DISKUZE K ČLÁNKU Bude zavedení nových motorů připravovaných pro sezónu 2014 odloženo?

Boss F1, Bernie Ecclestone, dnes odhalil, že nově připravované motory 1,6l s turbem by mohly být odloženy. Podle něj by toto odložení ušetřilo týmům až 30 % jejich plánovaného rozpočtu, což by jim pomohlo přečkat ekonomicky ne světlé období.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Bude zavedení nových motorů připravovaných pro sezónu 2014 odloženo?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 47, poslední 02.10.2012 08:47 Vložte komentář

Nejlepší názory

» TarAg (Hlasovalo 17 lidí) 29.09.2012 23:11
Já chci taky změnu, zpátky třílitrový V10 ;-) … »
» erdedy (Hlasovalo 14 lidí) 29.09.2012 23:17
Jednoducho: "rychlý jako jaguár,silný jako… »
» uzivatel000532 (Hlasovalo 13 lidí) 30.09.2012 00:12
3.0 V10 Asi je potřeba změna a začít používat… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

    • anonym

      188.120.195.XXX
      Výhody turbomotorů jednoznačně převažují nad nevýhodami, takže nevidím důvod, proč by zrovna "výkladní skříň techniky" měla používat zastaralou atmosférickou technologii, která, nebýt zákazu přeplňování, by byla už 27 let (!) z F1 pryč.

      Jasně 3.0 V10 nebo třeba starší 3.5 V12 měly v porovnání s 1.5T bzikavkami hezčí zvuk, ale F1 snad není o zvuku, ale o technice, ne? Jen ať se zase v F1 vyvýjí špičkové technologie namísto cpaní většiny prostředků do aerodynamiky.

      + 2 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • anonym

    94.113.208.XXX
    Bernie... ...pokud se tvá slova potvrdí,tak Hamilton udělal nejhorší rozhodnutí ve svém životě...

    + 6 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • jiras

      jiras

      89.102.75.XXX
      Někteří to říkali o Schumacherovi v roce 1995 taky, trvalo to a co pak začalo je známé. Hamilton je mladý, když to nepůjde, pořád může za 3 roky jinam.

      + 3 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Jan.

    Jan.

    217.115.246.XXX
    hrůza To je hrůza, samé špatné zprávy...
    Jako ty motory měly být už 2013 a ne to odkládat ještě dál... Chce to konečně nějakou změnu, ať tady neřešíme, kdo má škaredší nos, ale kdo má výkonnější motor, o to kurňa jde!!!
    Jestli to odloží, tak jsou blázni, tady ty motory nemají už co nabídnout. Turbo může být příjemná změna.

    + 9 / − 8

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • TarAg

      TarAg

      80.250.4.XXX
      Já chci taky změnu, zpátky třílitrový V10 ;-)
      Prostě tak silný, aby nemohli jezdit 60-70% okruhu na plnej knedlík.

      + 17 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • erdedy

        erdedy

        178.40.222.XXX
        Jednoducho: "rychlý jako jaguár,silný jako medvěd!" 04

        + 14 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        93.99.87.XXX
        Pokud ti jde jen o ten plnej knedlík, mělo by na to mnohem větší vliv zmenšení přítlaku. Udělat motor s 1500 kW není problém, ale jsou dost dobré důvody, proč to nedělat. 03

        + 7 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • anonym

        90.179.165.XXX
        Pche, podívej se na kvalifikace na vrcholu turbo éry - to byly bestie! 1,5l V6 nebo I4... ty tvé desetiválcové třílitry by sfoukly jako svíčku. 04

        + 2 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • erdedy

          erdedy

          95.102.130.XXX
          A myslis, ze by tiez vydrzali tak aspon 3 zavodne vikendy?12

          + 2 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • anonym

            188.120.195.XXX
            Tak to ani omylem! 12

            Na druhou stranu uběhlo bezmála 25 let a technika zase o kousek pokročila, takže si dovedu docela dobře představit po několikaletém neomezeném vývoji 1000k 1,6l V6 Turbo spolehlivostí se blížící dnešním V8. Škoda, že budou hned od začátku tvrdě omezené a navíc se nikomu nechce do vývoje motorů moc investovat. 05

            + 4 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • erdedy

              erdedy

              195.91.5.XXX
              Presne, to je ono - tym ekosrakorkom sa podarilo vydupat obmedzenia uz predtym ako sa vobec zacalo rysovat...02

              Ako nic proti ekologii a setreniu, na druhej strane, to kolko zozere Boeing za jednu zamorsku cestu na preteky (ako tu uz poznamenal "McMatej"), nikomu z "ekomanazmentu" zrejme nevadi...03 02 02 02

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Mike17

                Mike17

                93.99.87.XXX
                Myslím, že ty omezení motoru nejsou ani tak kvůli ekologii, ale aby ty motory neměly 1000kW už od začátku a bez ERS. Ono je otázka, jestli se vůbec pro nové motory rozhodli kvůli ekologii, nebo kvůli tomu, že se běžně turbomotory dávají už i do malých autíček (viz Fabia). Tak proč mít v F1 něco, co už je zastaralé.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • erdedy

                  erdedy

                  195.80.165.XXX
                  co je na turbomotore noveho?
                  A ten "zastaraly" format atmosfer, tiez neni uplne koser - zamrazili, tak zamrazili (Boh vie, kde to mohlo dnes byt).

                  Obmedzenia a cely downsizing je vysledok lobby v prospech jedneho "koncernu", ktory sa na nich (aj cez zmenu motoroveho formatu, len kvoli nim) jednoducho vykaslal.03

                  Ze sa to okeca este EKOrecami je tiez take "módne" dnes, dokonca je to jeden z dvoch deklarovanych (udajnych) priorit - setrenie a mensie spotreby/emisie.
                  Tak a vieme, ze to prve uz aj tak neni pravda a to druhe..., no... este len uvidime ako nas zachrani mensia spotreba/emisie v F1... niesom si isty, ci to vytrhne planetu z nebezpecenstva...04 resp. ci je to ten spravny "front"...(?)

                  A posledne - k seriovej vyrobe sa vobec nechcem vyjadrovat (nech tam montuju aj dvojvalce 0,4ccm s dvoma turbami, to neni "F1").
                  Vies sam, ze tie nove motory budu mat spolocne so seriovkou tak 10% a este nazov "motor".

                  Za mna - zbytocne vyhodene peniaze (a uz sa to pomaly naplna).
                  Kym sa zacne vyuzivat nejaka vychytavka ci technologia v seriovke, bude mozno dostupny aj uplne iny (alternativny) pohon.

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • anonym

                    188.120.195.XXX
                    Ale to přece není o tom, kolik toho má motor v F1 společného se sériovým, ale o vývoji technologií. Do poloviny 90. let byla F1 tahounem špičkových technologií a řada věcí, které považujeme za běžné a samozřejmé, se do sériových aut dostala mnohem dřív právě díky vývoji v F1. Takže si myslím, že by bylo fajn, kdyby zase jednou mohla být F1 k užitku i obyčejnému spotřebiteli.

                    Zatrhi jim utrácení obrovských sum v earodynamice, dej tvrdé omezení spotřeby a životnosti a během pěti, deseti let budeme všichni čučet, co se ještě dá ze starého dobrého spalovacího motoru (v kombinaci s nějakým alternativním druhem pohonu) vydolovat. 03

                    + 1 / − 1

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                  • anonym

                    188.120.195.XXX
                    Jo a kde dnes mohly být atmosféry ti klidně mužu říct - nebýt zákazu přeplňování, byly by dávno pryč z F1. Nebo si snad myslíš, že v 80. letech někdo motoráře nutil vyrábět technologicky složitější turbomotory? Ne, ne, všichni na ně přešli dobrovolně a dobře věděli proč. 04

                    + 1 / − 1

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                  • Mike17

                    Mike17

                    93.99.87.XXX
                    Pod pojmem nové motory jsem myslel nové 1,6lV6 pro F1. Dobře vím, že turbo není nic nového. Upřímně mám doma 1,8l atmosfér a jsem šťastný jak blecha, že nemám turbo. Čekat na to, než si turbodmychadlo rozmyslí kdy začne fungovat, je utrpení. Nicméně je jasný, že trend jde trochu jinou cestou a F1 by to asi nemělo minout.
                    Myslím si, že je dost technologií, co se dostaly do provozu z F1 a netrvalo to zrovna desítky let. Určitě se jednou s ropou rozloučíme, ale nevidím to na několik málo let, ale trochu víc.
                    Určitě se mluví v souvislosti s tímto o ekologii. Ale význam podle mě nebude příliš velký a určitě nejde o vozy F1, ale spíš o technologii motorů, která se pak převezme do provozu. Třeba se těším, že vyřeší problém zmíněného turboefektu. Nějaké emise pak budou spíš bonusem navíc. A proč ne? Zemi to asi neublíží.03
                    FIA by byla asi ráda, kdyby koncern jako VW vstoupil do F1. Ale nemyslím si, že to dělají kvůli nim. Kromě Ferrari budou asi ostatní výrobci vyrábět raději motory turbo1,6l, než 2,4l atmosfér. A pokud se některý z další výrobců bude chtít přidat, určitě bude s těmito motory větší šance. Pro mě čím víc výrobců, tím zajímavější závody.

                    + 2 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • erdedy

                      erdedy

                      195.80.165.XXX
                      ok, mas pravdu, len neviem ci nastala uplne vhodna doba, na taketo fundamentalne menenie formatu. Na druhej strane - kedy potom? Tiez otazka... Mam (za seba) dojem, ze je to dost neskoro. Bud sa malo zacat skor alebo najlepsie vobec neprerusovat uz zavedene turbomotory sposobom ako to urobili (koncom min storocia). A mozme si to dovolit? Ale to by musela FIA a kompetentny rozmyslat este viac dopredu, ze?

                      Ad - technologie prenesene do beznej produkcie - tak na toto mam trosku "odlisny" nazor - urcite sa nieco dostalo/aj dostane, iluzie si vsak nerobim. Toto je drahy, vynimocny spas, ktory bude pouzitelny/ekonomicky zvladnutelny pre seriovku za XY rokov (ak vobec). Aj ked pravda je, ze dnes by to trvalo urcite kratsie ako v 86-tom.

                      Ale znova sa pytam (nie priamo len Teba) - "Co" z tych novych motorov, sa bude dat aplikovat do seriovky? Vstrekovanie/priprava zmesi/tlaky/prevadzkove rezimy/teploty atd...? K/ERS? Mechanicke sucasti? ...
                      Niesom si isty, co vsetko a v akom rozsahu.
                      Ako nejake "laboratorium" - ok, ale mam silny dojem, ze seriovka a F1 je docela odlisny "odbor" a zaroven su to aj dva rozne "pristupy" (aj vo vyvoji).
                      To v akom prevedeni ich mame dnes v F1, su (a myslim, ze aj nadalej budu) v beznej produkcii +/- nepouzitelne ci ekonomicky nemozne.
                      Samozrejme nemam na mysli nejake pricipy, myslienky, novinky..., ano to beriem ale este vstupuju do hry aj ine veci - "bizardne" situacie s pravidlami - napr. take variabilne casovanie ventilov - to (pokial viem) pochadza zrovna z F1 (?) a pritom je v F1 roky zakazane. Divne pokrokove zmyslanie, ze?

                      Neviem..., ja v zasade (uz) niesom proti (resp. som si uz cca zvykol na ten trend) aj ked 3,0V10 atm. mi je (stale) "sympatickejsia" nez akekolvek "turbo".

                      Tiez nemam strach, ze mimo Ferrari by sa iste naslo dost znaciek, co by i cez "mini turbo trend", idu cestou objemu - i taky Mercedes, BMW atdatd. stavia (aspon zatial) na tom.
                      To, ze by vyuzili maloobsahovy 1,6T aj oni, neni pochyb ale (stale) zrejme asi nie v tej najvyssej triede.

                      Jo a s tym VW (alebo Audi ci ktokolvek s ich grupy) - to myslim smrtelne vazne.


                      P.S.: to vsetko som myslel zaroven aj ako odpoved pre "anonym-a" nad Tebou.

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Mike17

                        Mike17

                        93.99.87.XXX
                        Tak v tom co jsi napsal teď s Tebou v podstatě souhlasím, jen jsem trochu optimističtější, co týká využití v seriové výrobě.
                        Ano, turba nejspíš neměli vůbec opouštět. Mohly teď být turbomotory účinnější, výkonnější a úspornější. Myslím, že těch vylepšění na motorech, se používá asi víc než si myslíme. Ať už to souvisí třeba s tvarem ventilů, spalovacích prostor, pístů, sacího a výfukového potrubí, turbodmychadel atd. Nějaký větší přehled o tom nemám, ale nejspíš jsou to věci, jejichž aplikace do aut nebude stát asi nějaké obrovské sumy. Zrovna tak se asi moc nedovíme, co nového na tom ještě vymyslí (něco asi ano) a já doufám, že dost.
                        Že nepoužívají variabilní časování mě celkem překvapuje, protože mi to nepřijde jako nákladná záležitost a používá to spousta automobilek.
                        Jak říkám, zatím jsem rád za svůj "atmosfer". Ale doufám, že si jednou koupím auto s motorem, co bude mít stejný výkon s poloviční spotřebou a nestačím si vypít kafe, než poznám že jsem šlápl na plyn. 04 A nejspíš bude přeplňovaný.

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                      • anonym

                        188.120.195.XXX
                        Pokud vím, tak variabilní časování ventilů, podobně jako většina technologií, nepochází přímo z F1, ale v F1 prošlo vývojem, který urychlil jeho sériové nasazení. A o tom to právě je.

                        Zmražené technologicky zastaralé (většina technologických vychytávek je zakázaná) motory znamenají vyrovnanější pole, což je z hlediska sportu určitě fajn, ale jinak... Pošetří to týmům prostředky, které mohou nacpat do aera. Když už se musí i v F1 standardizovat a zmražovat, radši než auta s víceméně standardizovaným pajšlem, kde gró vývoje probíhá v oblasti aerodynamiky, bych viděl auta s hodně osekanou a klidně ve velké míře standardizovanou aerodynamikou, kde probíhá vývoj na ostatních frontách. Pak by aspoň nebyly prostředky na vývoj úplně vyhozené do luftu.

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Maxe čeká náročný závěr sezóny

Verstappena čeká v Brazílii další penalizace, Pérezova budoucnost je dle Marka otevřená

Max Verstappen se pozvolna stává doslova personou non grata (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě v Mexiku

Juki Cunoda si po Mexiku může připsat titul „vrchní rozbíječ“ - byť ne vždy byla vina na jeho straně (ilustrační foto)

Drama se vším všudy, Verstappen potrestán, Sainz jr. dominoval

Valtteri Bottas po dlouhé době okusil pocit postupu do Q2

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci - lkaní kvůli červené vlajce, Verstappen i Norris jsou skromní

Oscar Piastri bude chtit na mexickou kvalifikaci rychle zapomenout

Kvalifikaci možná překvapivě vyhrál Sainz jr., selhání Péreze a Piastriho

Oscar Piastri v závodě v Maďarsku

Závěrečný trénink na GP Mexika v režii McLarenu

Součástí druhého tréninku byl test pneumatik Pirelli pro příští rok

Druhý trénink také červený, Verstappen v problémech, Sainz jr. naopak v pohodě

Oliver Bearman se opět posadil do Ferrari, ale mnoho štěstí neměl

Dvě červené vlajky, Leclercův vůz poškozen, nejvíc se smál Russell

George Russell s Mercedesem W15

Mercedes vysvětluje výkonnostní špičky, které způsobily katastrofu. V Mexiku se sveze Antonelli

Dovolte nám vzpomínku na jednoho pozapomenutého pilota F1

F1 se rozloučila s nejrychlejším leteckým ředitelem, nestal se novým Huntem

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama