DISKUZE K ČLÁNKU Další rozepře na scéně, mají McLaren a Red Bull "otočná" křídla?
AKTUALIZOVÁNO; Přišla F1 s další technickou "vychytávkou," která se pohybuje v "šedé zóně pravidel?" Podle německého zdroje vyvinul McLaren přední křídlo, které se pod zatížením otáčí podél horizontální osy. Red Bull měl svoji verzi, dokonce ještě extrémnější, představit v Singapuru. V Suzuce by se na to FIA měla zaměřit.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Další rozepře na scéně, mají McLaren a Red Bull "otočná" křídla?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel001128
(Hlasovalo 22 lidí)
03.10.2012 18:46
kdyby meli trestat, tak RB je bez jedinýho bodu… »
» uzivatel000190
(Hlasovalo 10 lidí)
03.10.2012 22:01
Jasné porušení pravidel Tohle musí okamžitě… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
anonym
10:10 05.10.2012 188.120.195.XXXFandím sportu a protože sport je soutěžení v rámci pravidel, nefandím podvádění.
Když jsou zakázané pohyblivé aeroprvky, tak je jakýkoliv pokus vytvořit konstrukci využívající nedovoleného pohybu k získání výhody ve své podstatě podvodem. Na druhou stranu je vlastně historie F1 historií větších či menších podvodů, takže mi to zase tolik žíly netrhá.
Hlavně ale nemám rád takové to obecné nadávání na FIA. Ano byly tam různé kontroverze, o tom žádná, ale oni se v rámci možností opravdu snaží vytvořit rovné podmínky, dobrou podívanou a zároveň dobrou bezpečnost pro všechny zůčastněné. Od piva by to samozřejmě každý dokázal líp, ale...-
tom11
10:39 05.10.2012 77.48.94.XXXjo, s tím souhlasím. snaží se - to se popřít nedá, ale to, že jim to moc nejde je taky fakt. ostatně všichni si tu FIA platí, aby zajistila, jak správně píšeš, rovné podmínky. jenže o těch si v F1 mohou všichni nechat jenom zdát. bohužel. pravidla jsou tak komplikovaná a v podstatě jak se ukazuje ani nejsou dost dobře měřitelná a vymahatelná že by bylo, podle mého názoru, nejlepší veškerá zcela podrobná omezení zrušit, udělat obecná jednoduchá pravidla - minimální a maximální rozměry, hmotnosti, objemy.... ( pochopitelně s prvky zajišťujícími bezpečnost, o tom žádná diskuse ) a páni konstruktéři, snažte se.
jen tak mimochodem, saktra, proč mi tohle připomíná náš stát. ale to sem nepatří.....-
anonym
11:14 05.10.2012 188.120.195.XXXNezlob se, ale tohle mi přijde dost naivní. Právě kvůli bezpečnosti byly zakázány pohyblivé aeroprvky a řada dalších věcí. Pokud bys chtěl jednodušší a snáze vymahatelná pravidla, muselo by se velké míře standardizovat, což by z F1 udělalo jenom další šampionát "stejných" formulí a to nikdo nechce.
Zachovat rozmanitost, nejvyšší výkony a přitom udržet doboru bezpečnost je zkrátka složité. Ano, každý složitý problém má nejméně jedno elegantní a jednoduché řešení... které je ale zpravidla špatné.
-
-
-
-
-
-
-
-
uzivatel000190
22:01 03.10.2012 90.177.76.XXXJasné porušení pravidel Tohle musí okamžitě zakázat, protože na rozdíl od foukání vzduchem tohle je velice snadno realizovatelné prakticky všude, takže by se začali ohýbat zadní křídla , boční deflektory atd. prostě prakticky cokoliv co by prošlo testem a zároveň lze uchytit tak aby se to ohnulo. -
-
tom11
09:52 04.10.2012 77.48.94.XXXnaprosto souhlasím s předopslední větou. ano, mohou za to špatně nastavená pravidla.
jinak si mylsím, že obejít, nebo alespoň najít mezeru v pravidlech a využít to ve svůj prospěch se snaží každý a někdo je prostě úspěšnější, má lepší nápady, je odvážnější ( chcete-li drzejší ) atd atd. bez takových by nikdy nevznikly takové unikáty jako slavný "vysavač", kuriozní šestikolka, dvojité šasi a spousta dalších pozoruhodných, někdy i bizardních vozidel. o nových technických řešeních F1 vždy byla a to se mi na ní také nejvíce líbí-
Nasir
17:58 04.10.2012 188.175.176.XXXNaprostý nesouhlas. Kontrola tak složitých vozů nebude nikdy dokonalá, to by ho museli celý v kvalifikaci rozebírat a skládat, to je naprosto nereálné. To ale nic nemění na tom, že mezi obchcáním pravidel a kreativitou je sakra rozdíl. Kdyby všichni uvažovali jako ty ve stylu "kdo je drzý, vyhrává", tak výsledek by byl pravý opak - ÚBYTEK kreativity. Protože by všichni šli logicky tou levnější a rychlejší cestou, čili by zkoušeli podvádět a maskovat to. Týmy totiž v mnoha případech vědí, jak "to" zrychlit, ale nemůžou, protože je omezují pravidla. Vymyslet něco opravdu inovativního, funkčního a neporuchového, co ještě nikdo nemá a nezná, je totiž mnohem, mnohem těžší a nákladnější, než jendoduše obchcat pravidla.
-
-
-
-
anonym
17:39 03.10.2012 46.23.52.XXXFerrarko uz ma strach,naskok Alonsa se bude mazat a az se uplne ztrati.Konecen neco zajimaviho v tehle sezone,ale jakos je to zvykem u FIA hne to zakazou a nap risti sezonu pridaji novy odstavecek do pravidel.Jak me uz stim zacinaji stvat,za chvili bude zajimavejsi GP2-
-
uzivatel000718
19:18 03.10.2012 46.39.170.XXXProč? Má pravdu. Sezona 2010, ty monoposty byly nádherné. Jen málo monopostuů bylo hezčích, než MP4-25, trubice Fkanálu k zadnímu křídlu, nebo MP--24 s kryty kol a zaobleným nosem. Miluju ty auta. Dnes mají odporný rypák zase jen kvůli omezení pravidli...
-
-
-
-
-
anonym
19:01 03.10.2012 178.255.168.XXXJestli to funguje, jak je psáno v článku, tak to samozřejmě porušuje obecný článek zakazující pohyblivé aeroprvky.
Na druhou stranu to prošlo testy a přejímkou, takže tady souhlas - zpětný trest není možný. FIA to může leda zatrhnout do budoucna a měla by to udělat hodně rychle, stejně jako třeba Red Bullu zatrhla ty vzduchové kanálky v náboji kola.
-
-
uzivatel001128
18:46 03.10.2012 89.203.165.XXXkdyby meli trestat, tak RB je bez jedinýho bodu v PK....
-
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek