patřil Norrisovi s oběma Ferrari v závěsu, Russell boural

Charles Leclerc v závodě v Monaku

Úvodní trénink v režii Leclerca

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama