DISKUZE K ČLÁNKU Jak se týmy stavějí k navrhovaným rozpočtovým stropům?
Britský Autosport se zajímal o názory čelních představitelů jednotlivých týmů na navrhované rozpočtové stropy v F1.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Jak se týmy stavějí k navrhovaným rozpočtovým stropům?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel000397
(Hlasovali 4 lidé)
11.11.2012 09:54
Jakýkoliv strop je neuhlídatelný. Regulace v… »
» uzivatel000397
(Hlasovali 2 lidé)
10.11.2012 22:48
Přijde mi to celé ujeté. Osobně se domnívám, že… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
uzivatel000397
22:48 10.11.2012 90.178.29.XXXPřijde mi to celé ujeté. Osobně se domnívám, že ujetost začíná již tím, že značka může mít na trati jen dva vozy. Takže když má někdo prachy a chce provozovat tým, musí si postavit auto do posledního šroubku. Nevidím jediný rozumný důvod, proč by si nemohl nechat na sezonu postavit auto třeba u Ferrari a jezdit s ním. Na druhou stranu by musel být předpis, že by jím Ferrari auto muselo prodat. Když prodávají motory, proč by nemohli celá auta. To, že by byla povinnost prodat zájemci auto za cenu kterou by stanovil předpis, by způsobilo jistou automatickou regulaci a srovnání výdajů. V případě, že by měl výrobce vyšší náklady, dotoval by tím kupce a byl by tím automaticky jistým způsobem regulován. Další šílenost je, že se závodění přesunulo do počítačů a větrných tunelů a utrácí se šílené peníze, aby se nějaký vzdušný vír někam poslal a něco spáchal s přítlakem a tak a ve výsledku je sice auto o setiny rychlejší, pro diváka ale nemá význam vidět auto které na okruhu získá desetinu náskoku a utrácí za to miliony a výsledky se dělají ne pilotem ale vědou. Abych to řekl stručně, prostě by jisté prvky měly být unifikované a vzájemně záměnné. Mně by osobně bylo úplně jedno, byl bych vlastně i radši, kdyby jeli na stejných autech, stačily by jen jiné barvy.-
Kimi
01:03 11.11.2012 94.113.188.XXXTo těžko, od jisté doby musí být každý tým konstruktérem svého auta. Kupovat si může od konkurence jen vybrané komponenty, jako třeba motor, převodovku, kers atd. Ale základ jako šasi, podvozek atd. si musí vyrábět každý sám. Navíc PK znamená Pohár Konstruktérů a né Pohár Kupujících.-
anonym
09:43 11.11.2012 90.178.29.XXXNetvrdím že lehko, tak ať tedy nemelou a neřeší výdajové stropy které jsou prakticky neuhlídatelné a nekontrolovatelné. Je to, jako by někdo začal třeba regulovat firmu, aby na určitou oblast činnosti měla limit nákladů. Kdo nějakou firmu má, ví, že je to nesmysl na který se dá mnoha způsoby obejít i kdyby měl finančáka za zadkem.
PK se dá snadno přejmenovat na pohár značek. Domnívám se, soudě tedy podle sebe, že pro diváky není PK až tak důležitý, jaký se mu dává význam. Osobně mne zajímají jezdci a PK sleduji jen tak mimoděk a je mi svým způsobem lhostejný. Z mého pohledu a to dlouhodobě je PK jen jistá statistika. U motorek je také jistým způsobem regulován počet jezdců v továrním týmu, jiný tým si ale klidně může motorku koupit a dost často se stává, že poráží továrního jezdce. F1 se na špici velmi vyrovnala, na druhém konci pole jsou ovšem týmy které dostávají i přes 3 sec na kole a fungují prakticky jako pojízdné retardéry a zdroje rizika. Viz poslední Rosbergova kolize. Ostatně, nové týmy vytvořily na startovní čáře i trati "křoví" které za celou dobu působení nezískalo ani bod. A jsem si jist, že pokud by týmy měly zákaznické vozy od jejich výrobců, v mnoha případech by dali mateřským kolbenkám na frak, odstupy by byly určitě menší. A to pominu případ, že penalizace jako minule dostal Vettel, by byla pro konečný výsledek daleko více zničující. Takto si přenastavili auto a za pomoci SC málem vyhrál. V poli hodně podobných a stejně silných aut by tu možnost neměl. Protože by se ejhle mohlo ukázat, že takový Glock na jiném Redbullu je třeba stejně rychlý jako on. Nebo jen nepatrně pomalejší a Vettel by musel vynaložit hodně umu aby každého jednoho předjel. Takto to vypadalo jako když se na 24 hours Le Mans předjíždějí auta jiných divizí.-
-
uzivatel000792
23:08 11.11.2012 88.212.36.XXXDyzi, koliziu Rosberga ako priklad nedavaj, pretoze tu nehodu nesposobila maximalna rychlost HRT, ale porucha riadenia. Taku istu nehodu by mal Rosberg aj s Red Bullom, ak by sa to zopakovalo.
-
-
-
-
Tomur
08:32 10.11.2012 188.175.121.XXXOdešla mimo jiné Honda, Toyota, BMW a další můžou následovat, pokud to nebude za rozumné prachy. Problém asi je, jak to celé kontrolovat. Kromě kontrolovaného účtu budu používat peníze i z jiného zdroje a kdo mi na to přijde? Ale FIA sama šetření podporuje úžasným způsobem. KERS, nové motory, neustálé změny pravidel, díky které týmy sypou do vývoje další a další prachy. Myslím že největší prostor pro šetření je v samotných pravidlech - osekat aerodynamiku, udělat pravidla tak, aby se zásadní věci nemusely měnit co dvě sezóny a určitě by to své ovoce přineslo.-
Kimi
11:31 10.11.2012 94.113.188.XXXNo FIA je tu na dvě věci. Kdyby jí zrušili, tak udělají jen dobře. Pokud by si nastavili na určité období nějaký rozumný rozsahový strop pro všechny, tak by to bylo OK. Myslím minimální základ, který musí finančně splnit a maximální, který by nesměli překročit. Jinak by za to třeba uložili sankce, tresty apod. Strop by mohl vypadat např. minimum by bylo 45mil. a maximum 250mil. a každým rokem by se maximální výše snižovala třeba o 5-10mil. Taky by nebylo špatné nastavit hranici, pod kterou by se u maximálního stropu nešlo. Třeba max hranice by byla 150mil. Chtělo by to celé ošefovat a řádně nastavit. Ale myslím, že bude ještě dobré pár let počkat, jak budou nakonec vypadat náklady na V6 a celkově na nový od roku 2014. Takže by mohly být ty 2-3 zaváděcí roky a pak by se podle toho nastavila výše stropu...-
uzivatel000397
09:54 11.11.2012 90.178.29.XXXJakýkoliv strop je neuhlídatelný. Regulace v tomto ohledu bude jen zdrojem korupce a toku šedých peněz. F1 není svět Mirku Dušínů, ale dravců kteří jdou k cíli bez jakýchkoliv vnitřních zábran. Jediné co je omezuje, je riziko prozrazení odklonu od regulí. A čím tyto budou jednodužší a čitelnější, tím pro tento sport lépe. Shoduji se s názorem Tomura.
-
-
anonym
11:22 11.11.2012 188.120.195.XXXJo, s tou aerodynamikou souhlas. Týmy do ní dokážou nacpat libovolně velikou dostupnou sumu a k čemu to nakonec je? Kdyby se podařilo rozumným způsobem osekat aero, byť za cenu částečné standardizace, ušetřila by se ohromná hromada peněz. Na aerodynamice by se ušetřilo tolik, že by se klidně mohly vyvíjet nové motory, technologie rekuperace, elektropohony a pořád by hodně zbylo.
-
-
Hemmis
20:23 09.11.2012 90.177.28.XXXdal bych jasný limit například 100 milionů na sezonu a tyhle penize by byly na specialním učtu který by byl kontrolovatelný vyvoj vozu na další sezonu by se platil dejme tomu z učtu na další sezonu pokud ferrari třeba vydělá 350 na odmenách a sponzorech má tím pádem vyděláno na další 3,5 sezony možná bych do toho rozpočtu nepočítal náklady na reklamní akce na juniorské programy a podobně
-
Kimi
00:58 10.11.2012 94.113.188.XXXTOP týmy jako McLaren, Ferrari a další ti do přímého finančního stropu nepujdou. Šéfové týmů se vyjádřili jasně. Viz. tento článek. [odkaz na stránku]
Osobně si myslím, že je rozpočtový strop nesmysl. Je to královská disciplína a né charita. Prostě, kdo na to nemá, tak v F1 nemá co dělat a může zkoušet nižší série...-
uzivatel000792
23:19 11.11.2012 88.212.36.XXXNemas ziadnu nizsiu seriu, do ktorej by taketo timy mohli ist. GP2 a F2 su uplne ine kategorie, kvoli tomu, ze tam nie je nikto konstrukter.
A tvoj pristup, ze kto na to nema, tak tam nema co robit uz skusili raz v DTM a potom seria skrachovala. Takze toto urcite nie. A nebola jedina, ktora na toto doplatila. Tych serii bolo viac.
-
-
uzivatel000792
23:20 11.11.2012 88.212.36.XXXToto nebude fungovat. Ako donutis tim aby platil vyvoj iba z toho uctu? Ako ustrazis to, ze firma, ktora sa stara timu o catering, sa naozaj stara iba o catering a nie je platena za utajeny vyvoj? To su veci, ktore nemas ziadnu sancu ustrazit.
-
Aktuálně
Poslední závod 21.4.2024
GP ?íny56 kol (305.066 km)
Shanghai International Circuit
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 05.05.2024
GP Miami 57 kol (308.326 km)
Miami International Autodromední | hod | min | sek