DISKUZE K ČLÁNKU Jsem v životní formě, varuje Alonso soupeře

Sebevědomí před letošní sezonou má Fernando Alonso jistě dostatek. Varuje totiž své soupeře, že jeho forma je ještě lepší, než byla loni.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Jsem v životní formě, varuje Alonso soupeře

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 56, poslední 06.03.2013 19:34 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Meky81 (Hlasovalo 29 lidí) 04.03.2013 16:27
At si mluvi kazdy kdo chce co chce, ale… »
» Meky81 (Hlasovalo 9 lidí) 04.03.2013 20:41
JJ, taky hodne udela nejlepsi auto a v tom mel… »
» skejpa (Hlasovalo 9 lidí) 04.03.2013 21:24
Tu PP si nejprve musíš nějak vyjet. Všichni… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Adi

    Adi

    81.19.5.XXX
    Honda + Mclaren??? Omlouvám se za off topík, ale co je pravdy na údajné spolupráci týmu Mclaren a motoráře Honda od r. 2015?! Dokážete si to představit! v r. 2015 ... Mclaren - Honda, Williams - Renault, Red Bull - Renault, tovární Mercedes, Lotus - Renault (Honda). Prosím redakci o prověření. Díky! :) Joa jinak, Alonso dlouhodobě patří mezi absolutní špičku v F1 ... nic nového pod sluncem :)

    + 5 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Plackonso

    95.103.200.XXX
    Precenovany sofer Nevedel predbehnut Petrova medialna bublina Sa okolo Neho
    robi stale niekde problem ze nema tutul, Vetel Sa moze Len smiat .......

    + 11 / − 17

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      95.103.200.XXX
      tu je len vidiet ako dokazu media spravit hviezdu z podvodnika ktory uz mal davno sediet vo vazbe

      + 6 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • anonym

    95.103.200.XXX
    tento komediant by mal prestat zvanit a zacat jazdit lebo massa mu to na konci minuleho roku dal pekne vyzrat 18

    + 17 / − 18

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Patrik

    62.168.62.XXX
    zalezi na spolehlivosti McLarenu kdyz by nemel Hamilton poruchy tak dobre by na tom ALonso nebyl a skoncil by treti mnohem dale od prvniho, Tim chci rict, ze se Alonso svezl na nespolehlivosti McLarenu, jinak by byl rozdil dost velky a proto to spatny auto ani nebylo tolik videt co meli.

    + 11 / − 24

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • dannak

      193.245.34.XXX
      ...a kdyby F2012 bylo lepsi... blablabla. Zadny kdyby McL byl spolehlivejsi. proste nebyl, tecka. V zadnym sportu se za KDYBY body neudeluji. Vyuzil prilezitost, ze soupri neskorovali, coz ale jeho vykon nesnizuje, neb se do te pozice musel nejak dostat, tzn. minimalne se nevysekat a pritom porad byt dost blizko.

      + 22 / − 8

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • zeto

        85.70.135.XXX
        Nebyl, ale to nebyla Alonsova zásluha. Tečka. Takže Patrik má pravdu. Vychvalovat Alonsovu konzistentnost, když mu drží technika a nevidět, že pokud by Hamovi ta technika držela, tak byl konzistentní úplně stejně a tím by Alo nebyl tam, kde nakonec byl, je fanatismus. Sorry.

        + 22 / − 21

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • anonym

          46.227.171.XXX
          Kucíííí, vy mne bavíte! Jo, kdybych se narodil jako šlechtic, to bych.... bla bla bla...že si tyhle kecy neodpustíte. Jako malé děti.

          + 13 / − 5

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • zeto

            85.70.135.XXX
            Já jsem chtěl jen poukázat na to, že ne všechno je Alonsova zásluha a že jeho oslavovaná konzistentnost má základy ve spolehlivosti auta. Tím vůbec neshazuju Alonsa, jen výkřiky, že je jednoznačně nejlepší, protože podává konzistentní výkony, mě tak nějak iritují.03

            + 18 / − 14

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Nasir

              188.175.176.XXX
              A kde tady někdo křičel, že je Alonso jednoznačně nejlepší kvůli konzistenci? Spletl sis diskuzi?

              Jádro debaty, jak ho napsal Patrik, samozřejmě stojí na vodě, protože:
              - opakovaná porucha není náhoda... buď teda udělal někdo svou práci hůře, nebo měli věnovat více času spolehlivosti
              - udělat spolehlivé auto a ještě nejrychlejší stojí víc práce, než udělat jenom spolehlivé nebo jenom nejrychlejší
              - Hamilton by tím pádem sebral body i Vettelovi a spousta věcí by se vyvíjela jinak, takže odhad, jak by kdo skončil, je nesmysl.

              + 13 / − 8

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • anonym

              188.120.195.XXX
              Ano, Ferrari bylo v 2012 hodne spolehlive, ale taky Alonso ukazal ohromnou inteligenci, predvidavost a pohotovost ve vyhybani se stretum s jinymi piloty apod. Podle me v tomhle v soucasnosti exceluji dva piloti - Alonso a Kimi. Sranda je, ze zrovna kolize tech dvou, ktera podle me nebyla nutna, stala pravdepodobne ve vysledku Alonsa titul.

              Proti tomu dve mlade superhvezdy Seb a Lewis maji sice vybornou rychlost, ale nekdy clovek zasne, jake zbytecne blbosti vyvadeji. Lewis se vrha tvrde do kazdeho souboje, ale casto bez rozmyslu a nezridka to konci naprosto zbytecnou kolizi (napr. s Pastorem ve Valencii). Seb jakoby nekdy zbytecne ztracel koncentraci nebo prilis tlacil na pilu (napr. trefeni polystyrenove cedule v Abu Dhabi nebo hodiny v Brazilii). Takove veci se Alonsovi nestavaji a to je ta jeho konzistence. Neni to zadny z prstu vycucany nesmysl nebo zasluha auta.

              Uvidime, jestli tuhle povest letos potvrdi, ale kdyz se na tom shoduji i odbornici a insideri, asi na tom neco bude, nemyslis? 03

              + 9 / − 8

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Duncan66

                89.103.39.XXX
                Kdyby se nachazel Kimi ve stejne situaci jako treba Seb v Abudabi, tak pokud by nebyl stejne agresivni a jel by tu svoji nekonfliktni taktiku jakou predvadel celou sezonu kdy prakticky jenom krouzil a nepredvedl poradny souboj, tak by rozhodne nedojel treti mozna by nebyl ani na bodech.

                Jak by dopadl Alonso v situaci kdy Maldonado sestrelil Lewise tezko rict. Taky je otazka jestli by se Lewis zachoval stejne, kdyby mel auto a tym spolehlivy jako mel Alonso, ktery do Valencie vcetne bodoval nad ocekavani, zatimco Lewis mel na svem konte bodu hodne pod moznosti jeho a auta a nebylo to ani v nejmensim jeho zaslouhou.

                Takze chapu co chces rict, ale srovnavas rozdilne situace, resp. opomijis podstatne fakta. Byt Alonso v Lewisove kuzi ve Valencii, treba by se zachoval jeste tvrdeji. Vzdycky je na psychiku snazsi, kdyz jedes nad plan, nez kdyz kazdy zavod mas mene bodu, nez kolik bys teoreticky mit mel a neni to tvoje vina, situace ve ktere se Lewis nachazel od prvniho zavodu sezony. Urcite ma Lewis vetsi sklon k riziku nez Alonso a obcas jedna pro nektere zbytecne rizikove, ale v sezone 2012 podaval podle me naprosto paradni vykony, ktere se v souctu od tech Alonsovych prakticky nelisily.

                + 3 / − 5

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • anonym

                  188.120.195.XXX
                  Počítals, kolikrát tam máš by a kdyby? A ty mi chceš říkat něco o faktech? 12

                  + 7 / − 4

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Duncan66

                    89.103.39.XXX
                    Fakta jsou jasna, jen je asi nechces videt.
                    Valencie:
                    Alonso mel bodu 3x tolik nez kolik mysleli, ze jich mit budou.
                    Lewis mel polovinu bodu, nez jake byly predpoklady.
                    Alonso nemel zadne problemy s autem, v boxech atd.
                    Mcl krome Kanady problem v kazdem zavode.

                    Takze evidentne byli kazdy v jinem pohodovem rozpolozeni ve Valencii a jinych zavodech.

                    + 4 / − 4

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • odin

                      odin

                      77.240.96.XXX
                      V tomto máš jistě pravdu, ale dodá ještě jedny fakta. Alonso měl 3x více bodů, než mysleli protože měl v té době 5-6 nejrychlejší auto (uvádějí, že ztráceli na špici 1,6-2 sec.) Nemyslíš, že s takovýmto vozem musel mnohem více tlačit na pilu než Lewis, který měl od začátku sezóny nejrychlejší auto (viz výsledky Buttona)? Je fakt, že v boxech Alonso nikdy neztratil závod (na rozdíl od Lewise), ale také neměl extrémně rychlé zastávky (jako později McL).
                      Trochu mi připadá, že to co běžný nezaujatý fanoušek vidí jako Alonsovu přednost (konzistentnost) ty se snažíš podsouvat jako jistý druh náhody, či štěstí. Nezapomeň, že každý svého štěstí strůjcem. Tak že ten kdo se snaží jezdit agresívně a riskuje, mívá občas kolize. Ten, kdo se snaží za každou cenu pouze vyhrát, občas nezíská ani bod. A naopak těm kteří jezdí s kouskem rozumu, body naskakují pravidelně (i když většinou ne v plné výši). Ale tato rozhodnutí jsou na každém anelze jimi omlouvat, nebo pomlouvat výsledky.

                      + 6 / − 3

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Duncan66

                        Duncan66

                        89.29.32.XXX
                        1. zastavky - ano Mcl mel rychle zastavky, ale kdyz se podivas na zavody, tak Lewis v boxech nikoho nepredjel, takze fajn, ale podle me osobne to nemelo prakticky zadny vliv na vysledky zavodu a kdyby mel zastavky o 0,5-1s pomalejsi a tim padem stejne jako Alonso, tak by se nic nezmenilo. Mozna tak v 1-2 zavodech by ztratil jednu pozici, ale treba by ji byl schopen ziskat zpet atp.
                        2. Myslim si, ze ve Valencii by ve stejne situaci s Maldonadem kolidoval kde kdo, pravdepodobne i Alonso.
                        3. myslim, ze ten kdo ma o 100 bodu mene pod svym potencialem slape na plyn daleko vic, nez ten co ma o 100 bodu nad plan.
                        4. Na spici ztraceli tolik pouze v Australii a pouze v kvalifikaci. V zavodech byl rozdil polovicni, spise jeste mene. Proste neverim tomu, ze Alonso by dokazal jezdit cely zavod o sekundu rychleji na kolo nez jeho souperi, kdyz v mnoha zavodech uz na zacatku sezony drzel s celem krok nebo dokonce zavody vyhraval. Neboli jeho auto v zavode nebyla takova sunka, jak se snazili tvrdit.
                        6. chtel jsem jen souhlasit s nazorem, ze Alonsova "konzistentnost" minulou sezonu nijak vyrazne nepredcila jeho konkurenty. To spise spolehlivost jeho vozu silne vycnivala hlavne v porovnani s Mcl. 03
                        5. ano okolnosti meni podminky a nekdy titul muze vyhrat ten co boduje v kazdem zavode a nevyhraje ani jeden zavod a nekdy vyhraje titul ten co vyhraje 8 zavodu a v 8 zavodech nedojede nebo neboduje.

                        + 3 / − 4

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • odin

                          odin

                          77.240.96.XXX
                          Jsem ochoten brát tvé doměnky vážně, pokud mi věrohodně vysvětlíš, proč tedy Ferrari v úvodu sezóny předělávalo celé auto a to do té míry, že muselo projít crash testy? Když jak tvrdíš nic neztráceli a taková šunka to nebyla. V Malajsii sice FA vyhrál, ale podle mě jim jen vyšel risk s mokrým nastavením a déšť smazal (jako ostatně většinou) rozdíly v kvalitě aut.
                          My spolu máme problém vždy když se diskutuje o Hamíkovi a Alonsovi. Jinak s tvými názory vcelku souhlasím. Řekl bych, že ty Lewise miluješ více než vlastní mámu a Alonsa stejně intenzívně nenávidíš. A nejsi ochoten se na oba občas podívat s nadhledem.Ne nadarmo anonym výše zvolil k porovnání Alonsa, Kimiho Lewise a Vettela. Podle mne právě tito čtyři patří k absolutní špičce v současné F1. A rozdíly mezi nimi jsou minimální. Prakticky jen v řešení některých kritických situací na něž mají tisíciny vteřiny a které se pak projeví jako chyba, nebo geniální řešení. V posledním bodě jsi to napsal dobře. Někdo věří, že mu 8 vítězství a 8 nedojetí zajistí titul a také tak jezdí a někdo raději získává body v každém závodě, aniž by musel nutně vyhrávat. I tato cesta může nakonec vést k titulu. Ale nelze se přeci na tohle vymlouvat. Jestliže Lewisovi více sedí agresivnější jízda, tudíž i nastavení auta a všechny prvky s tímto související, pak to musíš brát jako fakt a počítat s jistými "ztrátami". Protože to tak v životě i ve sportu chodí. Kdo se chová agresívněji rychleji se prosazuje, ale také často utrpí ztráty se kterými nepočítá. A tak se nediv, že se mu mohou rychleji opotřebovávat součástky, mechanici i on mohou dělat zbrklé chyby atd.Prostě styl "buď a nebo."
                          A je jen logické, že Alonso, jež je opačným příklad stylu pilota se s takovýmy problémy potýká mnohem méně často. A tobě se to zdá jako spolehlivé auto, mechanici a štěstí.

                          + 4 / − 4

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • Duncan66

                            Duncan66

                            89.29.32.XXX
                            - Uz mnohokrat jsem psal, ze Alonsa jako pilota respektuju a uznavam jeho kvality. Lewise mam rad, protoze na trati zavodi a stara se o vyznamne procento zabavy v zavode a to docela pravidelne. Takze uplne zbytecne prehanis a nechapu proc.
                            - Jedine co jsem se snazil rict bylo, ze Alonso je v porovnani s dalsimi precenovany, to je vse. Je vynikajici, obcas mozna nejlepsi, ale neni to jina liga nez Lewis, Kimi a Seb jak se tu mnozi z vas snazi tvrdit.
                            - pokud v dnesni dobe mechanici znaji Lewisuv styl a pripravi mu podle nej auto je nesmysl tvrdit, ze jeho styl odrovnava soucastky rychleji nez Alonsova jizda. Muze to mit vliv tak akorat na pneumatiky, ale to neberu jakou "soucastky". Poruchy i problemy v boxech mel Jenson a ten ma styl daleko "uhlazenejsi".
                            - je ale mozne, ze Ferrarri preferuje spolehlivost pred rychlosti a proto Ferka byla celou sezonu o nejakou tu desetinu zamerne pomalejsi na ukor spolehlivosti, zatimco Mcl a RBR preferovali vice rychlost a meli proto nejake ty poruchy. Ale potom at rudi nebreci, ze nemaji nejrychlejsi auto, kdyz je to ciste jejich vina.

                            + 4 / − 2

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • odin

                              odin

                              77.240.96.XXX
                              Když tvé reakce budou v tomto duchu, nebudu mít problém, protože se budeme lišit v detailech (vzniklých někdy ze vzájemného nepochopení, jindy v jisté náklonnosti k odlišným stylům jízdy, či pilotům), což považuji za normální.
                              Tak jen pár poznámek. Alonsa nepřeceňuji a ani jsem nikdy netvrdil, že je jiná liga. To jsi si špatně vyložil. Když píšu, že jej považuji momentálně za nejlepšího, plně si uvědomuji, že Hamík, Kimi a Seb jsou mu v patách a rozdíly jsou minimální. Jde pouze o mé zhodnocení indicií, které mě vedou k takovému závěru. Chápu, že kdokoliv jiný má právo na odlišné vyhodnocení.
                              Asi jsem se vyjádřil trochu neobratně s těmi "součástkami" (nesmíš to brát až tak doslova). Ale pochopil jsi jak jsem to zhruba myslel v následujícím odstavci. Myslím si, že každé auto je nějak postavené a dále vyvíjené pro nějakého pilota (mluvím o základní koncepci období testů a prvních závodů). A tato koncepce jim dovoluje nějaký progres za nějakou cenu. Ferrari se např. chlubilo na začátku 2012 agresívním stylem a po skončení testů zjistili, že ztrácejí. A celé to překopali, aby mohli lépe pracovat s dolaďováním a pneumatikami. A na konci sezóny asi už neměli "kam" se zlepšovat. Souhlasím, že kdo preferuje spolehlivost před rychlostí nemůže pak brečet že nemá na konci nejrychlejší auto. Ale zároveň (a to je důvod proč jsem na tebe původně reagoval) pokud McL postavil agresivní a rychlé auto, nemůžeš se vymlouvat na problémy. Totiž ty problémy by Ferka čekaly nejspíše také, kdyby to nepředělali, navíc ještě s tím, že na počátku měli rychlostní ztrátu.

                              + 3 / − 2

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama