DISKUZE K ČLÁNKU Renault chtěl změnit pravidla pro mapování motorů, FIA řekla ne. Problém pro Lotus a Red Bull?

Ohledně změn mapování motorů byl poměrně velký rozruch už loni. FIA situaci vyřešila tak, že pro ně stanovila referenční software. Jednotliví výrobci motorů měli různé názory na to, jestli by měly být jednotlivé hodnoty mapování stanoveny i pro rok 2013.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Renault chtěl změnit pravidla pro mapování motorů, FIA řekla ne. Problém pro Lotus a Red Bull?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 12, poslední 28.02.2013 09:18 Vložte komentář

Nejlepší názory

» rogi (Hlasovalo 11 lidí) 25.02.2013 13:46
Zbytečné problémy. Ukončit výfuky vodorovně ve… »
» uzivatel000190 (Hlasovalo 7 lidí) 25.02.2013 21:32
pokud to nechtějí tak ať to zakážou Chápu proč… »
» McMatej (Hlasovali 3 lidé) 26.02.2013 18:58
Pokud si dobře vzpomínám, tak to FIA původně… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • uzivatel000190

    uzivatel000190

    194.228.20.XXX
    pokud to nechtějí tak ať to zakážou Chápu proč proti tomu fia bojuje, ale už vůbec nechápu proč prostě neukončí výfuky až za zadní nápravou, jak to původně chtěli udělat a byl by klid. Místo toho se snaží ladit motory, aby to dělalo dost spalin proti všem možným nařízením, na autě máme super kanály které se ladí, chudší stáje na to vůbec nemají atd. Prostě klasická ukázka blbosti fia, už dávno tohle mohlo být v klidu. 02 02 02

    + 7 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mynona

      165.72.200.XXX
      Tak udělají díry ve výfuku a budeme tam kde jsme byly. Podle mě je blbost omezovat šíření nějakého plynu tam či onam. Stejně se vždycky najde řešení, které původní záměr pravidel zhatí. Osobně bych aerodynamický přítlak redukoval raději něčím co se dá poměrně lehce změřit, např. velikosti křídel. Vím, že zde zase budou inženýři hledat cesty jak křídla nahradit částí karosérie. Tady by už pomohlo snad jedině pravidlo, co soupeř na voze utrhne či urazí palicí, to se nesmí použít :-) čím víc nad tím člověk přemýšlí, tak si uvědomuje, že je těžké či nemožné napsat neprůchodná pravidla.

      Osobně mě napadla ještě jedná features. Co foukat výfukové plyny z boku těsně před kola ? Docela by mě zajímalo, jak by se jelo třeba za mokra, když by horké plyny stačily vyfouknout vodu, vyčistit a nahřát dráhu před kolem ? :-)

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • anonym

        188.120.195.XXX
        Nesmysl, díry zakazují už současná pravidla a to dost neprůstřelně:

        5.8.2 Engine exhaust systems may incorporate no more than two exits, both of which must be rearward facing tailpipes, through which all exhaust gases must pass.

        Jjiri má víceméně pravdu. V podstatě by stačilo ponechat pravidly specifikovaný tvar koncovek, ale změnit jejich úhel (rovnoběžně se základní rovinou a podélnou osou), specifikovat jejich umístění za a nad difuzor, za ně dát ochrannou zónu velikosti a tvaru boudy pro bernardýna 03 a bylo by vymalováno.

        Když by auto místo NA sebe muselo foukat ZA sebe a za výfukem by muselo být pusto, prázdno, nevymyslel by s tím nikdo nic. Tím by ubyla jedna část aerodynamiky, která polyká ohromné peníze, a ztratilo by smysl mapování motorů za účelem zvýšení průtoku výfukem při nesešlápnutém plynu, takže by se mohl zrušit jeho zákaz.

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • uzivatel000190

        uzivatel000190

        194.228.20.XXX
        Pravidlo, že ve výfuku nesmí být otvor (kromě koncovky) je myslím, už teď a je tak jednoduché, že se obejít nedá.
        Velikost křídel je přece již omezena, muselo by se jít cestou unifikace a to zase, může ve finále dopadnout, že většina aut bude stejná - i když je pravda, že rozdílnost vozů napohled nedělají křídla.
        Jinak efekt vysoušení by byl k něčemu jen pokud by jsi foukal už před přední a pak trochu před zadní.

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • anonym

      188.167.44.XXX
      hm, je to všetko pekné, ale o čom by potom F1 už bola ? páči sa mi hľadanie aerodynamických riešení, využitelných kľudne aj v cestnej premávke.
      ale mapovať motory tak, aby spaľovali bezdôvodne palivo, nemyslím si, že sa to využije napríklad na Fabii ... :-D

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • anonym

        188.120.195.XXX
        Máš to nějaké obrácené. Co z aerodynamiky v F1 se využije v běžných autech? Vůbec nic! Jsou to peníze vyhozené do vzduchu!

        Naopak v době, kdy byla F1 skutečnou výkladní skříní techniky, míval vývoj v oblasti motorů, převodovek, elektroniky apod. aspoň nějaký, byť malý, přínos pro sériovky. Většina potenciálně přínosných věcí je ale dávno zakázaná nebo zmražená. Velký potenciál je dnes v rekuperaci KE, jenže i tam je F1 pozadu a vývoj zmražený, takže se zase nacpe většina peněz do bezedné propasti aerodynamiky. 02

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • McMatej

      McMatej

      89.29.72.XXX
      Pokud si dobře vzpomínám, tak to FIA původně chtěla (výfuk za zadní nápravou), ale týmy to uhádali na to, že by výfuk byl moc dlouhý (délka výfukového potrubí je laděná délka a má vliv na výkon).

      + 3 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • rogi

    rogi

    109.107.208.XXX
    Zbytečné problémy. Ukončit výfuky vodorovně ve výšce 30 cm a na úrovni zadní hrany zadních kol a můžou si mapovat motory jak chtějí!!!03

    + 11 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • anonym

    188.167.44.XXX
    plačko ? dúfam, že nebude zasa niekto plakať ... :-)

    + 5 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • wrt

    80.239.242.XXX
    . Pravidlá by to mali navliecť na ekológiu (ako na ňu navliekli kers a turbo) a bolo by po problémoch. Proste zákaz smradenia namiesto výkonu.

    + 3 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      188.167.44.XXX
      aj tak sa to dá pekne obaliť. jednoznačne súhlas ... raz zapojili ekológiu a šetrenie do F1, tak sa toho treba držať ...

      + 3 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Kolize Sainze s Pérezem v Baku

Sainz a Pérez se vzájemně obviňují z kolize, komisaři mají jasno + VIDEO

Sergio Pérez měl našlápnuto k lepšímu výsledku, ale skončil předčasně v předposledním kole (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Piasti v euforii, Leclerc zpytuje svědomí, Verstappen propadá mírně skepsi

Oscar Piastri se dočkal vítězství díky vlastnímu dobrému výkonu (ilustrační foto)

GP ÁZERBAJDŽÁNU: Piastri ustál Leclercovy ataky, Monačan ani napočtvrté nezúročil pole-position

Lewis Hamilton v závodě v Austrálii

Lewise Hamiltona na startovním roštu v Baku neuvidíme

Vozy Alpine by dosavadní průběh Grand Prix v ulicích Baku vymazaly (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ PO KVALIFIKACI: Všichni čekají nepředvídatelný závod

Sergio Pérez v letošní sezóně poprvé v kvalifikaci porazil svého kolegu (ilustrační foto)

Leclercovi Baku svědčí zajel tu čtvrté pole-position v řadě, Norris fatálně propadl

Alexander Albon stejně jako jeho nový týmový kolega v Baku překvapili (ilustrační foto)

Třetí trénink plný dramat: dvě červené vlajky a výborný Williams, těsně triumfoval Russell

George Russell téměř celou první polovinu prostál v boxech (ilustrační foto)

Leclerc těsně pokořil Péreze v druhém tréninku, smůlu měl Norris

Max Verstappen v závodě v Monaku

První trénink v Baku ovládl Verstappen. Leclerc a Colapinto bourali

Newey nastupuje k Aston Martinu

Newey přechází k Aston Martinu. S Alonsem a Hondou očekává opět úspěšné partnerství

  • Pátek

    • 1. Trénink (11:30 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (11:30 - 12:30)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (14:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama