DISKUZE K ČLÁNKU Šéf McLarenu nesouhlasí s tím, jak se Ferrari zachovalo k Massovi

Šéf McLarenu Martin Whitmarsh nesouhlasí s tím, jak se Ferrari zachovalo vůči Felipemu Massovi. Záměrně narušilo pečeť jeho převodovky a obětovalo v jeho případě 5 míst, aby se Fernando Alonso dostal o jednu pozici vpřed, na pogumovanou stranu roštu.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Šéf McLarenu nesouhlasí s tím, jak se Ferrari zachovalo k Massovi

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 185, poslední 23.11.2012 21:04 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel000324 (Hlasovalo 23 lidí) 19.11.2012 07:56
Nehnevaj sa ale dva zavody pred koncom ked ide… »
» skejpa (Hlasovalo 22 lidí) 19.11.2012 08:27
No Vettlovi tím rozhodně nepomohl. Mohl mít… »
» uzivatel001000 (Hlasovalo 19 lidí) 19.11.2012 10:05
Byl bych pro změnu pravidel Udělali to chytře,… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

                      • Duncan66

                        Duncan66

                        89.29.32.XXX
                        Porad se snazim prijit na to, co zatemnilo mysl tobe, kdyz uz je pro tebe tezke videt rozdil ve startu z 9. a 7. mista. Ale napis mi zase neco o tom, ze se potrebuju lecit.
                        Stejne jako jsem mel jit na vysetreni, protoze jsem si dovolil vyslovit ze Jenson by mohl, nikoli musel, pri startu z ciste stopy bojovat o bednu. Nedostal se na tvuj ucet mladsi bracha, maly syn, nebo co se ti stalo ?!? 09 Vazne by me to zajimalo, proc najednou takovy obrat v mysleni.

                        + 3 / − 4

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • Nasir

                          188.175.176.XXX
                          18 Tys tomu nasadil korunu. Takže jádro sporu není v tom, komu měla patřit jaká strana roštu, ale v tom, že se Alonso posunul o 2 místa vpřed? Mám to chápat tak, že jedno místo vpřed díky posunu Gro bys ještě snesl (protože podle tvého tvrzení je to na špatnou stranu a tudíž by to Alo poškodilo), ale o 2 místa a zase do té lepší strany? "No to už je vrchol, co si to ten Alonso dovoluje se posunovat vpřed" - to jsi myslel? 11 Zasmál jsem se, máš palec nahoru, pravda odhalena v celé nahotě. 03

                          + 4 / − 5

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • Duncan66

                            Duncan66

                            89.29.32.XXX
                            Ikdyz jsi to vubec nepochopil, tak aspon narozdil od Odina ses tomu zasmal.
                            Nikde se ani slovem nezminuju, ze tebou uvedeny duvod byl jadrem sporu. Asi 10x jsem tady napsal, ze mi jde ciste o princip ucelove menit poradi na startu zakulisnimi praktikami, nikoli dosazenymi casy na draze ci zasahem vyssi moci. A ani ve snu me nenapadlo, ze zrovna ty a odin to nepochopi ani kdyz jim to clovek napise 10x po lopate 09

                            + 4 / − 3

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                        • odin

                          odin

                          77.240.96.XXX
                          Přečti si celou diskuzi. Někde výše jsem porovnával podoby startovního roštu před penalizacemi a po. Jasně jsem napsal, že Alonso a Hulkenberg vydělali nejvíce, Schumi s Maldonádem o něco méně (i když tady se lze přít, co je větší výhoda, zda dvě místa vpřed a stejná stopa, nebo jedno místo vpřed a lepší čistá stopa oproti původně vyjetému místu. Já jsem svým citem určil dvě pozice a stejnou stopu, jako ?výhodnější?). Ostatní si polepšili o jednen flek a stopa zůstala stejná. Jen Senna a Kimi se posunuli do horší stopy při zisku jednoho místa. Tak jak ti mám vysvětlit, že si Alonso polepšil? Vždyť to tu nikdy nikde nepopírám. Jen tvrdím, že to bylo od Ferrari v "souladu pravidel" respektive, že za to byli potrestáni podle pravidel, stejně jako jiné týmy v případě jejich přestupků. Nechápu, co bys chtěl? To je měli vyloučit ze závodu? Nebo jim zakázat jezdit příští závod? Nebo proč tu kvičíš jak postřelené podsvinče? V minulosti všichni, kdo porušili pečeť byli potrestáni odsunutím 5 míst na startu, tak proč by tentokrát měl následovat jiný trest?
                          A co se týče Jensona. Toho se původní spor netýkal (nijak ho posuny neovlivnily). Vyjel si 12 pozici a z té také odstartoval. Snad všichni piloti na sudých pozicích ztratili, ale But ztratil zdaleka nejvíce. Proto on není z mého hlediska ten reprezentativní vzorek pro vyjádření jak veliká nevýhoda byl start ze špinavé stopy. Prostě nediskutuješ fér. Používáš extrémy jako příklady pro prosazení svých pravd. A to ti odmítám žrát.03

                          + 5 / − 3

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • odin

                            odin

                            77.240.96.XXX
                            Oprava!!! Schumi s Hulkenbergem a ne s Maldonadem!!!10 10 10

                            + 1 / − 2

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                          • Nasir

                            188.175.176.XXX
                            01 Přesně tak, i předchozí příspěvek.
                            - Naši oponenti nechtějí pochopit, že směrodatné pozice jsou ty vyjeté v kvaldě. Nikde ale není řečeno, že si nemohou polepšit v případě trestu jiných ap. Pravidla poškození posunem vpřed neuznávají. Je to určitá nedokonalost pravidel, pokud obě strany roštu nejsou úplně stejné, ale to už je na jiné téma. Zaprvé to nikdo neřeší, zadruhé na většině tratí je rozdíl zanedbatelný, zatřetí vždy záleží hlavně na samotném startu. Nikdo se nemůže vymlouvat, že odstartoval blbě jen kvůli špatné straně. Důkaz viz neděle. Button je zrovna ten, kdo odstartoval mizerně, zatímco jeho kolegové na stejné straně (!) odstartovali většinou lépe. Dokonce ho předjel vůz, který byl přímo za ním ! A Button se určitě nebude vymlouvat, že zrovna jeho 12. flek byl nějaký "divný".
                            - Pokud někdo vidí posun na horší stranu roštu jako jednoznačné poškození, pak musí logicky litovat i ty piloty, kteří si vyjeli lepší stranu, ale vyfasovali tu horší díky posunu Gro. Proč by se s tím měli smířit, že byli poškozeni? Tvrzení, že výměna u Gro byla nutná, neobstojí. Zaprvé to tvrdí tým, že byla nutná, zadruhé proč by někoho mělo zajímat, že Lotus má u svého pilota potíže s převodovkou a musí ji vyměnit a oni kvůli tomu budou poškozeni? To je problém Lotusu, nikoliv ostatních. A za tento problém je Lotus potrestán a ostatní si polepší. Pokud by platilo tvrzení našich oponentů, museli by logicky protestovat všichni, kdo doplatí na chybu soupeřů, ať už je ta chyba účelová nebo skutečná. Takhle to ale nefunguje, protože to ani nemůže fungovat.

                            + 2 / − 4

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                          • Mike17

                            Mike17

                            93.99.87.XXX
                            Sice se mi už nechce se v to rýpat, ale napadl mě jeden příklad, z kterého bys pochopil o co mi jde.
                            V Brazílii bude pořadí po kvaldě:
                            1.Web, 2. But, 3. Vet, 4. Ham, 5-7je jedno, 8. Alo. Po kvaldě nechá But místo a lepší stopu Ham (bude na tom v MS líp) a posune se na 7. Jako reakci nechá Web místo a lepší stopu Vet. Takže na roštu 1. Vet, 2. Ham, 8.Alo. Není to zrovna pravděpodobné, ale jde mi o princip. Koneckonců když z toho vynecháš Mcl, je tato možnost celkem reálná. Mark už kvaldu nedávno vyhrál.
                            Teď je moje otázka: Je to v pořádku? Alonso ztratí na svého konkurenta 2 (1)místa(o) na startu. Je to fér? Ať už tím v USA někdo získal nebo ztratil, pro jeho soupeře to znamená opak.
                            Takže je to podvod? NE. Porušení pravidel. NE. Trestat? NE. Mělo by se to do budoucnosti nějak omezit? ANO!
                            Tohle není žádné couvání, ale přesně to co tvrdím od začátku. 03

                            + 4 / − 1

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • Nasir

                              188.175.176.XXX
                              Jenže tvoje úvaha má jeden nedostatek, a sice to, že je jednoduše spekulativní a pomíjí kontext.
                              - Na většině tratí taková rošáda nemá žádný smysl, protože se obě strany moc neliší.
                              - Dvojka může pustit jedničku přímo na trati. Tím spíš pokud jsou pouhé 2 pozice za sebou. V takovém případě nemá smysl dvojku stahovat dozadu do pole, tím riskuješ, že ho někdo bude brzdit, zvýšíš riziko postartovní kolize atd.
                              - Týmy pořád bojují o PK a tedy o peníze. Nechce doufám nikdo tvrdit, že ty peníze nechtějí a jejich dvojky tedy jezdí víceméně zbytečně.
                              - Odsunout dozadu Webbera znamená velkou pravděpodobnost ztráty bodů. RB má nižší maximálku a Webber blbě startuje. Vzhledem k PK to tým neudělá, nevyplatí se to.
                              - Lepší strana roštu nezaručuje automaticky dobrý start (viz třeba Schumi v Austinu, start byl celkem dobrý, ale první zatáčka ne).
                              - Ferrari je na rovince poměrně rychlé a má účinné DRS, to byl faktor pro Massu, že který mu měl pomoci na body i z 11. místa. Co platí pro Ferrari ale nemusí nutně platit pro ostatní.
                              - A ten hlavní argument, který ti tu úvahu nabourává, je obsažen už přímo ve tvých vlastních slovech. Řekni mi, proč by Button přenechával pozici ve prospěch Hamáče, když by věděli, že RB udělá totéž u Webbera? Jak McLarenu pomůže, že Vettel bude startovat první? To nedává smysl. Kromě výše uvedeného i samotná podstata těchhle rošád vylučuje, aby to týmy zkoušely víckrát, protože to konkurence může nabourat. Jednoduchý a účinný fakt. Proto tvou obavu nesdílím.

                              Když bych to shrnul - to, co ty a Duncan mimo jiné pomíjíte, je fakt, že Ferrari to udělalo jen proto, že šlo o výjimečné okolnosti dané stavem v šampionátu, ztrátou na Vettela, podmínkami na nové trati, formou Massy. Ferrari také ještě bojuje o 2. místo v PK a je to reálnější než vyhrát PJ. Prostě zkalkulovali pro a proti a vyšlo jim, že i ta malá pomoc Alonsovi za to stojí. Ono stačilo málo a Alonso zůstal nějaký čas za dvojicí Schumi + Raikkonen. Rozhodně nikdy nebudu souhlasit s těmi zjednodušenými úvahami v tom stylu, že to může dělat každý nebo že Ferrari (Massa) vlastně nic neztratilo a soupeři byli poškozeni, když fakt říkají něco zcela jiného a závod se mohl vyvíjet jinak, kdyby všichni zmínění jinak odstartovali.
                              Věšteckou kouli na start opravdu nikdo nemá, ani Ferrari. 03

                              + 2 / − 5

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                              • anonym

                                147.229.7.XXX
                                Ano většinou ta rošáda nemá smysl, až na pár vyjímek, třeba mokrý Interlagos. Levá strana je za mokra kluzčí, ale asi to nebude třeba tak hrozné jako v Austinu. Pak by šlo o lepší start jedničky (případnou ztrátu dalších míst při startu). Pouštění na trati to neřeší. Ztráta bodů Webbera v porovnání s titulem Vettela je teď pro RB zanedbatelná.
                                Blbý start může udělat každý, ale následky na kluzké straně budou zase o něco větší.
                                DRS s tím nemá nic společného, lepší start bude vždy výhodou. Pokud by to udělal Mclaren, nemusí vědět že to udělá i RB.
                                Hledáš tu proč by to zrovna teď nešlo, ale jde o princip. Vyjímečné okolnosti se můžou opakovat. Možná ne identicky, ale podobně. O případné jiné výsledky v USA tu přece vůbec nejde.

                                + 3 / − 1

                                ohodnotit kladně záporně

                                Reagovat Nahlásit
                                • odin

                                  odin

                                  77.240.96.XXX
                                  A co bs jsi s tím chtěl asi tak udělat? Zakázat výměnu převodovky? Nebo ji netrestat? Obojí je asi nereálné. Tak mě napadá jediné řešení. Potrestat výměnu převodovky o "sudý" počet míst, ale tam by zase byli piloti "uvnitř" měněných pozic "znevýhodněni" a přeházeni do opačných stop, než si vyjeli. A hádáme se tady znova. Podle mě úplně fér řešení, aby bylo nenapadnutelné Duncanem66, nebo Mike17 neexistuje. Ti dva si prostě vždycky něco najdou.02

                                  + 2 / − 4

                                  ohodnotit kladně záporně

                                  Reagovat Nahlásit
                                  • Mike17

                                    147.229.7.XXX
                                    Je těžký najít nějaké férové řešení pro všechny, ale minimáně je donutit tu převodovku vyměnit, nebo to oznámit do hodiny od konce kvaldy, by bylo aspoň něco. 03

                                    + 4 / − 0

                                    ohodnotit kladně záporně

                                    Reagovat Nahlásit
                                    • odin

                                      odin

                                      77.240.96.XXX
                                      Tak se to celé divadlo posune o hodinu zpět. A hádáme se opět. Ferrari bude vyčkávat do poslední chvíle a oznámí výměnu 59 min po konci kvaldy. Nebo ještě o nějakou tu vteřinu později.18 Co se na tom všem změní??? Pokud vám tedy jde o PRINCIP, kterým se tu oháníte?

                                      + 2 / − 5

                                      ohodnotit kladně záporně

                                      Reagovat Nahlásit
                                      • Mike17

                                        147.229.7.XXX
                                        Nevím, řekl bych že by se mělo dát prokázat, jestli poškozená je nebo ne. Z něčeho (telemetrie?) ty týmy poškození zjišťují. Pokud není poškozená, musel by pak jezdec startovat třeba až z konce roštu nebo z boxů. A kdyby to nešlo zjistit, pak už je aspoň nutnost převodovku vyměnit aspoň malým postihem. Dobře, ta hodina tam asi není nutná. Nemám čas tu hodiny přemýšlet nad každým detailem. 03

                                        + 1 / − 2

                                        ohodnotit kladně záporně

                                        Reagovat Nahlásit
                                        • Nasir

                                          188.175.176.XXX
                                          - Ať se klidně změní pravidla, že týmy F1 budou muset dokládat, co je s převodovkou. Do té doby je to ale na jejich uvážení a jejich tvrzení.
                                          - Pokud někdo urputně bazíruje na tom, že je špatné zasahovat do pořadí na startu, musí být špatná jakákoliv výměna převodovky. Nikoho nezajímá, že soupeři nevydržela a že tvrdí, že výměna byla nutná. Proč by na to měl někdo brát ohledy, když jemu samotnému převodovka vydržela? Nikdo nemůže znát přesně příčinu potíží soupeře, jestli je to náhoda, nějaká chyba mechaniků, závada způsobená nějakou bouračkou v kvaldě ap. - proto je z hlediska pravidel každá výměna převodovky stejná.
                                          - Dodatek - větší výhoda je nastavení vozu na závod, z toho se těží x desítek kol. Z posunu vpřed o 1 místo na startu netěžíš automaticky nijak. Toť vše.

                                          + 2 / − 3

                                          ohodnotit kladně záporně

                                          Reagovat Nahlásit
                      • Mike17

                        Mike17

                        93.99.87.XXX
                        Nemá smysl trávit tímto hodiny času. Měj se. 03

                        + 3 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000879

    uzivatel000879

    94.229.92.XXX
    Tak Masso a když jsi teď tak rychlý, tak v Brazílii Vettela nabouráš. Koukej, jak Albonzo brečí, že zase nevyhrál. Už ani nechce ty sladká lízátka. Chudáček.

    + 7 / − 11

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel000341

      uzivatel000341

      62.154.195.XXX
      Weber dostane tu samou instrukci ohledně Alonsa a já si u kávičky budu užívat, jak můj oblíbený tým dá double, protože ti "Pitomci" se vystřílejí... Jenže proberte se takhle to nikdy nebude, protože i přes spoustu křiváren zůstává F1 do značné míry inteligentním sportem a ne NASCAR 04 A i když touha po prvním místě v jezdcích je veliká, riskovat bouračkou pád na třetí místo v konstruktérech, to si ani bohatý Ferrari nedovolí.

      + 10 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • anonym

    82.142.110.XXX
    I když nejsem fanouškem Ferrari,tak jim to schvaluju. Lidi co blbnete,kdyť jim jde o titul v PJ. Třeba takovej Red Bull by jistě udělal pro Vettela to samé

    + 15 / − 10

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • eR

    62.245.107.XXX
    Mně osobně je už teď líto toho mladého idealisty, který jednou ve Ferrari vystřídá Massu. To chce mít silnej žaludek nechat se sebou jednat jak s poskokem, který si musí nechat všechno líbit.

    + 15 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      84.16.32.XXX
      jo jezdit za ferrari za tezke prachy..bude to fakt chudacek..este ze my sa mame fajn

      + 4 / − 6

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama