DISKUZE K ČLÁNKU Villeneuve: "DRS mě štve, ničí každý dobrý souboj"
Bývalý mistr světa Formule 1 Jacques Villeneuve není fanouškem DRS - systému pro snížení přítlaku na zadním křídle, který mohou piloti využívat k předjetí soupeře.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Villeneuve: "DRS mě štve, ničí každý dobrý souboj"
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» Rostislav M.
(Hlasovalo 15 lidí)
13.11.2012 09:19
můj názor Já osobně DRS beru, protože je vidět,… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Tomas77
09:00 14.11.2012 213.81.203.XXXDRS je podla mna nieco za nieco. Napriklad taky suboj Raikkonena x Schumacher by sa bez DRS asi nestal. A pre man to bol najlepsi suboj tohto roka nie len to predbehnutie ale ten napad vyuzit zonu tak ako to spravil je z mojho pohladu genialne. A cely suboj (asi 3 kola) bol super (ako si Schumacher vychutnal Raikkonena na rovinke aj ako sporotovo uhol v Eau Rouge a utek Raikkonena so sklopenym kridlom). Z mojho pohladu je cely suboj ukazkou vyhod aj nevyhod DRS (slabsi mercedes dostal lotus na rovinke "neferovo", potom Kimi vyuzil vzialenost medzi bodom detekcie a "neferovo" si uzil vyhodu jazdca vzadu). -
Mike17
12:31 13.11.2012 93.99.87.XXXVilleneuve Nějak pana Villeneuva nechápu. Nejdřív F1 kritizuje, že se na rozdíl od Ameriky málo předjíždí a teď ji zase kritizuje, že se předjíždí moc lehce.
Když si vzpomenu na poslední závody, kdy některým ani DRS nepomohlo k jedinému předjetí, jsem za DRS šťastný. Představa, že celý závod uvidíme "souboje" ve stylu MassaxRaikkonen z Indie, mě celkem děsí.
Jediné v čem souhlasím jsou ty únikové zóny.-
anonym
12:55 13.11.2012 188.120.195.XXXTak nějak. Sice mám Žaka rád, ale tady si, zdá se, neuvědomuje, že nebýt DRS, většina soupeřů by se k sobě ani nedostala "na dostřel". Řada DRS haterů prostě vidí jenom když někdo předjede až moc snadno a nedochází jim, že druhou stranou mince je beznadějné kroužení za soupeřem klidně i o víc než 2 s na kolo pomalejším.
Pořád se mi stává, že se mě někdo zeptá, jak se můžu na F1 koukat, když je to taková strašná nuda. Když se zeptám, kdy viděl naposled nějaký závod, bývá to okolo 4, 5 let. To, myslím, hovoří samo za sebe. I ten nejnudnější závod v posledních dvou letech byl za srovnatelných podmínek mnohem zajímavější než drtivá většina závodů okolo přelomu minulé dekády.
Ano, DRS je umělé, máme "údržbové" pneumatiky s uměle mizernou životností (což už není tak docela pravda), máme hroznou radlici vepředu a kozu vzadu, ale funguje to - závody už běžného diváka nenudí k smrti a to je pro F1 obrovské +.-
Rostislav M.
13:18 13.11.2012 109.107.201.XXXKlidně podepíšu, hezky napsáno.
Často slýchám také, že motorky jsou zábavnější kvůli předjiždění a podobně. Ale když jsem na ně tedy pár závodů koukal, tak se mi to nezdálo. Jsou prostě tratě na kterých jsou závody lepší, jsou tratě kdo jsou zákonitě horší...-
odin
13:55 14.11.2012 77.240.96.XXXTaké s vámi všemi souhlasím (Mike17, anonym, r o s). Jen bych ještě dodal, že mi vadí jako Villeneuvovi asfaltové únikové zóny (nebo koberce) . Z mého pohledu by měl být mimo závodní dráhu takový materiál, který by okamžitě "potrestal" pilota za vyjetí mimo trať. Automaticky by odpadlo pár pravidel jak se zachovat, když dojde k předjetí mimo trať. Nemusely by týmy odborníků zkoumat každé okénko videozáznamu, zda byl, či nebyl, pilot všemi čtyřmi koly mimo, když předjížděl atd.atd. Automaticky by ho to zbrzdilo a nebylo by o čem....
-
-
Kapor
10:39 13.11.2012 194.160.178.XXXDRS aj KERS sú už bežné v F1,.. ...a netreba sa vôbec s tým zaoberať. Jazdci si na to zvykli a nie je problém s ich správnym nasadzovaním, preto hovoriť o tom donekonečna, je úplne zbytočné. Je to aj súčasť bezpečnosti na trati, aby predbiehanie bolo bezpečné a nedošlo pri súbojoch k zbytočným incidentom a haváriám. -
Rostislav M.
09:19 13.11.2012 109.107.201.XXXmůj názor Já osobně DRS beru, protože je vidět, že někdy nejde bez DRS předjet soupeře - protože v zatáčce kvůli ztrátě přítlaku nemůže jet auto hned za autem...a když už jede, tak výjezd ze zatáčky má lepší logicky ten co má vyšší přítlak, to díky turbulencím za vozem ten vzadu nikdy mít nebude. Jedině díky jinému nájezdu do zatáčky. Tedy v tomhle případě mi připadá DRS jako zajímavá věc. (často je vidno, že použití DRS nezaručuje předjetí)
V čem ale s Jacquesem musím "stopro" souhlasit je, že místo těch asfaltů (v únikových zónách) by měl být trávník či kačírek. Když jezdec udělá chybu, i třeba v souboji, tak by neměl vyjet mimo trať a vrátit se tam kde byl. Výjezd mimo trať měl v F1 často fatální následky pro konečný výsledek pilota. Dnes se vyjíždí mimo trať i při kvalifikacích, aby se jela lepší stopa a tím byla kola rychlejší...to je ovšem oničem. -
anonym
08:56 13.11.2012 188.120.195.XXXAle jo, dalo by se s tím vším bez výhrady souhlasit za odlišných podmínek, než které ve skutečnosti máme. Asfaltové zóny, mladíci, blokování, to jo, ale s DRS je to podle mě trochu složitější.
Dokud se nezmění aerodynamika tak, aby významně vrzostl podíl mechanického gripu nebo aby zkrátka nebyla tak citlivá na "špinavý" vzduch, F1 se bez nějakého ve své podstatě umělého prvku, který by pomáhal předjíždní, zkrátka neobejde a je jedno, jestli to budou pneumatiky (povinnost použít i nevýhodnou směs, záměrně nízká životnost, náročnost na "údržbu" ze strany jezdce), DRS nebo něco jiného. Kroužení bez možnosti předjet = nudné závody = odliv diváků = odliv peněz = konec F1 jak ji známe. To je podle mě třeba mít na paměti.-
anonym
15:44 13.11.2012 78.24.10.XXXSouhlas.
Když si vzpomenu na mobilní šikany před několika málo lety, které byly prakticky nemožno předjet, tak je DRS správnou volbou. Pouze je potřeba citlivě nastavit tu zónu.
A s těmi mladíčky: rád bych je viděl, jak by si poradili s formulemi třeba z 80. nebo 90. let. Když vidím starší videa, tak je krásně vidět, že v zatáčkách jsou pomalejší a výkonné motory jim pomáhají pořádně zrychlovat na výjezdech. Nikde jsem neviděl konkrétní porovnání, ale jsem přesvědčen, že dřív si musel jezdec víc hrát s plynem, dnes se využívá různých aerodynamických vychytávek a spoustu rychlých zatáček jde projet s "cihlou na plynu". A že si dřívější jezdecké generace více uvědomovaly nebezpečnost závodění, s tím naprosto souhlasím.
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek