DISKUZE K ČLÁNKU Renault chtěl změnit pravidla pro mapování motorů, FIA řekla ne. Problém pro Lotus a Red Bull?
Ohledně změn mapování motorů byl poměrně velký rozruch už loni. FIA situaci vyřešila tak, že pro ně stanovila referenční software. Jednotliví výrobci motorů měli různé názory na to, jestli by měly být jednotlivé hodnoty mapování stanoveny i pro rok 2013.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Renault chtěl změnit pravidla pro mapování motorů, FIA řekla ne. Problém pro Lotus a Red Bull?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel000190
(Hlasovalo 7 lidí)
25.02.2013 21:32
pokud to nechtějí tak ať to zakážou Chápu proč… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
uzivatel000190
21:32 25.02.2013 194.228.20.XXXpokud to nechtějí tak ať to zakážou Chápu proč proti tomu fia bojuje, ale už vůbec nechápu proč prostě neukončí výfuky až za zadní nápravou, jak to původně chtěli udělat a byl by klid. Místo toho se snaží ladit motory, aby to dělalo dost spalin proti všem možným nařízením, na autě máme super kanály které se ladí, chudší stáje na to vůbec nemají atd. Prostě klasická ukázka blbosti fia, už dávno tohle mohlo být v klidu.-
Mynona
09:43 26.02.2013 165.72.200.XXXTak udělají díry ve výfuku a budeme tam kde jsme byly. Podle mě je blbost omezovat šíření nějakého plynu tam či onam. Stejně se vždycky najde řešení, které původní záměr pravidel zhatí. Osobně bych aerodynamický přítlak redukoval raději něčím co se dá poměrně lehce změřit, např. velikosti křídel. Vím, že zde zase budou inženýři hledat cesty jak křídla nahradit částí karosérie. Tady by už pomohlo snad jedině pravidlo, co soupeř na voze utrhne či urazí palicí, to se nesmí použít :-) čím víc nad tím člověk přemýšlí, tak si uvědomuje, že je těžké či nemožné napsat neprůchodná pravidla.
Osobně mě napadla ještě jedná features. Co foukat výfukové plyny z boku těsně před kola ? Docela by mě zajímalo, jak by se jelo třeba za mokra, když by horké plyny stačily vyfouknout vodu, vyčistit a nahřát dráhu před kolem ? :-)-
anonym
12:15 26.02.2013 188.120.195.XXXNesmysl, díry zakazují už současná pravidla a to dost neprůstřelně:
5.8.2 Engine exhaust systems may incorporate no more than two exits, both of which must be rearward facing tailpipes, through which all exhaust gases must pass.
Jjiri má víceméně pravdu. V podstatě by stačilo ponechat pravidly specifikovaný tvar koncovek, ale změnit jejich úhel (rovnoběžně se základní rovinou a podélnou osou), specifikovat jejich umístění za a nad difuzor, za ně dát ochrannou zónu velikosti a tvaru boudy pro bernardýna a bylo by vymalováno.
Když by auto místo NA sebe muselo foukat ZA sebe a za výfukem by muselo být pusto, prázdno, nevymyslel by s tím nikdo nic. Tím by ubyla jedna část aerodynamiky, která polyká ohromné peníze, a ztratilo by smysl mapování motorů za účelem zvýšení průtoku výfukem při nesešlápnutém plynu, takže by se mohl zrušit jeho zákaz. -
uzivatel000190
12:17 26.02.2013 194.228.20.XXXPravidlo, že ve výfuku nesmí být otvor (kromě koncovky) je myslím, už teď a je tak jednoduché, že se obejít nedá.
Velikost křídel je přece již omezena, muselo by se jít cestou unifikace a to zase, může ve finále dopadnout, že většina aut bude stejná - i když je pravda, že rozdílnost vozů napohled nedělají křídla.
Jinak efekt vysoušení by byl k něčemu jen pokud by jsi foukal už před přední a pak trochu před zadní.
-
-
anonym
14:00 26.02.2013 188.167.44.XXXhm, je to všetko pekné, ale o čom by potom F1 už bola ? páči sa mi hľadanie aerodynamických riešení, využitelných kľudne aj v cestnej premávke.
ale mapovať motory tak, aby spaľovali bezdôvodne palivo, nemyslím si, že sa to využije napríklad na Fabii ... :-D-
anonym
18:03 26.02.2013 188.120.195.XXXMáš to nějaké obrácené. Co z aerodynamiky v F1 se využije v běžných autech? Vůbec nic! Jsou to peníze vyhozené do vzduchu!
Naopak v době, kdy byla F1 skutečnou výkladní skříní techniky, míval vývoj v oblasti motorů, převodovek, elektroniky apod. aspoň nějaký, byť malý, přínos pro sériovky. Většina potenciálně přínosných věcí je ale dávno zakázaná nebo zmražená. Velký potenciál je dnes v rekuperaci KE, jenže i tam je F1 pozadu a vývoj zmražený, takže se zase nacpe většina peněz do bezedné propasti aerodynamiky.
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek