DISKUZE K ČLÁNKU Button si přeje změnu provozního rámce pneumatik, bylo by to férovější vůči všem

Jenson Button si přeje, aby příští pneumatiky Pirelli fungovaly za širšího rozsahu pracovních teplot. Podle něj by to pro týmy vytvořilo férovější soutěžní prostředí.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Button si přeje změnu provozního rámce pneumatik, bylo by to férovější vůči všem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 14, poslední 10.12.2012 13:27 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Mike17 (Hlasovalo 15 lidí) 06.12.2012 12:00
Když už to srovnáváš s fotbalem, navrhl bych… »
» Mike17 (Hlasovali 3 lidé) 06.12.2012 23:34
S tím fotbalem jsem to úmyslně přehnal, aby… »
» Mike17 (Hlasovali 3 lidé) 06.12.2012 23:46
On ti člověk nemusí dát mínus proto, že by na… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • eR

    62.245.107.XXX
    Letošní sezóna byla jednou z nejlepších v historii F1 a dívat se na ni dalo víc než dobře. A byla fér pro všechny. Když udělají gumy podle Buttona, bude si stěžovat zas někdo jiný. Cesta není v tom dělat gumy podle jezdce, ale tak jak je to teď. Výrobce dodá sadu gum a jezdci se s tím musí poprat. Konec konců jezdí tam nejlepší z nejlepších, tak ať se ukáží. Alonso měl ze začátku úplnou plečku která vůbec na dráze vůbec neseděla, ale nestěžoval si na gumy celý rok. A takových jezdců byla většina. Nejvíc kritiky na gumy zaznělo od Schumachera, který byl ovšem celou svou kariéru zvyklý extra přístup od Bridgestone, což je právě ten špatný (a nefér) přístup.

    Ovšem podle těch mínusek, je vidět, že hodně z vás má jen malé ponětí o tom, co je spravedlivé a co ne.

    + 3 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      93.99.87.XXX
      On ti člověk nemusí dát mínus proto, že by na tom bylo něco nespravedlivého. Otázka je, jestli by F1 neměla být víc o závodění, než o hlídání ideální teploty gum.
      To, že se v této souvislosti píše víc o But a Sch ještě neznamená, že si nikdo jiný na to nestěžuje. I ten Alonso si na ně postěžoval a rozhodně jsem ho neslyšel je chválit. 03 Ale jistě. Někomu to sedělo letos víc, někomu míň. Tak už to bývá, stejně jako za dob výrobců Bridgestone a Michelin. 04

      + 3 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Fanda.LH

        213.195.228.XXX
        Jenomže na tvém příspěvku je krásně vidět, jak sebou necháš manipulovat. Jezdci si ztěžují a ty jako ovce pak vykládáš, něco o závodění... Hlídání teploty pneumatik apod. k závodění prostě patří. Jezdci si ztěžují neustále, čím více si ztěžují tím více jsou závody zajímavé... Neztěžují si pouze v případě, že vyhráli start cíl, tedy když to mají 100% pod kontrolou... A to si pak můžou dát hlavy dohromady sebevětší experti a řešit proč se vůbec nepředjíždí, ale na nic nepřijdou do doby, kdy nesáhnou do oblasti, která se jezdcům nebude líbit... Tudíž za letošek 01

        Jinak od příštího roku si jezdci vymohli omezení DRS v trénincích a kvalifikacích, tak uvidíš kam jejich požadavky vedou... Nikdo nebude nastavovat těžší rychlostní stupně a v DRS zónách se nebude předjíždět nebo toho bude výrazně méně... RB na to kašlal už letos a měl nejnižší maximálku, od příštího roku na to budou kašlat všichni...02

        + 1 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          93.99.87.XXX
          Máš pravdu, hlídání teplot k F1 patří. Jen vidím rozdíl mezi tím, když o 10°C studenější gumy jsou o 0,1s pomalejší, nebo když o 1°C studenější jsou pomalejší o 0,5s. Jistě, je to záměrně přehnané srovnání, ale nikdy v historii F1 nehrála teplota gum tak výraznou roli. Možná jsem zmanipulovaný drtivou většinou pilotů, kterým se to nelíbí. Prostě se mi víc líbí, když jsou v popředí jezdci a vozy, které jsou stabilně nejrychlejší a ne každý závod někdo jiný, jen vlivem okolní teploty. V první půlce sezony to vypadalo, že snad vyhraje i HRT. Možná k tomu stačilo jen rozehřát trať o 10°C víc a vyšlo by to. Protože schopné týmy by měly auta nastavené na nižší teplotu a při vysoké by nebyly schponé zůstat na trati. Nevím, možná je to blbost, ale první půlka sezony mě prostě nebavila. Pokud někoho ano, nemám nic proti. Nemusí se nám líbit to samé.
          Myslím si, že s množstvím předjíždění to nesouvisí. Loni nebyly gumy tak citlivé na teplotu a přesto se předjíždělo víc jak letos.
          A DRS? Souhlasím s týmy. V kvaldě nemá smysl. A předjíždění moc neovlivní (kratší převody bude mít předjížděný i předjíždějící). I kdyby bylo o něco málo těžší, pak není problém DRS zonu protáhnout o nějaký ten metr. 03

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • eR

    62.245.107.XXX
    Dle mého názoru je to fér už i teď Všichni mají stejné gumy se stejným provozním rámcem. To, že je někdo nedokáže dostatečně zahřát není chyba těch gum, ale nastavení auta, případně jezdce a jeho stylu.

    Je to stejné, jako kdyby si fotbalista stěžoval, že mu to na trávě v dešti klouže a chce hrát jen když je slunečno. Spravedlivá odpověď je pouze jedna, a to, že podmínky jsou pro všechny stejné, tudíž je to fér.

    + 9 / − 10

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      213.192.60.XXX
      01

      + 4 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • anonym

      213.155.225.XXX
      Tak uplne nejspravedlivejsi to bude treba kdyz nektery z teamu bude mit informaci o spravnem provoznim okne pneumatik o pul roku driv nez ostatni :DDD

      + 1 / − 6

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      93.99.87.XXX
      Když už to srovnáváš s fotbalem, navrhl bych trochu jiné srovnání. Pro mě je to něco jako kdyby hráli každý zápas na jiném povrchu. Jeden zápas na asfaltě, druhý v písku, při třetím by tekla uprostřed řeka, další v metru bahna, další třeba na ledě a jen někdy na luxusním trávníku. Podmínky by měli všichni stejné a bylo by to fér. Ale vynikal by technický fotbal? Dalo by se na to dívat?
      Ono je to fér pro všechny, ale závody kdy někdo (třeba zrovna Button) vyhrál jeden závod a druhý závod se plácal ve druhé půlce pole mně přišly trochu divné. Trochu větší stabilita mi nevadí. 03

      + 15 / − 6

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Nasir

        188.175.176.XXX
        Nezlob se na mě, ale tvé srovnání je zcestné. Podmínky na fotbale typu metr bahna, led, řeka ap. jsou věci, se kterými fotbalisté nemohou vůbec nic dělat, ani kdyby si obuli třeba holínky. Bude se jim blbě hýbat, míč je nebude poslouchat atd. To ale nemá se současnými pneu nic společného. Pneu můžeš vždy zahřát na ideální provozní rámec a vždy jezdíš po asfaltu, jenom je ten rámec užší a tedy je pro inženýry těžší zanalyzovat správně všechna data, teplotu ap. a nastavit podle nich vůz. Např. Xevi ve zdejším rozhovoru naznačoval, že ta analýza je komplexní. Nicméně jak bylo vidět v druhé půlce sezóny, týmy si s tím po určité době poradili a stejně tak většina jezdců, takže žádné drama.

        BTW ať se na mě Button a jeho inženýři nezlobí, ale oni byli z celé špičky jediní (asi ještě s Massou), kteří dělali v práci s pneu takové boty a měli tak velký výpadek. To Button neokecá tím, že to nebylo fér, protože to není pravda.

        + 4 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          93.99.87.XXX
          S tím fotbalem jsem to úmyslně přehnal, aby vynikl princip. Na všech těch površích by se dalo hrát v rámci pravidel, jen by na každém z nich vynikl jiný hráč. A asi by to nebyl ten, který by vynikal na ideálním povrchu.
          Máš pravdu, že je zahřát může každý (pokud má dobře nastavený vůz), ale je tak úzké rozmezí správně? Je nejlepší pilot ten, který je dokáže udržet na ideální teplotě a moc je neopotřebovat? Neměl by to být ten, který dokáže jet nejlepší stopu největší rychlostí a nemusel se pořád ohlížet na to, jestli má gumy víc zahřát nebo zchladit?
          Neříkám, že je na tom něco nefér, jen mi seděly spíš předchozí sezony, kdy se zabývali víc závoděním než teplotou gum. Ale je to věc názoru, neříkám že jiný je špatný. 03
          A s tím Buttonem a Massou moc nesouhlasím. Hodně nekonzistentní výsledky měla většina týmů. Připomněl bych excelentní výsledky Pereze, Maldonada, Rosberga, Schumiho, stejně jako tragické Hamiltona, obou Lotusů a RBR a koneckonců i Alonsa. Hlavně v první půlce sezony. 03
          Pár dní tu nebudu, tak ti nebudu moct ani odpovědět na případnou reakci. Měj se.

          + 3 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • uzivatel000718

            uzivatel000718

            46.39.170.XXX
            Přesně tak. Formule je teď na rozcestí, není moc času ji zachránit, za chvíly bude na elektriku při absurdních podmínkách (Bernie by si měl zajít k psychyatrovi, aby nám nechtěl trať uměle zasněžovat třeba, s jeho přístupem by ta trať byla na sahaře).
            Správné je odstartovat a šlapat na plyn, pod článkem o předjetí Shumachera Heikinnenem se tu všichni rorzplývali nad tím, jaká to byla tehdy doba, že se jelo od startu do cílu pod plynem. Dneska to tak není, třeba-že ne jen kvůli gumám (tankování), ale hlavně díky nim, to nezapřeš.

            Spojení s fotbalem - Útočník dostane balon, ale je jen 5. minuta utkání z 90, nemůže se unavit (opotřebovat pneu), nebude sprintovat před půlku do vápna, udělá mírný poklus s balonem, pochopitelně ho obere první záložník. To by byla podívaná, že?

            Nejvíc mě ale dostalo vysvětlení Pirelli, že je to vlastně omylem, protože testovali pod starým autem, na kterém fungovalo vše jak má. Udivuje mě, že tohle nikoho nerozčílilo, protozě mě ano, a hodně. Je to přinejmenším nebezpečné.

            + 2 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
    • Mynona

      165.72.200.XXX
      Jenže fotbalista si může vzít kopačky, které mu vyhovují a ne které mu někdo předepsal. Ještě když k tomu výrobce chce, aby ti to co nejvíc klouzalo a aby se ti kopačky co nejdříve rozpadli. Fotbal by měl být o o tom jak umíš hrát fotbal a ne jak zlehounka umíš našlapávat ?

      + 7 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • anonym

        109.202.68.XXX
        možná někde na okresním přeboru, ale v lize a dále nemáš pravdu, pravidla jim naopak taky určují co smějí mít za značku a jakej profil má kopačka mít !

        + 2 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama