DISKUZE K ČLÁNKU Ecclestone kritizuje Ferrari: Předjíždění Vettela pod žlutými vlajkami? "Naprostý vtip"

Bernie Ecclestone popsal závar kolem údajného předjíždění Vettela pod žlutými vlajkami s následnou žádostí Ferrari o vyjasnění jako "naprostý vtip."

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Ecclestone kritizuje Ferrari: Předjíždění Vettela pod žlutými vlajkami? "Naprostý vtip"

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 30, poslední 01.12.2012 10:08 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel000299 (Hlasovalo 15 lidí) 30.11.2012 08:15
Když se podíváte na tu fotku v článku tak je to… »
» odin (Hlasovalo 11 lidí) 30.11.2012 09:39
To by mě zajímalo, kdo a za co ti dal mínusy,… »
» jako (Hlasovalo 7 lidí) 30.11.2012 17:07
Tohle nechapu,jak nekdo muze rict ze od roku… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

    • ivvo

      193.179.155.XXX
      Taky nevím co na tom nechápeš. Pokud máš na trati 16 tabulí, ale 22 maršálských post, navíc tabule není u každého postu maršálů, ale mezi nimi.

      Takže je celkem 38 míst, která jezdcům značí. Maršál mával zelenou vlajkou, takže mohl předjíždět, protože vlajka je nadřazena signálu na volantu. Ten jde do něj přes GPS pozice a to nemusí být vždy úplně přesné.

      Když ti v běžném provozu auto přečte značku a hodí ti ji na displey, tak se budeš řídit jen podle ní, nebo budeš sledovat provoz, zda tam například nemává policajt nebo např údržba silnice, že máš zpomalit?

      + 12 / − 7

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Mynona

        165.72.200.XXX
        No já si pamatuji, že onehdá v Monaku byl Schumi potrestán za předjíždění pod zelenými vlajkami :-) Takže k té nadřazenosti maršálových povelů bych byl na základě tohoto precedensu raději zdrženlivý. Pokud tam mávalo a svítilo včetně led diod na volantu (příkaz z vedení) až na jednoho maršála všechno žlutě, tak bych se na něj až tolik nevázal, protože mohl udělat chybu. Proč neodpustili trest za to předjetí Schumimu, když všichni maršálóvé chybně mávali zelenými vlajkami. Že by v jednom případě bylo mávání maršála nadřazeno všemu ostatnímu a v druhém případě to nikdo nebral v potaz, mi přijde přinejmenším podivné ne-li přímo skándální. Pokud si FIA chce stát za jedním maršálem který signalizoval opačně než všichni a všechno ostatní, pak proč to nebylo v Monaku měřeno stejně ?

        + 9 / − 10

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • ivvo

          193.179.155.XXX
          A kde berete jistotu, že maršál pochybil? Před ním byly žluté vlajky a on byl první kdo dával zelený signál, x desítek metrů za ním je opět zelený signál. Takže byl jen první, kdo to signalizoval.

          Co se týká Monaka a Schumiho, tak tam to byla chyba maršálů, protože sice SC zajel do boxů, ale dle pravidel byl stále na trati (aby nerušil průjezd cílovou rovinkou). Pokud by to bylo v jiném než posledním kole, tak předjíždět mohl za safetycar čárou, což udělal. Bohužel ale to bylo v posledním kole, kdy předjet nemohl...

          + 10 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mynona

            165.72.200.XXX
            Dle signalizujících diod na volantu byl Vettel ve žluté fázi. Pokud nějaký maršál mával zelenou vlajkou a ve voze stále svítila žlutá dioda, hovoří o jediném, že jim chybí jakási vzájemná synchronizace, česky řečeno, mají v tom bordel. To samé se odehrálo v Monaku, tam dokonce ani žádná žlutá vlajka nevlála. A podle zde řečených teorií, je signál maršála nadřazen informacím ostatním. Pokud tato teorie je platná a určující pak neměl být Schumi trestán za chybu maršálů a pokud už se tak stalo, tak zase nemůže být ospravedlňován Vettel na základě rozdílně informujícho maršála. Souhlasím s tím, že Vettel mohl být uveden v omyl, pokud na daného maršála reagoval a neměl by být za "možnou" chybu maršála potrestán. Problém je v tom, že v jiném případě, kde také došlo k chybě dokonce všech v tom místě zúčastněných maršálů to FIA absolutně nezajímalo a klidně jezdce potrestala. Takže zásadní rozdíl je v tom, že zatímco v posledním případě to FIA ani nepovažuje za důvod k vyšetření tak v případě Schumiho naopak tvrdila, že pravidla jsou nadřazeny chybně signalizujícím maršálům. Otázka je teda v tom, zda maršál mával zelenou vlajkou správně či ne ? Pokud ano, pak proč všechny ostatní signalizace říkali něco jiného ? Chápu, že by si FIA vystřihla obrovskou ostudu pokud by přiznala chybu, z druhé strany jí to v Monaku nevadilo. Z toho usuzuji, že pokud by se nejednalo o rozhodnutí s vlivem na držitele titulu mistra světa, tak by v jiném případě klidně jezdce potrestala. Ještě dodám, že nejsem fanoušek Alonsa a Vettel je mi sympatičtější, takže neuvažuji srdecem ale rozumem, aby mi to nikdo nepodsouval. A vadí mi na tom hlavně fakt, že když přijde na okolnosti v oblasti důležitosti rozhodnutí, tak FIA neměří stejný metrem, resp. avizuje, že by se případným protestem ani nezabývala.

            + 4 / − 5

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • anonym

              78.102.164.XXX
              I v realném životě je určitá hyerarchie zákonů a nařízení. Monako se Schumim a ted Brazilie s Vettelem jsou myslím neporovnatelné věci.

              V monaku dostal v souladu s pravidly SC příkaz vjet do boxů, zde je také uvedeno, že pokud zajede v posledním kole má se za to, že je stále na trati. Teamy také dostali info, že zajede v tomto kole. Jak je to se signalizací maršálů v tomto případě, zda stále mají ukázat žlutou nebo již zelenou nevím. Nemohu tedy říci, že pravidla porušili maršálové. Pravidla ale porušil Schumi protože "technicky" byl SC stále na trati a proto byl potrestán.

              SIgnalizace na volantu je pouze "upozorňující" nikoliv rozhodná. Vettel začal předjíždět až za zelenou vlajkou, takže žádné pravidlo neporušil.
              Otázka je tedy jen jak "aktuální" jsou informace na volantu, jestli se přepínají jen v místech kde je světelná signalizace, nebo u každého maršála. Spíš bych sázel na tu první variantu. A tak by se měli zamyslet jak to sjednotit (pouze světelné signalizace na okruhu?) aby to bylo jasné hned...

              Určitě jsou piloti před závodem instruováni a asi ví, že pokud vlaje u maršála vlajka tak bez ohledu na signál na volantu mohou předjíždět. Proto asi FIA nemá potřebu to řešit. Jednak má přístup k více zdrojům informací a jednak to asi zkoumali i při závodě. Měli na to dost času.

              + 6 / − 3

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • gtz

                88.100.224.XXX
                Pokud by se uvažovalo o nějakém protestu tak na to myslím je nějaká doba cca 90 min. po závodě. A ne až někdo bude s něčím spekulovat. Pokud to Allonzovi říkal Button, že se něco podobného mohlo stát tak nemělo Ferrari čekat a pokusit se o protest ihned. Kdyby se tak stalo tak nikdo nemůže říct ani popel.. Ale nyní vyvolávat nějakou debatu zda nebo ono mi nepřipadá správné.

                Myslím, že maršál hodnotí provoz na trati, podmínky a dle toho se rozhodne. Neovládá náhodou maršál i signalizaci, protože on mával zelenou vlajkou a na dalším návěstidle už svítila zelená. Tedy si myslím, že maršál naznal, že trať je v pořádku a proto mával zelenou.

                + 4 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
              • Mynona

                165.72.200.XXX
                Cituji "Určitě jsou piloti před závodem instruováni a asi ví, že pokud vlaje u maršála vlajka tak bez ohledu na signál na volantu mohou předjíždět." V Monaku maršálové mávali zelenými vlajkami, takže se ttaké podle toho zachoval. A dle pravidel se už nepředjíždí za cílovou čarou ale za čarou SC, takže z tohoto hlediska pravidel bylo vše dle pravidel. Proto je to i porovnatelný. Vettel viděl zelenou vlajku tak nehledě na vše ostatní předjížděl, stejně tak se zachoval Schumi. To, že je někde v pravidlech napsáno, že na cílovce v posledním kole nelze předjíždět si nikdo neuvědomil neboť léta platilo, že se může předjíždět až za cílovou čarou, což by v tom případě bylo až za cílem celého závodu. Jenže to Schumi pravděpodobně nevěděl a řídil se nařízením maršálů, kteří evidentně pochybyli. O to je smutnější, že byl Schumi potrestán a dost přísně. Údajně to nešlo penalizovat jinak, tak aby se situace vrátila jako by Schumi soupeře nepředjel. Což Schumiho stálo mnoho bodů a přitom se choval dle nařízení maršálů !!! Zelená přece znamená, můžeš předjíždět, nebo to neplatí ? Psal si to sám. Zajímavé, že asi hned o dva závody později, dostali někteří jezdci po závodě + 5 sec. za ignorování SC, přičemž Schumi dostal tuším 20. sec, což je při dojezdu za SC daleko přísnější trest, protože pole není v cíli roztahané.

                + 5 / − 3

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • anonym

                  178.255.168.XXX
                  všichni to porovnáváte s 2 roky starým případem, ale letos v barceloně byl vettel potrestán za ignorování žlutých vlajek - a to nepředjížděl, jen použil drs - a bylo to za stejné situace - žlutá na volantu, zelená vlajka na výjezdu z boxů, ale tehdy byl výklad od FIA o 180° opačný :-( takže se nemůžu zbavit dojmu, že všechno nebylo úplně čisté, už jen absence penalizace za kolizi vettel - senna - perez

                  + 4 / − 3

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • gtz

                    88.100.224.XXX
                    Myslím, že SV v tom byl čistý, do něj narazil senna. Byl to normální závodní incident.

                    + 2 / − 2

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • anonym

                      178.255.168.XXX
                      podle současného výkladu pravidel sennu vettel jednoznačně zavřel, navíc v těchto podmínkách... No dopadlo to jak to dopadlo, ale FIA se fakt nepochlapila

                      + 3 / − 2

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Fernando Alosno

Alonso proti většině: Max by se měl v nadávkách krotit

Carlos Sainz s Ferrari SF-24

Ferrari vyřešilo anomálii a je zpět. V Austinu nasadí poslední letošní vylepšení

U Red Bullu bijí na poplach

Překvapení Verstappen s Markem vedli po Singapuru rozsáhlý hovor kvůli výkonu Norrise

Max Verstappen po úspěšném začátku sezóny odvrací útoky Landa Norrise (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Před poslední přestávkou hledají týmy i piloti optimismus

Charles Leclerc pod singapurskými světly poněkud napravil pošramocenou reputaci Ferrari (ilustrační foto)

Chybující Norris opět převýšil „zbytek světa“, Ferrari se rehabilitovalo

Guanyu Zhou už má poslední místo na startu téměř předplaceno

Prohlášení po kvalifikaci - většina pilotů se vkládá naděje do zítřejšího závodu

Carlos Sainz jr. zakončil kvalifikaci nejhorším možným způsobem (ilustrační foto)

Zoufalá kvalifikace pro Ferrari, Norris zúročil tréninkovou převahu

Max Verstappen v třetím tréninku poněkud ožil (ilustrační foto)

Ještěr se postaral o červenou vlajku, soupeře smetl Norris

Juki Cunoda si po několika slabších závodech vedl velmi nadějně (ilustrační foto)

Druhý trénink patřil Norrisovi s oběma Ferrari v závěsu, Russell boural

Charles Leclerc v závodě v Monaku

Úvodní trénink v režii Leclerca

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama