DISKUZE K ČLÁNKU Nejlepší jezdec sezóny 2012 podle týmových šéfů? Fernando Alonso

Šéfové týmů Formule 1 volili nejlepšího jezdce uplynulé sezóny. Nejvíce si cenili Fernanda Alonsa z Ferrari.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Nejlepší jezdec sezóny 2012 podle týmových šéfů? Fernando Alonso

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 47, poslední 14.12.2012 11:43 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel000397 (Hlasovalo 19 lidí) 13.12.2012 17:11
Tak to budou antialfonsové těžko rozdýchávat. … »
» Petr (Hlasovalo 19 lidí) 13.12.2012 13:34
Vymítače týmových šéfů? 04 »
» uzivatel000949 (Hlasovalo 13 lidí) 13.12.2012 16:01
Ani se nedivim že vyhral Alonso protože kdyby … »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

    • rock

      37.188.235.XXX
      Proč? Tohle pořadí redakce uveřejnila i loni ... mají se na to letos vykašlat, aby tvůj zrak nespočinul na Alonsově jméně?

      + 24 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • zeto

        88.102.119.XXX
        Ono nejde o tenhle článek. Ten je jenom asi stým v řadě o dokonalosti FA.03

        + 4 / − 11

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • anonym

    78.102.82.XXX
    :o) Tohle mnoha lidem způsobí infarkt. 18
    Nezbývá než souhlasit s odborníky, oni mají zdaleka nejvíce informací.

    + 34 / − 10

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000046

    uzivatel000046

    194.228.216.XXX
    Hodnotenie Rebríček, kde je Massa v TOP desať nemá žiadnu výpovednú hodnotu, nech ho už zostavoval ktokoľvek.

    + 11 / − 18

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      78.102.82.XXX
      Kdyby získal jen od pěti týmů hodnocení jako sedmý nejlepší, tak má 30. Není to nereálné. A je pravda, že ke konci sezóny jezdil skvěle.

      + 18 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • uzivatel000046

        uzivatel000046

        194.228.216.XXX
        Netvrdím, že je to ( matematicky ) nereálne. Len je to hlúposť. Massa pohorel už tretiu sezónu za sebou. Že sa mu vydaria 2-3 preteky za sezónu na tom nič nemení.
        Len to poukazuje na to, aké krátkozraké sú podobné ankety, založené na dojmoch z poslednej veľkej ceny.
        Na druhú stranu, do konca roka bude podobných ankiet, rebríčkov, zlatých volantov.....ešte požehnane. Aj športoví komentátori si musia výplatu zaslúžiť.

        + 10 / − 12

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • anonym

          78.102.82.XXX
          Pokud bylo Ferrari dobré auto a Alonso průměrný jezdec, tak byl Massovo výkon dosti ubohý.
          Pokud bylo Ferrari špatné auto a Alonso nadprůměrný jezdec, tak se obávám že na massově místě by pohořeli i jiní.

          + 24 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • uzivatel000046

            uzivatel000046

            194.228.216.XXX
            To už si musí každý zhodnotiť sám.
            Podľa mňa bolo z celkového pohľadu Ferrari jedno z najlepších áut sezóny. Ak nie vôbec najlepšie. Ale to je len môj názor a nikomu ho nevnucujem. Problém podobných diskusii je v tom, čo považujeme za "najlepšie" - či absolútnu rýchlosť na jedno kolo, pretekovú rýchlosť, spoľahlivosť, ovládateľnosť, šetrnosť. Alebo nejaký vážený priemer toho všetkého?

            + 9 / − 17

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • anonym

              85.237.224.XXX
              Vidím že v Senáte sa nalievalo. Nech už si to preberiete ako chcete, tak v ani jeden z vami vymenovaných faktorov, teda či už ste mali na mysli absolútnu rýchlosť na jedno kolo, pretekovú rýchlosť, spoľahlivosť, ovládateľnosť, šetrnosť nebolo Ferrari najlepšie. V niektorých zaostávalo dokonca aj za Lotusom...

              Vždy si rád prečítam Vaše komentáre, ale tento bol teda riadne mimo...09

              + 11 / − 6

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • uzivatel000046

                uzivatel000046

                194.228.216.XXX
                No neviem. Alonso tuším ani raz neodstúpil pre technické problémy, čiže spoľahlivosť určite najlepšia.
                Tak isto v pretekovej rýchlosti patril k najlepším. Celkovú kvalifikačnú pozíciu nemal Alonso výrazne horšiu ako Vettel. Tuším ani nie celú pozíciu za Vettelom. V šetrnosti sa určite vyrovnavalo RBR aMcLaren prekonávalo. Štarty asi najlepšie zo všetkých, čo ešte viac eliminovalo domnelú kvalifikačnú stratu.
                Preto hovorím, je to veľmi ťažko posúdiť. Nie je podľa mňa možné vytrhávať veci z kontextu. Porovnávať šetrnosť voči Lotusu, kvalifikačnú rýchlosť proti McLarenu, záver sezóny proti RedBullu. Treba to brať za celý rok. Zhodnotiť dopady jednotlivých vecí. Každý bol v niečom na tom horšie ako Ferrari. Samozrejme, v niečom boli iné tímy lepšie, to je bez diskusie.
                Ale celkovo, za celý priebeh sezóny bolo podľa mňa Ferrari v priemere najlepšie. Aj keď v jednotlivých fázach možno zaostávalo. Len netreba zabúdať, že v momente, kedy Ferrari zaostávalo povedzme za McLarenom, bol RedBull až za nimi. Ak zaostávalo v šetrnosti za Lotusom, opäť bol RedBull až za nimi.
                Čiže povedať - nemali sme najlepšie - ( to alebo ono ) je dosť zavádzajúce. Iste, nemali, ale iní mali ešte horšie.

                + 11 / − 5

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • anonym

                  85.237.224.XXX
                  Je bezpredmetné porovnávať Alonsovo F2012 s McLarenom, Lotusom, alebo ktorýmkoľvek iným monopostom okrem Vettelovho RB8 - bol to totiž Vettel spolu s RB8, kto získal titul a bol to Alonso, ktorého ako vidno považuje za najlepšieho pilota drvivá väčšina odbornej verejnosti - ťažko mi je uveriť, že si to myslia na základe toho, že bolo F2012 najlepším monopostom sezóny 2012. Ferrari bolo iste v časti sezóny porovnateľné s tými najlepšími, ale nikdy, ani v jednom preteku nebolo dominantné ako miestami McLaren a ku koncu pravidelne RB8. Hoci majú štatistiky najrýchlejších kôl asi nižšiu výpovednú hodnotu ako v minulosti, tak pretekové stratégie top teamov sa príliš nelíšili, takže niečo sa z nich vyčítať stále dá - Ferrari nezískalo ani jeden takýto čas, na rozdiel od McL (3), Lotusu (3) a hlavne RBR (7)...
                  Nič na tom nezmenia ani 2, slovom dva Vettelove technické výpadky, pretekov bolo totiž 20.

                  + 12 / − 9

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • uzivatel000046

                    uzivatel000046

                    194.228.216.XXX
                    Lotus ste prvý spomenuli Vy.
                    Presne to hovorím, opticky to vyzerá, že Ferrari nikdy nebolo dominantné. Len sa zabúda, že ani RedBull nebol dominantný, v istých častiach sezóny bol na tom ešte horšie ako Ferrari.
                    Ako som písal vyššie. Úplne zbytočná debata, ktorá nemôže mať nijaký výsledok.
                    Mne pôvodne išlo o Massu, ktorý si podľa mňa nezaslúži byť v F1, nieto ešte v TOP10.

                    + 7 / − 8

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • anonym

                      85.237.224.XXX
                      Že Ferrari v žiadnom preteku nebolo dominantné si dovolím tvrdiť stále, rovnako ako si dovolím stále tvrdiť, že RBR bol dominantný neraz. Dovolím si to tvrdiť na základe výsledkov a rozostupov kvalifikácií a pretekov - o optike by sme sa mohli baviť o priemernej kvalifikačnej pozícii, kde bol podľa Vás Alonso horší o necelú jednu pozíciu, ono totiž Vettelov štart v Abu Dhabi na tej optike zapracovalo viac ako dosť.
                      Že Massa nebol žiaden zázrak súhlasím, ale koľko jazdcov z druhej desiatky by si podľa Vás zaslúžilo byť v ankete pred ním? Podľa mňa ich veľa zasa nebude a to sa pred neho dostal i Pérez, ktorý zužitkoval v dvoch prípadoch pneumatikovú stratégiu a od podpisu s McLarenom tuším nebodoval ani raz, hoci podľa Saubera mali jeden z najrýchlejších kompletov. Tak sa teda pýtam kto, Schumacher s Maldonadom?13

                      + 9 / − 3

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • uzivatel000046

                        uzivatel000046

                        194.228.216.XXX
                        Ale áno, keď to takto postavíte, tak v tej desiatke vlastne nemá kto byť 04 Dokonca súhlasím, že aj Peréz je tam trochu omylom.
                        Dôchodca tiež nie. Chlapci z Grove žiaľ nie.
                        Proste nemali udeliť desiate miesto a hotovo.
                        Tým túto vcelku zaujímavú diskusiu končím.

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                • XR

                  109.81.245.XXX
                  Alonso lepší spolehlivost než Kimiho Lotus neměl. Průměrně startoval o 2,3 pozice za Vettelem, což není málo. V šetrnosti se Ferrari Sauberu rovnat zdaleka nemohlo, ale balík jako celek, to máš pravdu, ten za celou sezónu (snad krom toho začátku) o tolik (o kolik?) horší neměli. Jinak Red Bull byl podle mě k pneumatikám díky vyššímu přítlaku v drtivé většině závodů šetrnější než Ferrari.

                  + 4 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • uzivatel000046

                    uzivatel000046

                    194.228.216.XXX
                    Cenou za šetrnosť bola pomalosť. Alonso si Webbera v pretekoch dával ako malinu. Opakovane. O riskantnej kvalifikačnej stratégii RBR sa toho popísalo strašne veľa. Nikdy neťažili z maximálky, vždy len z prítlaku. Tým dokázali získať najlepší čas na kolo. Problém bol, že ak sa z nejakého dôvodu prepadli, nedokázali dobre odštartovať, alebo sa dostali do premávky, boli odpísaní. S tým autom sa nedalo bojovať v poli.
                    Naproti tomu Ferrari volilo v kvalifikácii konzervatívnejšiu stratégiu, čo im síce neumožnilo kvalifikovať sa do prvej rady, ale dávalo im to dobrý základ pre preteky.
                    Čo bolo správnejšie?

                    K tej priemernej pozícii. Tuším na SKY to spočítali, a rozdiel nebol viac ako jedna pozícia. Uznávam, nebolo to celkové hodnotenie, bolo to pár kôl pred koncom, možno sa to zmenilo.

                    + 9 / − 2

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama